- 1 Dachowanie przy dworcu w Gdańsku (92 opinie)
- 2 Kandydat na prezydenta Gdańska odchodzi z partii Hołowni (107 opinii)
- 3 B. prezes SM "Ujeścisko" wyszedł z aresztu (121 opinii)
- 4 Policjant stanął na rękach. Co w tym złego? (400 opinii)
- 5 Złodziej zatrzymany w skradzionym jeepie (72 opinie)
- 6 Remont Grunwaldzkiej do stycznia 2025 (109 opinii)
Czy Rower Metropolitalny będzie lepszy od warszawskiego?
Choć system roweru miejskiego na Pomorzu obejmie aż 14 gmin, będzie mniejszy od funkcjonującego w Warszawie. Na jego uruchomienie potrzeba jeszcze ponad roku, podczas gdy w stolicy zajęło to tylko kilka miesięcy. O tym, jak wygląda rower miejski w Warszawie i jak będzie wyglądał w ramach naszej metropolii rozmawiano podczas VIII Kongresu Mobilności Aktywnej.
- Rower miejski wdrożyliśmy w kilka miesięcy - umowę podpisaliśmy w marcu 2012 r., a wystartował już w sierpniu tego samego roku. Wiele osób mówiło wówczas, że cały system zostanie natychmiast rozkradziony. Na szczęście prognozy te całkowicie się nie sprawdziły - mówi Marcin Czajkowski z Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie.
Rozbudowa systemu w Warszawie przebiega błyskawicznie. Na początku liczył on zaledwie 55 stacji i 1100 rowerów. Po pięciu latach rowery miejskie stanowią już 12,4 proc. całego udziału w ruchu rowerowym w mieście, a tylko w tym roku odnotowano ponad 3,2 mln wypożyczeń.
- Na fali sukcesu roweru miejskiego, nasza Rada Miasta zdecydowała się przekazać na rozwój infrastruktury rowerowej ponad 100 mln zł - dodaje Czajkowski - Dzisiaj każdego dnia porusza się po Warszawie prawie 75 tys. rowerzystów.
Czy podobny sukces odniesie nasz System Roweru Metropolitalnego? Podczas prezentacji na Kongresie Mobilności Aktywnej wypowiadano się o nim w samych superlatywach.
- Nasz rower miejski będzie naj: największy w Polsce pod względem obszarowym [14 gmin - dop. red.], najnowocześniejszy i najbardziej efektywny poprzez integrację z węzłami przesiadkowymi - wylicza Krzysztof Perycz-Szczepański, koordynator projektu Systemu Roweru Metropolitalnego.
W momencie startu Rower Metropolitalny liczyć ma 3866 rowerów (w tym ok. 10 proc. wszystkich rowerów w Trójmieście będzie elektrycznych) oraz 7732 dedykowanych stojaków. Rower będzie można również zostawiać w tradycyjnym stojaku (tzw. system IV generacji), ponieważ jego wypożyczanie będzie się odbywało z wykorzystaniem telefonu komórkowego lub panelu wbudowanego bezpośrednio w pojazd.
- Wbudowany w rower system GPS pozwoli nie tylko badać potoki ruchu, ale również ułatwi relokację rowerów. Niewykluczone, że operator będzie mógł też promować w jakiś sposób przejazdy rowerem pod górę, aby ograniczyć kosztowny transport rowerów w miejsca o większym zapotrzebowaniu - dodaje Perycz-Szczepański.
Obecnie zakończono konsultacje lokalizacji stojaków rowerowych, w ramach których otrzymano ponad 190 uwag od mieszkańców. Cały system powinien wystartować w "fazie pilotażowej" jesienią przyszłego roku, a w pełnym zakresie na wiosnę 2019 r.
Wydarzenia
Opinie (122) 5 zablokowanych
-
2017-09-29 10:03
(9)
W Gdyni konsultacje i analizy mogą potrwać nieco dłużej... i może się okazać, że się po prostu nie da :)
Keep smiling :)- 71 14
-
2017-09-29 10:10
był w Sopocie i upadł bez dotacji (7)
moim zdaniem lepiej tramwaje wodne na Hel dotować
- 5 15
-
2017-09-29 12:11
(5)
a tym tramwajem wodnym na Hel do pracy to jak dojadę ?
