- 1 Tajemnicze ruiny powiązane ze słynnym zamkiem (53 opinie)
- 2 "Jak dziecko chce siku, to musi w krzaki" (102 opinie)
- 3 Latem długotrwałe zaćmienie Słońca (50 opinii)
- 4 Dwa miesiące przesiadek w centrum Gdańska (128 opinii)
- 5 Bałtyk na marszu Brauna. Protest prezesa (124 opinie)
- 6 "Wszyscy, wszędzie" na głośnomówiącym (262 opinie)
Czym najszybciej przez poranne korki? Sprawdziliśmy
Samochodem elektrycznym, spalinowym, rowerem, a może komunikacją miejską? Czym najlepiej i najszybciej dotrzeć w porannym szczycie komunikacyjnym do centrum Gdańska? Sprawdzał to Wielki Test Mobilności Miejskiej, w którym wzięła udział redakcja Trojmiasto.pl. W tym roku po raz pierwszy odbywał się w tym samym czasie w Warszawie, Krakowie i Gdańsku.
Do udziału w teście zaproszono także redakcję Trojmiasto.pl. Nasz dziennikarz jechał rowerem elektrycznym. Trzy pozostałe osoby - z innych redakcji - podróżowały samochodem elektrycznym, spalinowym i tramwajem.
Ktoś zapyta: czym może się różnić czas przejazdu autem elektrycznym i spalinowym? Mógłby, gdyby na trasie znalazły się buspasy, z których auto elektryczne mogłoby skorzystać, a spalinowe - nie.
Startowaliśmy z parkingu przy pętli tramwajowej na al. Hallera
Celem samym w sobie nie był wyścig, a czas dotarcia nie był jedynym i najważniejszym kryterium. Liczyło się także porównanie komfortu jazdy, jej kosztu i śladu węglowego pozostawionego przez każdego z uczestników.
Jak wypadł test w Gdańsku?
Na szczegółowe opracowanie musimy jeszcze poczekać, ale z sześciu testowanych tras (po dwie w każdym z trzech miast) aż cztery najszybciej pokonali uczestnicy jadący na rowerach. W dwóch pozostałych jako pierwszy na mecie meldował się kierowca samochodu elektrycznego.
Tak było m.in. w Gdańsku.
Wystartowaliśmy punktualnie o godz. 8:00. Trasę z Brzeźna do centrum Gdańska jako pierwszy pokonał kierowca samochodu elektrycznego (zajęło mu to niespełna 19 minut). Trasa, którą pokonał, biegła al. Hallera i al. Zwycięstwa
Drugi - zaledwie dwie minuty później - był kierowca z auta spalinowego, który wybrał trasę przez ul. Jana z Kolna
Trzeci był nasz dziennikarz jadący rowerem. Pokonał niemal identyczną trasę jak zwycięzca i był na miejscu osiem minut po nim. Przejazd zajął mu 26 minut, o dwie za długo, bo tyle zabrało mu po drodze usunięcie drobnej usterki w rowerze.
Jako ostatni na metę dotarł pasażer tramwaju - po 32 minutach.
Podobne czasy, ale już w innej kolejności, wykręcili uczestnicy drugiego testu - z pętli na Ujeścisku do centrum Gdańska. Tu pierwszy był rower (po 19 min jazdy), drugi samochód elektryczny (21 min), trzecie auto spalinowe (26 min), a ostatni pasażer komunikacji miejskiej (29 min).
Wnioski?
Test odbył się w optymalnych warunkach. Kierowcy nie narzekali na duże korki, tramwaje nie złapały opóźnień, a rowerzyści mogli obie trasy pokonać przy słonecznej pogodzie. Celem wydarzenia było sprawdzenie efektywności różnych środków transportu w porannym szczycie komunikacyjnym. Podczas testu zmierzono m.in. czas przejazdu, koszty, prędkość oraz emisję dwutlenku węgla.
Organizatorem testu była firma Arval Service Lease Polska.
Testy drogowe Trojmiasto.pl
2015 rok - Jak ominąć korki z Trójmiasta na Hel?
Jak ominąć korki z Trójmiasta na Hel?
2016 rok - Którędy szybciej? Tunelem pod Martwą Wisłą czy przez centrum Gdańska?
Którędy szybciej? Tunelem pod Martwą Wisłą czy przez centrum Gdańska?
2018 rok - Z południa Gdańska do Oliwy. Autem czy komunikacją miejską?
Z południa Gdańska do Oliwy. Autem czy komunikacją miejską?
Opinie wybrane
-
2025-09-17 07:14
(28)
Start z pętli jest bez sensu, nikt na pętli nie mieszka, teoretycznie promuje komunikację miejską -jeżeli przy takich ułatwieniach jest najwolniej, to albo nie jest tak źle z korkami, albo mamy komunikację do bani.
- 413 11
-
2025-09-17 12:55
komunikacja do bani a i trasy wybrane tendencyjnie
a dla czego nie było trasy z Osowy albo z lotniska lub żabianki ?
- 10 1
-
2025-09-17 10:21
dodajcie jeszcze (2)
zrobienie zakupów na dwie siaty i dotaszczenie ich do domów,
odbiór dzieci z przedszkoli,
auto będzie bez konkurencji- 29 4
-
2025-09-17 15:03
bo wszyscy jadący samochodami mają dzieci do odbioru z przedszkola, i dwie siatki zakupów, które trzeba dostarczyć do ich domów (1)
bądź realistą.
- 5 6
-
2025-09-17 18:24
Tak, dorosli tak maja.
- 2 2
-
2025-09-17 09:48
do przystanku komunikacji publicznej (tramwaj) trzeba jeszcze dotrzeć pieszo co moze zająć kilka minut (6)
Poza tym skoro trasa elektryka była inna niż spalinowego to wybaczcie, jak to można porównywać. Tu rodzaj pojazdu nie miał znaczenia tylko trasa którą jechał.
A ślad węglowy to sobie możecie wiecie co zrobić, kogo to interesuje oprócz obłąkanych lewaków.
Dulkiewicz z ekipą z każdym rokiem przyczyniają się do wzrostu śladu węglowego poprzez utrudnianie ruchu drogowego (przejścia, zwęzanie jezdni, brak synchronizacji świateł itp.) a przeciętny Kowalski ma się przejmować śladem węglowym- 46 5
-
2025-09-17 10:40
Elektryk może ominąć korki buspasem. (5)
Światła są przepięknie zsynchronizowane, ale niestety mamy pełno pacanów których przerasta jazda 5km/h poniżej limitu żeby trafić w zieloną falę.
Ba. Jak jedziesz poprawnie, to ci "nieprzejmujący się śladem węglowym oświeceńcy" koniecznie muszą Cię wyprzedzić i zatrzymać na ostatnią sekundę czerwonego...- 4 16
-
2025-09-17 15:33
Swiatla zsynchronizowane? Gdzie?
Stoję na czerwonym na Kartuskiej. Na kolejnych światłach jest zielone. U nas sie zapala zielone, to jak dwóch pierwszych szybko ruszy, to sie jeszcze załapie na żółte na nsmastepnym. Jak nie to wszyscy elegancko przyjeżdżają na kolejne czerwone.
- 8 1
-
2025-09-17 12:08
często wracam z Sopotu do Gdańska ok. godziny 23 (3)
ale nawet i jadąc później często stoję na światłach gdy ulice i skrzyżowania są niemalże puste. Niestety nikt nie wpadł jeszcze na to żeby w porach nocnych na niektórych przynajmniej skrzyżowaniach wyłączać sygnalizację (a dokładniej przestawić na pulsujące pomarańczowe) tak żeby można jechać wg ogólnych zasad przepisów drogowych i nie tworzyć niepotrzebnych postojów w imię walki ze śladem węglowym
- 8 3
-
2025-09-17 15:05
powiedz to pieszym chcącym przejść przez 3 pasy ruchu na Grunwaldzkiej (1)
i tym co chcą wyjechać z podporządkowanym.
Dodaj mieszkańców okolicznych domów, którzy będą zachwyceni wyścigami.
Za to, że w nocy działają światła podziękuj d**ilom jadącym ponad limit prędkości.- 3 5
-
2025-09-17 15:28
Powiedział na niektórych
Nie na wszystkich skrzyżowaniach i tylko po 22, pajacu.
- 4 1
-
2025-09-17 12:27
specjalnie tak jest, by zapobiegac szarzowaniu i wyscigom. Poza tym jest bezpieczniej.
- 6 2
-
2025-09-17 09:42
dokladnie, kierowcy powinni wyruszyc spod domów, czyli próbować wyjechać z lawendowych wzgórz
- 27 0
-
2025-09-17 09:28
to dlatego cisoń nie wybrał zbiorkomu... (2)
a próbowaliście cieniasy skuterem lub motocyklem - jest najszybciej
- 6 4
-
2025-09-17 16:29
albo jetpack'iem (1)
- 1 0
-
2025-09-17 20:58
Żarty sobie robicie
"Mostek, teleportacja!"
- 0 1
-
2025-09-17 08:46
Ten test wręcz szkodzi komunikacji miejskiej (1)
Właśnie przez tępo stronniczy dobór trasy
- 12 9
-
2025-09-17 12:15
Wiesz, wzdłuż grunwaldzkiej też tramwaje prawie zawsze są wolniejsze
Niż samochody i rowery..i nie jest to do końca kwestia samych tramwajów tylko rozkładu i świateł..może jeszcze ograniczników prędkości, które podobno część z nich ma..
