• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy wokół wysepki we Wrzeszczu będzie bezpieczniej?

Maciej Korolczuk
11 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Czwartkowy wypadek przy Galerii Bałtyckiej.
  • Kierowca seata był pijany. W wydychanym powietrzu miał ok. 1,1 promila alkoholu.
  • W piątek kierowca trzeźwiał w policyjnej celi. Funkcjonariusze zatrzymali mu prawo jazdy.
  • Przez kilkadziesiąt minut ruch tramwajów w miejscu wypadku był mocno utrudniony.

Do końca roku przed przejściem dla pieszych na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Jesionową zostanie zainstalowana sygnalizacja świetlna. Po przeciwnej stronie wysepki na poprawę bezpieczeństwa na razie nie ma szans. Wczoraj znów doszło tam do poważnego wypadku, a jego sprawca był pijany.



Czy wokół wysepki powinny się pojawić kolejne elementy infrastruktury drogowej poprawiające bezpieczeństwo?

W czwartek przed północą na wysokości Galerii Bałtyckiej doszło do kolejnego groźnego wypadku. Jadący w kierunku Sopotu 34-letni kierowca seata leona stracił panowanie nad pojazdem i uderzył w barierki. Auto wpadło na torowisko tramwajowe i dachowało.

- Okazało się, że kierowca jest pijany, w wydychanym powietrzu miał ok. 1,1 promila alkoholu. Wraz z 31-letnią pasażerką trafił do szpitala, a po wypisaniu zatrzymała go policja. Mężczyzna stracił prawo jazdy i trzeźwieje w policyjnej celi - mówi Lucyna Rekowska, rzecznik Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Jezdnia w ciągu al. Grunwaldzkiej między galerią a ul. Generała Charlesa de Gaulle'a zobacz na mapie Gdańska wokół wysepki, którą dodatkowo przecinają tory tramwajowe, to jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc w Gdańsku. Szczególnie na pasach w kierunku Sopotu. To tam wiosną doszło do tragicznego wypadku, w którym znajdujący się pod wpływem środków odurzających 40-letni Artur W. potrącił ze skutkiem śmiertelnym rowerzystkę jadącą ścieżką rowerową.

Do wypadków często dochodzi także po drugiej stronie wysepki - najczęściej do potrąceń na przejściu dla pieszych przy ul. Jesionowej zobacz na mapie Gdańska. Zebra przecina tam trzy pasy al. Grunwaldzkiej, a groźne sytuacje powodują kierowcy, którzy nie ustępują pierwszeństwa osobom przechodzącym przez przejście.

Wideo archiwalne



Jak ograniczyć wypadki w tym miejscu?

Na gruntowną przebudowę jezdni w kierunku Sopotu nie ma szans ze względu na zabudowę znajdującą się przy skrajni lewego pasa. Budynek powoduje, że geometria tego odcinka jest bardzo niekorzystna i niebezpieczna. Na jezdni tworzy się tzw. "eska", a więc dwa poziome łuki, które dodatkowo poprzedzone są jeszcze przejściem dla pieszych i skrzyżowaniem z ul. Lendziona, z którego widoczność jest mocno ograniczona.

Jedyną możliwością, by zminimalizować tam niebezpieczne zachowania kierowców jest koordynacja sygnalizacji świetlnej znajdującej się na wysokości przystanku tramwajowego "Klonowa". Piraci drogowi, którzy ze znaczną prędkością chcieliby pokonać kolejne skrzyżowania, na żadnym z nich nie załapią się na zielone światło. Z tej możliwości już zresztą skorzystano, problem w tym, że od tego miejsca do łuku przy galerii jest ponad 200 metrów. To wystarczy, by rozpędzić auto nawet średniej klasy do zbyt dużej prędkości.

Nowa sygnalizacja jeszcze w tym roku

Wkrótce bezpieczniej będzie na przejściu dla pieszych przy ul. Jesionowej po drugiej stronie wysepki. Zarząd Dróg i Zieleni przygotowuje się właśnie do montażu sygnalizacji świetlnej.

Światła zostaną podłączone do już działającej sygnalizacji przy ul. de Gaulle'a. Piesi będą mogli z nich skorzystać jeszcze przed końcem tego roku.

Skutki kwietniowego wypadku przy wysepce we Wrzeszczu. Skutki kwietniowego wypadku przy wysepce we Wrzeszczu.

Opinie (145) 4 zablokowane

  • Wiadomo, czwarteczek, spotkanko ze ścigantami pod makiem w Oliwie, parę browarków i ogień, który szybszy. (2)

    No i chłopina nie wyrobił.

    • 15 0

    • Czyżby FM Group?

      • 0 0

    • ściganty w leonie

      śmiech na sali, niedługo zaczną się taczkami ścigać spod świateł

      • 4 0

  • kolejne swiatla dla 30mieszkan (1)

    Banku i serwisu rowerowego...bo 100m ciężko przejść do światelek! Chyba ktos powinien pyknąć sie w głowę.

    • 37 16

    • Świateł...ja się dziwie ze tam w ogóle jest przejście.

      • 1 1

  • A przy Miniaturze się świateł nie da zrobić, czemu? (1)

    • 14 9

    • Bo nie są potrzebne

      • 1 0

  • wystarczyłby fotoradar (3)

    Ale Budyń nie ma jaj by kupic dla miasta dwa czy trzy przenośne fotoradary.

    • 12 7

    • (1)

      twoi i moi wybrańcy
      wybrańcy narodu
      zdecydowali
      że miasta nie mają mieć fotoradarów
      mogą je mieć tylko "krokodyle"

      • 3 3

      • Budyń mógłby je kupic krokodylom, dokładnie tak samo jak zrobiła to Warszawa.

        • 7 1

    • Fotoradar nie wykluczy debili z ruchu drogowego!!!

      Tak samo jak z internetu.

      • 1 3

  • Postawić znak zakazu ruchu. (1)

    • 16 0

    • Albo

      zakaz powodowania wypadków, ewentualnie nakaz jazdy tylko po ul :P

      • 1 0

  • Wideo archiwalne w artykule (2)

    nie wiem kto prowadził ten samochód ale powinno się tej osobie zabrać prawo jazdy lub wystawić mandat za stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym, już tłumaczę dlaczego jeśli widzimy pieszego przy przejściu powinniśmy zatrzymać się tylko wtedy gdy znajdujemy się na pasie jazdy który jest najbliżej pieszego

    zatrzymując się na środku powodujemy zagrożenie bo jeśli ktoś jedzie po sąsiednim pasie i widzi że my hamujemy to większość kierowców patrzy się na samochód hamujący zastanawiając się co robi kierowca, po co hamuje

    to samo tyczy się jezdni dwukierunkowych z przejściami z wysepką np. niedaleko jelitkowskiego dworu, ostatnio przede mną jechał facet samochodem zastępczym raptownie zaczął hamować odruchowo patrzę się na prawą stronę (nikogo nie ma) po lewej stronie stała dziewczyna na rolkach wjechała na przejście nie patrząc się czy coś jedzie, w skutek tego kierowca który jechał z naprzeciwka musiał gwałtownie hamować, nic się nie stało ale gdyby pierw ustąpili przejścia kierowcy którzy jechali z naprzeciwka nikt by nerwowo się nie zachowywał i spokojnie wszyscy by pojechali w swoją stronę

    • 12 9

    • Jazda tak, myślenie już nie!

      • 0 2

    • Niestety Kodeks Drogowy nie przewiduje takiej sytuacji, żeby w celu przepuszczenia pieszego na drodze trójpasmowej najpierw zatrzymywał się ten na prawym pasie, a nie ten na środkowym. To samo dotyczy przejścia przez zwykłą szosę. Nie jest przewidziane, że powinien najpierw zatrzymać się ten, który ma pieszego z prawej strony, a nie ten, który jedzie z naprzeciwka.

      Jeżdżąc mam wrażenie, że ci którzy zatrzymują się przed przejściem na środkowym pasie, albo na lewym (przy dwóch pasach) lub ci jadący z naprzeciwka robią to celowo, by narazić życie pieszego, a innych kierowców na mandaty.

      • 0 1

  • (2)

    Zrobić tam ograniczenie do 40 km plus fotoradar i po kłopocie.

    • 11 10

    • Co ty,deptak tam zrobić a jak.

      • 6 3

    • Dla ciebie to chyba nawet 40 to zawrotną prędkość.

      • 1 1

  • (1)

    gdyby wszyscy ostrożnie jeździli to nie byłoby wypadków, a jeśli ktoś wsiada za kółko po alkoholu lub co gorsza dopalaczach to później takie "nie potrzebne" artykuły.

    • 13 3

    • nie artykuły tylko wypadki

      • 6 0

  • Bardziej niebezpieczne dla pieszych od wysepki jest przejście dla pieszych przy galerii bałtyckiej. (2)

    Wystarczy postać i obserwować mijanie się rowerów z pieszymi.Jest tam duży ruch pieszych jak i rowerowy , dochodzi do konfliktów,potrąceń i nieprzyjemnych wymian zdań.

    • 19 1

    • być może (1)

      ale rower nie zabija

      • 2 5

      • rower zabija komórki mózgu.

        • 0 0

  • Na debili nie ma sposobu

    Przeciez ci debile albo pod wplywem alkoholu albo narkotykow wiec na h tam swiatla albo inne elementy. Tacy nawet na prostej drodze kogos moga zabic.

    Policja z alkomatem kazdego wieczoru na glownych ulicach i to poprawi bezpieczenstwo a nie jakies konstrukcje.

    • 12 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane