• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy budować nowy przystanek SKM w Gdyni? Za osiem miesięcy się dowiemy

bra
29 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku. Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku.

Jest szansa, że w połowie przyszłego roku gotowy będzie dokument, który rozstrzygnie, czy między OrłowemMapkaRedłowemMapka powinien powstać nowy przystanek SKM, na wysokości ul. WielkopolskiejMapka. Do ogłoszonego przez SKM przetargu na wykonanie studium zgłosiło się pięć firm, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Wykonawca zadeklarował, że opracuje dokument w osiem miesięcy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Powinno być więcej przystanków na trasie SKM?

Istniejące przystanki SKM w Orłowie i Redłowie dzieli dystans około 1,6 km, a ten nowy miałby powstać mniej więcej w połowie drogi między nimi. Wśród naszych czytelników zdania w sprawie budowy peronu na wysokości ul. Wielkopolskiej są jednak podzielone.

W ostatnim artykule zapytaliśmy w ankiecie o zasadność budowy przystanków SKM Wielkopolska oraz przystanku SKM Gdynia Śródmieście (powstanie tego drugiego ma zostać uwzględnione w  dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii", która ma być gotowa do końca roku).

Zagłosowało 4723 osób. 41 proc. z nich uważa, że oba przystanki są niepotrzebne. 26 proc. widzi sens budowy peronu przy ul. Wielkopolskiej. Tyle samo osób przyznaje, że powinny powstać oba. 7 proc. uważa, że powinien powstać wyłącznie przystanek Śródmieście.

Szybka Kolej Miejska otworzyła właśnie oferty na opracowanie studium dla przystanku SKM Wielkopolska.



Do przetargu stanęły cztery firmy i jedno konsorcjum

  1. DS. Consulting z Gdańska - 278 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  2. Infra-Centrum Doradztwa z Warszawy - 445 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  3. International Management Services z Krakowa - 473 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  4. Konsorcjum Safege SAS Societe par Actions Simplifiee z Nanterre we Francji i Safage SAS Oddział w Polsce z Warszawy - 1 mln 314 tys. zł netto (12 miesięcy)
  5. Muliticonsult Polska z Warszawy - 1 mln 687 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 10 miesięcy)

SKM zamierza wydać na ten cel 300 tys. zł netto, co oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli zostanie wybrana, to studiom powinno zostać ukończone jeszcze w pierwszym półroczu 2021 roku.

Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:

  • wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
  • wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
  • wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy

W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
bra

Opinie (183) 2 zablokowane

  • Ktoś ważny tam mieszka? (2)

    Że potrzebujemy dla tej osoby dodatkowy, bez sensowny przystanek ?

    • 4 3

    • SKM dla "waznych" ludzi? (1)

      dla nich to się ulice zamyka i parkingi buduje.

      • 1 0

      • Parking

        Rzecz ważna, w końcu większość chcę być mobilna i parkować swój środek lokomocji.

        • 0 0

  • Traci! (6)

    Traci sens SKM...!!
    Ma być szybka,a nie częsta.
    Więcej ruchu nygusy.

    • 136 31

    • Nie mówi się

      Nygusy tylko murzyny

      • 0 0

    • szybka to była jak wagony były z metra berlińskiego (2)

      szybko ruszała i miała dwa razy więcej drzwi.

      • 9 0

      • Kaszub z Gdyni

        No tak było, ale kto ze słoików pamięta te czasy i zmianę taboru ze starego EW 90.. w latach 70-tych na niewiele młodszy, a gorszy model EN 57..... model E91 z 1936 roku!!!!

        • 2 1

      • Prawda

        I częściej jeździła w godzinach szczytu co 6 minut

        • 8 0

    • Wystarczy zmienić tabor

      Na nowoczesny i szybki np taki jaki jest w metrze. Kto jeździł np w Londynie ten wie jakie to ma przyspieszenie i prędkość.

      • 7 0

    • Powiedz swoim dziadkom, że są nygusami.

      • 4 14

  • Podwiesić tory pod eskatakadą i puścić SKM na Obłuże

    • 1 0

  • Ale rozstrzał cenowy w ofertach

    od 278 tys. zł do 1 mln 687 tys. zł
    Nieźle

    • 0 0

  • Szkoda tylko że nie pomyślą o innych miejscach

    Między Rumia a Redą miała powstać przystanek i co ? Cisza

    • 1 0

  • Zgadzam się

    Przy Wielkopolskiej jak najbardziej ten drugi nie bo to za krótki odcinek

    • 1 0

  • Oczywiście że potrzebny (2)

    Taki przystanek skróci podróże z SKM w kierunku Karwin o kwadrans, jeśli nie więcej. Ile to czasu zmarnowali pasażerowie na to by najpierw przejechać do Redłowa, potem dreptać Stryjską na trajtek, potem w korku najpierw na alei, potem na Wlkp, by znaleźć się dokładnie w tym samym miejscu, tylko 5 metrów niżej.

    Miejsce na przystanek jest - odległości miedzy Orłowem a Redłowem są takie jak między np. Przymorzem a Żabianką. I nikt nie narzeka na przystanek w Oliwie.

    A czas jazdy? Zapewne z czasem kupione będą nowsze składy z lepszym przyśpieszeniem/hamowaniem. Zatem nie zmieni się zbytnio, tym bardziej, że będzie mniejszy tłok na Redłowie.

    • 11 7

    • Tym bardziej, że są to ostatnie w tej perspektywie konkursy woj.. Przewidziano w nich pewnie poprawy ekologicznego transportu i będą dotacje do inwestycji m.in. w centra przesiadkowe, inteligentne systemy transportowe i tabor autobusowy/kolejowy/trolejbusowy/..
      Dlatego jeden i drugi z przystanków w Gdyni są jak najbardziej zasadne bo ograniczają ruch samochodowy.

      • 0 0

    • Zgadzam się

      Dokładnie. W punkt.

      • 3 0

  • kasia

    SKM lepiej pociągnąć na Obłuże, ominęło by to estakadę a nie na Welkopolskią. od Wielkopolskiej SKM Orłowo rzut beretem.

    • 3 0

  • Ten przystanek to przesada

    • 1 0

  • SKM

    tylko Obłuże i Oksywie , reszta jest zbędna -- jak w nazwie SKM

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane