Fakty i opinie

Czwarte centrum handlowe w Szadółkach. Wszystkie przy jednej ulicy


W przyszłym roku przy ul. Przywidzkiej zobacz na mapie Gdańska otwarty zostanie kolejny obiekt handlowy z 17 sklepami i parkingiem na blisko 300 aut. Nie będzie tak duży, jak sąsiednie, ale już dzisiaj sklepy generują ogromny ruch i kierowcy tkwią tam w gigantycznych korkach. Tymczasem inwestycje drogowe, które pozwolą udrożnić ten obszar, rozpoczną się nie wcześniej niż w 2018 roku.



Czy w Szadółkach powinny powstawać kolejne obiekty handlowe?

tak, lepiej tam niż w centrum miasta 29%
tak, ale dopiero, gdy powstaną nowe drogi 33%
nie, jest ich w tym rejonie już za dużo 38%
zakończona Łącznie głosów: 1697
Wzdłuż ul. Przywidzkiej już teraz działają obok siebie trzy obiekty handlowe. Po jednej stronie znajduje się Morski Park Handlowy zobacz na mapie GdańskaFashion House Outlet Centre zobacz na mapie Gdańska, po drugiej zlokalizowany jest Rental Park Szadółki zobacz na mapie Gdańska.

Teraz do tego grona dołączy Park Handlowy Przywidzka, który powstanie vis a vis Fashion House. W jednopoziomowym obiekcie o powierzchni 11,7 tys. m kw. powstanie 17 lokali handlowo-usługowych (metraże od 50 do 1250 m kw.) Inwestorem jest Towarzystwo Inwestycyjne Investing.

- Planowany termin oddania obiektu do użytkowania to druga połowa 2017 roku - zapowiada Jolanta Gałązka z biura prasowego Parku Handlowego Przywidzka.
Wśród najemców mają znaleźć się firmy z branży spożywczej, elektronicznej, wyposażenia wnętrz, sportowej, odzieżowej i obuwniczej.

graf. Trojmiasto.pl
Już dzisiaj ulica Przywidzka i prowadząca do niej ul. Jabłoniowa są mocno zakorkowane. "Swoje" trzeba odstać, chcąc dotrzeć do obwodnicy. A powstanie kolejnego obiektu handlowego tylko utrudni codzienne funkcjonowanie, zarówno mieszkańcom pobliskich osiedli, jak i klientom tamtejszych sklepów.

- Zdajemy sobie sprawę z trudnej sytuacji drogowej w tej części miasta, dlatego czekam na informacje z ZDiZ-u, jakie obostrzenia związane z przebudową układu drogowego zostały zastosowane względem inwestora - mówi Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska.
Z naszych informacji wynika, że na razie nie było żadnej umowy między drogowcami a inwestorem w tej sprawie. Ma on dopiero zaprezentować analizę ruchową i przedstawić odpowiednie rozwiązania. Nie ma jednak co się oszukiwać, że skala przebudowy będzie duża i wpłynie na poprawę przepustowości.

Tak na projekcie sprzed kilku lat prezentowało się centrum handlowe AIG Lincoln.
Tak na projekcie sprzed kilku lat prezentowało się centrum handlowe AIG Lincoln. materiały inwestora
Przy tej okazji warto także wspomnieć o wciąż żywych planach budowy kolejnego centrum handlowego w tym rejonie. Może ono powstać w sąsiedztwie ul. Jabłoniowej oraz Lubowidzkiej i miałoby być największym tego typy obiektem w całym Trójmieście.

Na jego potrzeby Biuro Rozwoju Gdańska opracowało nawet nowy plan miejscowy. Co zakłada?

- Projekt planu dopuszcza obiekty handlowe o łącznej sumie powierzchni sprzedaży nieprzekraczającej 80 tys. m kw. [największa w Trójmieście gdyńska Riviera ma powierzchnię 70 tys. m kw. - red]. Budynki o dużych gabarytach muszą być rozczłonkowane na mniejsze części o powierzchni zabudowy do 20 tys. m kw. o zróżnicowanej wysokości wynoszącej od 14 m (od strony ulicy Lubowidzkiej) do 35 m - mówi Agnieszka Siedlecka z zespołu komunikacji społecznej BRG.
Prace nad planem trwały od sierpnia 2010 roku. Gotowy do uchwalenia był we wrześniu 2015 roku, ale nie trafił ostatecznie pod obrady Rady Miasta Gdańska. Powód? Inwestor - White Star Real Estate (wcześniej AIG Lincoln) - nie kwapi się do poniesienia części kosztów rozbudowy układu drogowego.

- Jasno określiliśmy nasze oczekiwania związane z partycypacją w kosztach nowego układu drogowego i jesteśmy w tym względzie bardzo stanowczy. Nie da się zrealizować tak dużej inwestycji podłączając się do istniejącej infrastruktury - podkreśla Andrzej Bojanowski.
Chodzi m.in. o rozbudowę węzła Szadółki zobacz na mapie Gdańska i budowę Nowej Jabłoniowej wraz z linią tramwajową. Ich łączny koszt może przekroczyć 300 mln zł. Obie inwestycje mają mieć gotowe projekty pod koniec 2017 roku. To oznacza, że realizacja ruszy nie wcześniej niż w 2018 r. i pod warunkiem, że uda się zmobilizować prywatnych przedsiębiorców do wyłożenia środków, a miasto pozyska fundusze z Unii Europejskiej.

- Obie strony przedstawiły swoje oczekiwania. W tej chwili po stronie inwestora jest doprecyzowanie, jaki zakres ma mieć to przedsięwzięcie. Na tej podstawie określona zostanie wysokość partycypacji - tłumaczy Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (177) 4 zablokowane

  • Już czwarte!

    I nie jest to nasze ostatnie słowo!

    • 302 8

  • Rekompensata za smrodek , dobre i to zakupami sobie osłodzę życie bo zapachy są okropne.Cieszy mnie nowe centrum handlowe.

    • 81 38

  • Haha,

    nie wierzę w to co czytam.

    • 163 10

  • No i super!

    nowe miejsca pracy, nowe miejsca gdzie można coś fajnego kupić.
    Jak stać developerów, to nich budują. Tam to lepiej centra niż mieszkania (bo smród)
    polecam

    • 73 80

  • Czy do powstania kolejnego centrum handlowego musiało dojść?

    Widocznie musiało, skoro doszło.

    • 109 7

  • Powstanie kolejnego centrum handlowego zmieni uklad komunikacyjny Trojmiasta. Dlaczego wiec nie przeprowadzono wczesniej szerokiej debaty na temat zawlaszczania przestrzeni miejskiej przez samochody oraz potwornego stygmatyzowania osob popierajacych alternatywne srodki transportu?

    • 30 59

  • Janusze z Kartuz będą zachwyceni

    • 211 24

  • Ale drogi dojazdowej nie ma komu wybudować.

    • 109 2

  • Straszny ten projekt

    Takie obiekty budowało się kilkanaście lat temu, teraz szybko poddają się konkurencji...

    • 65 8

  • Lemingi i słoiki z wioch gdzieś muszą spędzac niedziele

    • 139 33

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.