- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (52 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (58 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (267 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (187 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
Czy budować nowy przystanek SKM w Gdyni? Za osiem miesięcy się dowiemy
Jest szansa, że w połowie przyszłego roku gotowy będzie dokument, który rozstrzygnie, czy między Orłowem a Redłowem powinien powstać nowy przystanek SKM, na wysokości ul. Wielkopolskiej. Do ogłoszonego przez SKM przetargu na wykonanie studium zgłosiło się pięć firm, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Wykonawca zadeklarował, że opracuje dokument w osiem miesięcy.
W ostatnim artykule zapytaliśmy w ankiecie o zasadność budowy przystanków SKM Wielkopolska oraz przystanku SKM Gdynia Śródmieście (powstanie tego drugiego ma zostać uwzględnione w dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii", która ma być gotowa do końca roku).
Zagłosowało 4723 osób. 41 proc. z nich uważa, że oba przystanki są niepotrzebne. 26 proc. widzi sens budowy peronu przy ul. Wielkopolskiej. Tyle samo osób przyznaje, że powinny powstać oba. 7 proc. uważa, że powinien powstać wyłącznie przystanek Śródmieście.
Szybka Kolej Miejska otworzyła właśnie oferty na opracowanie studium dla przystanku SKM Wielkopolska.
Do przetargu stanęły cztery firmy i jedno konsorcjum
- DS. Consulting z Gdańska - 278 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
- Infra-Centrum Doradztwa z Warszawy - 445 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
- International Management Services z Krakowa - 473 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
- Konsorcjum Safege SAS Societe par Actions Simplifiee z Nanterre we Francji i Safage SAS Oddział w Polsce z Warszawy - 1 mln 314 tys. zł netto (12 miesięcy)
- Muliticonsult Polska z Warszawy - 1 mln 687 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 10 miesięcy)
SKM zamierza wydać na ten cel 300 tys. zł netto, co oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli zostanie wybrana, to studiom powinno zostać ukończone jeszcze w pierwszym półroczu 2021 roku.
Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:
- wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
- wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
- wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy
W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
Opinie (183) 2 zablokowane
-
2020-09-29 13:17
Więcej przystanków oznacza dłuższą jazdę .Przystanki SKM powinny być co ok 2 km ,a nie jak z tramwajami co 100, 200 metrów.
- 18 1
-
2020-09-29 13:23
Po co (1)
Zajmijcie się dziurami w drogach i miejscami parkingowymi a nie budową niepotrzebnych peronòw na trasie od lat kompatybilnej dla wielu ludzi.
Ps. Chyba że Obłuże SKM- 20 2
-
2020-09-29 17:46
skm to tu
skm północ Gdyni
- 0 0
-
2020-09-29 13:24
Metro w gdyni super (2)
A może faktycznie p. Prezydent powinien pomyśleć o bezkolizjnym metrze. Tam nie było by korków. I z Oksywia dolnego przez pogórze, chylonię, wiczlino, na kacze buki. Niech włodarze miasta to wezmą pod uwagę
- 14 2
-
2020-09-29 14:05
Jak tylko opracujemy technologię budowy metra w oparciu o białą farbę
- 1 0
-
2020-09-29 16:08
Przypominam tylko że Gdynia niedawno zapowiadała, że weźmie kredyt na pokrycie bierzących kosztów :) no tak ale było lotnisko to metro może też będzie :)
- 0 0
-
2020-09-29 13:29
(2)
A ja bym wolał, aby SKM częściej się zatrzymywała na przystanku Gdańsk Orunia
- 9 1
-
2020-09-29 13:48
SKM nie jeździ przez przystanek Gdańsk Orunia
- 4 0
-
2020-09-29 18:22
Masz prawo woleć ale sensu w tym zadnego
- 0 2
-
2020-09-29 13:29
Mam najlepsze rozwiązanie problemu:
Należy wybudować przystanek po czym przez rok sprawdzać czy jest potrzebny. Jeśli okaże się niepotrzebny należy go rozebrać i przywrócić stan poprzedni.
Proste?
Proste...- 7 1
-
2020-09-29 13:31
Marnotrawstwo
Zamiast obiecanej obwodnicy Witomina przystanek SKM oddalony 500m od poprzedniego . Czy jak skald stanie pomiędzy to będzie można przejść pomiędzy stacjami poruszając się wewnątrz składu ?
- 10 2
-
2020-09-29 13:38
co za bezsens!! wczoraj pisano iz na nowym wezle karwiny zabraknie drogi rowerowej. najlepiej odciac mieszkancow a wydaje sie tu kase niepotrzebnie
- 5 0
-
2020-09-29 13:40
Mieszkam na karwinach,
Ale uważam ze to niepotrzebne. Lepiej byłoby dodać wieciej kursów pkmi
- 10 3
-
2020-09-29 13:41
Oczywiście, że obydwa są potrzebne (3)
Trójmiasto powinno sprzyjać tworzeniu lepszych możliwości dla kolei aglomeracyjnej i regionalnej. Realizowanie takiego cel którym jest poprawa przemieszczaniu się ludzi i przewozów jest bardzo potrzebne. Tym co nie podobają się częste przystanki na trasie, będą mogli postulować. aby tak jak m.in. w Londynie wprowadzić linie ekspresowe łączące np. tylko Gdańsk z Gdynią.
- 6 10
-
2020-09-29 14:51
Zabijasz w ten sposób i tak słaby czas przejazdu (1)
Pomyśl, ze z każdym wydłużeniem przejazdu, jakaś część odpada w stronę samochodu.
- 1 2
-
2020-09-29 20:27
własnie na Wielkopolskiej odpada, bo w tym wypadku samochodu mają się dobrze
także na Gdynia Śródmieście, bo niema łącznika PKM/SKM
- 0 0
-
2020-09-29 14:57
To może zabierzemy część przystanków i zrobimy z SKM linię ekspresową, a ty będzie mógł postulować o budowę metra?
- 0 0
-
2020-09-29 13:41
Janka Wiśniewskiego
Nowe przystanki a ul.Janka Wiśniewskiego nadal nie przejezdna sory takiego mamy Prezydenta Gdyni pewnie wspomaga Rafała Trzaskowskiego.
- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.