• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czym będziemy jeździć po Trójmieście za 20 lat?

Patsz
2 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Ankieta pomoże w określeniu kierunków w transporcie na najbliższe lata. Ankieta pomoże w określeniu kierunków w transporcie na najbliższe lata.

Do końca października można wypełnić ankietę, która pozwoli poznać jakimi środkami transportu i z jakich powodów poruszamy się najczęściej po Trójmieście. Mieszkańcy mogą również przedstawić swoją wizję podróżowania po metropolii za 20 lat.



Co będzie dominującym elementem transportu w Trójmieście za 20 lat?

Badanie prowadzone jest w ramach przygotowań Planu Zrównoważonej Mobilności, który ma określić priorytety w zakresie transportu w metropolii. Urzędnicy zapowiadają, że chcą je nakreślić wspólnie z mieszkańcami, włączając ich pośrednio do dyskusji ze specjalistami od transportu, zagospodarowania przestrzennego, ochrony środowiska czy zdrowia.

Istotnym elementem jest badanie zaproponowane w formie anonimowej ankiecie. Formularz w kilkanaście minut zbiera najważniejsze dane dotyczące codziennych podróży mieszkańców Trójmiasta i okolicznych gmin.

Rozkład jazdy przewoźników w Trójmieście



Pytania o dni powszednie i weekendy



- Chcemy dowiedzieć się, jak wyglądają codzienne i weekendowe podróże - jakim środkiem transportu się poruszają i ile czasu im to zajmuje. Interesuje nas też, co skłania mieszkańców do korzystania z komunikacji zbiorowej, ale też dlaczego wybierają samochód, czego obawiają się w swoich podróżach - mówi Karolina Orcholska, koordynator ds. transportu i mobilności OMGGS.
Pytania dotyczą m.in. posiadanych na własność środków transportu, korzystania z komunikacji publicznej czy częstotliwości wykonywania podróży samochodem.

Własne opinie mile widziane



W jednym punkcie ankiety należy wyrazić własną opinię, dotyczącą wyobrażeń o transporcie na terenie metropolii za 20 lat, a w innym wskazać poszczególne etapy swojej podróży z domu do pracy z wyszczególnieniem środków transportu.

- Zebrane informacje będą podstawą do opracowania strategicznych dokumentów dla metropolii dotyczących mobilności. Mogą być one niezbędne m.in. do ubiegania się o wielomilionowe dotacje unijne dla rozwoju naszego regionu - dodaje Orcholska.
Ankietę można wypełniać do końca października.
Patsz

Miejsca

Opinie (323) ponad 20 zablokowanych

  • ja tam za 3 lata rejestruje mojego grata na żółte tablice i będe nim jeździć do us..nej śmierci (1)

    • 33 3

    • Będziesz miał wtedy zniżkę na OC

      • 3 2

  • Dalej złomem z Niemiec

    • 20 5

  • Badanie na niereprezentatywnej próbie, robione w czasie pandemii, z pytaniami tak skonstruowanymi, że wypaczą wyniki, żeby tylko osiągnąć wyniki pod założone z góry tezy. I takie coś ma być podstawą wieloletniego planu... Po takich ekspertach można było się spodziewać czegoś bardziej poprawnego merytorycznie.

    • 16 5

  • 40-letnim Golfem albo Paskiem w TDI.... O ile nie zabronia spalinowych...

    • 16 2

  • Passatem 1.9TDI 1997 ??? (1)

    • 16 2

    • Nie wiem czy zważyłeś ale tych aut w Gdańsku już dawno nie ma, są tylko w okolicznych wioskach.

      • 1 1

  • Poduszkowce i motolotnie (1)

    bo jeszcze więcej miasta jeszcze da się zakorkować głupimi zmianami!

    • 9 4

    • miasto można odkorkować zauważając, że jest w nim nadmiar samochodów

      oraz nadmierna skłonność do korzystania z nich nawet na krótkie odległości. Takt SKM co pięć minut w godzinach szczytu po wymianie taboru i poprawie komfortu docierania pieszych i rowerzystów/hulajnogowców do stacji SKM załatwi więcej problemów niż sobie wiele osób wyobraża.

      • 2 3

  • Rowerami.... (4)

    Z grunwaldzkiej z 3 pasów zostanie droga rowerowa , aby piesi mieli wiecej miejsca. Wszak mieszkamy w mieście. Beda tez rowerowe karetki wiozące pacjentów z katarem i bólem głowy do zakaznego z rozpoznaniem wirus Covid. Jakis pacjent umrze w trasie ale zwalimy to na covid a nie zmęczenie pedalujacych....

    • 35 7

    • Za 20 lat

      Przy obecnym tempie zagęszczania tkanki miejskiej to miasto stanie w jednym gigantycznym korku. Transport rowerem dla tego pacjenta może być jedyną nadzieją, bo nawet karetka się nie przebije. O ile nas Bałtyk nie zatopi do tego czasu, z powodu efektu cieplarnianego, od tych wszystkich samochodów. Ale to raczej za 50 lat.

      • 3 3

    • Nudne przeginanie internautów cierpiących na samochodozę i cyklofobię nie wnosi nic szczególnego (2)

      W Gdańsku ruch samochodów na Grunwaldzkiej mógłby śmiało odbywać się na dwóch pasach w każdą stronę, co poprawiłoby komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów (także korzystających z rowerów wspomaganych elektrycznie) przy założeniu, że SKM po wymianie taboru zapewniałaby serwis w takcie 5 minutowym lub częstszym. Im więcej mieszkańców zrozumie, że samochód nie jest jedynym sposobem szybkiego poruszania się po mieście na małe odległości a na średnie najlepszy serwis zapewnia kombinacja rower + SKM tym wszystkim będzie lżej : nawet takim "dowcipnym" internautom uważających swoje poglądy za reprezentatywne dla "normalnej" większości przyspawanych mentalnie do swoich terenochłonnych pojazdów spędzających 23 godziny na dobę na parkingach.

      • 6 7

      • Droga rowerowa (1)

        Wystarczy. Po co ulice. Generalnie współczuje podejścia..... brzmi to mi coś jak : iskra iskra może mózg zatrybi. Proponuje do nowego jorku się udać.... gdzie nowego jorku do jakiegokolwiek większego miasta....są np 5/6 pasów w jedna stronę, nikt nie zamyka pasa jezdni aby rowery jechać mogły. Budować metro można np ale nie ulice zwężać .

        • 3 3

        • czemunowy jork? moze Los Andżeles?

          tam sa autostrady po 8 pasów i stoją ludzie w kilkugodiznnych korkach, bo tak bardzo nie lubia komunikacji miejskiej. Moze Bangkok? Tez nie ma, wszyscy wesola jada samochodzikami i skuterami

          • 1 0

  • Za 50 lat będziemy poruszać się łodziami podwodnymi ze stoczni w Radomiu. (3)

    Ale ja tej wspaniałej chwili już niestety nie dożyję...

    • 27 5

    • Będziemy też latać śmigłowcami (1)

      zbudowanymi przez Antka we współpracy z Ukrainą

      • 9 1

      • Fajnie.

        I to "nasz antek" będzie nam przywoził tony chińskich maseczek, respiratorów i innych szczepionek..

        • 0 0

    • Chyba ...

      Jakimi podwodnymi ? Czyż nie wygodniej i atrakcyjniej będzie promami ? Wszak pierwszy kawałek promu położono już kilka lat temu. (chyba jeszcze nie przerdzewiał ?)

      • 0 0

  • Orcholska usiłowała robic sump dla Gdanska. Efekty widać (2)

    • 5 2

    • SUMP dla Gdańska powstał w konsultacjach z wieloma mieszkańcami i radnymi dzielnic

      Podstawową słabością tego dokumentu jest brak uwzględnienia roli SKM w obsłudze codziennych potrzeb mobilności mieszkańców Gdańska.

      • 2 0

    • Pani Karolina robi dobrą robotę

      Tylka tacy ludzie mogą udrożnić to miasto

      • 0 0

  • Starą skmką z 1974 Przeciez nic tu sie nie zmieni

    • 25 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane