Fakty i opinie

Czy Brzeźno zdecyduje się na płatne parkowanie?

Najnowszy artukuł na ten temat

Bezdomni zarobili na parkingu 100 tys. zł. Wesprą kuchnię dla potrzebujących

Radni dzielnicy Brzeźno mają dość parkowania przez kierowców na chodnikach i pasach zieleni i chcą zapytać mieszkańców, czy w dzielnicy nie uruchomić poboru opłat w ramach strefy płatnego parkowania.
Radni dzielnicy Brzeźno mają dość parkowania przez kierowców na chodnikach i pasach zieleni i chcą zapytać mieszkańców, czy w dzielnicy nie uruchomić poboru opłat w ramach strefy płatnego parkowania. fot. czytelnik Trojmiasto.pl

Ruszyły konsultacje społeczne z mieszkańcami Brzeźna ws. uruchomienia opłat w strefie płatnego parkowania w części dzielnicy. Jeśli mieszkańcy wyrażą taką wolę, opłaty mogłyby zostać wprowadzone od razu w całym Brzeźnie, które w tym roku przeżywało prawdziwe oblężenie. Parkomaty mogłyby stanąć w dzielnicy najwcześniej za dwa-trzy lata.



Parkowanie w Brzeźnie powinno być:

płatne, w całej dzielnicy 32%
płatne, ale tylko na wybranych ulicach 22%
bezpłatne 46%
zakończona Łącznie głosów: 1097
Jeszcze niedawno informowaliśmy o pomyśle radnych dzielnicy Brzeźno, którzy walcząc z zalewem samochodów, chcieli, by w dzielnicy powstały dwa duże parkingi. W efekcie zamiast uporządkować parkowanie w nadmorskiej dzielnicy, wtłoczyliby do niej jeszcze więcej aut.

Przesileniem były minione wakacje, gdy Brzeźno dosłownie zostało rozjechane przez samochody. Radni zdecydowali więc o podjęciu pierwszych formalnych kroków do uruchomienia na terenie dzielnicy - na razie jej części - płatnego parkowania.

O tym, jak będzie wyglądać ewentualna uchwała rady dzielnicy, która formalnie uruchomi cały proces, mają zadecydować dwutygodniowe konsultacje społeczne, które ruszyły w poniedziałek, 5 października.

Jak miałby wyglądać pobór opłat w Brzeźnie?



- Zanim zwołamy sesję rady dzielnicy, na której podejmiemy bądź nie stosowną uchwałę, chcemy poznać na ten temat zdanie mieszkańców - tłumaczy Jarosław Gudzowski, przewodniczący zarządu dzielnicy Brzeźno. - Wiemy, że temat parkowania wzbudza emocje, dlatego chcemy dać sobie trochę czasu, aby to przemyśleć i podjąć odpowiednie decyzje. Myślę, że dwa tygodnie do namysłu wystarczą. To nasza inicjatywa i nie ukrywam, że tegoroczne problemy z parkowaniem w Brzeźnie przyspieszyły podjęcie próby rozwiązania tego problemu.
  • Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic).
  • Opłaty miałyby obowiązywać od poniedziałku do piątku w godz. 9-17.
  • Pierwsza godzina parkowania kosztowałaby 3,90 zł, druga - 4,60 zł, trzecia - 5,50 zł, czwarta i każda następna - 3,90 zł.
  • Podobnie jak w innych SPP na terenie miasta mieszkańcy Brzeźna będą mogli wykupić abonament w cenie 120 zł rocznie (10 zł miesięcznie).


Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic).
Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic). graf. Trojmiasto.pl
W krótkiej prezentacji przygotowanej na potrzeby konsultacji z mieszkańcami radni dzielnicy wskazują, że obecnie dzielnica boryka się z brakiem wolnych miejsc parkingowych, rozjeżdżaniem chodników i trawników, parkowaniem w miejscach niedozwolonych, a także hałasem, wibracjami i spalinami. Ponadto radni wymieniają utrudnienia w poruszaniu się pieszo i rowerem, wskazują na degradację terenów zielonych, wzrost kosztów utrzymania infrastruktury drogowej i zieleni oraz zaśmiecanie okolicy.

Jednocześnie mieszkańcy mogą przekonać się, jakie zyski płyną z włączenia dzielnicy do systemu płatnego parkowania. To m.in. wyznaczenie miejsc parkingowych, przez co z jednej strony spadnie liczba miejsc postojowych w dzielnicy, ale uporządkuje przestrzeń na ulicach i uniemożliwi parkowanie pojazdów na chodnikach, trawnikach i skrzyżowaniach. Ma to też ułatwić egzekwowanie prawa przez straż miejską i policję.

Ponadto Strefa Płatnego Parkowania z uruchomionym poborem opłat zwiększa rotację pojazdów, co ma sprawić, że z dzielnicy znikną pojazdy "parkujące w nieskończoność". Działające parkomaty to też zwiększone wpływy do kasy miasta i większa dostępność miejsc postojowych, co w konsekwencji ma też ograniczyć korki.

Opłaty za parkowanie mają też poprawić bezpieczeństwo i jakość życia w dzielnicy. Radni wskazują na spadek zanieczyszczenia powietrza, podkreślają, że mniejszy ruch korzystnie wpłynie na zatłoczenie, co poprawi bezpieczeństwo zmotoryzowanych i pieszych.

Swoje zdanie można wyrazić przez internet, wypełniając formularz z pięcioma krótkimi pytaniami lub wypełnić ankietę osobiście w siedzibie Rady Dzielnicy Brzeźno przy ul. Dworskiej 27 podczas dyżurów, tj. w najbliższą środę (7 października 2020 r.) w godz. 9-10 oraz 17-18.

Opinie (299) 8 zablokowanych

  • (7)

    Zbudować 10 piętrowy parking za 2 złote od dnia i problem rozwiązany.Miasto na pewno dołoży.

    • 69 49

    • (1)

      To zbuduj

      • 22 6

      • nie ma to jak interwencja /BEZ/radnych

        tak chcemy więcej opłat, więcej podatków i dalszego nieoPiSanego wzrostu cen!
        LOL

        • 8 7

    • Nie maja kasy...na nic a co dopiero na parkingi-wszystko wydali na swoje prywatne interesy.

      Nie rozumiesz ,ze teraz po prostu wyciagaja nam nasze pieniadze z naszej kieszeni?Kolejny raz!!!

      • 10 8

    • (1)

      "Super pomysł". Najlepiej wybudować piętrowy parking na plaży, koło mola i przedłużyć dwupasmową Jana Pawła II, do parkingu. Jako, że inwestycja byłaby trochę droższa, to opłata powinna wynosić 2zł 10gr za dzień :)

      • 12 3

      • wystarczy tylko wypuścić strażników miejskich incognito na osiedla wieczorami

        i za nieposprzątanie po swoim psie 500zł 500zł 500zł - a w jeden wieczór w trójmieście można by tak zainkasować ze 30-50 tysięcy

        • 17 3

    • Koszt 1 miejsca to ok 100 tys (1)

      Policz opłacalność i potem buduj

      • 2 0

      • 100tys? Za co?

        Pozłacana kostka brukowa?

        • 0 0

  • Powinna powstać (14)

    To co się tam działo w wakacje to była dzicz

    • 72 55

    • No tak, wielki betonowy kloc to czego potrzebuje dzielnica

      I dodatkowe kilkaset miejsc parkingowych, wtedy na pewno jie będzie problemu z samochodami, bo każdy swoim dojedzi ei zaparkuje z widokiem na morze

      • 7 4

    • Radni jak zawsze robią ludziom wodę z mózgu. (12)

      Od wprowadzenia stref płatnego parkowania nie przybywa miejsc parkingowych a raczej ich ubywa. Takie jest wieloletnie doświadczenie ze strefami płatnymi.
      Problem jest taki że skorumpowani radni sprzedają deweloperom każdy kawałek ziemi pod zabudowę mieszkaniową nie przejmując się miejscami do parkowania pojazdów. W Brzeźnie aktualnie kilku deweloperów realizuje kolejne już inwestycje i jak zawsze lokalna społeczność nie ma z tego nic. A przecież można by zgodę na kolejną inwestycję można powiązać z budową przez dewelopera tak potrzebnej lokalnej społeczności infrastruktury drogowej, chodnikowej, czy parkingowej. Można by, pewnie że można tylko jak to zrobić? jak już wzięło się lewą kasę, przecież po to się opłaca skorumpowanych żeby właśnie nie trzeba było inwestować w infrastrukturę. Stawia się dom sprzedaje mieszkanie a resztą niech martwią się ... tak, tak mieszkańcy bo nie radni przecież.
      A potem nie dziwi że wieloletni samorządowiec ma 36 kont bankowych których nie może się doliczyć oraz środków na tych kontach oraz źródeł pochodzenia majątku nie jest w stanie przez wiele lat wskazać ani On ani jego rodzina. Jest majątek a nie wiadomo skąd się wziął bo chłop całe życie w samorządzie pracował co do złotówki wiadomo kiedy ile zarobił.

      • 12 7

      • nie, parking nie jest jakims dobrem , ktore miasto ma ci zapewnic (2)

        normalni ludzie kupuja miejsce parkingowe, lub garaz. Niektorzy sie za to rodza, z przekonaniem, ze takie rzeczy, tkore kosztuja, im sie naleza za darmo.
        No i jak to, kapitalisty buduja obok, zarabiaja pieniadze, a my uczciwe biedne ludzie nic z tego nie mamy?

        • 10 1

        • Mylisz się (1)

          Ustawowym obowiązkiem samorządu jest zapewnienie należytej infrastruktury mieszkańcom. Nie jest to żadna łaska tylko obowiązek. problem jednak jest taki że samorządowcy z Gdańska mają gęby pełne frazesów o praworządności i konstytucyjności a sami nagminni łamią przepisy ustawy dotyczącej samorządu. Utrzymują samorządowe Bizancjum całe floty limuzyn służbowych armie agencji i firm które dublują zadania własne wydziałów poszczególnych urzędów. Marnotrawią miliony złotych na nie potrzebne wydatki a potem płaczą że nie mają na wydatki ustawowe będące obowiązkiem nie łaską samorządu. Obowiązkiem jest zapewnienie miejsc parkingowych w Brzeźnie i dobrej jakości dróg. Rzeczą całkowicie zbędną jest finansowanie floty limuzyn służbowych samorządowcom czy wyjazdów służbowych, czy wynajmowanie specjalistycznej ochrony dla prezydent Gdańska gdy miasto utrzymuje przecież straż miejską niech więc straż pilnuje swojej prezydent. Albo niech płaci za to z własnej kieszeni. To są wydatki zbędne urząd prezydenta miasta to nie biuro podróży ma siedzieć na d... i zajmować się sprawami mieszkańcow a wyjazdy niech realizuje po godzinach pracy za własne pieniądze tak jak wszyscy mieszkańcy Gdańska .

          • 6 5

          • Tak, mają budować drogi i *wspólne* miejsca parkingowe.

            Miejsce gdzie 16h/dobę stoi Twój samochód powinno być tylko i wyłącznie Twom problemem.

            • 4 1

      • Coś Ci się pomyliło (5)

        To miasto ma budować infrastrukturę aby zachęcić do inwestycji w danym miejscu, a ludzi do zamieszkania. To normalne na całym świecie.

        • 6 4

        • ---- (3)

          ale nic nie stoi na przeszkodzie by wzorem supermarketów - obciążyć i deweloperów rozbudową miejscowej sieci dróg... "drobne" współ-inwestycje w przystanek, parking lub skrzyżowanie do ich osiedla

          • 4 0

          • Nie obciążysz deweloperów, tylko mieszkańców. (2)

            Więc na jedno wyjdzie, bez znaczenia komu zapłacą za drogę.