- 4 1
-
2025-09-17 07:46
Transport zbiorowy nie jest do bani, (1)
Po prostu musi się zatrzymywać na każdym przystanku i tyle
- 7 21
-
2025-09-17 08:14
Autobusy stoją w korkach, tramwaje jadą krajoznawczą trasą i są blokowane przez samochody na każdym skrzyżowaniu.
Jest pole do poprawy :)- 23 5
-
2025-09-17 07:43
Faktycznie, powinniśmy przesunąć start wgłąb osiedla. (8)
Wtedy samochód dostanie +15 minut na samo wyjechanie na Warszawską :)
Przy okazji, Gdańsk jest jednym z najmniej zakorkowanych dużych miast w Polsce.- 28 20
-
2025-09-17 08:25
Szkoda ze nie potrafisz zrozumieć prostego zdania (7)
I tacy ludzie potem głosują
- 3 13
-
2025-09-17 08:29
Czego nie rozumiesz? (6)
Start z pętli w tym przypadku w żaden sposób nie promuje komunikacji. W całej okolicy jest blisko do tramwaju.
Za to start z Warszawskiej zakłamuje wynik na korzyść samochodu, chociaż przy samej ulicy też nikt nie mieszka.- 3 14
-
2025-09-17 08:45
Ale co zakłamuje? (3)
Nikt nie mieszka na pętli. Może i tramwaj jest blisko, ale cały czas trzeba do niego dojść. Tak właśnie ludzie podejmują decyzję - jak muszę iść do tramwaju 10 minut, albo dojechać autobusem i robić przesiadkę to liczą czas drzwi - drzwi a nie udają że czas dotarcia do tramwaju czy później do pracy się nie liczy, skoro tracą na to 15-20 minut w jedną stronę
- 28 0
-
2025-09-17 09:45
dlatego tramwaje powinny być poprowadzone pod blokami. wsiadasz do windy, zjezdzasz na dól i jestes na przystanku (1)
- 10 4
-
2025-09-19 16:14
dlatego dostęp pieszych do przystanków tramwajowych powinien być wygodny i bezpieczny
np. bez potrzeby pokonywania schodów
- 0 0
-
2025-09-17 08:59
Obok pętli masz dwa osiedla - SM Szadółki i Lawendowe.
Na obu czas wydostania się z osiedla samochodem jest dużo dłuższy niż czas dojścia do najbliższego przystanku tramwajowego.
Taka jest specyfika osiedli na Południu, które nie mogą mieć więcej niż jednego wjazdu, bo w moment zamieniają się w przelotówki.- 7 5
-
2025-09-17 08:44
Generalnie zakłamań jest dużo, ale jest to zawsze jakiś punkt odniesienia. Jak mieszkasz 500m od pętli to dolicz czas na dotarcie tamże każdym środkiem lokomocji z mieszkania i będzie ok. Tak samo w miejscu docelowym -> zakładam, że np. miejsce parkingowe czy przystanek niekoniecznie będzie tuż obok destynacji.
- 5 1
-
2025-09-17 08:43
Zalezy z którego osiedla - czestszym przypadkiem byloby plus 30 min w korku w autobusie:)
- 4 0
-
2025-09-17 07:10
(57)
Fajne założenia dla komunikacji miejskiej: mieszkanie i praca przy przystankach, a pojazd przyjedzie od razu, bez czekania nań. Trzeba dodać 2 x 5-10 minut na drogę do/z przystanku i 2-5 minut na czekanie na przyjazd.
- 367 10
-
2025-09-17 08:23
ale to jest test czasu przejazdu, z punktu A do B, a nie podsumowanie twojej drogi do pracy od chwili porannego wyproznienia (13)
- 3 29
-
2025-09-17 08:47
Droga zaczyna się tam gdzie mieszkam a kończy tam gdzie pracuje (12)
Po co mi teoretyczne testy
- 38 3
-
2025-09-17 09:27
wyjezdzasz samochodem z mieszkania? (4)
- 4 13
-
2025-09-17 09:42
Hmm, samochód stoi na moim podwórku 3m od drzwi, a kończy w hali garażowej pod biurem. (3)
Co ciekawe, tramwaj mimo że mam do niego po 5 minut spaceru na obu końcach wygrywa z samochodem...
- 11 1
-
2025-09-17 10:02
А powinien stać na parkingu na obrzeżach osiedla. Samochody pod domami to patologia.
- 2 16
-
2025-09-17 09:45
czyli juz rozumiesz, ze to nie jest test twojej drogi do pracy, bo inaczej (1)
trzeba by uwzgledzniac jazde winda, postoj na malpke w Zabce, odprowadzenie dziecka, zakupy itp, tylko ogolny test gdzie mozna uwzglednic wspolny punkt starty A i mety B.
- 0 7
-
2025-09-17 09:48
Co Wy wszyscy macie z tymi zakupami?
Samochodem zakupy robi się raz na tydzień, a po bułki szybciej jest z buta...
- 8 5
-
2025-09-17 09:20
No to zrób praktyczny test wszystkimi środkami transportu. (6)
Potem słyszysz takich co całe życie jeżdżą samochodem "bo tramwaj z Ujeściska do Śródmieścia jedzie 1,5h".
- 9 2
-
2025-09-17 18:32
Prosze praktyczny przyklad z zycia. Dotarcie do pracy z Zabianki na Stogi komunikacją wymagalo wstawania o 4 rano (jeszcze przed zamknieciem mostu). Samochodem wystarczy wstac o 6. I nie ma tu wliczonych zadnych zakupow czy odwozenia dzieci, jedynie droga bezposrednio do pracy. Komunikacja publiczna do niczego sie nie nadaje. Moznaby ja zlikwidowac a odzyskane miejsce przeznaczyc na parkingi i dodatkowe drogi dla samochodow.
- 0 2
-
2025-09-17 09:46
jezdziłem przez lata do pracy komunikacją miejską. (4)
Zajmowało mi to równo godzinę.
Rowerkiem nie elektrycznym zajmowało mi to dokładnie tyle samo czasu.
Autem dziś jadę w to samo miejsce 20 min. Dziękuję do widzenia. Wąchajcie mój ślad węglowy bo ja nie mam zamiaru marnować 1h 20 min dziennie. Umiecie w ogóle liczyć? Pracując 0k 230 dni w roku już po odjęciu urlopu świąt i weekendów marnujecie w autobusie ponad 38 pełnych dni swojego życia. z 365 dni w roku wywalacie 38 dni w kibel. Pozdrawiam cieplutko.- 17 5
-
2025-09-17 09:49
Zdradź nam, w jakich godzinach jeździsz i na jakiej trasie? (3)
W godzinę jestem w stanie dojechać z Ujeściska do Jelitkowa. Potem kończy mi się miasto...
- 5 6
-
2025-09-17 18:12
Nie, nie jesteś chyba ze w niedzielę o północy.
- 1 2
-
2025-09-17 09:54
a kto mowi ze mieszka i pracuje w Gdansku? Jestesmy w trojmiescie, to jest de facto jedno miasto, mieszkamy w gdyni, (1)
pracujemy np w gdansku. obudz sie.
- 8 1
-
2025-09-17 10:41
Są Was dziesiątki! Dziesiątki!
- 1 2
-
2025-09-17 07:47
(1)
oczywiście że test nie jest idealny. i oczywiście że trzeba uwzględnić czas potrzebny na dojście do przystanków i czekanie na tramwaj czy autobus; czas dojścia do samochodu i szukania parkingu; w przypadku roweru często prysznic. natomiast zwróć uwagę, że warunki w jakich wykonany był test nie są ukrywane więc każdy może samodzielnie się zastanowić
- 11 3
-
2025-09-17 08:25
To jest wał na modłę ideologii ekologicznej
- 14 2
-
2025-09-17 07:20
Do samochodu też trzeba dojść, (27)
niekiedy spory kawałek. Czasami odśnieżyć, zeskrobać lód...
- 18 19
-
2025-09-17 07:31
(26)
To ja poproszę żeby test roweru też odbył się w śniegu i lodzie. I dlaczego akurat z Brzeźna? Niech redaktorzy przejadą się tramwajem ze Stogów. Spoiler alert - czas oczekiwania na przystanku - do 2028. I jest to wariant optymistyczny.
- 45 7
-
2025-09-17 07:47
niech niech niech...
- 4 8
-
2025-09-17 07:37
Zbudujmy kierowcom dwie autostrady na wyspę, a komunikacji, rowerzystom i pieszym zostawmy mostek pamiętający Bismarcka. (24)
Co może pójść nie tak?
- 13 12
-
2025-09-17 08:00
(23)
Ale gdzie masz te autostrady? Pokaż mi je. A mostek by wytrzymał - gdyby o niego dbano. Ale że był starannie ignorowany - to się tak skończyło.
A nie, czekaj, pisano że ustawienie znaków z ograniczeniem do 30km/h i 12t powstrzymało degradację. Tylko ciężarówki grubo ponad 12t nadal waliły mostem aż miło, a ograniczenia prędkości nawet miejskie tramwaje nie przestrzegały - więc w jaki sposób te znaki miały powstrzymać cokolwiek?
