• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Brzeźno zdecyduje się na płatne parkowanie?

Maciej Korolczuk
6 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Radni dzielnicy Brzeźno mają dość parkowania przez kierowców na chodnikach i pasach zieleni i chcą zapytać mieszkańców, czy w dzielnicy nie uruchomić poboru opłat w ramach strefy płatnego parkowania. Radni dzielnicy Brzeźno mają dość parkowania przez kierowców na chodnikach i pasach zieleni i chcą zapytać mieszkańców, czy w dzielnicy nie uruchomić poboru opłat w ramach strefy płatnego parkowania.

Ruszyły konsultacje społeczne z mieszkańcami Brzeźna ws. uruchomienia opłat w strefie płatnego parkowania w części dzielnicy. Jeśli mieszkańcy wyrażą taką wolę, opłaty mogłyby zostać wprowadzone od razu w całym Brzeźnie, które w tym roku przeżywało prawdziwe oblężenie. Parkomaty mogłyby stanąć w dzielnicy najwcześniej za dwa-trzy lata.



Parkowanie w Brzeźnie powinno być:

Jeszcze niedawno informowaliśmy o pomyśle radnych dzielnicy Brzeźno, którzy walcząc z zalewem samochodów, chcieli, by w dzielnicy powstały dwa duże parkingi. W efekcie zamiast uporządkować parkowanie w nadmorskiej dzielnicy, wtłoczyliby do niej jeszcze więcej aut.

Przesileniem były minione wakacje, gdy Brzeźno dosłownie zostało rozjechane przez samochody. Radni zdecydowali więc o podjęciu pierwszych formalnych kroków do uruchomienia na terenie dzielnicy - na razie jej części - płatnego parkowania.

O tym, jak będzie wyglądać ewentualna uchwała rady dzielnicy, która formalnie uruchomi cały proces, mają zadecydować dwutygodniowe konsultacje społeczne, które ruszyły w poniedziałek, 5 października.

Jak miałby wyglądać pobór opłat w Brzeźnie?



- Zanim zwołamy sesję rady dzielnicy, na której podejmiemy bądź nie stosowną uchwałę, chcemy poznać na ten temat zdanie mieszkańców - tłumaczy Jarosław Gudzowski, przewodniczący zarządu dzielnicy Brzeźno. - Wiemy, że temat parkowania wzbudza emocje, dlatego chcemy dać sobie trochę czasu, aby to przemyśleć i podjąć odpowiednie decyzje. Myślę, że dwa tygodnie do namysłu wystarczą. To nasza inicjatywa i nie ukrywam, że tegoroczne problemy z parkowaniem w Brzeźnie przyspieszyły podjęcie próby rozwiązania tego problemu.
  • Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic).
  • Opłaty miałyby obowiązywać od poniedziałku do piątku w godz. 9-17.
  • Pierwsza godzina parkowania kosztowałaby 3,90 zł, druga - 4,60 zł, trzecia - 5,50 zł, czwarta i każda następna - 3,90 zł.
  • Podobnie jak w innych SPP na terenie miasta mieszkańcy Brzeźna będą mogli wykupić abonament w cenie 120 zł rocznie (10 zł miesięcznie).


Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic). Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic).
W krótkiej prezentacji przygotowanej na potrzeby konsultacji z mieszkańcami radni dzielnicy wskazują, że obecnie dzielnica boryka się z brakiem wolnych miejsc parkingowych, rozjeżdżaniem chodników i trawników, parkowaniem w miejscach niedozwolonych, a także hałasem, wibracjami i spalinami. Ponadto radni wymieniają utrudnienia w poruszaniu się pieszo i rowerem, wskazują na degradację terenów zielonych, wzrost kosztów utrzymania infrastruktury drogowej i zieleni oraz zaśmiecanie okolicy.

Jednocześnie mieszkańcy mogą przekonać się, jakie zyski płyną z włączenia dzielnicy do systemu płatnego parkowania. To m.in. wyznaczenie miejsc parkingowych, przez co z jednej strony spadnie liczba miejsc postojowych w dzielnicy, ale uporządkuje przestrzeń na ulicach i uniemożliwi parkowanie pojazdów na chodnikach, trawnikach i skrzyżowaniach. Ma to też ułatwić egzekwowanie prawa przez straż miejską i policję.

Ponadto Strefa Płatnego Parkowania z uruchomionym poborem opłat zwiększa rotację pojazdów, co ma sprawić, że z dzielnicy znikną pojazdy "parkujące w nieskończoność". Działające parkomaty to też zwiększone wpływy do kasy miasta i większa dostępność miejsc postojowych, co w konsekwencji ma też ograniczyć korki.

Opłaty za parkowanie mają też poprawić bezpieczeństwo i jakość życia w dzielnicy. Radni wskazują na spadek zanieczyszczenia powietrza, podkreślają, że mniejszy ruch korzystnie wpłynie na zatłoczenie, co poprawi bezpieczeństwo zmotoryzowanych i pieszych.

Swoje zdanie można wyrazić przez internet, wypełniając formularz z pięcioma krótkimi pytaniami lub wypełnić ankietę osobiście w siedzibie Rady Dzielnicy Brzeźno przy ul. Dworskiej 27 podczas dyżurów, tj. w najbliższą środę (7 października 2020 r.) w godz. 9-10 oraz 17-18.

Miejsca

Opinie (299) 8 zablokowanych

  • Scisk

    Scisk i niszczenie zieleni bedzie w innych ulicach wiekszy. Super pomysl Radni

    • 2 3

  • Będzie akcja

    Zaklej parkomat ,,Super Glu"

    • 0 2

  • Kasa dla znajomych królika

    ZNOWU ktoś chce zrobićbiznes kosztem mieszkańców. Zrobić zakaz parkowania niedotyczący mieszkańców i proste, a tak za parko ty i obsługę trzeba będzie zapłacić. Manipulowanie ludźmi. Tam płatne parkingi już były i co kto zarabiał, kumple budynia, a teraz dulcynea chce zarobić

    • 2 2

  • Problemem są nowe osiedla

    Tu jest wiele mieszkań na wynajem, i ma je warszawka, i tak mieszkańcy nic nie zyskają. Pytam ilu mieszka w tych nowych osiedlach, większość wynajem, i to nie zmieni problemu. Tylko jak Twój kolega przyjedzie to zapłaci, ale wczoswicze z apartamentów będą mieli karty

    • 1 3

  • Czy parkometry w Brzeźnie ? (4)

    Zadając pytanie z nagłówka trzeba zauważyć kilka kwestii. Jeśli wprowadzone zostaną parkometry to "zajeżdżana" będzie pozostała część dzielnicy. Kolejne zagadnienie to dlaczego mieszkańcy mają płacić jakiekolwiek pieniądze? I kto zagwarantuje im miejsce parkingowe (mimo wniesionej opłaty) ? Jakie widzę rozwiązanie: udostępnić teren po byłym torze łuczniczym na końcu Hallera ( dopóki nie zostanie on zagospodarowany w inny sposób) i pobierać opłaty. Na pozostałych uliczkach we wskazanym wyżej obszarze postawić znaki zakazu zatrzymywania się i parkowania z tabliczką: nie dotyczy mieszkańców (mieszkańcom wydać stosowne identyfikatory). A stawiających na zakazie bez identyfikatora bezwzględnie wlepiać wysokie mandaty. Od czego przecież mamy Straż Miejską (można rozważyć powstanie sezonowego posterunku tej formacji). Tak bym to widział.

    • 5 1

    • (3)

      A dlaczego mieszkańcy nie mieliby płacić? Nie chcesz płacić to parkuj na prywatnym terenie.

      • 1 2

      • (2)

        A dlaczego miałbym płacić ? Pomijam szczegół, że znowu ktoś musi być "ukarany" za zamieszkiwanie w takim rejonie i według Twojego rozumowania powinien wyprowadzić się pod Gdańsk to jeszcze, jak już wcześniej wspomniałem, nie będzie miał gwarancji za swoje pieniądze, że to miejsce będzie miał. A tak w ogóle - gdzie Ty w tym rejonie, poza kilkoma podwórkami, widzisz teren prywatny ?

        • 1 1

        • Za usługi, w tym wynajem przestrzeni, się płaci (1)

          Twój samochód - twój problem. A jak nie masz gdzie parkować to nie kupuj.

          • 0 2

          • Jeśli się płaci to i wymaga. Zapłacę -przyjadę a tu miejsc wolnych brak. I kto zwróci pieniądze ? Chyba, że potraktuję tą wpłatę jako "dobrowolny" datek na dokształcanie takich reformatorów i pomysłodawców jak Ci, którzy wpadli na pomysł płatnego parkowania. Przypominam również, że w oznaczonym rejonie dzielnicy zamieszkują w zdecydowanej większości starsi ludzie - emeryci (Brzeźno jest dzielnicą ludzi starszych) - dla których każdy grosz się liczy. Niby tylko dycha miesięcznie ale dla nich to dużo !

            • 1 0

  • Płatne parkowanie

    A co z ulicą Chodkiewicza? Tam też nie raz są problemy, aby móc zaparkować. Jeżeli tak biorą się za Brzeźno, to niech uwzględnią również tą ulicę do płatnego parkowania!

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane