• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy budować nowy przystanek SKM w Gdyni? Za osiem miesięcy się dowiemy

bra
29 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku. Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku.

Jest szansa, że w połowie przyszłego roku gotowy będzie dokument, który rozstrzygnie, czy między OrłowemMapkaRedłowemMapka powinien powstać nowy przystanek SKM, na wysokości ul. WielkopolskiejMapka. Do ogłoszonego przez SKM przetargu na wykonanie studium zgłosiło się pięć firm, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Wykonawca zadeklarował, że opracuje dokument w osiem miesięcy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Powinno być więcej przystanków na trasie SKM?

Istniejące przystanki SKM w Orłowie i Redłowie dzieli dystans około 1,6 km, a ten nowy miałby powstać mniej więcej w połowie drogi między nimi. Wśród naszych czytelników zdania w sprawie budowy peronu na wysokości ul. Wielkopolskiej są jednak podzielone.

W ostatnim artykule zapytaliśmy w ankiecie o zasadność budowy przystanków SKM Wielkopolska oraz przystanku SKM Gdynia Śródmieście (powstanie tego drugiego ma zostać uwzględnione w  dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii", która ma być gotowa do końca roku).

Zagłosowało 4723 osób. 41 proc. z nich uważa, że oba przystanki są niepotrzebne. 26 proc. widzi sens budowy peronu przy ul. Wielkopolskiej. Tyle samo osób przyznaje, że powinny powstać oba. 7 proc. uważa, że powinien powstać wyłącznie przystanek Śródmieście.

Szybka Kolej Miejska otworzyła właśnie oferty na opracowanie studium dla przystanku SKM Wielkopolska.



Do przetargu stanęły cztery firmy i jedno konsorcjum

  1. DS. Consulting z Gdańska - 278 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  2. Infra-Centrum Doradztwa z Warszawy - 445 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  3. International Management Services z Krakowa - 473 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  4. Konsorcjum Safege SAS Societe par Actions Simplifiee z Nanterre we Francji i Safage SAS Oddział w Polsce z Warszawy - 1 mln 314 tys. zł netto (12 miesięcy)
  5. Muliticonsult Polska z Warszawy - 1 mln 687 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 10 miesięcy)

SKM zamierza wydać na ten cel 300 tys. zł netto, co oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli zostanie wybrana, to studiom powinno zostać ukończone jeszcze w pierwszym półroczu 2021 roku.

Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:

  • wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
  • wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
  • wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy

W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
bra

Opinie (183) 2 zablokowane

  • Więcej przystanków oznacza dłuższą jazdę .Przystanki SKM powinny być co ok 2 km ,a nie jak z tramwajami co 100, 200 metrów.

    • 18 1

  • Po co (1)

    Zajmijcie się dziurami w drogach i miejscami parkingowymi a nie budową niepotrzebnych peronòw na trasie od lat kompatybilnej dla wielu ludzi.

    Ps. Chyba że Obłuże SKM

    • 20 2

    • skm to tu

      skm północ Gdyni

      • 0 0

  • Metro w gdyni super (2)

    A może faktycznie p. Prezydent powinien pomyśleć o bezkolizjnym metrze. Tam nie było by korków. I z Oksywia dolnego przez pogórze, chylonię, wiczlino, na kacze buki. Niech włodarze miasta to wezmą pod uwagę

    • 14 2

    • Jak tylko opracujemy technologię budowy metra w oparciu o białą farbę

      • 1 0

    • Przypominam tylko że Gdynia niedawno zapowiadała, że weźmie kredyt na pokrycie bierzących kosztów :) no tak ale było lotnisko to metro może też będzie :)

      • 0 0

  • (2)

    A ja bym wolał, aby SKM częściej się zatrzymywała na przystanku Gdańsk Orunia

    • 9 1

    • SKM nie jeździ przez przystanek Gdańsk Orunia

      • 4 0

    • Masz prawo woleć ale sensu w tym zadnego

      • 0 2

  • Mam najlepsze rozwiązanie problemu:

    Należy wybudować przystanek po czym przez rok sprawdzać czy jest potrzebny. Jeśli okaże się niepotrzebny należy go rozebrać i przywrócić stan poprzedni.
    Proste?
    Proste...

    • 7 1

  • Marnotrawstwo

    Zamiast obiecanej obwodnicy Witomina przystanek SKM oddalony 500m od poprzedniego . Czy jak skald stanie pomiędzy to będzie można przejść pomiędzy stacjami poruszając się wewnątrz składu ?

    • 10 2

  • co za bezsens!! wczoraj pisano iz na nowym wezle karwiny zabraknie drogi rowerowej. najlepiej odciac mieszkancow a wydaje sie tu kase niepotrzebnie

    • 5 0

  • Mieszkam na karwinach,

    Ale uważam ze to niepotrzebne. Lepiej byłoby dodać wieciej kursów pkmi

    • 10 3

  • Oczywiście, że obydwa są potrzebne (3)

    Trójmiasto powinno sprzyjać tworzeniu lepszych możliwości dla kolei aglomeracyjnej i regionalnej. Realizowanie takiego cel którym jest poprawa przemieszczaniu się ludzi i przewozów jest bardzo potrzebne. Tym co nie podobają się częste przystanki na trasie, będą mogli postulować. aby tak jak m.in. w Londynie wprowadzić linie ekspresowe łączące np. tylko Gdańsk z Gdynią.

    • 6 10

    • Zabijasz w ten sposób i tak słaby czas przejazdu (1)

      Pomyśl, ze z każdym wydłużeniem przejazdu, jakaś część odpada w stronę samochodu.

      • 1 2

      • własnie na Wielkopolskiej odpada, bo w tym wypadku samochodu mają się dobrze

        także na Gdynia Śródmieście, bo niema łącznika PKM/SKM

        • 0 0

    • To może zabierzemy część przystanków i zrobimy z SKM linię ekspresową, a ty będzie mógł postulować o budowę metra?

      • 0 0

  • Janka Wiśniewskiego

    Nowe przystanki a ul.Janka Wiśniewskiego nadal nie przejezdna sory takiego mamy Prezydenta Gdyni pewnie wspomaga Rafała Trzaskowskiego.

    • 10 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane