• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy budowa drogi ekspresowej S7 się opóźni?

Maciej Naskręt
16 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Wizualizacja planowanej drogi ekspresowej S7


Są kłopoty z aktualizacją decyzji środowiskowej dla drogi ekspresowej S7 na odcinku Gdańsk - Elbląg. Władze GDDKiA twierdzą, że może to opóźnić realizację inwestycji na Żuławach. Urzędnicy od ochrony środowiska uspokajają i zapewniają, że dokument jest praktycznie gotowy.



12 listopada Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała obwieszczenie o przedłużeniu procedury na wydanie decyzji w sprawie ponownej oceny oddziaływania na środowisko inwestycji dla budowy drogi ekspresowej S7 między Gdańskiem a Elblągiem. Zakończenie sprawy wyznaczono na 20 listopada - w najbliższy czwartek.

Warto podkreślić, postępowanie w RDOŚ toczy się na wniosek wojewody, a nie GDDKiA. Pismo zostało złożone podczas prac nad decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. To właśnie o nie zabiega u wojewody gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, by móc rozpocząć budowę drogi na Żuławach.

Tymczasem drogowcy czekają już miesiąc na decyzję i obawiają się, że urzędnikom od ochrony środowiska jej wydanie zajmie jeszcze trochę czasu. - Dokumentu z RDOŚ spodziewaliśmy się w połowie października. Jest już połowa listopada, a my wciąż go nie mamy w ręku. To nie pozostaje bez wpływu na prace budowlane, które chcemy rozpocząć na Żuławach - ostrzega Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Dlaczego inwestycja gdańskiego oddziału GDDKiA musi uzyskać decyzję dotyczącą ponownego przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko? Poprzednia decyzja środowiskowa nie pokrywała się z nowym projektem budowlanym dla ekspresówki. Dlatego musiała zostać zaktualizowana m.in. o mające powstać na Wiśle nie jeden, jak pierwotnie planowano, a dwa mosty.

Postanowiliśmy zapytać w RDOŚ, kiedy ujrzy światło dzienne zaktualizowana decyzja środowiskowa.

Kto najbardziej skorzysta na nowej drodze S7?

- W trakcie pracy nad decyzją musieliśmy uzupełniać szereg dokumentów. Po prostu ich zabrakło. Ponadto zakres inwestycji nieco się zmienił. Decyzja jest już sporządzana i powinna zostać wydana w czwartek - w przyszłym tygodniu - zapewnia Hanna Dzikowska, dyrektor RDOŚ.

Wtedy decyzja trafi do wojewody, a ten będzie potrzebował ok. miesiąca na wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Gdy z kolei ta stanie się prawomocna pozostanie wtedy gdańskiemu oddziałowi GDDKiA tylko otworzyć oferty cenowe w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 i ruszać z budową.

Przy okazji ustaliliśmy, że w piątek RDOŚ wydał decyzję środowiskową dla budowy drogi ekspresowej S6 między Lęborkiem a Słupskiem. - Natomiast pod koniec tego miesiąca chcemy wydać decyzję środowiskową dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej - mówi Dzikowska.

Plan budowy drogi ekspresowej S7

Inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa do włączenia w istniejącą Obwodnicę Elbląga.

W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.

Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark".

"Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki".

Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce z budową ruszyć na wiosnę, a prace miałyby zakończyć się w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40.

Miejsca

Opinie (72) 6 zablokowanych

  • Zlikwidować pomorskie GDDKiA. (12)

    W Olsztynie lepiej sobie radzą - S7 mają prawie przez całe województwo.

    U nas na S6 (obwodnica) ograniczają prędkość, zakazują wyprzedzać.
    "Domalowywują" 3 pas zamiast dobudowywać...
    Nie ma eSek, zlikwidować GDDKiA!

    • 107 38

    • A kto zbudował Południową Obwodnicę Gdańska? (8)

      Robi papiery na S6 do Lęborka, Obwodnicę Metropolitalną, utrzymuje obwodnicę? NIc nie wiesz o drogach, to się nie wypowiadaj

      • 31 21

      • Nie wiem, nie znam się... (7)

        To moj znawco odpowiedz mi na kilka pytan:
        1. Czemu GDDKiA nie pracuje nad OPAT,a wręcz jest przeciwna?
        2. Dlaczego przez tyle lat S6 Obwodnica nie zostala przygotowana do poszerzenia?
        3. Dlaczego ta "Twoja" Trasa Kaszubska juz jest opozniona o 6 lat?
        4. Dlaczego Poludniowa Obwodnica Gdanska ma hopki?
        I dlaczego konczy sie KILOMETR przed swiatlami w Cedrach, co powodowalo latem gigantyczne korki?
        5. Dlaczego przy OMT, inwestycji za setki milionow, szczedzi sie na waznych wezlach i na jednym z wiaduktow?
        Dlaczego mieszkancy jednego z okolicznych wezlow nie zostali poinformowani o tym, ze nie beda mieli do niego mozliwosci dojazdu???

        I na koniec,
        Czemu na Obwodnicy nie ograniczyli predkosci w sezonie tylko zaraz po tym jak sie skonczyl?
        Czemu znak o zmiennej tresci na obwodnicy przez caly sezon pokazywal MOZLIWE KORKI NA OBWODNICY?

        TAK PYTAM BO SIE NIE ZNAM:)
        CZEKAM NA ODPOWIEDZ OD ZNAWCY...

        • 33 7

        • Dobrze piszez, nieudacznicy - prokurator może by tam ruszył swoje zapchlone d*psko od nic nierobienia (6)

          • 9 3

          • odpowiadam za znawce (5)

            1. Nie pracuje nad opat bo ministerstwo wybrało trase leborska a opat uznało jako drogę lokalną.
            2. nie poszerzają obwodnicy bo planują metropolitalną
            3. trasa kaszubska ma opoznienia przez protesty: ekologów, mieszkanców blokujacych inwestycje dlatego gddkia musiała planować kilka wariantów
            4. sam masz hopki w głowie
            5. metropolitalna - to samo co przy 3 wiecznie niezadowoleni mieszkancy itp kwiatki
            6 gdybys chciał odpowiedzi wystaczy byc na bieząco, nawet na trojmiasto.pl sa odpowiedzi na te wszystkie pytania ale dla lenia i malkontenta zawsze bedzie zle i bedzie czekał na wyjasnienia

            • 21 11

            • Czyli... (1)

              Jesteście niezrozumiali - nie przewidzieliście możliwości protestu.
              Teraz ja dorzucę 3 grosze:
              - Czemu nie przekonaliscie ministerstwa do OPAT?
              - Czemu budowa metropolitarnej ma zatrzymać poszerzanie Trójmiejskiej
              - Czemu jesteś niegrzeczny i nie odpowiadasz merytorycznie?
              - Czemu nie potraficie zadowolić mieszkańców, albo przezornie zaprojektować szybciej kilka wariantów?
              - Nie trzeba być leniem, żeby zauważyć, że to odpowiedzialni za ten stan piją kawę i robią mniej, dopóki nie trzeba zrobić więcej. Potem zwalacie winę na niezadowolonych mieszkańców, żeby mieć co robić po protestach. Jeszcze nie daj boże bylibyście do przodu i było by za dobrze.

              • 10 9

              • kilka wariantów

                Kilka wariantów jest wymagane do podjęcia decyzji przez RDOŚ. Gdyby na etapie projektowania przygotowywane było jednak więcej niż te niezbędne kilka wariantów uznane byłoby to za niegospodarność. NIGDY nie zadowolisz wszystkich. U nas np. w małej wiosce pod Gdańskiem gdy była perspektywa budowy Drogi Kaszubskiej 100 m od zabudowań mieszkańcy byli podzieleni po połowie. Jedni chcieli jak tak samo jak ci drudzy nie chcieli. Więc jaki wariant byś tu zaproponował?

