• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnicy proponują, drogowcy odpowiadają (cz. 2)

Michał Brancewicz
19 sierpnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Mniej korków dzięki naszym czytelnikom
Skrzyżowanie al. gen. Józefa Hallera i ul. Kościuszki we Wrzeszczu. Znak zakazu skrętu w lewo jest dla niektórych kierowców za mało widoczny. - Powiesimy go więc na sygnalizatorze świetlnym - obiecują drogowcy. Skrzyżowanie al. gen. Józefa Hallera i ul. Kościuszki we Wrzeszczu. Znak zakazu skrętu w lewo jest dla niektórych kierowców za mało widoczny. - Powiesimy go więc na sygnalizatorze świetlnym - obiecują drogowcy.

W drugiej część naszej batalii o lepszą i bezpieczniejszą organizację ruchu w Gdańsku skupiamy się na kolejnych wskazanych przez czytelników skrzyżowaniach rozsianych po całym mieście.



Równorzędne skrzyżownia:

Zobacz także: czytelnicy radzą jak usprawnić ruch wokół al. Armii Krajowej

Pan Tomasz zaalarmował nas, ponieważ uważa, że na całej długości ul. Długie Ogrody jest fatalna organizacja ruchu na wszystkich skrzyżowaniach.

- Cała ulica to wiele ryzykownych skrzyżowań równorzędnych, na których przydałoby się również wdrożenie jakichś rozwiązań np. domalowanie znaków na asfalcie - sugeruje nasz czytelnik. - Nie wiedzieć czemu większość kierowców poruszających się Długimi Ogrodami jest przekonana, że znajduje się na głównej ulicy i za nic ma ustępowanie pierwszeństwa nadjeżdżającym z prawej strony.

Drogowcy to potwierdzają. - W Gdańsku kierowcy uważają, że szersza droga jest równoznaczna z pierwszeństwem przejazdu - irytuje się Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ-u.

Jednak drogowcy bronią pomysłu z równorzędnymi skrzyżowaniami: - To dobre rozwiązanie, szczególnie w obszarach mieszkaniowych, gdyż uspokaja ruch i poprawia bezpieczeństwo - przekonuje dyrektor ZDiZ. W jaki sposób? - Każdy, kto dojeżdża do skrzyżowania musi zwolnić, bo może mieć kogoś po prawej stronie, komu będzie musiał ustąpić pierwszeństwa.

Takie podejście wydawałoby się racjonalne gdyby kierowcy stosowali się do tych zasad. Nie robią tego jednak, nawet mimo znaków informujących o równorzędnych skrzyżowaniach. - Szybkość kierowców mających wrażenie, że jest na głównej drodze, nie oscyluje w granicach dozwolonych 30 km na godzinę, lecz raczej 60-70 - denerwuje się pan Tomasz. - Efekt? Regularne stłuczki, bywało, że nawet dwie, trzy na jednym tylko skrzyżowaniu, potrącenie rowerzysty i chłopaka na skuterze. Tylko czekać na śmiertelny wypadek z udziałem pieszych.

To jednak nie zraża inżynierów ruchu. Przymierzają się do wprowadzenia podobnych rozwiązań w Dolnym Wrzeszczu, na Osiedlu Mickiewicza i na Osowej.

Brak dobrego oznakowania jest także przyczyną wielu kolizji na skrzyżowaniu al. Hallera z ul. Kościuszki. - Kierowcy jadący al. Hallera od strony Brzeźna skręcają w lewo w ul. Kościuszki mimo zakazu. Problem w tym, że znak zakazu jest ustawiony sporo przed skrzyżowaniem i łątwo go przeoczyć - informuje pan Łukasz. - Parę dni temu cztery osoby zostały poszkodowane i odwiezione do szpitala. Na tym skrzyżowaniu dochodzi do wielu wypadków, a można by powiesić znak zakazu skrętu w lewo na maszcie od sygnalizacji świetlnej nad skrzyżowaniem - byłby bardziej widoczny

- Oznakowanie jest po obu stronach skrzyżowania w odległości zgodnej z przepisami, czyli do 50 metrów - ripostuje Wiesław Lewandowski z działu inżynierii ruchu ZDiZ. - Jednak skoro to nie skutkuje, bo kierowcom zdarza się zagapić, to przeniesiemy znak zakazu na sygnalizator świetlny na samym skrzyżowaniu.

Także nasi nie zmotoryzowani czytelnicy zwrócili uwagę na niekorzystne dla nich rozwiązania. I tak np. dwuetapowe przejście w miejscu, gdzie od Traktu św. Wojciecha odchodzi ul. Małomiejska prowadzącą na Orunię Górną myli przechodniów, którzy liczą, że uda im się w tym miejscu przejść na drugą stronę jednym ciągiem.

- Światła są niezsynchronizowane i bardzo często bywa tak, że pali się już zielone dla pieszych, gdy tymczasem najeżdżają na nich rozpędzone auta - żali się pani Cristiana. - Mój mąż miał tam wypadek 5 lat temu i od tej pory nic nie zmieniono.

Drogowcy zapewniają jednak, że inaczej nie da się tego rozwiązać. Skrzyżowanie wygląda na skomplikowane, ale faktycznie jest to klasyczna krzyżówka w kształcie "plusa" (+). - Gdyby skrzyżowanie wyglądało klasycznie, to oczywiste byłoby, że zielone światło nie może być jednocześnie dla idących Małomiejską i Traktem - wyjaśnia dyrektor Kotłowski.

Wciąż szukamy sugestii i doraźnych rozwiązań, które usprawnią poruszanie się po Trójmieście. Znasz takie miejsce, wiesz jak zwiększyć jego bezpieczeństwo i polepszyć przepustowość? Napisz do nas

Opinie (172) 8 zablokowanych

  • zakaz wjazu dla GKA,GKS,GPU.GTC,GND,GWE (34)

    I NIEPOTRZEBNE BĘDĄ KONSULTACJE

    • 218 79

    • (1)

      no w końcu znalazłeś się! Kurczę ZDiZ szukała tego legendarnego geniusza który zna odpowiedź na wszystkie pytania, i w końcu się okazałeś Dalajlamo z Gdańska!

      • 24 10

      • Nie obrażaj Dalajlamy

        proszę

        • 14 3

    • zapomniałeś dodać jeszcze GA i GSP a wszystkie wymienione gminy zablokują GD :)

      • 22 11

    • (2)

      No to pokazałeś klasę.... oceniasz ludzi na podstawie 3 literek na tablicy które są przydzielane administracyjnie :| Żałosny jesteś:|

      A z całego serca Ci życzę żeby Ci się życie tak potoczyło byś kiedyś miał na tablicy jedną z kombinacji którą podałeś. Stracisz szacunek do siebie? A może kryteria się zmienią....

      PS. Nie mam tablic z żadną z podanych przez Ciebie kombinacji. Moja wypowiedź jest więc obiektywna.

      • 28 23

      • Marku, nie oceniaj, jak nie znasz realiów. (1)

        Tak się składa, że jestem mieszkańcem jednej z bocznych ulic Długich Ogrodów i zgodzę się z opinią odnośnie zakazu wjazdu dla właścicieli pojazdów GKA,GKS,GPU.GTC,GND,GWE. Kierowcy takich pojazdów zachowują się jakby całe życie jeździli po polach i wokół nich nie było nikogo. Oczywiście zawsze mają pierwszeństwo i wszędzie muszą dotrzeć najszybciej, bo przecież są właścicielami Golfów III, BMW, czy Audii.

        • 23 10

        • Baran

          30 lat mieszkałem w Gdańsku, teraz przeprowadziłem sie pod Wejherowo, dla własnego spokoju. I mam teraz GWE, i co całe zycie jezdzenia po lasach, plyciutkie to Twoje stwierdzenie. Ja natomiast mam dość małolatów, którzy z obojetnie jakimi literkami na tablicy wszędzie robią sobie autostrady lub tory rajdowe. Ostatnio taki szczyl przez zbyt glasną muzykę w aucie wpakował się w nadjeżdżający ambulans. szkoda gadać.

          • 4 8

    • GD we wszystkich GKA,GKS,GPU.GTC,GND,GWE (3)

      Tylko, że ci posiadający w/w rejestracje to gdańszczanie, którzy wyemigrowali na prowincję, bo wolę mieszkać na wiosce niż w zapyziałm mieście. Nie dziwie im się, skoro mają codziennie do czynienia z takim buractwem jakie prezentujesz.

      • 25 36

      • Nie mam nic do Wejcherowa i Powiatu Wejcherowskiego. (2)

        Nie mam nic do Wejcherowa i Powiatu Wejcherowskiego. Mam też przyjaciół, którzy mieszkają w Rumi i jeżdżą na rejestracji GWE... ale, z mojego zwykłego doświadczenia, nie z uprzedzenia, jak widzę GWE na drodze zachowuje szczególną ostrożność, gdyż mam świadomość, że zaraz GWE zaskoczy mnie jakimś ciekawym manewrem... Sprawdza się w 70% w szczególności na obwodnicy... Pozostałe z wymienionych GKA, GKS itd. jak dla mnie specjalnie się nie wyróżniły... Sam jestem z Trójmiasta i jeżdżę na PO ;) Pozdrawiam!

        • 8 4

        • Wejherowo jest od Wejhera

          i należy pisać przez samo "h" ;)

          • 11 0

        • GA

          Ja jak widze GA to podobnie jak Ty z GWE wiem, ze trzeba podwojnie uwazac, malo tego wpusc takiego to Ci nawet nie podziekuje. Nie to co GD.

          • 4 3

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • To nie GD tylko GA

        • 15 5

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • (3)

        małomiejski Kaszubie

        • 17 6

        • (1)

          w 90% ludzie z wioch osiedlili sie w Gdyni i Gdansku a ci co mieli kase to pouciekali na Kaszuby wiec teraz lecza swoje kompleksy wyzywajac innych. Ja tez 10lattemu wyprowadzilem sie z rodzina na Kaszuby i ciesze sie ze nie musze mieszkac w 11pietrowym kurniku.

          • 10 11

          • masz pewnie 50 ha i dom 450 m2 z basenem kartem itp... tralalala

            • 5 0

        • z Warszawy

          • 2 4

      • A kto jeździ na to wsze zadupie (1)

        jak chce odpocząć to lece do egiptu

        • 10 9

        • w luku bagażowym

          • 14 2

      • hahaha

        a z czego bedziesz wtedy zyl jak nie z turystyki?

        • 11 0

    • posmarkałem się ze śmiechu, ale trudno nie przyznać racji

      • 19 3

    • I GD poza graice Gdańska!

      • 0 6

    • a może tak wyprzeć rejestracje WW itp?

      • 9 4

    • to prawda!!!

      • 5 1

    • ja bym proponował zablokowac rowniez GD.. to by usprawnilo ulice w Gdańsku (1)

      • 7 9

      • wtedy tylko W.A.R.S.I.A.W.I.A.C.Y będą jeździć po naszym województwie...

        • 5 2

    • taaa (1)

      przeprowadzę się do slamsów w wielkiej płycie i będę miał GD

      co tam dom pod miastem - obsikane klatki schodowe są takie z*******e

      • 8 10

      • hm... chyba mówisz o jakichś białoruskich miastach... bo na pewno nie o gdańskich... ps życzę obsikanego ogródka, pełnego kup i gnoju.

        • 1 0

    • popieram!

      dokładnie ;) dodałbym jeszcze zakaz wstępu dla golfów II i III oraz BMW 3;)

      • 7 2

    • GA jeszcze dołączyć trzeba!!!

      • 3 0

    • maksymalnie ostry wpis a może nawet rasistowski

      • 0 3

    • zapomniałeś dodać jeszcze GDA. A tak wogóle to uderz w stół a nożyce się odezwą, niestety ale kierowcy z podanymi numerami nie potrafią jeździć po takim mieście jak Gdańsk, notorycznie blokują lewy pas, powoli ruszają ze świateł itd

      • 2 0

    • przedewszystkim WW WI WI-FI itd... WARSZAWA!!!

      • 0 0

  • (7)

    Chciałam dodać, ze na Długich Ogrodach -na samym poczatku -znak informujacy, ze jest to droga podporzadkowana umieszczony jest w takim miejscu, ze prawie go nie widać.
    Zaraz za przejsciem dla pieszych-pod drzewem, które go zakrywa.
    proponuje tez odmalowac pasy sciezki rowerowej, bo sa juz kompletnie zatarte.

    • 42 1

    • (1)

      co do znaków racja. co do ścieżki rowerowej, to nie nazywajmy nią tego czegoś co tam idzie, raz idzie chodnikiem, raz jezdnią.

      • 4 0

      • to zobacz sciezki rowerowe w innych krajach, one ida wlasnie raz jezdnia raz chodnikiem a gdy jest wasko to ich nie ma, po czym na skrzyzowaniu sie pokazuja.

        • 1 0

    • nie droga podporządkowana a skrzyżowanie dróg równorzędnych (3)

      ja bym w ogóle usunął ten znak, bo jest nie potrzebny-nie ma znaków mówiących inaczej to oznacza jesteś na skrzyżowaniu dróg równorzędnych:))

      • 4 0

      • świeta racja, tylko szkoda że kierowcy jezdzący Długimi Ogrodami jakos tego faktu do serca sobie nie biorą....skrzyzowania równorzedne, a zasuwaja jakby byli na drodze pierszeństwa

        • 1 0

      • Nie tak do końca. Pierwsze skrzyżowanie oznaczone jest droga z pierwszeństwem przejazdu. Gdyby zlikwidować na następnym skrzyżowaniu znak mówiący o skrzyżowaniu dróg równorzędnych, byłoby ono dalej z pierwszeństwem przejazdu. Znaku oznaczającego pierwszeństwo przejazdu jest nieliczym znakiem, który nie odwołuje skrzyżowanie, tylko inny znak mówiący o pierwszeństwie przejazdu.

        • 1 2

      • Zlikwidować znak - a to ciekawe

        Jak usuniesz znak to nie będzie to skrzyżowanie równorzędne tylko z pierwszeństwem przejazdu. Facet pisze głupoty, a inni jeszcze go popierają. Jak wjedziesz na drogę z pierwszeństwem przejazdu, to pierwszeństwo masz tak długo jak długa jest droga, choćby pod sam Szczecin. Chyba, że znaki stanowią inaczej o pierwszeństwie. Brak znaków nie ma tu nic do rzeczy

        • 1 0

    • poprostu patrzec na znaki a nie narzekac i na pamiec jezdzic.

      • 2 0

  • brawo za pomysł konsultacji społecznych w ramach komiscji trójstronnych - czytelnicy, drogowcy i ofiary wypadków.

    oby żyło się lepiej pod parasolem związku drogowego

    • 4 9

  • widzę, że Pan Michal nie znosi krytki (3)

    ROTFL

    • 17 3

    • zobacz jego twarz

      • 5 0

    • A co ty myslales?? Przeciez to nadworny propagandzista Urzedu Miejskiego. (1)

      Razem z Sielskim, pisza hymny wynoszace na piedestal wlodarzy...

      • 8 2

      • Pokazywanie niedociągnięć i sugerowanie zmian to włażenie w tyłek urzędnikom? Chyba czegoś nie rozumiem ;-)

        • 1 1

  • Czy trojmiasto.pl podejmie się tego tematu w Sopocie i w Gdyni? (3)

    • 17 5

    • Nie wszystko naraz,najpierw Gdańsk,potem Sopot,następnie Gdynia (2)

      Doprowadźmy pierw jedno do końca,by móc zacząć kolejne.

      • 7 1

      • Dokladnie! Kazdy musi znac swoje miejsce w szeregu, takze Gdynia musi poczekac... (1)

        Nie wieadomo jak dlugo..... byc moze dlugo.... wiec moze lepiej zgloscie sie do jakies portalu typu : wejherowo.pl czy cos.. moze tam wam pomoga

        • 8 4

        • Tak jak piszecie

          Nie ma co się spieszyć - co nagle to po diable ! Wszystko należe zrobić powoli i dokładnie, a nie po łebkach jak w Gdyni. Myślę, że Małe Trójmiastop Kaszubskie, którego Gdynia jest integralną częścią (choć nie jest wymieniana) na pewno pozwoli rozwiązać ten palący problem ;)

          • 0 0

  • Albo skrzyżowania oznakowane

    albo ronda. Inaczej będą nieprzejezdne.

    • 15 1

  • i tak od 1 IX (początek roku szkolnego) (8)

    znowu się zacznie horror na zakorkowanych drogach - jedynym rozwiązaniem byłoby przeniesienie godzin urzędowania instytucji państwowych/publicznych na drugą zmianę

    • 41 3

    • ...ale wtedy ktoś musiałby tam PRACOWAĆ..Urząd przyjazny dla petenta? Nie ten kraj, nie te obyczaje...

      • 5 0

    • Popieram

      Świetny pomysl:) niech urzędy będa czynne np od 12-20...

      • 10 1

    • zakaz poruszania się samochodami dla urzędników, tylko komunikacją miejską.

      • 9 0

    • Sam sobie pracuj na popołudnie

      Ja też chcę spędzać popołudnia z rodziną a nie w robocie. A poza tym pracownicy budżetówki często pracują od 7-8 do 15-16, a większość ludzi w firmach prywatnych w godzinach 9-17, więc korki w godzinach największego szczytu to raczej nie jest sprawka budżetówki.

      • 2 3

    • Racja Klient !

      Takie rozwiązanie to korzyść nie tylko dla płynności ruchu, ale też dla petentów.
      Dlaczego ja się muszę urywać z roboty i przebijać przez zapchane miasto do urzędów wszelkiej maści? Czas na urzędy dla klientów a nie dla personelu i na zrównoważenie ruchu porannego i popołudniowego.

      • 3 0

    • nie bede pracował w godzinach 14-22 tylko dlatego zeby korki zmniejszyc (2)

      ja tez chce miec wolne popoludnie

      • 2 4

      • bedziesz, bo nie będzie wyboru

        gdzie indziej pójdziesz, jak vox populi zarządzi zmiany? w śmierdzonce nierobów nie przyjmują - głupków tak, ale pozostałych twoich kwalifikacji nie zaakceptują...

        • 1 0

      • wy to macie cały czas wolne! przychodzi petent, a wy święte oburzenie, że ktoś wam ploteczki i picie kawki przerywa! i jeszcze ten ton i te miny! jakbyście łaskę samym swoim istnieniem ludziom robili. a ja właśnie nie chcę, żebyście mieli wolne popołudnia, darmozjady!!!

        • 2 0

  • Hehe, z wielkością tego znaku to przeginka (1)

    Jest wystarczająco duży. Ja wiem, że większość "ślepców" którzy umoczą tyłek tak głupio się tłumaczy przed policją...

    • 8 4

    • masz brzydki lewy bok samochodu jedź na długie ogrody , warszawiak za darmo naprawi :p

      • 3 0

  • Pan Wiesław Lewandowski z ZDiZ czy to ta sama postać która została wyrzucona z ITD? (3)

    Czy ktos sie orientuje?

    Dziękuje za odpowiedź

    • 6 2

    • nie, to nie ta sama osoba

      Pan Lewandowski pracuje w ZDiZ od 14 lat

      • 1 3

    • tak
      ten sam..misiaczek

      • 2 2

    • Tak. Najpierw zatrudnił się w Urzędzie Miasta a potem został przeniesiony do ZDiZ (gdzie pracuje dopiero niecały rok).

      • 0 2

  • Trakt sw. Wojciecha okolice stacji Shell, kiedy wymienia asfalt?

    Panu Mieczysławowi Kotłowskiemu kazał codziennie jezdzić rowerem bez sidełka po w/w odcinku. Moze wtedy zrozumiałby, ze połozenie nowej nawierzchni (po 40 latach) na 1 km nie jest czymś niewykonalnym.

    • 41 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane