• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czwarte podejście do przetargu na Nową Warszawską

Ewelina Oleksy
30 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Nowa Warszawska połączy al. Havla z nowym węzłem Ujeścisko na al. Adamowicza.

Nowa Warszawska połączy al. Havla z nowym węzłem Ujeścisko na al. Adamowicza.

Do czterech razy sztuka? Władze Gdańska, które właśnie ogłosiły po raz czwarty przetarg na Nową Warszawską, mają nadzieję, że tak. Jeśli tym razem uda się znaleźć wykonawcę, prace przy budowie nowej linii tramwajowej na południu Gdańska rozpoczną się już wiosną 2021 r.



Rozkład jazdy ZTM Gdańsk



Czy tym razem uda się rozstrzygnąć przetarg na Nową Warszawską?

Miasto po raz kolejny ogłasza przetarg na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska, która połączy al. HavlaMapka z nową pętlą przy al. Pawła Adamowicza Mapka

Przetarg na całość inwestycji, nie etapy



- Oferty poznamy na początku grudnia i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, roboty ruszą wiosną 2021 r., a zakończą się w listopadzie 2022 r. A to oznacza, że nową linią tramwajową pojedziemy w pierwszym kwartale 2023 r. Zakres prac obejmuje budowę całego, ok. dwukilometrowego odcinka linii tramwajowej. Na trasie powstaną cztery przystanki, wykonany zostanie również chodnik oraz droga rowerowa, zagospodarowana zostanie zieleń, pojawią się elementy małej architektury - informuje prezydent Aleksandra Dulkiewicz.
Linia tramwajowa Nowa Warszawska przebiegać będzie od pętli tramwajowej przy al. Pawła Adamowicza i włączać się będzie w al. Havla na wysokości istniejącego skrzyżowania z ul. Łódzką. Linia tramwajowa Nowa Warszawska przebiegać będzie od pętli tramwajowej przy al. Pawła Adamowicza i włączać się będzie w al. Havla na wysokości istniejącego skrzyżowania z ul. Łódzką.


Przebudowane zostanie także ok. 210 m odcinka ul. PiotrkowskiejMapka, która oprócz nowej nawierzchni zyska także chodnik i oświetlenie.

Czytaj też: Nowa Warszawska: do czterech razy sztuka

- Zmodernizujemy także infrastrukturę podziemną, w ramach której powstanie m.in. nowa kanalizacja deszczowa i sieć wodociągowa. Przebudujemy również sieć ciepłowniczą, gazową oraz teletechniczną - zapowiada Dulkiewicz.

Nowa Warszawska nie ma szczęścia



Tramwaj w ul. Nowej Warszawskiej to inwestycja bardzo wyczekiwana przez mieszkańców południa Gdańska i jedna z ważniejszych w tej części miasta.

Nowe inwestycje tramwajowe



Dzięki niej znacznie skróci się czas dojazdu z południowych dzielnic miasta do centrum. Miasto dotychczas ogłaszało już trzy przetargi na budowę Nowej Warszawskiej i wszystkie bez powodzenia.

Składane dotychczas oferty znacznie przekraczały zaplanowany budżet. Nie pomogło nawet rozłożenie inwestycji na etapy. Ostatecznie od etapowania urzędnicy odeszli i teraz szukają wykonawcy na całość prac.

W styczniu tego roku budżet zaplanowany przez miasto na budowę Nowej Warszawskiej wynosił 38 mln zł. Tymczasem najtańsza złożona wtedy oferta opiewała na 62,7 mln zł.

"Nie możemy sobie pozwolić na wydatki ponad możliwości"



Obecnie - do czasu otwarcia ofert w przetargu - urzędnicy nie zdradzają, jaki budżet na inwestycję mają teraz.

- Tramwaj w Nowej Warszawskiej to element unijnego programu, czyli całego pakietu działań, na które pozyskaliśmy spore środki unijne. Dziś wiemy, że to, co nam zostało z dotacji unijnej, na pewno nie wystarczy na pokrycie kosztów budowy tej linii - mówiła w rozmowie z nami na początku października prezydent Dulkiewicz - Wiem, że to inwestycja bardzo oczekiwana. Rozumiem mieszkańców, bo sama jestem w tej sprawie niecierpliwa, ale to, że jeszcze z tym nie ruszyliśmy, wynika z obiektywnych sytuacji. Szczególnie w sytuacji kryzysu ekonomicznego spowodowanego COVID-em nie możemy sobie pozwolić na wydatki ponad możliwości, dlatego będziemy powtarzać postępowanie do skutku. Jesteśmy w pełni zdeterminowani, aby skończyć tę inwestycję do 2023 r. - podkreśliła.

Pod koniec czerwca uruchomiono nową linię tramwajową na południu Gdańska. Nowa Warszawska ma się z nią połączyć.

Miejsca

Opinie (94) 7 zablokowanych

  • To niech chociaż ścieżkę rowerową wybudują a tramwaj potem. Może starczy pieniędzy a zawsze coś.

    • 2 11

  • Niemaja kasy na koszenie trawy a zabierają sie za budowe torowiska???nienormalni czy psychiczni?...

    • 14 7

  • Na mapie macie 3 przystanki, w artykule jest mowa o 4 przystankach.

    O co chodzi

    • 4 3

  • Dopóki Dulkiewicz wydaje miejskie pieniądze na bzdury to nigdy nie będzie finansów na rzeczy ważne

    • 15 5

  • Nie budować (1)

    • 5 10

    • jak będą pieniądze oczywiście budować

      • 3 2

  • Wygląda na to że nikt nie ma złudzeń - w ankiecie nie ma nawet odpowiedzi "tak, powstanie" a tylko "mam nadzieję".

    • 5 2

  • Pewnie znów nic z tego przetargu nie wyniknie a inwestycja zostanie przesunięta lub wykreślona z planów.
    A nawet jeśli dojdzie do skutku, to nie rozumiem dlaczego tak krótka trasa ma być budowana tak długo?
    Poza tym szkoda, ze nie będzie nowej jezdni tak jak to przewidywały pierwsze plany. Stara Warszawska jest ciasna, ma małą przepustowość, ma dużo niewidocznych i niebezpiecznych zjazdów na prywatne posesje.

    • 4 7

  • ciekawe czy będą zaczepiać lusterkami o kolejne słupy.

    no i ile aneksów do umowy będą dopisywac

    • 11 3

  • Na nagrody za pracę co drugi dzień

    dla urzędników są ale na inwestycje dla mieszkańców brak.

    • 4 4

  • Opinia wyróżniona

    Nowa Świętokrzyska (9)

    może trzeba zacząć od archiwalnych legend.
    Tramwaj praktycznie do nikąd - uziemiony przez liczne światła.
    Gdańsk Południe nadal bez sensowego połączenia z Wrzeszczem, Głównym czy Matarnią.

    • 63 8

    • Proponuję protest na Bohaterów Getta Warszawskiego. (4)

      Bo dzięki tej garstce ludzi 100000 mieszkańców nie ma tramwaju.

      • 7 4

      • He he ten obecny protest można tam przeniesc

        • 0 0

      • Prosimy o zestawienie statystyk z ostatnich 15-tu lat...Gdańsk POłudnie (1)

        1.statystyk natężenia ruchu kołowego na ul. Świętokrzyskiej i ulicach dołączonych do tejże ulicy
        2.zmiany w ilości populacji wokół ul. Świętokrzyskiej i na osiedlach przyległych.
        3.liczbie wydanych zezwoleń dla deweloperów ,którzy wybudowali i budują osiedla w pobliżu ulicy Świętokrzyskiej
        4.wpływie powyższych statystyk na stres ,wypadki ,zanieczyszczenie środowiska ,problem dotarcia do lokalizacji dom/praca itp.
        5.Pytam się co by wykazał taki raport ? Jaki wizerunek władz byśmy otrzymali ?

        • 3 1

        • Policzyłam. W ciągu ostatnich 5 lat i następnych 5 lat mamy na plusie jakieś 100 bloków na Niepołomickiej. A Nowa Świętokrzyska dalej w obietnicach...

          • 1 1

      • Ale mają autobus. Są dzielnice które nie mają tramwaju i sobie radzą. Póki co zapowiada się na ostatnią taką inwestycje. Miasto po prostu odchodzi od tramwajów budując buspasy i inwestuje w PKM

        • 3 1

    • Nowa Świętokrzyska już przechodzi do legendy. Ktoś tam coś podpisał, Dulkiewicz się pochwaliła, że droga będzie, (1)

      że Południe trzeba w końcu odblokować, no i tyle. Wszystko jest jak było. SKM Południe, to jeszcze większe widmo i to od zeszłego wieku.

      • 3 1

      • Dulkiewicz powiedziała, że wiosną ogłasza przetarg, ale na nikomu niepotrzebny odcinek, który tylko zachęci deweloperów do budowania. Przez pola od Kowal do Wielkopolskiej.

        • 1 2

    • dlaczego ta opinia jest wyróżniona droga redakcjo? (1)

      jak dla mnie, jedynie czym się wyróżnia to błędem ortograficznym. Może dbajmy o poprawność języka i nie wyróżniajmy opinii pisanych z błedami.

      • 0 0

      • Bo NŚ to gorący temat, który powinien być wyróżniony, z błędem czy bez.

        To że rządzący składają obietnice bez pokrycia już ci nie przeszkadza, ale błąd czy literówka już tak. Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane