• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy budować nowy przystanek SKM w Gdyni? Za osiem miesięcy się dowiemy

bra
29 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku. Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku.

Jest szansa, że w połowie przyszłego roku gotowy będzie dokument, który rozstrzygnie, czy między OrłowemMapkaRedłowemMapka powinien powstać nowy przystanek SKM, na wysokości ul. WielkopolskiejMapka. Do ogłoszonego przez SKM przetargu na wykonanie studium zgłosiło się pięć firm, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Wykonawca zadeklarował, że opracuje dokument w osiem miesięcy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Powinno być więcej przystanków na trasie SKM?

Istniejące przystanki SKM w Orłowie i Redłowie dzieli dystans około 1,6 km, a ten nowy miałby powstać mniej więcej w połowie drogi między nimi. Wśród naszych czytelników zdania w sprawie budowy peronu na wysokości ul. Wielkopolskiej są jednak podzielone.

W ostatnim artykule zapytaliśmy w ankiecie o zasadność budowy przystanków SKM Wielkopolska oraz przystanku SKM Gdynia Śródmieście (powstanie tego drugiego ma zostać uwzględnione w  dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii", która ma być gotowa do końca roku).

Zagłosowało 4723 osób. 41 proc. z nich uważa, że oba przystanki są niepotrzebne. 26 proc. widzi sens budowy peronu przy ul. Wielkopolskiej. Tyle samo osób przyznaje, że powinny powstać oba. 7 proc. uważa, że powinien powstać wyłącznie przystanek Śródmieście.

Szybka Kolej Miejska otworzyła właśnie oferty na opracowanie studium dla przystanku SKM Wielkopolska.



Do przetargu stanęły cztery firmy i jedno konsorcjum

  1. DS. Consulting z Gdańska - 278 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  2. Infra-Centrum Doradztwa z Warszawy - 445 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  3. International Management Services z Krakowa - 473 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  4. Konsorcjum Safege SAS Societe par Actions Simplifiee z Nanterre we Francji i Safage SAS Oddział w Polsce z Warszawy - 1 mln 314 tys. zł netto (12 miesięcy)
  5. Muliticonsult Polska z Warszawy - 1 mln 687 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 10 miesięcy)

SKM zamierza wydać na ten cel 300 tys. zł netto, co oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli zostanie wybrana, to studiom powinno zostać ukończone jeszcze w pierwszym półroczu 2021 roku.

Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:

  • wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
  • wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
  • wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy

W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
bra

Opinie (183) 2 zablokowane

  • Tu niedasię (1)

    Jakies trzydziesci lat temu pisano, ze po remoncie sieci SKM podroz z Gdyni do Gdanska zostanie skrocona o 10 minut i ludzie biadolili ze to malo. Do dzisiaj nic sie nie zmnienilo. Jazda nie została skrocona ani o minute , nie poprawily sie warunki jezdne sprzetu SKM/ hamowanie, przyspieszenie/ . Nie mam tu na mysli wygladu wagonow alei ich warunki jezdne. Nowszy sprzet blokowany jest na trasie przez starszy. Podroz trwa tyle samo co 30 lat temu o ile nie dluzej. I teraz mowi sie o dodawaniu przystankow , czyli znowu jazda zostanie o kilka minut przedluzona.I to podobno jest oznaka postępu. A przeciez niewielkie odleglosci miedzy przystankami mozna uzuupelnic linia trojelbusu czy aubobusu i dogodnym usytuwaniem przystankow. Przeciez SKM nie bedzia stawal przy kazdym domu.. No ale u nas w tej tzw metropolii i smart miescie Gdyni takie porozumienie przekracza mozliwosci władz i odpowiedzialnych przedsiebiorstw. Po prostu tu nie da sie.

    • 26 1

    • Modrak..

      Starsi mieszkańcy pamiętają 800 voltowego modraka, ktory z Gdańska do Wejherowa jechał godzinę i 10 minut. Obecne pociągi w tym czasie zajadą tylko do Rumia-Janowo. Nowoczesność. Jeszcze kilka lat, a pieszo będzie szybciej.

      • 5 1

  • zamiast tuneli - przejscia dla pieszych przez tory!

    nie mozna dzielic miasta torami a pieszych spychac do tuneli!

    • 1 4

  • temat zastepczy - co z SKM na Obluze? (1)

    komunikacja dzielnic Pln. z centrum to jest realny problem a nie kolejny przystanek ( trzeci!) w centrum miasta.

    • 17 2

    • racja

      • 1 0

  • Gdynia jest jak Komunizm

    Włodarze są mistrzami w kreowaniu problemów, które następnie bohatersko rozwiązują

    • 9 0

  • To szaleństwo (1)

    mieszkam przy tym wiadukcie przy Wielkopolskiej, przystanek zupełnie niepotrzebny, nie ma na co kasy wydawać? Holendrzy do przystanków dojeżdżają rowerami i je zostawiają gdy za daleko piechotą. Pociągi SKM jeżdżą zdecydowanie za wolno.

    • 10 3

    • Nie wolno im jeździć szybciej,

      ponieważ istnieją obawy, że nikt by nie nadążył że zbieraniem złomu na torach i nasypie.

      • 0 1

  • Poproszę przystanek pod moim blokiem, 20 min z buta to dla mnie za daleko

    • 5 0

  • Dowiemy się za 8 miesięcy

    I to nie będzie tania informacja.
    A czego się dowiemy? Że trzeba zrobić pogłębione analizy.
    Nie chodzi o to żeby zbudować tylko analizować

    • 2 1

  • podpowiadam - nie spieszmy się

    najpierw konsultacje z mieszkańcami , następnie makieta i wizualizacja , potem sprawdzenie czy nie można tylko namalować farbą, na koniec: przetarg wygrywa MTM. Zgadłem ??

    • 4 1

  • w trójpierdziszewie powinno byc wiecej tras SKM

    i porządna obwodnica 3 pasmowa

    • 7 1

  • Wystarczy ruszyć głową. (1)

    Pociąg to nie autobus czy tramwaj. To najszybszy środek komunikacyjny. Należy go traktować jako główny potok pasażerów od którego odchodzą autobusy czy tramwaje. budowa przystanków co chwile przy obecnych składach jest nieuzasadniona. Inaczej ma się jak składy były by nowoczesne z porządnym przyśpieszeniem ale uzupełnienie ich powinno być w torach dalekobieżnych.
    Można był wcześniej przy okazji remontów peronów o optymalizację ich usytuowania. Np. Wzgórze przenieść nad wiadukt przy ul. Piłsudskiego, Redłowo bliżej centrum. Zrobić to tak aby dwa końce peronów kończyły się jako wejścia/wyjścia. Śródmieście jest niepotrzebne, a nad ul. Wielkopolską, bez przebudowy całej infrastruktury i stworzeniu centrum przesiadkowego bez sensu. Bo niby gdzie mają ludzie się podziać, zaparkować samochód/rower?

    • 10 1

    • Kto ma nią ruszać?

      Ola, Jacek i Wojtek?
      To się nie doczekasz

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane