• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czwarte centrum handlowe w Szadółkach. Wszystkie przy jednej ulicy

Michał Brancewicz
10 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże centrum logistyczne powstaje w Szadółkach
  • Park Handlowy Przywidzka powstanie naprzeciwko Fashion House. Obiekt ma być gotowy w drugiej połowie 2017 roku.
  • W parterowym obiekcie powstanie 17 lokali handlowo-usługowych. Natomiast parking pomieści 286 aut.

W przyszłym roku przy ul. Przywidzkiej zobacz na mapie Gdańska otwarty zostanie kolejny obiekt handlowy z 17 sklepami i parkingiem na blisko 300 aut. Nie będzie tak duży, jak sąsiednie, ale już dzisiaj sklepy generują ogromny ruch i kierowcy tkwią tam w gigantycznych korkach. Tymczasem inwestycje drogowe, które pozwolą udrożnić ten obszar, rozpoczną się nie wcześniej niż w 2018 roku.



Czy w Szadółkach powinny powstawać kolejne obiekty handlowe?

Wzdłuż ul. Przywidzkiej już teraz działają obok siebie trzy obiekty handlowe. Po jednej stronie znajduje się Morski Park Handlowy zobacz na mapie GdańskaFashion House Outlet Centre zobacz na mapie Gdańska, po drugiej zlokalizowany jest Rental Park Szadółki zobacz na mapie Gdańska.

Teraz do tego grona dołączy Park Handlowy Przywidzka, który powstanie vis a vis Fashion House. W jednopoziomowym obiekcie o powierzchni 11,7 tys. m kw. powstanie 17 lokali handlowo-usługowych (metraże od 50 do 1250 m kw.) Inwestorem jest Towarzystwo Inwestycyjne Investing.

- Planowany termin oddania obiektu do użytkowania to druga połowa 2017 roku - zapowiada Jolanta Gałązka z biura prasowego Parku Handlowego Przywidzka.
Wśród najemców mają znaleźć się firmy z branży spożywczej, elektronicznej, wyposażenia wnętrz, sportowej, odzieżowej i obuwniczej.

Już dzisiaj ulica Przywidzka i prowadząca do niej ul. Jabłoniowa są mocno zakorkowane. "Swoje" trzeba odstać, chcąc dotrzeć do obwodnicy. A powstanie kolejnego obiektu handlowego tylko utrudni codzienne funkcjonowanie, zarówno mieszkańcom pobliskich osiedli, jak i klientom tamtejszych sklepów.

- Zdajemy sobie sprawę z trudnej sytuacji drogowej w tej części miasta, dlatego czekam na informacje z ZDiZ-u, jakie obostrzenia związane z przebudową układu drogowego zostały zastosowane względem inwestora - mówi Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska.
Z naszych informacji wynika, że na razie nie było żadnej umowy między drogowcami a inwestorem w tej sprawie. Ma on dopiero zaprezentować analizę ruchową i przedstawić odpowiednie rozwiązania. Nie ma jednak co się oszukiwać, że skala przebudowy będzie duża i wpłynie na poprawę przepustowości.

Tak na projekcie sprzed kilku lat prezentowało się centrum handlowe AIG Lincoln. Tak na projekcie sprzed kilku lat prezentowało się centrum handlowe AIG Lincoln.
Przy tej okazji warto także wspomnieć o wciąż żywych planach budowy kolejnego centrum handlowego w tym rejonie. Może ono powstać w sąsiedztwie ul. Jabłoniowej oraz Lubowidzkiej i miałoby być największym tego typy obiektem w całym Trójmieście.

Na jego potrzeby Biuro Rozwoju Gdańska opracowało nawet nowy plan miejscowy. Co zakłada?

- Projekt planu dopuszcza obiekty handlowe o łącznej sumie powierzchni sprzedaży nieprzekraczającej 80 tys. m kw. [największa w Trójmieście gdyńska Riviera ma powierzchnię 70 tys. m kw. - red]. Budynki o dużych gabarytach muszą być rozczłonkowane na mniejsze części o powierzchni zabudowy do 20 tys. m kw. o zróżnicowanej wysokości wynoszącej od 14 m (od strony ulicy Lubowidzkiej) do 35 m - mówi Agnieszka Siedlecka z zespołu komunikacji społecznej BRG.
Prace nad planem trwały od sierpnia 2010 roku. Gotowy do uchwalenia był we wrześniu 2015 roku, ale nie trafił ostatecznie pod obrady Rady Miasta Gdańska. Powód? Inwestor - White Star Real Estate (wcześniej AIG Lincoln) - nie kwapi się do poniesienia części kosztów rozbudowy układu drogowego.

- Jasno określiliśmy nasze oczekiwania związane z partycypacją w kosztach nowego układu drogowego i jesteśmy w tym względzie bardzo stanowczy. Nie da się zrealizować tak dużej inwestycji podłączając się do istniejącej infrastruktury - podkreśla Andrzej Bojanowski.
Chodzi m.in. o rozbudowę węzła Szadółki zobacz na mapie Gdańska i budowę Nowej Jabłoniowej wraz z linią tramwajową. Ich łączny koszt może przekroczyć 300 mln zł. Obie inwestycje mają mieć gotowe projekty pod koniec 2017 roku. To oznacza, że realizacja ruszy nie wcześniej niż w 2018 r. i pod warunkiem, że uda się zmobilizować prywatnych przedsiębiorców do wyłożenia środków, a miasto pozyska fundusze z Unii Europejskiej.

- Obie strony przedstawiły swoje oczekiwania. W tej chwili po stronie inwestora jest doprecyzowanie, jaki zakres ma mieć to przedsięwzięcie. Na tej podstawie określona zostanie wysokość partycypacji - tłumaczy Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (177) 4 zablokowane

  • Dla osób, które nie wiedzą co robić (1)

    w wolnym czasie. Najlepsze są całe rodzinki szwędające się bez celu po marketach w niedzielę na końcu obiad w barze przy markecie. Skoro powstają kolejne galerie to oznacza że ludzi niemyślących jest 80% społeczeństwa.

    • 19 1

    • Najlepiej to widać w niedziele wolne od handlu

      Na ulicach pusto jakby pandemia wszystkich położyła. Jak ludożerce markety zamkną to już tylko patrzeć tępo w telewizor umieją.

      • 3 0

  • no obecny prawoskret z Obwodnicy w Jabloniowa

    To jakas wiocha totalna w stylu "skret zza krzaka" . Przebudowa jest konieczna

    • 6 0

  • Gdańsk wyrasta na potentata handlowego,

    natomiast w Gdyni nic z supermarketów się nie buduje, chyba więcej już w Sopocie i Rumi ?

    • 3 3

  • czy jest jakaś godzina

    o której nie ma tam korków?

    • 4 1

  • Spie...... układ drogowy to jedno

    Inna sprawa, że taki inwestor robi kalkulację i mu wychodzi - ok budujemy kolejne centrum bo i tak będą tłumy. Konsumpcyjny model życia zniewolił nas do tego stopnia że wszyscy sie na to godzimy. Na pocieszenie w innych krajach jest to samo, a może nawet jeszcze bardziej jest to nasilone bo mają wiecej pieniędzy do wydawania.

    • 5 0

  • jakoś to przezyjemy

    po prostu powstaną kolejne beznadziejnie płatne miejsca pracy "kasjer sprzedawca" i "konserwator powierzchni płaskich".
    toż to milowy krok w rozwoju nadmorskiej metropolii. nic tylko się cieszyć

    • 7 0

  • no debile...kolejne nikomu nie potrzebne centrum dla Januszy, korki z dużych zrobią się gigantyczne.
    Co za palant dał na to zgodę... i ile dostał za to w łapę....

    • 10 3

  • wg polskiej polityki niezależnie od opcji, rozwój kraju to budowa dróg, ścieżek rowerowych i centrów handlowych, a w przypadku trojmiasta np kolei PKM

    myślę, że rozwój to przede wszystkich opłacanie specjalistów, którzy tworzą innowacyjne technologie. no ale na to kasy nie ma bo trudniej byłoby coś uszczknąć.

    lipa proszę Państwa. z taką strategią rozwoju będziemy jeszcze długie dekady tkwili na pozycji wkręcaczy śrubek w fabrykach zagranicznych koncernów na terenie własnego kraju.

    polecam też artykuł "co wymyśli chodnik?"

    • 7 0

  • A basenu jak nie ma tak nima (1)

    • 18 2

    • Siooostroooo....

      Pan w potrzebie!!
      :-)

      • 0 2

  • Ludziska hcoo bbbbaaaaaaaasssssseeeenn (1)

    • 8 2

    • Niech sikajo do szklanek

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane