Fakty i opinie

Czy piesi dostaną więcej miejsca w centrum Gdyni?

Najnowszy artukuł na ten temat

Gdynia: Starowiejska będzie strefą pieszą

Na razie konkretów w sprawie strefy pieszej w centrum Gdyni nie ma, ale w najbliższych miesiącach decyzje mają zostać podjęte.
Na razie konkretów w sprawie strefy pieszej w centrum Gdyni nie ma, ale w najbliższych miesiącach decyzje mają zostać podjęte. fot. Maciej Kosycarz/KFP

Czy dodatkowa strefa piesza w centrum Gdyni to dobre rozwiązanie? Inżynierowie przekonują, że warto spróbować, przedsiębiorcy obawiają się spadku obrotów, a władze miasta wciąż wstrzymują się z konkretnymi deklaracjami. W uporządkowaniu argumentów miała pomóc debata, która odbyła się w poniedziałek.



Czy jesteś za ograniczeniem ruchu samochodowego w centrum Gdyni?

tak i to możliwie jak najszybciej i w jak najszerszym zakresie 32%
raczej tak, ale ewolucyjnie, bez szkody dla przedsiębiorców, z jednoczesną budową parkingów 26%
raczej nie, zbyt wiele osób na tym straci 7%
nie, w obecnej rzeczywistości oznacza to paraliż miasta 35%
zakończona Łącznie głosów: 967
Dyskusja w auli Akademii Morskiej stała się podsumowaniem pierwszej fazy prac nad koncepcją zmian w ruchu w Śródmieściu, do których miasto zobowiązało się w ramach programu Civitas Dynamo. W ostatnich tygodniach zakończyło się elektroniczne badanie preferencji gdynian w sprawie zmian na kluczowych dla centrum miasta ulicach. Pod uwagę były brane ul. Świętojańska zobacz na mapie Gdyni, Starowiejska zobacz na mapie Gdynioraz Skwer Kościuszki i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdyni, wytypowane przez urzędników jako miejsca, gdzie deptaki są w ogóle możliwe.

W przypadku Świętojańskiej blisko 3/4 biorących udział w badaniu było za tym, by reprezentacyjna ulica pozostała wolna od nieograniczonego ruchu kołowego. Na Starowiejskiej takich zmian chciałoby 58 proc. ankietowanych. Z kolei potrzeby korekt na Skwerze Kościuszki i al. Jana Pawła widzi już tylko 43 proc.

- Największy "potok" w godz. od 10 do 16 ludzi przechodzi ul. Świętojańską od 10 Lutego do Armii Krajowej. Nie ma znaczenia czy to dzień powszedni czy weekend. Najlepsze miejsce pod względem architektonicznym to z kolei Starowiejska, stosunkowo wąska ulica z wysoką pierzeją - opowiadała podczas debaty Paulina Szewczyk z Biura Planowania Przestrzennego, które przeprowadziło uzupełniającą analizę.

Do tego typu badań radził podchodzić z dystansem dr inż. Kazimierz JamrozPolitechniki Gdańskiej, podkreślający, że w perspektywie stworzenia stref pieszych konieczna jest budowa wokół nich miejsc do parkowania.

- Pamiętajmy, że to obserwacje i badania, w którym wzięli udział zainteresowani. Decyzja, którą trzeba podjąć, wymaga solidnych i rzetelnych pomiarów inżynieryjnych. Przy tworzeniu deptaka trzeba pamiętać, że musi być to miejsce z atrakcjami, gdzie są mieszkańcy, których do przyjścia i tak trzeba będzie prawdopodobnie zachęcić - wyjaśniał.

Jako jedyny swój konkretny pogląd w sprawie ujawnił Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM w Gdyni, podkreślając, że liczby w ankietach przeprowadzanych m.in. wśród pasażerów wskazują, że już 53 proc. gdynian odbywa podróż samochodami.

- Trzeba więc działać szybko. Najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się być zamknięcie ul. Starowiejskiej i Abrahama. Pewne eksperymenty były w tej kwestii prowadzone już za czasów prezydentury Franciszki Cegielskiej. Deptak to naprawdę nie tylko szansa dla miasta, ale też przedsiębiorców. Na ul. Świętojańskiej wystarczyłoby uspokojenie ruchu z dopuszczeniem trolejbusów - przekonywał.

Z takimi argumentami zdecydowanie nie zgadzali się przedstawiciele przedsiębiorców, prowadzący działalność w centrum. Jak podkreślali, dla nich decyzja o zamknięciu którejś z ulic oznacza natychmiastowy spadek liczby klientów, którzy chcą podjeżdżać pod punkty usługowe samochodami i są do tego przyzwyczajeni. Wytykali też urzędnikom nieudany tegoroczny eksperyment z zamknięciem Starowiejskiej oraz brak działań rewitalizacyjnych.

- Już odsłonięcie pomnika Gdynian Wysiedlonych pokazało, co może się dziać, gdy zamknięta zostanie jedna z ulic w śródmieściu. To był prawdziwy paraliż, choć blokada trwała tylko kilkadziesiąt minut. Klienci nie zmienią przyzwyczajeń tak szybko - mówiła jedna z właścicielek centrum diagnostycznego przy ulicy Starowiejskiej.

- Doświadczenie z innych, nie tylko polskich miast uczy, że zawsze przedsiębiorcy prowadzący swój interes przy zamykanej ulicy są przeciwni temu rozwiązaniu. Później okazywało się to doskonałym pomysłem, który zwiększał obroty prowadzących tam firmy - tłumaczył Piotr KuropatwińskiUniwersytetu Gdańskiego.

Ostateczne decyzje zostaną podjęte prawdopodobnie w najbliższych miesiącach. Nad konkretnymi rozwiązaniami pracują urzędnicy w Zarządzie Dróg i Zieleni, a propozycje ujrzą światło dzienne prawdopodobnie w przyszłym roku.

- Na pewno nie będziemy robili niczego na siłę. Lepiej taką strefę pieszą rozszerzać, niż ograniczać. Zapewniam, że do sprawy podchodzimy bardzo ostrożnie. Nie wykluczamy wprowadzenia w pierwszym etapie jedynie stosownych oznaczeń, dotyczących uspokojenia ruchu, bo tworząc deptak łatwo o błąd, gdy nie przyciągnie się do niego ludzi - tłumaczył wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Opinie (280) 9 zablokowanych

  • Wreszcie mądre słowa p.Stępy. (31)

    Straszne te pomysły, zwłaszcza idea wyłączenia z ruchu Świętojańskiej. To chyba idea jakiegoś lobby miłośników pedałowania...

    Jak ktoś chce spokoju w centrum to niech się wyprowadzi w wielki świat, na wieś, np. w okolice zamieszkania p. Stępy.

    • 104 82

    • halo, zamknięcie dotyczy wszelkiego ruchu. również pedałówania (2)

      • 15 8

      • Spoko, spoko (1)

        Wszystko jest pod kontrolą! Zobaczysz, że zaraz jakaś ścieżka rowerowa się znajdzie...

        • 20 7

        • Łapa w góre kto nie lubi Rowerzystów, Łapa w Dół kto ich lubi.

          Ankieta:
          Nie lubię Rowerzystów: łapa w górę
          Lubisz rowerzystów łapa w dół,

          Ps. przyporządkowanie łap w górę czy w dół przypadkowe.

          • 17 11

    • (26)

      Dla mnie to wcale nie jest straszne, tylko wyczekiwane. W kazdym zwiedzanym przez mnie miescie najwieksze ilosci ludzi byly na deptakach a nie autostradach, w ryku silnikow i smrodzie, wiec zupelnie nie rozumiem obaw. I kazdy kierowal sie jak najszybciej na deptak, gdzie mogl swobodnie isc bez obawy rozjechania.

      • 33 19

      • (25)

        obawiasz się rozjechania na świętojańskiej?

        • 18 11

        • (4)

          Dzięki deptakowi Gdynia dużo zyska: przedsiębiorcy bo będzie więcej klientów. Mieszkańcy ulicy bo będzie ciszej, pozostali mieszkańcy będą mieli gdzie spędzać czas, czyli Gdynia będzie bardziej atrakcyjnym miastem dla inwestorów i do zamieszkania.

          • 13 20

          • Idiotyzm (3)

            Co zyska chyba tylko to że Gdynia będzie wiecznie zakorkowana. Zresztą po co deptak na ulicy gdzie są prawie same banki skwer i bulwar jest do spacerowania.

            • 20 10

            • A co mają korki do tego?

              Ruch na Świętojańskiej to jakiś 1% tego co idzie Władka IV. To żadna miejska arteria.

              • 8 5

            • to że są banki to nie znaczy że tam muszą być

              poszerz wyobraźnię, to niewiele kosztuje

              • 6 1

            • No ale bulwar sukcesywnie zabudowują!

              • 4 4

        • (18)

          A nie bylo ostatnio wypadku na Swietojanskiej? Ktos pieszego rozjechal.

          • 6 7

          • (14)

            Wystarczyłoby, żeby piesi korzystali z przejść dla pieszych, zamiast przełazić gdzie popadnie.

            • 17 13

            • pomyśl o dzieciach i ludziach niepełnosprawnych (7)

              sam kiedyś taki będziesz. Strefy piesze na ulicach handlowych to standard w całym cywilizowanym świecie. Brak stresu generuje większą skłonność do wydawania pieniędzy.

              • 8 14

              • o 20 lat za późno teraz to już nie wiadomo co by zrobili nie przywrócą życia ulicy Świętojańskiej...

                • 11 5

              • (1)

                W takim razie zróbmy strefę pieszą na Grunwaldzkiej w Gdańsku. Tam też są sklepy!

                • 14 4

              • Grunwaldzka stopniowo obumiera

                gdyby ją zwęzić, uspokoić ruch i zlikwidować prawo do parkowania samochodów na chodnikach obroty w sklepach by wzrosły.

                • 8 3

              • A gdzie tam jest ulica handlowa? (1)

                OK, Żabki i Freshmarkety są. To przyciąga turystów.

                • 10 3

              • Z dziwisz się. Przejdź się! Wczoraj sam byłem zaskoczony. Na Świetojanskiej powstaje dużo sklepów. Ecco, Baldinini, Marc Cain. Handel i gastronomia się odradzaja. A banki zamykają. Dosłownie.

                • 4 2

              • Ale wiesz, że na Polach Elizejskich jest normalna ulica? (1)

                A dzienne obroty butików przekraczają pewnie roczny budżet szczurolandii...

                • 10 6

              • I na Oxford Street też nie ma deptaku

                OK, jest strefa ruchu ograniczonego bus + taxi, przy czym autobusów jest tyle, że jeżdżą w zasadzie bez przerwy.

                • 9 4

            • (5)

              Wystarczyloby gdyby nie jezdzily tam auta, piesi wreszcie mogliby swobodnie chodzic. Nie zwalaj odpowiedzialnosci na dziecko/mlodziez/starszych, ktora nie ma takiej spostrzegawczosci i rozwagi jak ty jako dorosly. To ty stwarzasz zagrozenie.

              • 6 8

              • (1)

                Jeżeli młodzież nie ma takiej spostrzegawczości, żeby zauważyć nadjeżdżający samochód, to zaczynam się martwić o przyszłość naszego kraju.

                • 12 6

              • Tak jak bylo napisane dzieci/mlodziez/staruszki pewnych rzeczy nie zauwazaja. Kierowca jako dorosly czlowiek ma duzo wieksza odpowiedzialnosc i wiecej obowiazkow. I zycze ci, zeby bylo wiecej takich kierowcow jak ja, kt. maja pieszych za swiete krowy, bo moze dzieki temu twoje dziecko nie zostanie rozjechane kiedys.

                • 4 4

              • To jak skomentujesz grabienie przestrzeni chodnikowej na potrzeby dróg rowerowych (2)

                Dochodzi do takich absurdów że sa miejsca, przejścia dla pieszych, gdzie rowerzyści maja znacznie więcej miejsca niż piesi.

                • 10 2

              • Skomentuje to tak: chodniki powinny byc tylko dla pieszych. Nie powinny tam jezdzic rowery ani parkowac samochody. Drogi rowerowe w centrum powinny powstawac kosztem drog dla samochodow. Tak sie robi w krajach, gdzie nawalnica samochodowa trwa juz od lat 50tych.

                • 6 6

              • Leszczynki

                Tam równolegle do ulicy morskiej chodnik jest cały dla rowerzystów czy to normalne a gdzie ludzie mają chodzić.

                • 3 1

          • Miasto jest dla ludzi a nie samochodów. (2)

            • 6 6

            • Samochodami jeżdzą kosmici widocznie (1)

              • 2 1

              • Samochodami jeżdżą też ludzie, niestety

                • 0 0

        • od czasu jazdy czerwonej Hondy na Monciaku i wyczynów gościa w Kamieniu Pomorskim

          nie wykluczam ryzyka rozjechania na dowolnej ulicy lub strefie pieszej w Trójmieście

          • 0 0

    • Idea wyłączenia z ruchu Świętojańskiej była promowana przez Dziamdziaka i Horałę, czyli niezbyt ogarniętych ludzi. W tym przypadku zgadzam się ze Stępą.

      • 6 3

  • Abrahama (9)

    Abrahama to ulica z potencjałem, szczególnie jej odcinek między Warszawską a 10 Lutego.ale zaniedbana od lat. Juz dawno marzyło mi się zamknięcie dla ruchu.

    • 21 50

    • Bardzo ciekawa teza (1)

      Abrahama między ul. Warszawska a 10 Lutego. Pójdę na całość i powiem że Abrahama między Wielkopolską a Polską , a dla kogo ten wywiad. Chyba basiu coś ci się pozajączkowało.

      • 34 2

      • ja bym ją dociągnał doPuckiej....

        • 0 0

    • Gdzie Warszawska, gdzie Abrahama?

      • 15 0

    • Abrahama (1)

      Od kiedy ulica Abrahama łączy się z Warszawską ??? Mieszkam w Gdyni prawie 50 lat i nie mogę skojarzyć takiego miejsca?

      • 16 0

      • przedłużając Abrahama w linii prostej i Warszawską też, wyszło mi że to okolica CH Riviera

        Tak,, to tam.

        • 0 0

    • Brawo mądra Basia (2)

      chyba blondynka?

      • 7 1

      • bynajmniej blondynka - i dumna z tego jestem, (1)

        chodziło mi o Starowiejską, ale lepiej obrzucać błotem. ech

        • 1 4

        • tak Basiu zróbmy deptak na długości 100m...

          haha

          • 1 1

    • Coś Basi się pokręciło......

      • 0 0

  • Akurat tutaj jeśli chodzi o skwer i JP2 to zamykać i nie pytać. (1)

    A Świętojańska deptakiem w weekendy i dni wolne. Na początku.

    • 46 56

    • A to niby dlaczego? Ja na skwer chcę wjeżdżać samochodem...

      • 0 0

  • Miasto czyli UM Gdynia zobowiązało się do zmian w ramach programu Civitas Dynamo. (22)

    I teraz maja problem. Coś trzeba zamknąć w centrum bo kasa pobrana i utopiona w Sylwester z Polsatem. Żenada. A niech zamykają. Cieszy mnie to. Paraliż centrum miasta na zamówienie. Może przejrzycie na oczy kogo wybraliście na kolejne 4 lata niszczenia Gdyni.

    • 73 45

    • pewnie, lepsze były pis-dusie i pomnik smolenski i zimnego Lecha na każdym placu (3)

      i sto kościołów na stulecie czegoś tam:-) oraz kapliczka na każdym rogu. nie, dziękujemy. wolimy szczury itp.

      • 22 15

      • niedługo będzie projekt pomnika sfałszowanej karty do głosowania (1)

        • 9 6

        • Wiesz o jakimś fałszerstwie? Zgłoś to do sądu!

          Bezmyślne powtarzanie po Jarusiu nic nigdy nie zmieniło na lepsze.

          • 5 4

      • na deratyzacje skoro sie tak mnoza

        • 5 5

    • (8)

      Nikt Gdyni nie niszczy, chca tylko ograniczyc smrod i halas na 2 ulicach. Stworzyc miejsce do swobodnego chodzenia! Zdecydowanie wole to, niz smolenskie mgly i spiski, przyjaznie z Samoobrona, taplanie sie w przeszlosci.

      • 21 7

      • a chodzisz po tych ulicach czy moze jezdzisz? (4)

        tylko p******cy i przypaly z Samorzadnosci znajduja jakies tematy zastepcze. Widac już zamglenie nad UM Gdynia.

        • 7 9

        • (3)

          Do centrum jade tylko rowerem, autobusem, a jak samochodem to parkuje gdzies dalej i ide piechota. Samochod najbardziej mnie ogranicza, bo musze do niego dojsc/wrocic, problem z parkowaniem, brak ruchu, drogo. Rower jest najlepszy do poruszania sie po centrum.

          • 5 5

          • Buahaha (2)

            Zostawisz auto daleko bo zydzisz na opłatę parkingowa hehee

            • 4 4

            • z mojej odpowiedzialnej postawy korzystają inni tacy jak ty

              naśmiewanie się z rozsądnych zachowań komunikacyjnych jest formą strzelania sobie w stopę.

              • 4 2

            • Oczywiscie, wole wydac to na cos bardziej mi potrzebnego. Dla mnie kołowanie po centrum, tylko po to, zeby znalezc miejsce pod samymi drzwiami i ograniczyc swoj ruch do przejscia kilku metrow jak jakis inwalida jest glupota. Wstyd! I jeszcze mialabym za to placic w paliwie i za bilet. Wole sie przejsc albo przyjechac tam rowerem. Gratis i do tego kondycja lepsza.

              • 7 1

      • Do swobodnego chodzenia masz bulwar po sąsiedzku

        • 5 3

      • ja też chcę ciszę mam okno od 10 lutego (1)

        Zamknąć 10 lutego zrobić deptak mniej smrodu mniej hałasu?!

        • 3 4

        • hałas deptaków

          No i zaraz będziesz miał ciszę jak w okolicach Monte Cassino - puby, dyskoteki, pijaną młodzież do rana, krzyki, itd. Niech tak będzie na Skwerze Kościuszki, jak najdalej od normalnych ludzi, rodzin z dziećmi, tych co czytają książki i chodzą do teatru, a nie świętują swoją głupotę do rana...

          • 5 1

    • otwarcie ulicy dla ruchu pieszego redukuje ruch na sąsiednich ulicach

      paraliż miasta powoduje nadmiar samochodów a nie poprawa warunków życia ludzi przy ulicach centrum miasta.

      • 4 6

    • olo, wiekszego de..la na tym forum chyba jak ty, tu nie ma (7)

      jak mozna pleść takie dyrdymały?

      Miasto Gdynia musi korzystać z różnych programów badawczo rozwojowych, które w sposób analityczny i naukowy nakreślą nowoczesny układ transportowy. A nie dyktatu prezydenckiego taki jaki mamy na południowy wschód od naszej pięknej Gdyni. Całe szczęście, że mamy mądre i analityczne zarządzanie miastem.

      • 1 7

      • D&d : widac ze masz cos z deklem. (5)

        chyba już czas abys podlaczyl się pod program rozwojowy i naukowo analizujący poziom twojego myslenia. Sprzedajesz jakies propagandowe teksty prosto z UM Gdynia.

        • 7 2

        • dla ciebie wszystko to propaganda, (4)

          ponieważ siedzisz w niej po uszy i nie wyobrażasz sobie, że są ludzie, którzy maja stosowna wiedzę i są odpowiedzialni a do tego z wizją pro-rozwojową dla dobra nas wszystkich. Jednak i oni chcą spojrzenia innych a właśnie takie mogą uzyskać w ramach programu Civitas Dynamo.

          olo, zdradź mi gdzie tacy jak ty się rodzą, edukują (jeśli choć podst. posiadasz) i wychowują, bo jesteś złym i szkodliwym ewenementem na zdrowej tkance Gdyni:))

          • 1 7

          • juz mowilem ze masz cos z deklem wiec juz czas na wizyte lekarska (3)

            Rozumiem ze sam masz stosowna wiedze i wizje rozwojowa dla Gdyni. Skad spadles? Gdzie się edukowales? Może na miotle? Tego rodzaju chore wizje doprowadzają to miasto do paraliżu komunikacyjnego i upadku ekonomicznego nas wszystkich. Tylko pogratulować wizji. Wlasnie tak szkodliwy element i chore wizje doprowadzaja to miasto do upadku.

            • 7 1

            • oj głupiś, głupiś,... (2)

              głuptaku, że takich święta ziemia nosi i jeszcze w najpiękniejszym miejscu jakim jest Gdynia

              • 1 4

              • zejdz na ziemie (1)

                • 1 1

              • Szkoda czasu na komentowanie wypowiedzi osobnika olo, bo jemu tak paruje z czachy, że zrobiły się dredy

                • 0 1

      • Są większe de..le, na przykład ja

        i nie jest to dla mnie problem. Być nazwanym de..lem, przez de..la, nie jest niczym nadzwyczajnym, cóż głupszemu należy wybaczyć. Po drugie, rozumiem, z powodu braku miejsc w gdyńskich przedszkolach, nie miałeś możliwości wyrabiania pierwszych zachowań prospołecznych, wyjaśnienia sobie kilku poważnych kwestii, m.in.że kto się przezywa, ten się sam tak nazywa.

        • 1 0

  • (1)

    Najlepiej całą Gdynię zamknąć dla ruchu samochodów i pieszych i będzie święty spokój.

    • 65 12

    • Skoro już tak kpisz z zamykania to wpierw pomyśl o sobie.

      • 1 8

  • Urzędnicy chcieli zamknąć skwer a tu zonk

    Każda kolejna ankieta była coraz bardziej nagłaśniana, więc ludzie oddawali głosy przeciw zamykaniu tych ulic. Z ankiet wyszła Świętojańska, ale jak widać to nie pasuje decydentom. Wymyślili sobie Civitas Dynamo i na siłę uszczęśliwiają ludzi.

    • 53 13

  • Chcemy parkingów a nie zamykania ulic. (9)

    • 113 41

    • nie chcemy parkingów (3)

      i blachosmrodów

      • 25 36

      • nie chcemy rowerow i wiesniakow z GWE i GPU

        • 27 17

      • śmierdzisz bardziej niż samochód jak się spocisz na tym swoim rowerze (1)

        • 21 14

        • ale w przeciwieństwie do Ciebie ja po jeździe moim środkiem lokomocji biorę prysznic.

          • 8 2

    • (4)

      Wcale nie chce parkingow i puszek. Gdynia ma jedna z najlepszych komunikacji w Europie. Po co wydawac forse na fanaberie leniuchow?

      • 16 25

      • (1)

        najlepsza komunikacja w europie?
        chyba lotnicza...

        • 16 6

        • Poczytaj sobie...

          • 3 2

      • chyba w tej Europie w Azji

        bo nie europejskiej Europie.

        • 5 1

      • W Europie? O_o a co tam się ograniczać.. w Europie i na północ od Drogi Mlecznej!

        • 0 2

  • (6)

    Zapewniam, że znajdzie się mnóstwo innych ludzi, którzy z przyjemnością użyją nóg i przyjdą do waszych lokali i będą się cieszyć, że nie muszą kluczyć między samochodami i słuchać ryku motorów. Może nie stanie się to w tydzień, ale życie ludzkie nie zna próżni i czlowiek jak musi to zmieni przyzwyczajenia. Ludzie zawsze maja opór przed zmianami. Ale w tym wypadku zmiany byłyby naprawdę dobre. Otworzyć te ulice dla pieszych i wyznaczyć pasy rowerowe. Przestańcie już tak się pytać i ciągle zastanawiać. Życie za krótkie.

    • 49 53

    • jasne....szczególnie dużo ludzi od początku października do początku maja... (4)

      tłumy....po horyzont...

      • 19 10

      • na jarmarkach przedświątecznych nie tłumy ale wielkie tłumy (3)

        jak cię nie stać na wyjazd do Kopenhagi, to sobie choć wygooglaj filmy na YouTube.

        • 8 8

        • jednorazowy zryw tłuszczy nie utrzyma tych wszystkich "waszych lokali" (2)

          sorry..taki mamy klimat. Gdynia to nie Barcelona.

          • 5 3

          • Gdynia to nie Barcelona,

            Gdynia to Gdynia, a Polska to Polska, a Polacy to Polacy, zwolennicy zakupów w galeriach i dyskontach i samochodziarze.

            • 1 2

          • analogiczne argumenty pojawiały się przy przekształcaniu ulic Kopenhagi w deptaki

            nie znalazły posłuchu, obecnie Kopenhaga zajmuje wysokie miejsce w wielu rankingach jakości życia.

            • 1 0

    • Ja tak nie uważam. A jak ci samochody przeszkadzają to wyjedź na wieś...

      • 0 0

  • Wprowadzić to co jest sprawdzone. (10)

    Dajcie głos architektów i urbanistyczne, tym co się znają na rzeczy. A licytacji wystarczy jak pojeżdżą po Europie i popatrzą jak jest zorganizowane otoczenie w pobliżu zamkniętych ulic. Jestem za zaniechaniem pomysłu galerii na Międzygórze i należy zrobić deptak na Świętojańskiej ale zrobieniem parkingów podziemnych pod skwerze i pod Władysława IV. Trajtki mogą bardzo powoli nadal jeździć po deptaku. Takie rozwiązanie napędzi tłumy i przedsiębiorcy będą zadowoleni.

    • 21 26

    • korekta treści

      Trochę program pozmieniał mi treść. Zamiast licytacji to laicy. Zamiast Międzygórze to Międzytorze.

      • 2 0

    • (5)

      jeśli na deptaku będzie trajtek, to co to za deptak?

      • 7 3

      • Trochę wyobraźni i można zrealizować (4)

        trajtki jeżdżą co kilka minut, pieszym by nie przeszkadzały. Np. w Helsinkach w centrum tramwaj jedzie bardzo wolno (rowery go prześcigają) i ustępuje pierwszeństwa pieszym na przejściach. Myślę, że skoro Gdyni nie stać na przełożenie trakcji na Władysława IV to tanim rozwiązaniem jest nadal utrzymać trajtki na deptaku. Znaleźć jakieś kompromisowe rozwiązanie. Jeżeli trajtek będzie jechał kilka minut dłużej przez Świętojańską, to świat się nie zawali. Teraz jedzie w korku, czyli też powoli.

        • 7 3

        • (3)

          To nigdy nie będzie deptak, jeśli na środku będzie jezdnia dla trajtków! To się nazywa ograniczenie ruchu dla pojazdów, a nie deptak! Czyli wiele się nie zmieni,

          • 5 6

          • najważniejsze by się zmieniło w wyobraźni takich jak ty (2)

            w realu zmiany będą naprawdę istotne.

            • 1 6

            • (1)

              W takim razie ja już sobie wyobrażam deptak. Można go w realu wcale nie robić?

              • 4 1

              • jak masz kłopoty z wnioskowaniem logicznym, nie musisz tego ujawniać w internecie

                można w realu nie robić deptaka, można pozostawić wszystko bez zmian i pozwolić na stopniowe umieranie śródmieścia Gdyni.

                • 1 0

    • (2)

      jasne idę z dzieckiem po deptaku i oczy w koło głowy bo sobie środkiem trajtek przejedzie co 2-3 minuty

      • 4 2

      • (1)

        Po pierwsze - trajtki nie jeżdżą co 2 - 3 minuty, tak dobrze to nie ma. Jest znaczna różnica, na deptaku pieszy ma pierwszeństwo przed trajtkiem. W Manchesterze np. tramwaje jeżdżą po placu i deptakach gdzie chodzi pełno ludzi i to funkcjonuje, a u nas wszystko musi być oddzielone: piesi od rowerzystów, rowerzyści od samochodów.

        • 1 1

        • jeszcze nalezy u nas oddzielić urzędasów od władzy i będzie OK.

          nie będzie chorych pomysłów etc

          • 1 0

  • Tristar cała prawda. (9)

    Dlaczego nikt nie informuje ludzi o działaniu Tristar? Po pierwszym miesiącu system zarejestrował ponad 145 000 przejazdów na czerwonym świetle co daje wpływy do na poziomie 72 500 000, a odcinkowe pomiary prędkości wykazują że 85% kierowców nie przestrzega ograniczeń i szacowane wpływy z mandatów przekraczają 250 000 000 i to tylko z jednego miesiąca. Jak wskazują prognozy do końca 2015 roku nawet 30% kierowców w Trójmieście straci prawo jazdy za punkty z powodu Tristar co automatycznie zredukuje liczbę pojazdów i zmniejszy korki. Dlatego włodarze już teraz wiedzą że będzie można zamykać ulice bez konsekwencji tworzenia korków. Informacja pewnie wypłynie na światło dzienne po drugiej turze w Gdańsku.

    • 22 35

    • kłamiesz...ot tak po prostu (2)

      • 9 9

      • lepiej sprawdź skrzynkę na listy czy nie masz wezwania

        • 9 2

      • leming wiemy ze jak ktos niejest lemingiem i łyka kazdy bajer propagandowy władzy to musi kłamac

        bo w koncu to władza mówi prawde Politycy nie kłamią to ludzie oszukuja

        • 3 2

    • gdyby to była prawda to byłoby pięknie
      ale nie jest i na naszych dziurawych trójmiejskich drogach piractwo kwitnie w najlepsze
      póki co to wszystko wskazuje na to że dane z tristara nie są wykorzystywane do niczego
      więc ten system to bezużyteczny bubel i przekręt

      • 5 2

    • To oznacza, że trzeba odłączyć tristara z prądu

      komputer komputer

      • 4 2

    • i dobrze, nie rozumiem płaczu kierowców nad radarami etc.

      jedź przepisowo, to radar choćby na każdej latarni nie będzie straszny. ALe skoro zapier...jedziesz jak szalony - cóż, twoja strata, nikt ci przecież nie każe pędzić

      • 21 10

    • jesli to prawda, to swietna wiadomosc

      szykuje sie rewolucja w mysleniu, prawdziwy szok, trzeba bedzie jezdzic przepisowo. Rzeczywiscie, tragedia i koniec swiata sie zbliza.

      • 5 2

    • Nie siej fermentu (1)

      Po pierwsze kolego piszesz głupoty. Po drugie radary łapiące na czerwonym świetle muszą być odpowiednio oznakowane tzn. żółty kolor odblaskowy. Puki co w Gdyni takich nie widziałem a mają stanąć jedynie na skrzyżowaniu Morska - Estakada i Obwodnica Morska (koło Tesco na Chyloni). Po trzecie fotoradary muszą być oznakowane puki co w Gdyni nie ma fotoradarów chyba tylko 3 były a czy są nadal niewiem.

      • 0 0

      • kup słownik ortograficzny

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.