                • 2 0

            • Metropolitalna to błąd bo GDDKiA (1)

              czyli państwo przestanie wtedy finansować obecną obwodnicę i kto wtedy ją poszerzy? Gdynia z Gdańskiem?

              • 2 6

              • Metropolitalna - jak do wyborów w przyszłym roku jej nie ruszą

                to powstanie w przyszłym wieku.

                • 0 1

            • @wk

              Ad 1. Ministerstwo też decyduje w całej Polsce o np. S8, S5 czy jest potrzebna czy jednak GDDKiA rekomenduje i lobbuje za budową?
              Ad 2. Nie poszerzają obwodnicy bo nie mają rezerwy. Nie zrobili jej lata temu przez zaniechanie i nagle tereny rolne zrobiły się inwestycyjnymi i zdrożały o kilkaset procent
              Ad 3. Protesty były przez zrobienie od razu zbyt wielu wariantów.
              Dodatkowo ktoś napuścił ekologów i żabki. Ciekawe kto
              I jakim cudem zgrało się to z brakiem budżetu na budowę
              Ad 4. Jak już tak przeszliśmy z odpowiedzi merytorycznej do personalnej to widocznie hopki masz w DU b IE i nie czujesz jak jedziesz
              Między węzłem Lipce a mostem wantowym.
              Ad 5. Protesty były przez zrobienie od razu zbyt wielu wariantów.
              O ile dobrze pamiętam to około 9. Przez co nie trudno było skłócić ludność.
              Ad 6. Gdybyś wiedział tyle co myślisz, że wiesz to napisałbyś mi coś nowego.
              Coś czego nie wiem, ale niestety "yntelygencja" zabrania Ci się wysilenia, sprawdzenia czy oby na pewno Twoje domysły mają poparcie w rzeczywistości.

              I tak jak to jest w internecie
              Łatwo ocenić, choć tak na prawdę nie wie się z kim się dyskutuje po drugiej stronie

              • 1 5

    • (1)

      nie żebym bronił gdańskie GDDKiA ale poczytaj sobie jak olsztyńskie radziło sobie z budową krajowej "szesnastki" :]

      • 1 2

      • jak?

        Maja do zrobienia drogę przez bardzo chroniony obszar i idą do przodu. Na początku mieli "milion" wariantów, potem to zostało zawężone, wkrótce będzie można spodziewać się kolejnych ustaleń. I jest dialog z mieszkańcami i ekologami! Dodatkowo 16tka nie jest w rządowym planie ekspresówek a mimo tego coś się dzieje. S7 u nich będzie prędzej niż nas. A co my zrobiliśmy? Węzeł i POG mimo tego, że mieliśmy wsparcie premiera i ministra z tego terenu. Do tego wlot S7 w S6 jednopasmowy i kłopoty w miejscu włączenia. To samo na Matarni, uparli się na lejek do dwóch pasów.

        • 4 0

    • Pierdoły Waćpan opowiadasz

      Olsztyńskie sobie radzi? Brednie, ile lat sie brandzlowali z wytyczeniem drogi miedzy Miłomłynem-Ostórdą do węzła z 16? Poczytaj ich pomysły na obwodnice Olsztyna. Tam dopiero burdel jest i kupa śmiechu.

      • 5 2

  • 40 minut z Gdańska do Elbląga?? (6)

    W teorii może tyle powinna wynosić, ale przez olbrzymie codzienne korki jedzie się znacznie dłużej.

    • 78 4

    • 40 min. to w nocy i naginając troszkę prędkość, w miejscowościach nie zwalniając zbytnio.

      • 9 0

    • (2)

      Wieczorem lub w nocy 45 minut na pełnym luzie.
      No ale jak kto podróżuje w porach wędrówek lemingów to niestety musi się liczyć z pewnymi utrudnieniami.

      • 2 3

      • w dzień podróżują lemingi a w nocy trole .....trolu

        • 0 0

      • A ty w swoim graciochu to jak lemming nie wyglądasz?

        W czym ty lepszy od reszty lemmingów?

        • 0 0

    • (1)

      40 minut do Elbląga, to jeździło się 10 lat temu "starą siódemką", w godzinach szczytu, ale nie teraz. Dziś jest to możliwe jedynie w godzinach nocnych, kiedy nie ma dużego natężenia ruchu.

      • 6 0

      • Pamietam te czasy i te wyboiste zakręty ale wszystko sie zmienia nie zawsze na szybciej i lepiej

        • 0 1

  • Mam nadzieję, że nie opóźni się, (2)

    bo jest juz opóźniona conajmiej o 4 lata. Ile ludzi mogłoby żyć jak by była te kilka lat szybciej.

    • 80 3

    • Policz ile było śmiertelnych wypadków na tym odcinku. Opóźniona jest nie 4 a 3 lata (niecałe bo na euro miała być).

      • 1 1

    • A ilu ludzi by mogło żyć,gdyby jechali te kilka km/h wolniej...

      • 4 0

  • Czy chodzi o wiadukty dla biedronek i ślimaków nad trasą? (3)

    • 27 13

    • Dla biedronek czy do "Biedronki"? (1)

      O sieci "Ślimak" jeszcze nie słyszałem ale może już są.

      • 5 1

      • Ślimak Slow Shopping GmbH

        • 1 0

    • i dla twojej starej pajacu

      • 0 0

  • Najpierw sami produkują przepisy, które potem muszą latami rozwiązywać. (2)

    Nie mogło by być tak?: Projekt, przetarg, budowa? Plus odszkodowania za utracone domy i grunty dla mieszkańców.

    • 37 3

    • GDDKiA robi przepisy środowiskowe?

      • 3 0

    • Tak już jest! W Chinach!
      Projekt! Budowa!
      A jak się komuś nie podoba, to jest albo czynny udział w budowie, albo wykorzystują cie jako domieszka do kruszywa.

      • 5 0

  • (2)

    Takie drogi powinni budować w centrum Gdańska aby łatwiej było dojechać z południowych dzielnic. Koniecznie z wyspami centralnymi, ekranami akustycznymi i przejściami podziemnymi dla plebsu.
    A przede wszystkim wielkie i darmowe parkingi, tak potrzebne w centrum!

    • 20 23

    • usiłuję dociec czy ironizujesz czy piszesz na poważnie

      • 1 0

    • kiedys lewaku może dorośniesz, kupisz sobie samochód i skończysz te żałosne teksty

      • 2 2

  • A kiedy powstanie OPAT? (5)

    • 35 20

    • Jak Szczurek uzbiera kasę (1)

      • 13 1

      • Nigdy!

        • 1 0

    • W sprawie opatu - jego nie będzie

      Dziennik bałtycki 12 xi str 4

      trasa kaszubska i s7 pewne. A 1 bez kasy

      "trasa s 7 połączy trójmiasto z płońskiem, a może nawet z warszawą,ekspresówka połączy też trójmiasto z lęborkiem i szczecinem. Program budowy dróg krajowych na lata 2014-2020 przygotowany przez ministerstwo infrastruktury i rozwoju właśnie trafił do uzgodnień międzyresortowych. Wśród nowych inwestycji planowanych na pomorzu znalazłaa się budowa niemal ośmiokilometrowej obwodnicy kościerzyny i brakujących odcinków pomiędzy gdańskiem, a płońskiem.
      jeśli rząd ostatecznie zdecyduje się przyjąć dokument w dzisiejszym kształcie, pewniakiem jest realizacja trasy kaszubskiej łączącej obwodnicę trójmiasta z lęborkiem i całej trasy s6 łączącej trójmiasto z koszalinem i szczecinem."
      na opat trzeba będzie poczekać do przyszłorocznych wyboró parlamentarnych

      • 4 1

    • Jeszcze ci nie opad - 20:06

      • 0 1

    • jak szczurek skończy lotnisko

      • 4 1

  • Na siłę wydłużony artykuł - cóż płacą za wierszówki. (1)

    Widać Pan Naskręt "lubi na siłę wydłużać" artykuł powtarzając te same akapity z wcześniejszych artykułów.
    Płaci się za wierszówkę a czytelnicy nawet nie skapną się, że po raz kolejny to samo czytają.

    • 25 9

    • A ja z niecierpliwoscia czekam na kolejna relacje pana Naskreta z budowy peronu we Wrzeszczu. Od ostatniej relacji minely juz dwa dni, na pewno kilka metrow blachy falistej w tym czasie polozyli.

      • 19 0

  • Paradoks. Droga się nazywa ''Ekspresowa'' a ma się opóźnić? (1)

    Może jeszcze wpiszcie żeby do budowy drogi był potrzebny stempel z NASA! Poważnie. Nigdy nie zbudujemy nowoczesnej Polski jak będzie taka patologia umysłowa w urzędach. W USA by takich urzędników i tych budujących już dawno wywalili na zbity.

    • 40 6

    • GDDKiA

      niech nie ściemnia tylko dobrze przygotowuje dokumenty.
      Pan redaktor niech nie robi sensacyjnych artykułów jak nie ma powodu. Nie można było poczekać do czwartku żeby sprawdzić czy sie wyrobią czy nie?
      GDDKiA zapomina że sama planowała robić przetarg aż do sezonu budowlanego 2016! czyli rok dłużej. Góra ich przycisnęła i dobrze, zobaczymy czy rozstrzygną przetarg tak aby budowa zaczęła się na wiosnę 2015, bo jak na razie to sami przesuwali termin w sprawie dopuszczenia do przetargu. Aaaa i jeszcze jedno panowie z GDDKiA, obwodnica metropolitalna po waszych kombinacjach ma teraz być drogą S6. Jeśli to oznacza, że zamierzacie zrzucić odpowiedzialność za obecną obwodnicę na miasta i województwo, to lepiej już teraz podajcie się do dymisji, zamiast robić swojemu regionowi pod górkę.

      • 4 1

  • " Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. (6)

    Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt."

    W Solcu Kujawskim albo Bydgoszczy planowana jest budowa portu rzecznego na Wiśle, ale cytowany w/w opis konstrukcji mostu powoduje, że ten plan okaże się niewypałem, bo większe jednostki - nie tylko żaglówki - nie przejdą tamtędy. czy w tym państwie nikt nie potrafi myśleć perspektywicznie? czy nie można wybudować wyższego mostu?

    • 25 2

    • Projekt ładny, ale znowu pojawiają się te koszmarne ekrany. (4)

      I ta chora socjalistyczna biurokracja cofająca rozwój cywilizacyjny.

      • 46 2

      • (1)

        Zamieszkaj kolo takiej drogi i koszmar zniknie!

        • 7 5

        • ja tam wolę patrzeć na samochody niż w pusty ekran, a ty się przeprowadź.

          • 6 4

      • (1)

        "socjalistyczna biurokracja"?

        1. z definicji: "socjalistyczna" wyklucza biurokrację, bo socjalizm polega na przewadze demokracji bezpośredniej (rady dzielnicowe, osiedlowe, zakładowe oraz znane z historii robotnicze i żołnierskie) - źródło: K. Marks

        2. to nie biurokracja powoduje stawianie ekranów, nadmiaru świateł, zwalniaczy i innych elementów cofających rozwój cywilizacyjny, ale spotkanie się dwóch najgorszych okoliczności: strachu i głupoty. Strachu mieszkańców i głupoty decydentów.

        • 2 2

        • za cytowanie marksa obowiązkowo zimna lewatywa co 3 godziny

          • 3 2

    • Jak "nie przejadą",skoro przepłyną?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane