- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (506 opinii)
- 2 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (291 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (232 opinie)
- 5 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (323 opinie)
- 6 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (139 opinii)
Czy budować nowy przystanek SKM w Gdyni? Za osiem miesięcy się dowiemy
Jest szansa, że w połowie przyszłego roku gotowy będzie dokument, który rozstrzygnie, czy między Orłowem a Redłowem powinien powstać nowy przystanek SKM, na wysokości ul. Wielkopolskiej. Do ogłoszonego przez SKM przetargu na wykonanie studium zgłosiło się pięć firm, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Wykonawca zadeklarował, że opracuje dokument w osiem miesięcy.
W ostatnim artykule zapytaliśmy w ankiecie o zasadność budowy przystanków SKM Wielkopolska oraz przystanku SKM Gdynia Śródmieście (powstanie tego drugiego ma zostać uwzględnione w dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii", która ma być gotowa do końca roku).
Zagłosowało 4723 osób. 41 proc. z nich uważa, że oba przystanki są niepotrzebne. 26 proc. widzi sens budowy peronu przy ul. Wielkopolskiej. Tyle samo osób przyznaje, że powinny powstać oba. 7 proc. uważa, że powinien powstać wyłącznie przystanek Śródmieście.
Szybka Kolej Miejska otworzyła właśnie oferty na opracowanie studium dla przystanku SKM Wielkopolska.
Do przetargu stanęły cztery firmy i jedno konsorcjum
- DS. Consulting z Gdańska - 278 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
- Infra-Centrum Doradztwa z Warszawy - 445 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
- International Management Services z Krakowa - 473 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
- Konsorcjum Safege SAS Societe par Actions Simplifiee z Nanterre we Francji i Safage SAS Oddział w Polsce z Warszawy - 1 mln 314 tys. zł netto (12 miesięcy)
- Muliticonsult Polska z Warszawy - 1 mln 687 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 10 miesięcy)
SKM zamierza wydać na ten cel 300 tys. zł netto, co oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli zostanie wybrana, to studiom powinno zostać ukończone jeszcze w pierwszym półroczu 2021 roku.
Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:
- wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
- wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
- wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy
W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
Opinie (183) 2 zablokowane
-
2020-09-29 19:51
Ktoś ważny tam mieszka? (2)
Że potrzebujemy dla tej osoby dodatkowy, bez sensowny przystanek ?
- 4 3
-
2020-09-30 08:36
SKM dla "waznych" ludzi? (1)
dla nich to się ulice zamyka i parkingi buduje.
- 1 0
-
2020-09-30 23:22
Parking
Rzecz ważna, w końcu większość chcę być mobilna i parkować swój środek lokomocji.
- 0 0
-
2020-09-29 13:04
Traci! (6)
Traci sens SKM...!!
Ma być szybka,a nie częsta.
Więcej ruchu nygusy.- 136 31
-
2020-09-30 23:19
Nie mówi się
Nygusy tylko murzyny
- 0 0
-
2020-09-29 15:30
szybka to była jak wagony były z metra berlińskiego (2)
szybko ruszała i miała dwa razy więcej drzwi.
- 9 0
-
2020-09-29 19:09
Kaszub z Gdyni
No tak było, ale kto ze słoików pamięta te czasy i zmianę taboru ze starego EW 90.. w latach 70-tych na niewiele młodszy, a gorszy model EN 57..... model E91 z 1936 roku!!!!
- 2 1
-
2020-09-29 16:56
Prawda
I częściej jeździła w godzinach szczytu co 6 minut
- 8 0
-
2020-09-29 15:33
Wystarczy zmienić tabor
Na nowoczesny i szybki np taki jaki jest w metrze. Kto jeździł np w Londynie ten wie jakie to ma przyspieszenie i prędkość.
- 7 0
-
2020-09-29 13:47
Powiedz swoim dziadkom, że są nygusami.
- 4 14
-
2020-09-30 22:59
Podwiesić tory pod eskatakadą i puścić SKM na Obłuże
- 1 0
-
2020-09-30 22:58
Ale rozstrzał cenowy w ofertach
od 278 tys. zł do 1 mln 687 tys. zł
Nieźle- 0 0
-
2020-09-30 15:43
Szkoda tylko że nie pomyślą o innych miejscach
Między Rumia a Redą miała powstać przystanek i co ? Cisza
- 1 0
-
2020-09-30 13:32
Zgadzam się
Przy Wielkopolskiej jak najbardziej ten drugi nie bo to za krótki odcinek
- 1 0
-
2020-09-29 14:42
Oczywiście że potrzebny (2)
Taki przystanek skróci podróże z SKM w kierunku Karwin o kwadrans, jeśli nie więcej. Ile to czasu zmarnowali pasażerowie na to by najpierw przejechać do Redłowa, potem dreptać Stryjską na trajtek, potem w korku najpierw na alei, potem na Wlkp, by znaleźć się dokładnie w tym samym miejscu, tylko 5 metrów niżej.
Miejsce na przystanek jest - odległości miedzy Orłowem a Redłowem są takie jak między np. Przymorzem a Żabianką. I nikt nie narzeka na przystanek w Oliwie.
A czas jazdy? Zapewne z czasem kupione będą nowsze składy z lepszym przyśpieszeniem/hamowaniem. Zatem nie zmieni się zbytnio, tym bardziej, że będzie mniejszy tłok na Redłowie.- 11 7
-
2020-09-30 13:28
Tym bardziej, że są to ostatnie w tej perspektywie konkursy woj.. Przewidziano w nich pewnie poprawy ekologicznego transportu i będą dotacje do inwestycji m.in. w centra przesiadkowe, inteligentne systemy transportowe i tabor autobusowy/kolejowy/trolejbusowy/..
Dlatego jeden i drugi z przystanków w Gdyni są jak najbardziej zasadne bo ograniczają ruch samochodowy.- 0 0
-
2020-09-29 21:00
Zgadzam się
Dokładnie. W punkt.
- 3 0
-
2020-09-30 10:30
kasia
SKM lepiej pociągnąć na Obłuże, ominęło by to estakadę a nie na Welkopolskią. od Wielkopolskiej SKM Orłowo rzut beretem.
- 3 0
-
2020-09-30 10:25
Ten przystanek to przesada
- 1 0
-
2020-09-30 09:56
SKM
tylko Obłuże i Oksywie , reszta jest zbędna -- jak w nazwie SKM
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.