            • 1 0

            • Bzdura. (1)

              Nie obciążysz żadnych mieszkańców bo deweloper który nie chce współpracować z samorządem po prostu nie zbuduje tu nic i niczego nie sprzeda. Przyjdzie inny który będzie bardziej skory do współpracy. Wolny rynek nie znosi pustki a budować może jak nie ten to inny deweloper. Ceny mieszkań też nie może windować w nieskończoność bo na koniec zostanie z nie sprzedanymi mieszkaniami. Akurat w sprzedaży mieszkań czas nie działa na korzyść budującego.
              Problem tylko w tym że w Gdańsku urzędnicy nie dbają o mieszkańców wiedząc że głu...ki i tak na pewno w kolejnych wyborach na nich zagłosują więc nic się nie zmieni, więc nie ma potrzeby dbać o głu...ków lepiej zadbać o kury znoszące złote jajka i dające lewą kasę na 36 kont że się potem nie można zorientować co skąd i od kogo. A i jeszcze skrytki w meblach ala Nowak trzeba robić. Dlatego urząd miasta dba o deweloperów kosztem swoich mieszkańców proste.

              • 2 1

              • Ależ deweloper bardzo chętnie będzie współpracował.

                Po czym przerzuci koszty na mieszkańców, którzy jeszcze od tego zapłacą dodatkową daninę w odsetkach od kredytu na 25 lat.

                Wolny rynek nigdy nie działał.

                • 0 1

        • Tobie się pomyliło.

          Przyzwyczaiłeś się do życia w układzie Gdańskim zwanym także republiką deweloperską gdzie deweloperzy mogą kupić wszystko i budować gdzie tylko mają na to ochotę a usłużni urzędnicy biegają wokół nich niczym chłopcy na posyłki załatwiając wszystko co tylko sobie życzą. Urzędnicy potrafią spotkać się z mieszkańcami dzielnicy pogadać a dzień później zmienić plan zagospodarowania przestrzennego na bardziej korzystny dla dewelopera a koszmarny dla mieszkańców. Byle tylko deweloper zarobił możliwie jak najwięcej jak najmniejszym kosztem.
          Tym czasem w innych miastach urzędnicy którzy bardziej dbają o swoich mieszkańców niż o dobry biznes deweloperów potrafią stawiać warunki, potrafią negocjować z inwestorami by też lokalna społeczność coś zyskała.
          Miasto odpowiada za infrastrukturę tak. Ale przecież nie musi wszystkiego budować samo, może do ważnych inwestycji zaprosić prywatnych inwestorów którzy przecież i tak w mieście zarobili i zarabiaj ogromne pieniądze, można przecież uzależnić korzystną decyzję dla inwestora od jego zaangażowania w przebudowę wąskich dróg, chodników czy jak w Brzeźnie od budowy parkingów, trzeba tylko chcieć a w Gdańsku nikt nie chce. A w innych miastach tak robią.
          Większość zabudowy w Brzeźnie pochodzi z PRL i z czasów wcześniejszych siłą rzeczy wtedy miejsc parkingowych nie budowano dużo. Szkoda że urzędnicy mają na to zawsze jedno lekarstwo zabrać pieniądze ludziom z kieszeni. Deweloperów zyski to największa świętość w Gdańsku. A szkoda.

          • 7 2

      • Co minusujecie? Prawde napisal jak jest, lapowkarstwo na maxa. (2)

        • 3 0

        • A co ma łapówkarstwo do rzeczy? (1)

          Jest obowiązek budowania miejsc parkingowych, więc budują.

          W starym budownictwie nie było i wszyscy o tym wiedzą kupując tam mieszkanie.
          Czemu miasto ma rozwiązywać ze wspólnych pieniędzy problemy spółdzielni mieszkaniowej?

          • 1 1

          • Bo od tego jest.

            To jest ustawowy obowiązek samorządu. Pani Dulkiewicz ma obowiązek zajmowania się parkingami w Brzeźnie!!! Taką wybrała pracę. Jak jej nie pasuje to jak każdy może pracę zmienić. Tym czasem woli pleść bzdury w mediach kompromitując swoich wykładowców i nauczycieli, publicznie chwaląc się swoją ignorancją i brakiem podstawowe wiedzy.

            • 2 1

  • Dziwne (10)

    Przecież tam jest oblężenie w weekendy a nie dni powszednie, to jaki sens ma strefa parkowania w tygodniu. Powinni zrobić od 8 do 19 w weekendy tylko i nie było by turystów.

    • 103 19

    • (7)

      Ale ten pomysł rady dzielnicy nie jest po to żeby ułatwić życie mieszkańcom tylko wyciągnąć dodatkowe pieniądze do kasy miasta. Brzeźno ma najlepiej rozwinięta infrastrukturę wakacyjna że wszystkich nadmorskich dzielnic. Miasto zamiast to wykorzystać, przez co realnie zwiększa się wpływy do budżetu miasta to zaczyna kombinować. Lepszym rozwiązaniem był by parking podobny jak na Zaspie. Duży parking w miarę tani i nie ma problemu z parkowaniem. Ale nie lepiej zamiast uregulować parkowanie to wprowadzić strefę i kasować mieszkańców po 120 zł rocznie. Chyba za przywilej mieszkania w Brzeźnie i dzikie tłumy plażowiczów i masę samochodów w weekendy.

      • 25 9

      • przecież tam są płatne parkingi i co? zawsze będzie więcej chętnych niż miejsc

        • 5 1

      • Tani? Nie wszystko może być tanie. (2)

        Czas się przyzwyczaić, że samochód to również koszt ubezpieczenia i parkowania. Paliwo to nie jest jedyny koszt, który ponosi kierowca. Na zachodzie dawno to zrozumieli, my jesteśmy na etapie lat 60-ych. Tanie parkingi spowodują tylko przyrost ilości samochodów.

        • 6 16

        • (1)

          Wy macie jakąś fobię samochodowa co? Lata motoryzacyjnego zacofania nie da się nadrobić w jedną chwilę. Musimy przez to przebrnąć a ludzie sami dojrzeją do rowerów czy zbiorkomów. Taka jest kolej rzeczy. A wy dobrowolnie poddajecie się kolejnym podatkom.

          • 1 1

          • Ludzie sami z siebie nie przesiądą się na nic innego.

            Niestety dalej krąży Januszowe powiedzenie "dorośnij, kup samochód"...

            Doszliśmy już do momentu w którym średnia prędkość w mieście to ok 10km/h i coś z tym trzeba zrobić.

            • 0 2

      • 120pln rocznie jest od 1 auta, za drugie placi sie wiecej (2)

        • 3 1

        • I słusznie.

          Skoro nie ma miejsca na jedno auto na mieszkanie, chamstwem jest stawianie tam większej ilości.

          • 2 0

        • dopiero za trzecie

          • 0 0

    • Zgoda

      Największy problem jest w weekendy , w tygodniu to potrzebne psu na budę.
      Czy już naprawdę nikt nie myśli w tym kraju...

      • 9 0

    • Strefa parkowania w tygodniu pozwala więcej kasy urwać od mieszkańców.

      • 1 0

  • Sam wjazd do Brzeźna powinien być płatny.

    • 51 23

  • Kierowczyki wszystko jak zwykle chcą za darmo (13)

    Czyli kosztem mieszkańców: Zużytych chodników, zieleni... niedługo nie będzie po co tam przyjeżdżać, bo wszystko porozjeżdżają.

    • 66 68

    • (9)

      aha czyli całe Brzeźno jest zbudowane ze środków własnych mieszkańców?

      • 12 6

      • Widać pora skończyć z tym komunikacyjnym komunizmem. (5)

        Powinno być jak w Japonii - nie zarejestrujesz samochodu zanim nie udowodnisz że masz na niego wykupione miejsce parkingowe albo garaż.

        • 19 3

        • (4)

          Tyle że w Japonii jest inna infrastruktura budowlana. Jeżeli budowany jest jakiś budynek, od razu przy nim powstaje parking. W przypadku wysokich budynków - podziemny.

          A teraz wyobraź sobie, że większość mieszkańców w centrum miasta miałoby wykupione miejsce parkingowe. Albo nie dałoby się już kupić miejsca, bo miasto musi zarabiać i 80% miejsc przeznacza na miejsca rotatycjne. Albo przeznacza więcej, ale jeżeli przekażesz dodatkowy "datek".

          • 2 1

          • U nas też przy każdym nowym budynku jest parking.

            Tylko co z tego, skoro ludzie wolą miejsc nie kupić, tylko parkować potem na dziko?

            • 4 2

          • Miasto nie jest z gumy. (2)

            Zwłaszcza takie miasto, które budowano, kiedy ludzie mieli jeszcze sprawne nogi do poruszania się.

            • 4 2

            • (1)

              Jak to nie jest z gumy? To nie wystarczy bardzo ale to bardzo chcieć?

              • 3 0

              • Sporo kierowców właśnie tak bardzo chce.

                A potem przejść chodnikiem nie można, bo zastawiony każdy milimetr...

                • 2 1

      • Poczytaj sobie co to są koszty zewnętrzne i kto je ponosi

        • 3 0

      • a kierowcy co tam przyjeżdżają śmiecić i dewastować to przy okazji budują?

        • 3 0

      • Na pewno nie ze środków miasta, przynajmniej nie w ostatnich trzech dekadach.

        Miasto nawet chodników tam nie remontuje.

        • 0 0

    • Zdaj wkońcu na prawko to pogadamy (1)

      obcisłoporty

      • 9 6

      • A może Ty zdaj?

        Większość "kierowców" nie miałaby szans na egzaminie teraz, bo ich wiedza jest z czasów kiedy pytania można było wykuć na blachę, a na placu "jak słupek zrówna się ze słupkiem samochodu kręcimy 2x w lewo".

        A potem masz wiejskich prawników od PORD.

        • 0 1

    • Jestem mieszkańcem Brzeźna i korzystam z samochodu, bo pracuję w innej dzielnicy.

      Wypraszam sobie pomysły całorocznego obrabowania mnie przez miasto, bo latem wczasowicze robią tłok. Wybudować piętrowy parking turystyczny przy pętli na Hallera i będzie spokój.

      • 4 1

  • Płatne parkowanie w Brzeźnie, jaki to czas? (1)

    Najwyższy...

    • 36 39

    • Kacper nie pozwoli!

      • 0 0

  • Może miasto zapewniłoby dla swojej największej atrakcji (patrz: morze) parkingi z prawdziwego zdarzenia (8)

    A dopiero potem podejmowało rozmowy o opłatach

    • 90 28

    • To jest zatoka. (2)

      • 7 8

      • (1)

        a zatoka to nie morze??

        • 0 0

        • nie

          • 1 0

    • A może byś tak ruszył tyłek?

      Czemu wszyscy mają ponosić koszty wygody twojej i tobie podobnych leni?

      • 15 8

    • Miasto zapewniło komunikację. (3)

      Praktycznie na plażę tramwaj wjeżdża.
      Nie zmuszaj innych do ponoszenia konsekwencji Twojego przyspawania do fotela.

      • 20 10

      • (2)

        Praktycznie nie dojeżdża bo krąży przez całe Brzeźno. Dawniej jeździł prosto ale teraz zrobiono wycieczkę turystyczno krajoznawczą

        • 7 4

        • co to za farmazony.... z przystanku Brzeźno, masz rzut beretem do plaży (1)

          a to że jedzie wzdłuż plaży 3 przystanki to chyba lepiej, mamy więcej możliwości dojścia do ulubionego wejścia

          • 2 0

          • I 20 minut dłużej w tramwaju. Równie dobrze możesz powiedzieć że masz blisko na Zaspe. Jeśli ktoś ma miejsce docelowe to nie wybiera najdłuższej drogi

            • 2 0

  • (6)

    Brawo dla radnych,jeszcze w Nowym Porcie i w Oruni należy zrobić strefę platnego parkowania.

    • 32 31

    • po co chcesz mieszkańcom dorzucić dodatkowy podatek (3)

      tam są jakieś "atrakcje" ściągające kogoś spoza dzielnicy ?

      • 5 7

      • A dlaczego mają zajmować teren wart miliony jak nie miliardy za darmo? (2)

        Jedno miejsce na wolnym rynku kosztuje 20-30k.

        • 2 6

        • taa chyba w ogrzewanej hali garażowej, z gwarancją tego samego miejsca (1)

          • 1 2

          • I to tylko pokazuje jak "dej za darmo" kierowcy są oderwani od rzeczywistości...

            Popatrz ile kosztują miejsca parkingowe w nowym budownictwie.

            • 2 0

    • Chyba na Orunii (1)

      Tylko po co to komu, i na jakim terenie bo duże obszary to tereny spółdzielni czy wspólnot

      • 2 0

      • Oruni, nie orunii

        Witamy w rejonie gdzie Kaszuby przeciekają :)

        • 2 2

  • Mieszkam na Portowców (20)

    Ja nie chcę parkometrów, ja się ich domagam i żądam. Rada Dzielnicy ma zrobić wszystko żeby od przyszłych wakacji skończył się ten syf z parkowaniem na mojej ulicy, bo co za dużo to nawet świnie nie zjedzą.

    • 55 65

    • jesteś właścicielem tej ulicy ?! (14)

      to ją zamknij, postaw szlaban, ciecia cokolwiek.

      • 23 13

      • Nie jestem. (13)

        A Ty jesteś skoro parkujesz tam za darmo tak że nie ma jak przejść chodnikiem?

        • 14 17

        • (2)

          ja tam w ogóle nie przyjeżdżam - nie znoszę tłumów. Natomiast mieszkanie przy ulicy nie jest równoznaczne z jej własnością. To ulica miejska i miasto za nią odpowiada. A parkometry nie rozwiążą tam żadnego problemu. Będą opłaty, które głównie będą ponosić mieszkańcy a i tak w sobotę czy niedzielę nie będzie można przejść.

          • 22 5

          • Teren spółdzielni to nie teren miasta.

            Więc na swoim mogą sobie parkować do woli za darmo.

            • 8 1

          • wprowadzą opłaty w weekendy

            • 1 0

        • (9)

          On Parkuje u ciebie pod blokiem a ty parkujesz u kogoś innego jak jedziesz do Cioci, Babci czy Kochanki

          • 14 8

          • Mieszkam w domu. (6)

            • 4 5

            • (5)

              spoko, zasada ta sama bo ulica chyba nie jest twoja?

              • 9 5

              • A jak kawałek ziemi jest publiczny, to od razu musi być parkingiem? (4)

                O zastawianych wjazdach nawet nie chce mi się mówić...

                • 8 5

              • (3)

                ale tak prawdę mówiąc to ile razy sam tam zostawiłeś samochód bo nie chciało ci się go wprowadzić za bramę?

                • 4 5

              • Nigdy. (2)

                Ale ja jestem dziwny i mam automagiczną bramę.

                • 6 2

              • (1)

                A jak rodzina do ciebie przyjeżdża i nie ma miejsca za automagiczna brama bo stoi automagiczny pojazd to gdzie parkują?

                • 3 1

              • Nie mam rodziny

                • 1 0

          • (1)

            no i płacę jeśli kochanka mieszka na starym mieście

            • 3 0

            • myślałem ze jedziesz do niej tramwajem.

              • 1 0

    • (2)

      Syf bedzie jak byl, jedynie Ty bedziesz musial placic kolejny podatek. Nie wiem czy byles tego lata w Jelitkowie. Jest tam strefa parkowania a mimo tego samochody byly wszedzie. Na chodnikach, na trawie i nawet przy krzyzu pomiedzy ulicami Pomorskiej. No i oczywiscie poutykane miedzy drzewami tuz przy brzegu potoku. Totalne zdziczenie i zadnej reakcji policji czy strazy miejskiej

      • 16 4

      • Nic nie będę płacił

        Parkują na własnym podwórku.

        • 0 2

      • mundurowi mają teraz inne priorytety = walkę z nienoszącymi stringów (namordników)

        • 3 1

    • współczuję Twoim gościom i rodzinie jak przyjadą w odwiedziny, no chyba że będziesz im opłacał parking. Ja nigdy nie odwiedzam znajomych którzy mieszkają w SPP

      • 1 0

    • To nic nie da .

      Parkometry okradną mieszkańców i turystów ,i tak będą kombinować żeby zaparkować po za strefą parkometrów , a to auto na trawie ,to myślicie jak będą te maszynki to gdzie on będzie parkował ?? skoro bez nich parkuje na trawie !! A wystarczy go ukarać ,gdzie staż wiejska? co to za myślenie?? że parko złodzieje coś zrobią. radni cwaniaki wymyślili zrobili fotkę i wszyscy są za hahahaaa. Myślcie obywatele.

      • 1 0

  • i szlabany

    • 32 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.