- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (47 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (57 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (259 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (185 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (146 opinii)
Czy na obwodnicy Witomina będą buspasy?
Czy na planowanej obwodnicy Witomina, której projekt ma być gotowy w 2021 roku, pojawią się buspasy? - Za wcześnie jeszcze, by mówić o niej tak szczegółowo - ucina Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, nie wykluczając jednak starań o dofinansowanie unijne na inwestycję.
Droga ma mieć długość 2,5 km z czterema pasami ruchu (po dwa w każdym kierunku). Będzie trzeba zbudować kładkę, wiadukt oraz dwa przepusty. Według władz miasta półtora roku wystarczy na realizację inwestycji.
Buspasy na obwodnicy Witomina? Nic nie jest przesądzone
W ostatnim czasie pojawiły się informacje, że na drodze mającej w założeniu pozwolić na szybki przejazd kierowcom z Chwarzna i Wiczlina planowane są buspasy. O takiej deklaracji po spotkaniu z władzami miasta na swoim oficjalnym profilu na Facebooku napisali przedstawiciele Rady Dzielnicy Witomino.
- Buspas powstanie na przyszłej Obwodnicy Witomina oraz jest w planach dobudowanie brakującego odcinka buspasa na ul. Małokackiej - można przeczytać na profilu FB rady dzielnicy.
W odpowiedzi na nasze pytania władze Gdyni przekonują, że nic nie jest jeszcze przesądzone.
- Inwestycja jest wciąż na etapie projektowania. Za wcześnie jeszcze, by mówić o niej tak szczegółowo - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Co z buspasem na Chwarznieńskiej?
Mieszkańcy zauważają, że buspas na drodze omijającej Witomino może oznaczać rezygnację z buspasa na ul. Chwarznieńskiej. Przypomnijmy, że buspas był w dokumentacji będącej bazą pierwotnej wersji inwestycji przebudowy ulicy wrócił wraz z podpisaniem umowy z projektantem.
Społecznicy z Miasta Wspólnego wskazywali, że w dokumentacji przetargowej, na bazie której wyłoniono projektanta nowej wersji, są wytyczne, by stworzyć drogę rowerową, zatoki postojowe i chodniki w miejscu "uprzednio zaprojektowanego buspasa w projekcie BBPK".
Władze miasta odpowiadały, że to, czy buspas powstanie, okaże się dopiero po zakończeniu tworzenia dokumentacji projektowej.
Z relacji radnych dzielnicy wynika, że sprawa wydaje się przesądzona.
- Wątpliwym (ocena negatywna prezydenta M. Łucyka) jest wytyczenie buspasa na ulicy Chwarznieńskiej, który łączyłby obecny buspas na leśnym odcinku Chwarznieńskiej z buspasami na ul. Rolniczej i Małokackiej, niemniej jednak sama ulica Chwarznieńska ma zmienić się w jezdnię z uspokojonym ruchem, bez tranzytu, który ma zostać skierowany na Obwodnicę Witomina - czytamy na profilu FB rady dzielnicy.
Unia Europejska może pomóc w sfinansowaniu inwestycji
Pojawienie się koncepcji powstania buspasów na Obwodnicy Witomina, której budowa jest szacowana na ok. 70 mln zł, może pozwolić na starania dotyczące dofinansowania unijnego na inwestycję. Unijni urzędnicy chętnie bowiem przyznają środki na rozwój transportu publicznego, stroniąc od wspierania rozbudowy dróg dla ruchu kołowego. Buspasy na Obwodnicy Witomina mogą ich przekonać do tego, by wesprzeć finansowo inwestycję dotacją.
- Oczywiście, jeśli tylko będzie taka możliwość, będziemy o nią wnioskować - nie wyklucza w odpowiedzi na nasze pytania wiceprezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (112) 2 zablokowane
-
2020-10-27 07:29
Opinia wyróżniona
Zdecydowanie nie (2)
Jezeli bedzie obwodnica Witomina, to teoretycznie na Witominie nie bedzie korkow. Po co autobus mialby omijac dzielnicę generujacą duży popyt na przewóz osób komunikacją miejską? Ewentualne skierowanie autobusow do Gdyni Zachód nową obwodnicą będzie musiało spowodować uruchomienie dodatkowych kursów autobusów na trasie Centrum - Witomino. Linie konczace swoje kursy na Witominie nie udzwigna ciezaru obsluzenia calego popytu.
- 91 3
-
2020-10-27 10:26
Racja, mało prawdopodobne, że obwodnicą będą jechać autobusy i omijać Witomino (1)
ale jeśli poprzez namalowanie białej linii, możemy dostać z UE kasę, to czemu nie.
Może do tego czasu wejdą też przepisy/rozwiązania, które z prawego pasa robią buspas tylko w określonych godzinach, bez wielomilionowych wydatków jak na leśnym odcinku Chwarznieńskiej, po prostu stanie znak, że w godz. 6.30-9 prawym pasem mogą jechać tylko autobusy. A po południu w drugą stronę.- 3 0
-
2020-10-27 13:29
Przecież obecne przepisy pozwalają na wprowadzenie takiej organizacji ruchu. Takie rozwiązania są w Polskich miastach i... nie sprawdzają się bo kierowcy nie patrzą na znaki.
- 0 0
-
2020-10-27 08:30
Opinia wyróżniona
Masowa wycinka drzew, więcej aut w centrum... (2)
Niszczenie szlaków leśnych, przeniesienie korków w inne miejsca, koszty całej inwestycji takie, że cała Gdynia mogłaby 5-10 lat jeździć za darmo zbiorkomem, jeszcze więcej aut, znowu inwestycja dla Chw-Wic, itd. Tak nie rozwija się nowoczesne miasto...
- 36 60
-
2020-10-27 11:50
A świstak siedzi...
- 1 0
-
2020-10-27 11:45
Może zaczniesz od myślenia?
- 5 3
-
2020-10-27 08:58
Opinia wyróżniona
Buspasy na obwodnicy?? (1)
Obwodnica z zasady pomija jakieś miejsce, w tym przypadku Witomino. Logicznym jest że autobusy będą jechały inną drogą "zahaczając" o przestanki na Witominie. Bus pas na nowej Chwarznieńskiej powinien być. Usprawni to ruch autobusów.
- 55 10
-
2020-10-27 13:33
O ile planowana obwodnica Witomina nie ściągnie ruchu na tyle że nie będzie zasadności ich budowy, bo warunki ruchu będą bardzo dobre przez cały czas.
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2022-03-19 11:45
Obwodnica Witomina
Ta obwodnica miała już funkcjonować w 20018 roku, dzisiaj jest 2022 i co? Jak długo ci nieudacznicy będą żerowac na naszych podatkach?
- 1 0
-
2020-10-27 07:06
dla władz Gdyni remont 100 metrów drogi to wyzwanie i ja mam uwierzyć, że oni zbudują obwodnicę?? (2)
- 86 12
-
2022-03-19 11:41
Ta obwodnica miała być gotowa już w 2018 roku, ale wymyślili "mondrale", że ruch nie jest jeszcze zbyt duży, więc po co ją budować. całe to towarzystwo z um trzeba wysłać do koszenia trawy. obwodnica przez nich nigdy nie powstanie.
- 0 0
-
2020-10-27 07:58
Spokojnie, szukamy w necie białej farby leśnej. Tzw.: terenowej.
- 8 4
-
2020-12-18 13:42
Ale ta obwodnica już dawno temu powinna powstać zanin wy wydaliście te pozwolenia na budowę bloków na tym Wiczlinie
- 12 0
-
2020-11-19 15:55
to ma być obwodnica???????????????
WOOOW!
- 12 0
-
2020-10-28 13:32
wszystko zależy od Szczurka
bo to przecież droga do niego do domu. A czy ktoś spytał ile wytną drzew. Gdzie ekolodzy?
- 27 0
-
2020-10-27 22:29
Jednym słowem dramat
Ale tam jest fatalna leśna ścieżka dla pieszych i rowerów, a te barany chcą robić ulicę...
- 15 2
-
2020-10-27 22:24
Ta obwodnica już dawno temu powinna powstać jak zanim wydaliście pozwolenia na budowę bloków bloków na tym Wiczlinie
- 18 0
-
2020-10-27 17:03
Obwodnica (1)
Obwodnica Chwarznienskiej miala powstać kiedy projektowano Chwarznienską przez las Były Prezydent zmienił projekt i wykonano co jest Wykonaną drogą estakade przez las niech Marek Stępa się przyzna
- 29 0
-
2020-10-27 20:54
"Były Prezydent" w Gdyni jest tylko jeden a właściwie jedna; Prezydent Franciszka Cegielska.
- 2 0
-
2020-10-27 19:07
Rowerem po śniegu?
I znowu rowerzyści społecznicy chcą coś ugrać dla siebie kosztem kierowców, bez sensu.
- 25 3
-
2020-10-27 17:06
obwodnica
Baj baju będziemy w raju Gdynia ma potworne D L U G Iniewiarki prosze zapoznać się z budzetem miasta
- 30 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.