- 6 3
-
2017-09-29 13:43
(4)
Rowery będą leżeć gdzie popadnie, będzie wandlaizm, kradzieże, inne kombinacje, kłótnie, plajta, rozprawy, a na koniec ... Uf, piękne jest życie bez city bajków!
- 2 8
-
2017-09-29 13:48
(3)
Każdy powinien sam posiadać rower. Najlepiej jakiś zwykły, tani którego zlodziej nie tknie. Ja mam taki, starszy model aluminiowego pseudo gorala z 28kami i szoksami z przodu. Specjalnje obdrapany i brudny.
- 1 3
-
2017-09-29 15:20
(2)
szkoda, że w tym kraju wszyscy myślą żeby tylko zepsuć, ukraść, kombinować i się sądzić. nic dziwnego, że każdy tęskni za czasami Piastów, Piłsudskim, czy wszystkim podoba się obecna władza... Polaków trzeba trzymać za mordę wtedy są szczęśliwi.
- 1 3
-
2017-09-29 15:30
Każy? Czyli ty też?
- 1 1
-
2017-09-29 15:32
Ja o rowerach, a on o Polakach, ojej..
- 3 0
-
2017-10-04 18:34
spróbuj porównać liczbę korzystających z rowerów publicznych
z liczbą pasażerów tramwajów wodnych pływających na Hel niewiele dłużej niż 2 miesiące w roku.
- 1 0
-
2017-09-29 23:51
I jak zwykle pierwszy komentarz w tym samym stylu - pogratulowac, cale zycie przed kompem w jednym celu?
- 1 1
-
2017-09-29 10:05
super (6)
Nie mogę się już doczekać. Nie chcę kupować roweru bo jeżdżę tylko okazjonalnie. To coś dla mnie.
- 63 3
-
2017-09-29 10:14
Dla mnie też (2)
Ja z kolei nie mam gdzie trzymać roweru i już kilka mi ukradli. Wtedy można rozważyć rezygnację z auta a po jakieś zakupy albo gdy pada zamawiać bibera - za samo OC + paliwo mam około 20 kursów miesięcznie, czyli prawie jeden dziennie. A dodaj stratę wartości auta i naprawy/przeglądy/parkingi to na pewno dobrze wyjdziesz na tym finansowo.
Na wakacje czy dalsze wycieczki auto można wynająć - sprawdzałem, koszt 100-200 PLN/dzień.- 13 5
-
2017-09-29 18:25
Jeśli kilka rowerów Tobie ukradziono (1)
może warto rozważyć zakup poważnych zapięć rowerowych, polecam też zapoznanie się z informacjami jak bezpiecznie zapiąć rower. Lub zakup tańszych rowerów używanych.
- 3 0
-
2017-09-30 09:31
Polecam Abus, kryptonite
Warto poczytać o ich skali zabezpieczeń :)
- 2 0
-
2017-09-29 17:31
(2)
Rower nowy kosztuje 150zł to nie majątek
- 3 6
-
2017-09-29 21:34
Co? (1)
Nowy rower 150zl ?
Za 150 to nie rower to narzędzie do samookaleczenia. Nie wsiadłbym na rower za 150 zł i jechał np Słowackiego w dół.- 4 3
-
2017-09-30 03:27
Ja nie wsiadłabym nawet na rower za 1500 zł biorąc pod uwagę bezpeczeństwo. Dobry rower to w widełkach 2000-2500 raczej... Nie jest to przedmiot dla bidoty, której na samochód nie stać. Porządny rower to większy koszt niż ten samochodowy złom, co jeździ po ulicach.
- 2 3
-
2017-09-29 10:06
(3)
Moim zdaniem to będzie wielki sukces
- 51 2
-
2017-09-29 10:07
To będzie sukces, że wystartuje, jeśli wystartuje :)
- 12 2
-
2017-09-29 12:20
sukces tak, ale błagałam sprawnie naprawiajcie uszkodzone rowery, bo w stolycy ciężko było trafić na w pełni sprawny rower, który nie miałby popsutych przerzutek, kierownicy, pedałów, etc
- 3 1
-
2017-09-29 17:18
Teraz to sukces...
a jeszcze nie tak dawno, w opiniach można było wyczytać, że to nie ma szans i miliard powodów, czemu to nie wypali. Ale wystarczy kilka pochlebnych artykułów i już opinia publiczna wychwala w pod niebiosa ten projekt. Oczywiście trzymam kciuki za ten rower, ale to pokazuje jak łatwo można urobić czytelników (raz są na nie, a za kilka dni na tak, a niedługo może znowu na nie?).
- 1 1
-
2017-09-29 10:07
(2)
Dowiemy sie za jakies 30 lat bo u nas wszystko tyle trwa.
- 35 8
-
2017-09-29 10:19
Horała, a co z obiecywanym przez ciebie OPATem? Na ile lat o tym zapomniałeś?
- 6 3
-
2017-09-29 16:31
moze u was tak jest
na szczęście u nas jest inaczej
- 2 0
-
2017-09-29 10:08
Czy to coś przynosi jakiekolwiek korzyści finansowe? Czy tylko generuje straty dla nas podatników? (16)
żeby zaspokoić lobby rowerowe?
- 22 88
-
2017-09-29 10:22
Uwaga! Uwaga! (2)
Oficjalnie informujemy, że wygrałeś konkurs na największego, zawsze wk**wionego i wiecznie obrażonego na cały świat smutnego frustrata roku 2017. Gratulujemy wygranej i mamy nadzieję, że uczcisz to odpowiednio ciepłym piwem VIP.
- 41 9
-
2017-09-29 10:53
Nie uczci! (1)
W Biedronce nie mówią po polsku!
- 16 1
-
2017-09-29 14:36
Ale w Baninie.
- 6 0
-
2017-09-29 10:31
(1)
Na pewno większe korzyści niż drogi, na które musimy płacić wszyscy w podatkach, a korzysta z nich mniej niż 50 proc. mieszkańców, z czego większość to sfrustrowani Janusze, którzy myślą, że z podatku drogowego da się zbudować drugą Amerykę.
- 26 1
-
2017-10-02 00:42
A po czym jeżdżą autobusy? :)
- 0 1
-
2017-09-29 11:43
Oczywiście korzyści jest mnóstwo (2)
-brak smrodu
-brak hałasu
-nie trzeba rozbudowywać dróg pod auta ( ogromna korzyść finansowa dla miasta)
-nie trzeba rozbudowywać parkingów (ogromna korzyść finansowa dla miasta i przedsiebiorców)
-mniej chodników będzie rozjeżdżanych (korzyść także finansowa, nie będzie ich trzeba naprawiać)
-mniej trawników będzie rozjeżdżonych (korzyść także finansowa, nie będzie ich trzeba naprawiać)
-mieszkańcy będą zdrowsi ( (korzyść także finansowa, nie będzie trzeba ich leczyć)
-będzie mniej wypadków (korzyść także finansowa, mniej szkód)
......- 19 3
-
2017-09-30 14:08
i dostawy do sklepów i cały handel będzie dowoził towar dronami (1)
- 2 0
-
2017-09-30 14:15
a tu się zdziwisz bratku i to niebawem :-)
okazuje się, że "dostawy ostatniej mili" to fantastyczny sposób dojenia firm quasipodatkiem i nie wierzę, że Gdańsk się od tego powstrzyma, skoro forsa aż sama się pcha, więc módl się o dostawy rowerami towarowymi, a nie dronami
doczytaj o velocelogistics i jego polskim klonie
jeszcze zatęsknisz za rowerzystami dostawcami- 1 1
-
2017-09-29 12:35
podliczyles, ile kosztuje budzet miasta lobby samochodowe?
Przypominam, OC, VAT czy akcyza ze sprzedazy paliwa NIE zasilaja budzetu miasta
- 15 0
-
2017-09-29 14:41
Lobby rowerowe ma własne rowere wiec ztego korzystac nie bedzie on jest tworzony dla takich jak ty! (2)
By taki śmierdziel jak ty przestał zatruwać spalinami siebie i wszystkich wokoło!I by dożył emerytury ,bp dostajesz zadyszki przy wejsciu na 1 pietro.Wiec to my bydziemy doplacac by takich jak ratowac od głupoty i krzywdy którą wyrzadzaja innym i sobie
- 10 0
-
2017-09-29 20:56
Leniwce (1)
No i wozić rowery w pociągach i autobusach.
- 1 1
-
2017-09-30 10:38
Ten system jest właśnie po to żeby nie wozić rowerów pociągiem, tylko wypożyczyć na miejscu
- 1 2
-
2017-09-29 15:55
Ciekawe ze pod kazda krytyczna opinia o rowerzystac zawsze pojawiaja sie obcislogacie sfrustrowane odpowiedzi. Chyba jakies dyżury maja. Siedza, patrza na swoje brody, rozmawiaja o fit jedzeniu, co minute fejsa sprawdzaja. Gacie w tylki cisna, pampersy uwieraja, nocniki na głowach ciąza ale hipsterska brac twardo na dyzurze przez kompen siedzi aby dac opór znienawidzonym samochodom, pieszym, rolkarzon itp.
- 1 11
-
2017-09-29 16:10
Rachunek jest bardzo prosty (ale nie dla każdego) (1)
W W-wie codziennie korzysta z systemu roweru miejskiego ok. 75 tyś osób!!! Nawet jeżeli jest to liczba zawyżona i nawet, gdy dotyczy to tylko okresu wiosna-jesień, to i tak jest to kolosalna korzyść dla wszystkich, rownież samochodowych malkontentów, bo ci ludzie nie smrodzą im na ulicy i pod ich oknami, nie hałasują, i nie rujnują zdrowia innym.
- 3 1
-
2017-09-29 16:46
Zawyzona to jest frekwencja na Lechii albo na jarmarku. :) W Veturilo sa konta elektroniczne i kazde wypozyczenie ewidencjonowane.
- 6 0
-
2017-09-30 09:43
Oczywiście.Korzyścią bedzie zachecenie do zmiany środka lokomocji - czasem nawet z samochodu
Rower metro w połączeniu z SKM ma naprawdę duży zasięg. To są dziesiątki milionów zaoszczędzone na infrastrukturze, która normalnie byłaby zbudowana dla kierowców. Do tego mniej spalin, hałasu etc.
- 1 0
-
2017-09-29 10:08
dlaczego to tyle trwa? rower czy wspólny bilet???? (7)
dlaczego Gdynia blokuje trójmiejskie inicjatywy???
- 26 8
-
2017-09-29 12:12
podobno się nie da
- 5 3
-
2017-09-29 12:40
dlaczego? musimy to skonsultowac
- 4 1
-
2017-09-29 13:08
bo Gdynia nie będzie Gdańskowi finansować zbior-komu (2)
pamiętaj, że Gdynię (240 tys mieszkańców) obsługuje więcej autobusów od Gdańska (450 tys)(!!!).
- 4 10
-
2017-09-29 16:25
No ale mniej tramwajów. (1)
- 10 0
-
2017-09-29 20:51
Nawet znacznie mniej
- 4 0
-
2017-09-29 14:42
przepraszam za plusa:)
- 1 2
-
2017-09-29 23:49
Gdanskie trole maja dyzur?
- 1 3
-
2017-09-29 10:09
(1)
Bardzo dobrze że jest taki trend, bo rowery najlepsze.
- 35 8
-
2017-09-29 10:17
milcz
- 0 22
-
2017-09-29 10:28
W Warszawie maja dobrego prezydenta miasta
Więc system rowerowy jest ok
- 19 26
-
2017-09-29 10:29
Jak w czymś macza palce Budyń, to będzie sprawne jak tramwaje, drogie jak ECS i zarządzane jak tut. Zarząd. Jednym slowem wielka pulpa.
- 19 22
-
2017-09-29 10:30
No to...
Budyń znów że cztery mieszkania nowe kupi dzięki kasie z kolejnych przetargów, które oczywiście wygrają jego kumple z Patologii Oszustów.
- 20 25
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.