Fakty i opinie

Czy Brzeźno zdecyduje się na płatne parkowanie?

Najnowszy artukuł na ten temat

Parkingi w Gdańsku. Wyroki dla kierowców z nakazem zapłaty

Radni dzielnicy Brzeźno mają dość parkowania przez kierowców na chodnikach i pasach zieleni i chcą zapytać mieszkańców, czy w dzielnicy nie uruchomić poboru opłat w ramach strefy płatnego parkowania.
Radni dzielnicy Brzeźno mają dość parkowania przez kierowców na chodnikach i pasach zieleni i chcą zapytać mieszkańców, czy w dzielnicy nie uruchomić poboru opłat w ramach strefy płatnego parkowania. fot. czytelnik Trojmiasto.pl

Ruszyły konsultacje społeczne z mieszkańcami Brzeźna ws. uruchomienia opłat w strefie płatnego parkowania w części dzielnicy. Jeśli mieszkańcy wyrażą taką wolę, opłaty mogłyby zostać wprowadzone od razu w całym Brzeźnie, które w tym roku przeżywało prawdziwe oblężenie. Parkomaty mogłyby stanąć w dzielnicy najwcześniej za dwa-trzy lata.



Parkowanie w Brzeźnie powinno być:

płatne, w całej dzielnicy 32%
płatne, ale tylko na wybranych ulicach 22%
bezpłatne 46%
zakończona Łącznie głosów: 1097
Jeszcze niedawno informowaliśmy o pomyśle radnych dzielnicy Brzeźno, którzy walcząc z zalewem samochodów, chcieli, by w dzielnicy powstały dwa duże parkingi. W efekcie zamiast uporządkować parkowanie w nadmorskiej dzielnicy, wtłoczyliby do niej jeszcze więcej aut.

Przesileniem były minione wakacje, gdy Brzeźno dosłownie zostało rozjechane przez samochody. Radni zdecydowali więc o podjęciu pierwszych formalnych kroków do uruchomienia na terenie dzielnicy - na razie jej części - płatnego parkowania.

O tym, jak będzie wyglądać ewentualna uchwała rady dzielnicy, która formalnie uruchomi cały proces, mają zadecydować dwutygodniowe konsultacje społeczne, które ruszyły w poniedziałek, 5 października.

Jak miałby wyglądać pobór opłat w Brzeźnie?



- Zanim zwołamy sesję rady dzielnicy, na której podejmiemy bądź nie stosowną uchwałę, chcemy poznać na ten temat zdanie mieszkańców - tłumaczy Jarosław Gudzowski, przewodniczący zarządu dzielnicy Brzeźno. - Wiemy, że temat parkowania wzbudza emocje, dlatego chcemy dać sobie trochę czasu, aby to przemyśleć i podjąć odpowiednie decyzje. Myślę, że dwa tygodnie do namysłu wystarczą. To nasza inicjatywa i nie ukrywam, że tegoroczne problemy z parkowaniem w Brzeźnie przyspieszyły podjęcie próby rozwiązania tego problemu.
  • Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic).
  • Opłaty miałyby obowiązywać od poniedziałku do piątku w godz. 9-17.
  • Pierwsza godzina parkowania kosztowałaby 3,90 zł, druga - 4,60 zł, trzecia - 5,50 zł, czwarta i każda następna - 3,90 zł.
  • Podobnie jak w innych SPP na terenie miasta mieszkańcy Brzeźna będą mogli wykupić abonament w cenie 120 zł rocznie (10 zł miesięcznie).


Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic).
Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic). graf. Trojmiasto.pl
W krótkiej prezentacji przygotowanej na potrzeby konsultacji z mieszkańcami radni dzielnicy wskazują, że obecnie dzielnica boryka się z brakiem wolnych miejsc parkingowych, rozjeżdżaniem chodników i trawników, parkowaniem w miejscach niedozwolonych, a także hałasem, wibracjami i spalinami. Ponadto radni wymieniają utrudnienia w poruszaniu się pieszo i rowerem, wskazują na degradację terenów zielonych, wzrost kosztów utrzymania infrastruktury drogowej i zieleni oraz zaśmiecanie okolicy.

Jednocześnie mieszkańcy mogą przekonać się, jakie zyski płyną z włączenia dzielnicy do systemu płatnego parkowania. To m.in. wyznaczenie miejsc parkingowych, przez co z jednej strony spadnie liczba miejsc postojowych w dzielnicy, ale uporządkuje przestrzeń na ulicach i uniemożliwi parkowanie pojazdów na chodnikach, trawnikach i skrzyżowaniach. Ma to też ułatwić egzekwowanie prawa przez straż miejską i policję.

Ponadto Strefa Płatnego Parkowania z uruchomionym poborem opłat zwiększa rotację pojazdów, co ma sprawić, że z dzielnicy znikną pojazdy "parkujące w nieskończoność". Działające parkomaty to też zwiększone wpływy do kasy miasta i większa dostępność miejsc postojowych, co w konsekwencji ma też ograniczyć korki.

Opłaty za parkowanie mają też poprawić bezpieczeństwo i jakość życia w dzielnicy. Radni wskazują na spadek zanieczyszczenia powietrza, podkreślają, że mniejszy ruch korzystnie wpłynie na zatłoczenie, co poprawi bezpieczeństwo zmotoryzowanych i pieszych.

Swoje zdanie można wyrazić przez internet, wypełniając formularz z pięcioma krótkimi pytaniami lub wypełnić ankietę osobiście w siedzibie Rady Dzielnicy Brzeźno przy ul. Dworskiej 27 podczas dyżurów, tj. w najbliższą środę (7 października 2020 r.) w godz. 9-10 oraz 17-18.

Opinie (299) 8 zablokowanych

  • Płatne parkowanie

    A co z ulicą Chodkiewicza? Tam też nie raz są problemy, aby móc zaparkować. Jeżeli tak biorą się za Brzeźno, to niech uwzględnią również tą ulicę do płatnego parkowania!

    • 1 2

  • (7)

    Zbudować 10 piętrowy parking za 2 złote od dnia i problem rozwiązany.Miasto na pewno dołoży.

    • 69 49

    • Koszt 1 miejsca to ok 100 tys (1)

      Policz opłacalność i potem buduj

      • 2 0

      • 100tys? Za co?

        Pozłacana kostka brukowa?

        • 0 0

    • (1)

      "Super pomysł". Najlepiej wybudować piętrowy parking na plaży, koło mola i przedłużyć dwupasmową Jana Pawła II, do parkingu. Jako, że inwestycja byłaby trochę droższa, to opłata powinna wynosić 2zł 10gr za dzień :)

      • 12 3

      • wystarczy tylko wypuścić strażników miejskich incognito na osiedla wieczorami

        i za nieposprzątanie po swoim psie 500zł 500zł 500zł - a w jeden wieczór w trójmieście można by tak zainkasować ze 30-50 tysięcy

        • 17 3

    • (1)

      To zbuduj

      • 22 6

      • nie ma to jak interwencja /BEZ/radnych

        tak chcemy więcej opłat, więcej podatków i dalszego nieoPiSanego wzrostu cen!
        LOL

        • 8 7

    • Nie maja kasy...na nic a co dopiero na parkingi-wszystko wydali na swoje prywatne interesy.

      Nie rozumiesz ,ze teraz po prostu wyciagaja nam nasze pieniadze z naszej kieszeni?Kolejny raz!!!

      • 10 8

  • Czy parkometry w Brzeźnie ? (4)

    Zadając pytanie z nagłówka trzeba zauważyć kilka kwestii. Jeśli wprowadzone zostaną parkometry to "zajeżdżana" będzie pozostała część dzielnicy. Kolejne zagadnienie to dlaczego mieszkańcy mają płacić jakiekolwiek pieniądze? I kto zagwarantuje im miejsce parkingowe (mimo wniesionej opłaty) ? Jakie widzę rozwiązanie: udostępnić teren po byłym torze łuczniczym na końcu Hallera ( dopóki nie zostanie on zagospodarowany w inny sposób) i pobierać opłaty. Na pozostałych uliczkach we wskazanym wyżej obszarze postawić znaki zakazu zatrzymywania się i parkowania z tabliczką: nie dotyczy mieszkańców (mieszkańcom wydać stosowne identyfikatory). A stawiających na zakazie bez identyfikatora bezwzględnie wlepiać wysokie mandaty. Od czego przecież mamy Straż Miejską (można rozważyć powstanie sezonowego posterunku tej formacji). Tak bym to widział.

    • 5 1

    • (3)

      A dlaczego mieszkańcy nie mieliby płacić? Nie chcesz płacić to parkuj na prywatnym terenie.

      • 1 2

      • (2)

        A dlaczego miałbym płacić ? Pomijam szczegół, że znowu ktoś musi być "ukarany" za zamieszkiwanie w takim rejonie i według Twojego rozumowania powinien wyprowadzić się pod Gdańsk to jeszcze, jak już wcześniej wspomniałem, nie będzie miał gwarancji za swoje pieniądze, że to miejsce będzie miał. A tak w ogóle - gdzie Ty w tym rejonie, poza kilkoma podwórkami, widzisz teren prywatny ?

        • 1 1

        • Za usługi, w tym wynajem przestrzeni, się płaci (1)

          Twój samochód - twój problem. A jak nie masz gdzie parkować to nie kupuj.

          • 0 2

          • Jeśli się płaci to i wymaga. Zapłacę -przyjadę a tu miejsc wolnych brak. I kto zwróci pieniądze ? Chyba, że potraktuję tą wpłatę jako "dobrowolny" datek na dokształcanie takich reformatorów i pomysłodawców jak Ci, którzy wpadli na pomysł płatnego parkowania. Przypominam również, że w oznaczonym rejonie dzielnicy zamieszkują w zdecydowanej większości starsi ludzie - emeryci (Brzeźno jest dzielnicą ludzi starszych) - dla których każdy grosz się liczy. Niby tylko dycha miesięcznie ale dla nich to dużo !

            • 1 0

  • Buhahah (5)

    Gdańsk - morze możliwości ;-) - jak dobrze, że się wyprowadziłem z tego chorego miasta.
    To nie jest miasto do życia, to nawet nie jest miasto dla turysty, ewentualnie dla studenta.

    Miasto posiada tylko jedną, sprawdzoną metodę na problemy: stworzyć lub podnieść opłaty.

    • 25 4

    • I bardzo dobrze, czas skończyć z miejscami socjalnymi (4)

      Stać cię na auto to i stać cię na parking. A jak nie, alternatyw jest dużo.

      • 5 6

      • (2)

        Posiadasz auto?

        • 3 3

        • (1)

          jeździ mamy ale tylko jak pada jak jest ładna pogoda to dyla na rowerze:)

          • 1 0

          • I prawidłowo

            Po co ma trzymać jeszcze jeden samochód skoro potrzebuje okazjonalnie?

            • 0 1

      • to czemu dyrektor ECS

        siedzi w socjalnym mieszkaniu?

        • 2 0

  • Puszka białej farby i parkomat i kasa dla miasta leci! (3)

    Kasa, kasa i jeszcze raz kasa! Inne argumenty są niemal pomijalne bo jak jiż wszędzie trzeba będzie płacić to każdy będzie chciał zaparkować jak najbliżej celu. A jak już jest kasa to można wydawać na zloty influencerek, palmy w beczkach po ropie, rydwany, piaskownice w centrum miasta czy makiety miasta za 3 mln. No i oczywiście firma obsługująca parkomaty też musi zarobić swoje!

    • 13 4

    • a co ty mądralo masz znowu do gadania (2)

      jest Rada dzielnicy i mieszkańcy i to my tego chcemy,

      • 2 7

      • To wykupcie sobie Brzeźno na własność. (1)

        Jak dotąd to jest teren miasta, czyli wszystkich. To, że ktoś tam mieszka nie upoważnia go automatycznie do zawłaszczania terenu. A jak już to żadnych abonamentów. Płaćcie jak wszyscy. Bo jak dotąd to jest to usuwanie innych pojazdów tylko dlatego, że na własne nie ma miejsca

        • 3 3

        • trolu jak chcesz parkowac za darmo to sobie wykup miejsce do prakowania

          • 1 1

  • Strefa płatnego parkowania spowoduje że lokalna gastronomia dostanie po tyłku (3)

    Po co miasto wtrąca się tam gdzie coś dobrze funkcjonuje

    • 8 7

    • wszedzie gdzie jest ograniczony ruch aut gastronomia zwieksza zyski głabie

      • 2 1

    • Ludzie którzy nie są w stanie dać 6zł na parking (1)

      Raczej nie są targetem nadmorskich knajpek..

      • 4 4

      • Taki z ciebie Anglik z Kołomyi?

        Nie możesz napisać po polsku: cell

        • 2 3

  • (1)

    Ja bym wprowadził opłatę za rower.
    Jakie wielkie pieniądze wpływałyby do miasta. Warto przeliczyć. Nabijalibyśmy kilometry dla Gdańska.

    • 2 4

    • Ty jestes szkodnikiem miasta a rower jego wybawieniem.tobie powinni jeszcze dowalic opłate za głupotę :)

      • 0 1

  • Nie kradnij (6)

    Niby dlaczego mam placic za parkowanie pod swoim domem?! Ktoś sie tu czasem nie zapędza? Darmowy identyfikator mieszkańca i tyle w temacie, nic innego nie wchodzi w gre. Dojdzie do tego, ze zaplace 120 zł, a miejsca i tak nie znajde.

    • 28 9

    • Dlaczego za darmo

      A nasza firma musi posłać inkasenta, serwisować parkomaty za to trzeba płacić 10 zeta to i tak za mało nie pokrywa kosxtów

      • 1 2

    • (1)

      A niby dlaczego masz mieć darmowe miejsce parkingowe pod własnym domem na nieswoim terenie? Faktycznie ktoś tu się zapędził.

      • 6 5

      • Prosta sprawa: bo zaplace za caly rok, a miejsca nikt i tak mi nie zagwarantuhe to raz. Dwa, teren na ktorym stoi moj budynek jest prywatny, bo zostal wykupiony, wiec moze zaczne pobierac oplaty za przechodzenie przez chodnik, za ktorego wymiane tez zaplacilem kasa z funduszu remontowego, ktora mi sie dolicza do czynszu??

        • 4 5

    • Tyle ,ze w tym roku zrobia ci darmowy a w przyszlym jedna uchwala-zrobia platny.... (2)

      I co dalej chcesz z nimi wchodzic w ,,uklady".Zlodzieja sie nie placi haraczy.Zlodziei sie goni..

      • 6 6

      • (1)

        to idź gonić tych z nowogrodzkiej

        • 4 6

        • Najpierw wlasne podworko.

          Trzeba oczyscic to gdanskie szambo.

          • 8 4

  • Koniec (4)

    Ulicy Hallera to horror nie tylko w wakacje w sobotę i niedzielę to jest nie do wytrzymania nawet z psami przyjeżdżają zostawiają syf po sobie straż miejska pilnuje tylko czy ktoś piwa na ławce nie pije a psy sr*ją na chodnikach trawnikach rada dzielnicy musi coś z tym zrobić

    • 14 11

    • Bzdura. (2)

      Niczego oprocz drenowania naszych kieszeni to nie zapewni a ruch nie zmaleje...To skok na nasza kase i nic wiecej.

      • 6 4

      • Dokładnie

        Budyń rozsprzedał wszystko, teraz dulcynea chce resztę sprzeda" znaj. Ym królika

        • 1 2

      • Od turystów

        Po w sumie ok 20zl przez 3 miesiące a od mieszkańców każdego samochodu 120.
        Kolejny świetny pomysł na podatek pod przykrywką jakiegoś bełkotu.

        • 3 3

    • Bzdura

      Ludzie uważajcie na troli dulcynea. Chodzi o to by koledzy mogli was i wasze rodziny kroić za parkowanie. Jeżeli chcą rozwiązać problem to parking wielopoziomowy przy Hallera. A nie wszystko oddali deweloperom a przyjezdnych bogaczy stać na parking, tylko miejscowi to odczują. Brzeźno zacznie być drogie w życiu, a potem wyprowadzka za gdańsk

      • 0 2

  • Problemem są nowe osiedla

    Tu jest wiele mieszkań na wynajem, i ma je warszawka, i tak mieszkańcy nic nie zyskają. Pytam ilu mieszka w tych nowych osiedlach, większość wynajem, i to nie zmieni problemu. Tylko jak Twój kolega przyjedzie to zapłaci, ale wczoswicze z apartamentów będą mieli karty

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.