I ci ludzie nadal są w ratuszu.- 24 4
-
2025-09-17 08:08
Ach przepraszam. Bezkolizyjne drogi dwupasmowe z ograniczeniem do 100km/h. (22)
Po których Janusze cisną szybciej niż dozwolona na autostradzie.
Tak, ci ludzie powinni wylecieć z ratusza za to że za namową raktywistów, w tunelu i na moście nie wyznaczyli buspasów, ani nie położyli torów. Przez to mamy teraz paraliż.- 5 14
-
2025-09-17 08:25
(21)
Gdzie w tunelu masz ograniczenie do 100? Pokaż mi je.
I gdzie na Moście Wantowym masz ograniczenie do 100? Pokaż mi je.- 7 5
-
2025-09-17 08:31
Jaka różnica jest jakie mamy tam ograniczenie? Wszyscy lecą 120-160. (11)
Ale teraz jak każdy szanujący się kuc, będziesz się czepiał pierdół żeby uciec od tego jak zostałeś zaorany :D
A wystarczyło zamiast słuchać krzykaczy Twojego pokroju, przeznaczyć połowę Trasy Sucharskiego na komunikację podczas jej budowy i nie byłoby problemu z dojazdem na Stogi.- 4 10
-
2025-09-17 08:54
W punkt, (1)
pomijając wycieczki osobiste. Most i tunel były od początku zaprojektowane jako trasa wyłącznie dla samochodów,
ograniczenia prędkości to sprawa trzeciorzędna już. Są natomiast charakterystyczne dla ekspresówek rozbiegówki i
rozjazdy typu (połowiczny) rogalik.
O ile uzupełnienie tunelu o ciąg pieszy może być dyskusyjne zpomijając wycieczki osobiste. Most i tunel były od początku zaprojektowane jako trasa wyłącznie dla samochodów,
ograniczenia prędkości to sprawa trzeciorzędna już. Są natomiast charakterystyczne dla ekspresówek rozbiegówki i
rozjazdy typu (połowiczny) rogalik.
O ile uzupełnienie tunelu o ciąg pieszy może być dyskusyjne z powodów technicznych i prawnych, to doprowadzenie istniejącego na moście przejścia do stanu, który można nazwać chodnikiem kosztowałoby mniej, niż miasto wydało na ten nieszczęsny prom koło mostu Siennickiego.
Ale układ komunikacyjny Stogów pokazuje prawdziwą strategię komunikacyjną miasta a nie farmazony z banerów.- 8 3
-
2025-09-17 09:22
Dostrzegam kolejny przykład gimnastyki umysłowej - jak to nie Miasto jest winne że doprowadziło Most Siennicki do ruiny, tylko GDDKiA jest winne, że nie dopuściło ruchu pieszego na Wantowym. Spychologia lvl hard.
- 2 2
-
2025-09-17 08:35
(8)
Jaki zaorany? Gościu pokazał że nie ma pojęcia o tej drodze. I ty też nie - pokaż mi tam tych gości jadących 160. Zmyślasz, po czym twierdzisz że "zaorałeś". No nie zaorałeś - tylko pokazałeś znajomość trasy na poziomie.... urzędnika z UM. To nie jest wysoka poprzeczka.
- 7 3
-
2025-09-17 08:53
Nikt nie jeździ Trasą Sucharskiego 160? XD (7)
Człowieku, jak lecisz tamtędy 140, to masz sfrustrowanego skodziarza na zderzaku :D
I dalej twardo czepiasz się pierdół, uciekając od tematu braku komunikacji, chodników i dróg rowerowych na tej trasie, co doprowadziło do paraliżu Stogów.
Masz zamiar się do tego odnieść, czy tylko będziesz potwierdzał że uciekasz od faktów?- 2 5
-
2025-09-17 09:01
(6)
I znowu łżesz. Nie jeżdżę tamtędy 140 - i nikt mi na zderzaku nie siedzi. Ja , w przeciwieństwie do ciebie jeżdżę ta trasą, więc przestań mi wpychać dziecko w brzuch.
Po drugie - nie było braku chodników i dróg rowerowych na tej trasie. Były - na Moście Siennickim. Wystarczyło go nie doprowadzać na skraj katastrofy budowlanej.
PoI znowu łżesz. Nie jeżdżę tamtędy 140 - i nikt mi na zderzaku nie siedzi. Ja , w przeciwieństwie do ciebie jeżdżę ta trasą, więc przestań mi wpychać dziecko w brzuch.
Po drugie - nie było braku chodników i dróg rowerowych na tej trasie. Były - na Moście Siennickim. Wystarczyło go nie doprowadzać na skraj katastrofy budowlanej.
Po trzecie - gdyby nie te twoje urojone "autostrady" - to ludzie teraz w ogóle nie mieliby się jak wydostać z Wyspy. Rozumiem że uważasz że ponad 20 tysięcy ludzi powinno być uwięzionych, żebyś ty miał satysfakcję, że kolejnej nie-autostrady nie wybudowano?
I po czwarte - jaki masz problem ze Skodą? Czwarta najstarsza samochodowa marka świata. A jaką to markę mają Polacy?- 5 2
-
2025-09-17 09:36
Może zrób w końcu prawko i się przejedź tą trasą? Jak jechałem tunelem przepisowe 70, wyprzedzały mnie TIRy... (5)
Ale znowu, nie o tym mowa, bo nie ma to znaczenia. Znaczenie ma, że przy budowie nowych dróg jak zwykle priorytet dostali kierowcy i jak zwykle wyszło nam to bokiem.
Osiem pasów, koszt w grubych miliardach, a zabrakło jednego tramwaju i mamy paraliż.
Niestety tacy jak Ty nie są zdolni do nauki, więc dalej wydzierasz sięAle znowu, nie o tym mowa, bo nie ma to znaczenia. Znaczenie ma, że przy budowie nowych dróg jak zwykle priorytet dostali kierowcy i jak zwykle wyszło nam to bokiem.
Osiem pasów, koszt w grubych miliardach, a zabrakło jednego tramwaju i mamy paraliż.
Niestety tacy jak Ty nie są zdolni do nauki, więc dalej wydzierasz się "wincyj pasów" podszywając się pod mieszkańca Gdańska...
20 tysięcy ludzi jest uwięzionych przez decyzje podjęte pod wpływem samochodzikowego lobby. Należy robić co w naszej mocy, żeby ci szkodliwi ludzie nie mieli więcej okazji doprowadzić do takiego stanu.
I czemu nie ma buspasa na Trasie Sucharskiego na czas remontu mostu? Znowu raktywiści wolą uwięzić całą dzielnicę, niż przyznać że samochód nie jest jedyną opcją...- 2 4
-
2025-09-17 11:54
I bardzo dobrze, że tam jest priorytet dla kierowców.
To droga wylotowa z aglomeracji, łącząca ważne punkty-port, lotnisko, 3 obwodnice i trasę do stolicy Polski. Gdzie chciałbyś zrobić taką drogę, środkiem Wrzeszcza, Przymorza i Żabianki jak niegdyś pełniła Grunwaldzka? Poza tym, po co tam chodniki, skoro to trasa która prowadzi po całkowitym polu i kompletnie nic nie ma obok niej?!
- 1 2
-
2025-09-17 09:45
(3)
Jeżdżę tym tunelem co drugi dzień - i mnie nie wyprzedzają. Po co kłamiesz?
I gdzie te osiem pasów? Dwa pasy w każda stronę łącznie daje..... cztery?
A tramwaju zabrakło nie przez mityczne "osiem pasów", tylko przez niedbalstwo ratusza, który doprowadził Most Siennicki do ruiny. Jakoś bardzo skrzętnie pomijasz tę przyczynę - ciekawe czemu?- 2 2
-
2025-09-17 09:56
Tak, tak. Zaraz się okaże że wszyscy jeżdżą przepisowo xD Jest jakiś limit bezczelnego kłamstwa... (2)
Polecam przejść się do podstawówki jak dodawanie Cię przerasta. Cztery pasy w tunelu, cztery pasy na moście. Razem osiem pasów wyłącznie dla kierowców.
Co ma niedbalstwo ratusza do rzeczy? Prędzej czy później trzeba było ten stuletni mostek zamknąć i wyremontować.
Przyczyna jest prosta i jasna - brak alternatywnych trasPolecam przejść się do podstawówki jak dodawanie Cię przerasta. Cztery pasy w tunelu, cztery pasy na moście. Razem osiem pasów wyłącznie dla kierowców.
Co ma niedbalstwo ratusza do rzeczy? Prędzej czy później trzeba było ten stuletni mostek zamknąć i wyremontować.
Przyczyna jest prosta i jasna - brak alternatywnych tras dla kogokolwiek poza kierowcami. A jak bardzo nie opłaca się pakować pieniędzy w osobówki widać jak na dłoni. Jedna linia tramwajowa znika i mamy paraliż, mimo ośmiu pasów z podniesionym limitem prędkości.
A czemu nie ma alternatywnych tras? Przez raktywistów Twojego pokroju.- 0 4
-
2025-09-17 10:01
(1)
No i się wydało - "trzeba było zamknąć i wyremontować" - jak rozumiem pudrowanie trupa z 2015 wyrzucamy z pamięci? A może wtedy, jak już zamykano most, trzeba było zrobić prawdziwy remont?
I to całkowite pomijanie różnicy między zaplanowanymi pracami a panicznym zamknięciem - też bardzo symptomatyczne. Mam przypomnieć jak sięNo i się wydało - "trzeba było zamknąć i wyremontować" - jak rozumiem pudrowanie trupa z 2015 wyrzucamy z pamięci? A może wtedy, jak już zamykano most, trzeba było zrobić prawdziwy remont?
I to całkowite pomijanie różnicy między zaplanowanymi pracami a panicznym zamknięciem - też bardzo symptomatyczne. Mam przypomnieć jak się tłumaczono, że zamknięcie Mostu pokryło się z remontem wiaduktu na Elbląskiej bo..... było nagłe i nieprzewidywalne?
Ale dobrze że mamy jasność kto tu pisze - typowy szablon trolla z UM.
P.S. I jak to jest, że wedle towarzysza trolla z UM, równocześnie jestem raktywistą, i nie mam prawa jazdy?- 1 1
-
2025-09-17 10:43
Jak już chcesz się czepiać, zaplanowane zamknięcie było na 2022, ale firma która wygrała przetarg na remont nie przystąpiła do prac.
Oczywiście niewygodne fakty pomijamy, bo nie pasują do narracji...
A wszystkiego można by uniknąć, gdyby ktoś w UM miał jaja i pogonił raktywistów z miasta. Nawet głupi buspas na spacerowejJak już chcesz się czepiać, zaplanowane zamknięcie było na 2022, ale firma która wygrała przetarg na remont nie przystąpiła do prac.
Oczywiście niewygodne fakty pomijamy, bo nie pasują do narracji...
A wszystkiego można by uniknąć, gdyby ktoś w UM miał jaja i pogonił raktywistów z miasta. Nawet głupi buspas na spacerowej do za dużo dla Waszej samochodzikowej ideologii.
Przy okazji, czy trolle z UM są teraz z nami w pokoju?
PS. Przecież według Was, każdy kto nie ma prawa jazdy zazdrości kierowcom :)- 0 1
-
2025-09-17 08:29
(8)
Most: droga dwujezdniowa poza obszarem zabudowanym - 100 km/godz.
Tunel: obszar zabudowany z podniesioną prędkością do 70. Nie dotyczy to ciężarówek pow. 3,5 t.- 1 2
-
2025-09-17 08:31
(7)
Po pierwsze - tunel nie jest poza obszarem zabudowanym.
Po drugie - jest coś takiego jak znaki z ograniczeniem prędkości - i one mają swoje znaczenie.- 3 1
-
2025-09-17 09:15
(6)
Czytasz komentarze, na które odpowiadasz? "Tunel: obszar zabudowany z podniesioną prędkością do 70."
- 1 0
-
2025-09-17 09:19
(5)
Uhm - tylko że tam wcześniej było co innego. Ktoś post zedytował - po czasie, w którym edycja dostępna jest zwykłym użytkownikom. I to nie jest pierwszy taki przypadek. I teraz pytanko - kto może posty edytować bez ograniczeń czasowych? I to nam bardzo wiele pokazuje.
- 2 0
-
2025-09-17 09:39
(4)
Wszędzie spisek urzędników, którzy są elitą i będą jeździć samochodami, a plebs niech przesiada się na rowerki xD
- 0 1
-
2025-09-17 09:43
(3)
Ludzie, którzy są od dłuższego czasu na tym portalu, widzą co tu się dzieje. Możesz oczywiście udawać że nie widzisz. A co do urzędników - jeżeli to nieprawda, to co pod UM robi ten parking dla pracowników?
- 1 0
-
2025-09-17 09:58
(2)
Przecież to oczywiste.
Ten parking jest po to, żeby rasa panów mogła jeździć Passatami 1.9TDI z 2002r, kiedy plebs będzie zmuszony do jazdy elektrycznym badziewiem, które tylko się psuje :D
Odpływasz, Kolego.- 0 2
-
2025-09-17 10:14
(1)
Pośmieszkowałeś, a teraz odpowiedz - co robi pod UM ten parking dla pracowników? Szczególnie kiedy ten sam UM tak bardzo usiłuje promować zbiorkom. Jeżeli to ja "odpływam" - to chyba nie boisz się udzielić poważnej odpowiedzi?
- 1 0
-
2025-09-17 10:46
Bo został kawałek wolnego placu z parkingu floty UM?
Ale masz rację. Miasto powinno zlikwidować wszystkie publiczne parkingi, w tym ten przy UM.
Skoro ja płacę za parking pod pracą, niech wszyscy płacą!- 0 0
-
2025-09-17 07:18
(12)
Dla samochodu też było założenie że masz wolne miejsce parkingowe pod samą pracą, a to rzadkość.
- 14 6
-
2025-09-17 09:30
Ludzie, dajcie sobie na wstrzymanie
Nie da się zrobić takiego testu, który uwzględni każde miejsce zamieszkania i każde miejsce docelowe. Testowana jest określoną trasa i każdy dodaje swoje dodatkowe minuty na dojscie/dojazd.
- 1 1
-
2025-09-17 07:32
(9)
Chyba że pracujesz w UM.
- 12 4
-
2025-09-17 07:39
(8)
Faktycznie. Wtedy to nie ma znaczenia, bo tylko głupek pchałby się do najlepiej skomunikowanej części miasta samochodem.
- 5 4
-
2025-09-17 07:51
Pewnie dlatego pod urzędem zawsze jest tłok i nie wpuszczają na parking 'dla pracowników'. (7)
- 7 1
-
2025-09-17 08:10
Przecież obok jest potężny wielopoziomowy parking. (6)
Chcesz budować jakąś wizję elit jeżdżących samochodami? To brzmi po prostu śmiesznie.
- 3 6
-
2025-09-17 08:52
(5)
Skoro to nieprawda - to co tam robi ten parking "dla pracowników UM"? A ten wielopoziomowy parking - to darmowy? Bo pracownicy UM za swój nie płacą.
Więc to nie jest wizja - to jest fakt.- 4 2
-
2025-09-17 09:01
Jakaś zawiść czy coś? (4)
Idź do swojego pracodawcy i powiedz że też chcesz parking, jak Ci tak zależy.
Mi tam wisi czy zapłacę 2zł jak idę do urzędu, czy nie. A pod pracą mam parking za darmo, jak w sumie każdy kto nie pracuje w januszexie.- 1 3
-
2025-09-17 09:08
(3)
Czyli najpierw piszecie że parking pod praca to rzadkość, a teraz ten parking to ma w sumie każdy? jak was, ratuszowe trolle, łatwo zapędzić w kozi róg.
- 3 1
-
2025-09-17 09:40
Każdy kto nie pracuje w Januszexie. Nie umiesz czytać? (2)
I czy ratuszowe trolle są teraz z nami w pokoju?
- 0 2
-
2025-09-17 09:50
(1)
A-ha. A co to twoim zdaniem jest ten Januszex. Opowiedz mi o nim. I czy ten Januszex jest teraz z tobą w pokoju?
- 2 0
-
2025-09-17 10:48
Rozejrzyj się. Skoro tak zazdrościsz urzędnikom parkingu prawdopodobnie to Ty jesteś w pokoju Januszexu ;D
- 0 2
-
2025-09-17 07:30
Rower też trzeba zaprowadzić do jakiejś piwnicy itp., żeby w nocy nie uległ dekompletacji lub zniknięciu.
- 11 1
-
2025-09-17 08:21
Źle dobrana godzina (8)
Wg mnie test ten powinien być w takich godzinach aby na 8 rano być już u celu.
Wiadomo, że o godzinie 8 jest już mniejszy ruch, niż choćby 40 min wcześniej. O godzinie 8 większość z nas jest już w pracy, czy też w szkole.- 271 4
-
2025-09-17 09:32
16:00
Ostatnio szedłem piechotą z pętli Ujeścisko do skrzyżowania przy Biedrze (koło outletów), no i dotarłem szybciej jak auta stojące na Jabłoniowej. Trzeba dodać pieszego do testu hihihihi Gdańsk jest mega kiepski w rozwiązaniach komunikacyjnych. Jedyna jego metoda to dobudowywania kolejnych ulic, a to ślepy zaułek.
- 11 0
-
2025-09-17 09:24
Arval
Przecież organizatorem był Arval, więc godzina pewnie nie przypadkowo wybrana, aby pokazać, że jednak fajnie samochodem. ;)
- 7 2
-
2025-09-17 09:24
Wszystko jest do bani w tym "teście", ale co się dziwić? W końcu to t. pl
- 4 1
-
2025-09-17 08:47
O to to (2)
Zacznijcie o 7:20 z pętli Warszawska, aby o 8 być w centrum. Rower będzie dalej 20 minut, ale samochód dobije do co najmniej 35 minut. Zaczynać o 8 jest niemiarodajne.
- 22 0
-
2025-09-17 09:58
(1)
Jest miarodajne dla osób którzy nie mają sztywnie wytyczonych godzin pracy. Nie każdy musi być w pracy na punkt 8:00 inaczej Janusz potrąci mu z pensji...
- 1 4
-
2025-09-17 10:49
Niestety to mniejszość. Wszelkiej maści sklepy, usługi itp jednak muszą otwierać się na czas.
- 5 0
-
2025-09-17 08:45
widocznie
w 3miasto.pl też zaczynają o 8mej. Kto by im za nadgodziny zapłacił?
- 6 1
-
2025-09-17 08:41
Zgadza się.
Skoro w tytule artykułu mowa o porannych korkach, to test powinien rozpocząć się o godzinie 7:00-7:30.- 21 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
