• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy malowane pasy rowerowe wytrzymają do wiosny?

Maciej Naskręt
2 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Malowanie pasów przy Operze Bałtyckiej. Drogowcom nie przeszkadza wilgoć i niska temperatura. Malowanie pasów przy Operze Bałtyckiej. Drogowcom nie przeszkadza wilgoć i niska temperatura.

W ostatnich dniach na ulicach Gdańska można było dostrzec ekipy malujące przejazdy dla rowerzystów. W prowadzeniu prac nie przeszkadzała im ani wilgoć, ani niska temperatura. Czy nowe malowanie ulic wytrzyma jednak do wiosny?



Czy farba na przejazdach wytrzyma do wiosny?

Drogowcy w Trójmieście od zawsze tłumaczyli kierowcom, że znaki poziome na jezdniach zawsze odświeżają na wiosnę, kiedy to temperatury nie będą spadać poniżej 10 st. Celsjusza i nie będzie padał deszcz. Tymczasem w Gdańsku drogowcy rozpoczęli malowanie nowych pasów dla rowerzystów w grudniu, przy wilgotnej jezdni, a także przy temperaturze ok. 3-6 st. Celsjusza.

Zaznaczyć tutaj należy, że nowe pasy wykonywane są z masy chemoutwardzalnej i powinny być układane na suchą nawierzchnię i przy wyższej temperaturze, by utwardzacz mógł utrwalić naniesioną masę. Pomijamy tutaj fakt, że prace prowadzone są w czasie szczytów drogowych, co dodatkowo potęguje korki.

Co na to zamawiający - gdańscy urzędnicy?

- Zdajemy sobie sprawę z tego, że panujące obecnie, zróżnicowane warunki pogodowe oraz ciągłe wahania temperatury nie są korzystne dla prowadzonych prac. Dlatego też tryb pracy firmy wykonującej przejazdy uzależniony jest od pogody co oznacza, że roboty często odbywają się zaledwie po kilka godzin w ciągu dnia, a co za tym idzie, rozciągają się w czasie - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Urzędnicy podkreślają jednak, że wykonawca - zanim przystępuje do wymalowywania przejazdów rowerowych - w pierwszej kolejności przygotowuje nawierzchnię, poprzez jej oczyszczanie i osuszanie. Dodatkowo, podpisując umowę na realizację inwestycji wykonawca udziela tzw. gwarancji jakości co oznacza, że jeśli wystąpi konieczność poprawy ewentualnych ubytków lub odnowienia przejazdów, ma w obowiązku je wykonać.

- Dla tego zadania okres gwarancji wynosi trzy lata od momentu odbioru. Ponadto informujemy, że w przypadku wystąpienia całkowitego załamania pogody - takiego, które uniemożliwi wykonawcy kontynuację prac, możliwość dokończenia realizacji zadania nastąpi w późniejszym terminie, przy warunkach pogodowych sprzyjających ciągłości robót - tłumaczy Parafjanowicz-Potuczko.
Malowanie przejazdów rowerowych przy Operze Bałtyckiej. Wykonawca opala gazem jezdnię, by pozbyć się wilgoci. Malowanie przejazdów rowerowych przy Operze Bałtyckiej. Wykonawca opala gazem jezdnię, by pozbyć się wilgoci.
Eksperci: farba i tak odpadnie

Skontaktowaliśmy się z firmą trudniącą się malowaniem znaków poziomych we Wrocławiu, by uzyskać opinię na temat prowadzenia prac o tej porze roku.

- Usuwanie wilgoci z nawierzchni poprzez użycie palników na propan-butan, to nie jest rozwiązanie, w ten sposób nie da się odparować całej wody. Producenci mas chemoutwardzalnych wyraźnie zalecają nakładanie ich między 30 marca a 31 października - tłumaczy pracownik firmy Malowanielinii.pl. - Dlatego na wiosnę konieczne będzie uzupełnienie ubytków.

Miejsca

Opinie (162) 6 zablokowanych

  • Głupota i cwaniactwo wykonawcy. (1)

    Koło mojego domu malowali miesiąc temu nowe oznakowanie poziome,też na
    wilgotną nawierzchnię,dzisiaj po malowaniu zostało tylko wspomnienie.
    Jestem też ciekaw ile farby było w farbie a ile rozcieńczalnika,żeby wykonawca
    wyszedł na swoje.

    • 1 1

    • Spotkamy się w Sądzie.

      Spotkamy się w Sądzie. Czekaj na polecony,

      • 0 1

  • Pytanie do której wiosny

    • 0 1

  • bezpieczeństwo nie sadze

    te pasy sa slizgie wydłużaja droge hamowania szczególnie jak sa mokre

    • 0 1

  • Sól

    Opalają aby pozbyć się wilgoci a jak usuwają sól? Liżą jezdnię później?

    • 0 1

  • lepiej by odmalowali pasy na jezdniach, bo teraz po ciemku, przy lekkiej wilgotności nic nie widać,

    i o stłuczkę nie trudno, zwłaszcza gdy kilka pasów a zawijasów mnóstwo na trasie,
    a tutaj to wyraźnie wiadomo że to przejście dla pieszych/rowerzystów, więc po co te dodatkowe oznaczenia?!

    • 0 1

  • Pasy jak pasy - ale czy rząd dotrwa? (1)

    martwię się...

    • 0 1

    • Puczu nie będzie

      Rząd z pewnością przetrwa dłużej niż owa firma.

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Malowanie pasa dla rowerzystów

    Co za debil

    Pozwala to robić za dnia!!!!!!! Niedość ze budyń zakorkował miasto swoją "nowoczesna" infrastruktura- jak najwiecej cykli świetlnych- bedzie kolorowo, to jeszcze ciagle prace drogowe

    • 0 4

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Malowanie pasa dla rowerzystów

    Może władze miasta zaintersują się? (1)

    Może władze miasta zainteresują się stanem drogi, przedłużenie ul. Kampinoskiej, odcinek tej drogi przypomina tor przeszkód. Stan drogi zagraża bezpieczeństwu ruchu. Poza tym, powstałe wyrwy w asfalcie na ul. Nowiny, od kilku tygodni również zagrażają bezpieczeństwu ruchu. Czy jest ktoś z Włodarzy Miasta Gdańsk, który zainteresuje się problemem mieszkańców - Południa Gdańska???

    • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Malowanie pasa dla rowerzystów

      Wszystko po kolei

      Najpierw trzeba się wytłumaczyć z apartamentów przy muzeum.

      • 0 0

  • NIE

    wytrwają. Na ulicy Kołobrzeskiej, przy rondzie z Aleją Rzeczypospolitej nie wytrzymały tygodnia a do wiosny jeszcze daleko. Za to "łatanie" dziur w mroźny poranek na Al. Rzeczypospolitej to mistrzostwo drogowców. Tydzień temu klei przy Galerii Zaspa i dziury pojawiły się w tych samych miesiącach - ale najważniejsze, że jest robota.

    • 1 0

  • Romet Lux

    Wygląda to tak: Firma potrzebuje zapłaty za prace już teraz, a do wiosny i tak zniknie z rejestru. Budyń też potrzebuje do swojego katalogu osiągnięć ładnych zdjęć już teraz. Będzie powtórka robót przez kolejną firmę, znowu za nasze podatki.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane