Fakty i opinie

Czym będziemy jeździć po Trójmieście za 20 lat?

Ankieta pomoże w określeniu kierunków w transporcie na najbliższe lata.
Ankieta pomoże w określeniu kierunków w transporcie na najbliższe lata. fot. galeria Trojmiasto.pl

Do końca października można wypełnić ankietę, która pozwoli poznać jakimi środkami transportu i z jakich powodów poruszamy się najczęściej po Trójmieście. Mieszkańcy mogą również przedstawić swoją wizję podróżowania po metropolii za 20 lat.



Co będzie dominującym elementem transportu w Trójmieście za 20 lat?

komunikacja miejska 26%
podróże własnym autem 32%
korzystanie z aut, rowerów i hulajnóg "na minuty" 14%
coś zupełnie nowego, o czym teraz nie wiemy 28%
zakończona Łącznie głosów: 3743
Badanie prowadzone jest w ramach przygotowań Planu Zrównoważonej Mobilności, który ma określić priorytety w zakresie transportu w metropolii. Urzędnicy zapowiadają, że chcą je nakreślić wspólnie z mieszkańcami, włączając ich pośrednio do dyskusji ze specjalistami od transportu, zagospodarowania przestrzennego, ochrony środowiska czy zdrowia.

Istotnym elementem jest badanie zaproponowane w formie anonimowej ankiecie. Formularz w kilkanaście minut zbiera najważniejsze dane dotyczące codziennych podróży mieszkańców Trójmiasta i okolicznych gmin.

Rozkład jazdy przewoźników w Trójmieście



Pytania o dni powszednie i weekendy



- Chcemy dowiedzieć się, jak wyglądają codzienne i weekendowe podróże - jakim środkiem transportu się poruszają i ile czasu im to zajmuje. Interesuje nas też, co skłania mieszkańców do korzystania z komunikacji zbiorowej, ale też dlaczego wybierają samochód, czego obawiają się w swoich podróżach - mówi Karolina Orcholska, koordynator ds. transportu i mobilności OMGGS.
Pytania dotyczą m.in. posiadanych na własność środków transportu, korzystania z komunikacji publicznej czy częstotliwości wykonywania podróży samochodem.

Własne opinie mile widziane



W jednym punkcie ankiety należy wyrazić własną opinię, dotyczącą wyobrażeń o transporcie na terenie metropolii za 20 lat, a w innym wskazać poszczególne etapy swojej podróży z domu do pracy z wyszczególnieniem środków transportu.

- Zebrane informacje będą podstawą do opracowania strategicznych dokumentów dla metropolii dotyczących mobilności. Mogą być one niezbędne m.in. do ubiegania się o wielomilionowe dotacje unijne dla rozwoju naszego regionu - dodaje Orcholska.
Ankietę można wypełniać do końca października.

Opinie (323) ponad 20 zablokowanych

  • 40 letnimi tramwajami ? (9)

    • 306 14

    • Jeśli od 50 lat jeździmy tymi samymi EN57 (4)

      To oznacza że za 20 lat dalej bedziemy nimi jeżdzić i tyle

      • 41 3

      • Tylko niezaleznym środkiem transportu (1)

        • 3 2

        • Chciałbym autobusem, ale do pracy szybciej pieszo - autobusy co godzinę, choć to dziesięć minut od centrum Wrzeszcza :(

          • 3 2

      • Większość tramwajów to PESA.

        • 2 1

      • Może za 20 lat zmienia na EN58 :)

        • 3 0

    • W Gdyni będziemy dalej jeździć po tych samych dziurach co teraz przez dwadzieścia lat :)

      • 11 5

    • Za 20lat część osób odejdzie z tego świata

      będziemy jeździć nowoczesnymi samochodami, tak zapewnia rząd.

      • 7 6

    • chcialem cos napisac, ale nie bede powielac postow

      • 1 1

    • I 70-letnimi kiblami

      • 3 1

  • Za 20 lat jedynym sposobem będzie teleportacja. (8)

    Trójmiasto zakorkuje się na amen.

    • 187 10

    • Najczęstszą przyczyną korków jest nadmierna ilość samochodów na drogach. (1)

      • 14 4

      • Inaczej

        Brak rozsądnej alternatywy dla przemieszczania się samochodem.

        • 3 0

    • (1)

      Za dwadzieścia lat.........już za rok może nie być nic, patrząc jak rozprzestrzenia się szybko zaraza.A jeszcze inne paskudztwa dojdą ,Świat cofnie się do ery kamienia łupanego

      • 7 6

      • Buahahahaa

        Buahahah odstaw leki, albo bierz mniejszą dawkę.

        • 2 0

    • Stuletnimi kiblami SKM ot czym.

      • 7 1

    • Ciekawe czy będzie tunel pod torami w Chylonii?

      • 5 0

    • za 20 lat będę jeździł trumną / urną

      • 4 0

    • Hey hey...
      Cisza w temacie, bo ktoś podłapie ten temat ,jak expansję na panele fotowoltaiczne ,dzięki której nie jeden Yanusz już liczy w firemce kokosy.
      My ze szwagrem pracujemy nad teleportacją już dekadę.Jak narazie tylko gotówka znika i się pojawia u innych...

      • 9 1

  • Niczym nie będziemy jeździć (8)

    bo przy tej ilości budowanych bloków odwrotnie proporcjonalnie do budowy dróg to za 20 lat Gdańsk będzie jednym wielkim paraliżem drogowym.

    • 238 23

    • Prezydent Gdyni powiedział kiedyś że będą linie napowietrzne dlatego budowa dróg to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

      • 5 1

    • Za 20lat Gdańsk będzie permanentnie zalewany (3)

      • 12 1

      • (2)

        Jeszcze w tym stuleciu dolne Trójmiasto będzie zalane. BedZiemi budować pseudo miasta wzdłuż autostrad w kierunku południowym wycofujac się przed morzem.

        • 1 1

        • Dobrze, że mieszkam na górce....

          ....czekam na ten moment kiedy aktywiści każą się przesiadać na rowery wodne.

          • 1 0

        • Czytaj za zrozumieniem, chodzi o 20 lat.

          • 0 0

    • Deweloperzy zapraszają na Południe Gdańska

      Już jest paraliż ,patrz ulica Świętokrzyska i droga widmo Nowa Świętokrzyska...

      • 5 2

    • Problem będzie tych co teraz stawiają domy na wsiach (1)

      I myślą, że będą zawsze moi dojechać do roboty mieście. Akuku, niedługo zacznie się walka że starymi samochodami, a potem z resztą

      • 4 10

      • Najpierw naucz się pisać. Potem komentuj.

        • 9 2

  • (4)

    Powinien byc tunel pod obwodnica. Cos tylko na tranzyt, mieszkańcy jeździliby góra

    • 54 15

    • OMT rozwiąże problem

      Tunel będzie tylko zbędnym wydatkiem

      • 1 3

    • kiedy wiadukt nad Łostowicką?

      • 8 2

    • Mieszkancy czego? Ja mieszkam w miescie i nie korzystam z obwodnicy prawie wcale. (1)

      • 3 8

      • Nigdy w zyviu nie byles w ikei, nie jechales na lotnisko, po czesci do autosa albo na wakacje w kierunku autostrady... Tylko siedzisz i komentujesz tak?

        • 9 2

  • (14)

    Nie no, wg urzędu miasta to najlepiej tylko rowerami. Nieważna temperatura, deszcz, wiatr. Wszyscy na rowery!

    • 155 26

    • (4)

      Jazda rowerem będzie obowiązkowa. Na ulicach rozstawione będą ekobojówki na etatach UM, które karać będą nieprawomyślnych, próbujących jechać samochodem.

      • 40 10

      • Będą na kierowców polowania z nagonką! (1)

        • 20 1

        • po co

          skoro będą grzecznie stać w korku

          • 13 2

      • Do tego każdy będzie miał różaniec, będzie zaszczepiony.

        Poza tym maska na mordzie i pióro w tyłku.

        • 9 6

      • Zgadza się

        tylko, że nie prawo- a lewomyślnych będą karać!

        • 0 3

    • tiry na rowery

      • 23 0

    • o buractwo z balchosmrdów sie odezwało ,w tej chwili to wy zawłaszczacie miasto i macie poparcie w inwestycjach miasta! (6)

      80% inwestycji jakie miasto wykonuje to inwestycje dla blachosmrodów ,ale wam się to nie podoba bo wcześniej było 100% !!A wasz szkodników powinni traktować jak w krajach zachodnich podatkami opłatami i lawetami za miasto!

      • 15 28

      • Odetchnij głęboko i to kilka razy. I napisz teraz po polsku.

        • 11 6

      • (1)

        Chłopie o czym Ty gadasz? Ty myslisz, ze inwestycje drogowe są dla przeciętnych obywateli ? Rozwój infrastruktury drogowej jest przede wszystkim dla biznesu, handlu, rozwoju usług i gospodarki.

        • 17 1

        • Nic nie wskurasz, ten człowiek poza blachosmrodem nic sensownego napisać nie potrafi

          • 15 3

      • Czy pedałowanie powoduje taki wysoki poziom frustracji?

        Bo, jeśli tak to może zacznij chodzić pieszo...

        • 14 1

      • Nie "blachosmród",cokolwiek to znaczy...

        Oto i cała tęczowa tolerancja i ekologia. W miastach zachodnich? Czyli Słupsk się już załapał?

        • 6 2

      • Ciebie mamusia powinna potraktować ponownym wychowaniem.

        Za pierwszym razem jej nie wyszło.

        • 3 0

    • A w Gdyni

      Będzie stał Piesiewicz że swoimi chloptasiami i strzelał do samochodów

      • 3 0

  • (9)

    Po Trójmieście Kaszubskim Passatami B8

    • 104 10

    • B8??? (5)

      Pomyliłeś się kolego, chyba B5 chciałeś napisać!

      • 8 7

      • Haha. B5. Na szczęście nie sprzedałem go kupując na firmę nową c klasę dwa lata temu. Niezawodny poczciwy passat. No a teraz możecie się śmiać.

        • 6 0

      • za 20 lat B5 to będzie warty kupę kasy klasyk :D

        • 7 2

      • (2)

        No tak, za 20 lat obecny VW B8 bedzie topowym rozchwytywanym autem używanym, tak samo jak 6 lat temu b5 tdi.

        • 6 0

        • Mylisz się i to GRUBO (1)

          Obecne niemieckie auta to nie to samo co 15 lat temu :D

          Za kolejne 15 lat na wsi każdy będzie jeździł toyotą

          • 3 2

          • a ja stawiam na indyjską tatę, albo chiński star

            • 1 1

    • (2)

      1.9 tdi

      • 3 1

      • (1)

        1.9 tdi bardzo dobre silniki i nie do zajechania.

        • 4 2

        • Bieda diesle

          Powinni juz dawno zakazać rejestracji tych bieda dizlowskich trucicieli. TYLKO benzyny, hybrydy i elektryki. Nie zatruwajmy siebie i naszych dzieci.

          • 1 8

  • Źle postawione pytanie (2)

    Powinno brzmieć kiedy i za co ?

    • 42 6

    • za 20 lat to proste.. tym czym Niemcy dzisiaj :) (1)

      • 22 0

      • W punkt! :)))

        • 9 0

  • EN57 forever (2)

    Nieśmiertelny i po różnych mutacjach tfu modernizacjach.

    • 86 2

    • Ostatnio Cegielski wypuścił najbardziej zaawansowaną modernizację EN57 (1)

      Nazywa się Feniks, i podobno ma takie parametry, że żaden Newag i Pesa mu nie dorównuje, a za 20 lat będą to nadal młode pojazdy.

      • 9 0

      • one po prostu nas odmładzają

        • 3 0

  • Te pytania to jakaś pomyłka (7)

    Czy masz możliwość podróżowania samochodem? Możliwość mam, czy jeżdżę to inna sprawa. Wskaż główny powód podróży i trzeba zdecydować czy zakupy, czy praca, czy rekreacja. Jeżdżę w różnych celach, trudno powiedzieć, który jest główny. W różnych celach jeżdżę różnymi środkami transportu, samochodem głównie po zakupy, do pracy głównie rowerem.
    Trudno mi sobie wyobrazić, żeby z odpowiedzi na tę ankietę dało się wywnioskować cokolwiek ciekawego.

    • 73 6

    • (2)

      Tak, ankieta jest bez sensu. A jeśli jest finansowana z publicznych pieniędzy to tym gorzej. Czyżby zamówienie z wolnej ręki?

      • 14 1

      • UG - publiczna uczelnia (1)

        • 2 0

        • Z tego co widzę to badanie robi prywatna firma a nie UG.

          • 0 1

    • (2)

      bo ludziom się wydaje, że sensowną i wartościową ankietę (kwestionariusz ankiety) może skonstruować każdy, co jest oczywistym błędem, bo na dobrych studiach się o tym wspomina, szczególnie z działek socjologia/psychologia itp. A czy ktos z tego coś wynosi, to inna sprawa. I potem mamy kwestionariusze, których pytania i odpowiedzi nie są dopasowane do typu pytań, itp . itd. A z błednych pytań wychodzą błędne wnioski. Ale co tam. Peqwnie poszło hasło "niech każdy wymyśli po 5 pytań, to się zlepi ankietę"...

      • 5 1

      • (1)

        i jeszcze coś . w niektórych pytaniach tej ankiety aż prosiło się, aby zrobić gradację (od najważniejszego środka transportu po najmniej ważny). Ja np. się poruszam na co dzień autem, ale załatwiam też sprawy rowerem. Nigdzie tego drugiego nie mogłem zaznaczyć (pomijam uzupełnienie pola "liczba rowerów")

        • 1 0

        • Albo pytanie, w którym trzeba zaznaczyć co najmniej 3 odpowiedzi, choć nic nie pasuje...

          • 1 0

    • jak to w ogole mozliwe, ze na takiej uczelni jak UG poswtaja takie ankiety?

      ta ankieta przede wszytskim nie uwzglednia osob transplciowych

      • 1 2

  • Transport (2)

    miasto nie dba o transport w mieście o nowe rozwiązania drogowe.

    • 51 8

    • żadne miasto dbające wyłącznie o nowe rozwiązania drogowe nie poradziło sobie z korkami (1)

      i spadkiem jakości życia skutkującym ucieczką podatników na przedmieścia w ramach tzw. błędnego koła niezrównoważonego rozwoju. Tylko zintegrowane podejście: dbanie o komfort pieszych i rowerzystów/hulajnogowców docierających do codziennych celów podróży oraz stacji połączonych dobrze lokalną szybką koleją miejską daje szanse na sensowne rozwiązania problemów codziennej mobilności mieszkańców.

      • 8 3

      • Dlatego tak jest poniewaz miasta zaczely rozwijac sie

        wczesniej niz motoryzacja. w xviii/XIX stuleciach nikt w najsmielszych przypuszczeniach nie przewidywal tak szybkiego rozwoju motoryzacji i zatloczenia ulic ktore jak sie dzis okazuje sa dwa razy za waskie.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.