Fakty i opinie

Czytelnik: "Unruga w Gdyni musi być szersza"

artykuł czytelnika
Najnowszy artukuł na ten temat Nowe skrzyżowanie powstanie na al. Hallera
Ulica Unruga na odcinku estakada Kwiatkowskiego-Bosmańska jest w godzinach szczytu regularnie zakorkowana.
Ulica Unruga na odcinku estakada Kwiatkowskiego-Bosmańska jest w godzinach szczytu regularnie zakorkowana. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

- Jakiś czas temu miasto ogłosiło zamiar prac budowlanych na ul. Unruga - od estakady do ŚmidowiczaMapka. Inwestycja cieszy, tyle, że tam potrzebna jest druga nitka jezdni na wymienionym odcinku, a na to się nie zanosi - twierdzi pan Piotr, który napisał do nas w tej sprawie.



Czy poszerzanie dróg zmniejsza korki?

tak, w każdym wypadku 52%
to zależy od lokalizacji 28%
nie, co najwyżej przesuwa w inne miejsca 20%
zakończona Łącznie głosów: 936
Przypomnijmy: w lipcu ogłoszono przetarg na stworzenie dokumentacji projektowej przebudowy ul. Unruga na odcinku od estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Bosmańską.

Władze miasta zapowiadały, że w planach jest budowa nowej nawierzchni asfaltowej oraz modernizacji sieci podziemnych, oświetlenia, budowa nowego chodnika, a także drogi rowerowej.

graf. Trojmiasto.pl
W połowie sierpnia koperty z ofertami zostały otwarte. Jest dwóch chętnych: warszawsko-skierniewickie konsorcjum firm, które jest w stanie wykonać opracowanie za blisko 400 tys. zł w 54 tygodnie oraz Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, które za 62 tygodnie prac oczekuje kwoty ponad miliona złotych.

Gdynia chce wydać na dokumentację 721 tys. zł. Od blisko dwóch miesięcy trwa analiza nadesłanych ofert.

Swoje wątpliwości co do zakresu planowanych prac wyraził pan Piotr, twierdząc, że trzeba drogę rozbudować, a nie jedynie remontować.

Oto jego wypowiedź:

Ucieszyłem się, gdy usłyszałem, że władze miasta zabierają się za prace na ul. Unruga. Szybko okazało się, że wiceprezydent Marek Łucyk zaakceptował remont wymienionego odcinka. Tymczasem w tym miejscu natychmiast potrzebna jest druga nitka pomiędzy estakadą i ul. Śmidowicza. Jako, że mieszkam na Obłużu od ponad 40 lat, to mam sporo obserwacji i to, co się dzieje, woła o pomstę do nieba.

Korki w okolicach estakady zaczynają się już od godz. 6 i są praktycznie do wieczora.
Zjazd z estakady stoi, bo Unruga jest niedrożna. Do tego powstają nowe osiedla, może nie na taką skalę jak w Gdańsku, ale jednak. Na przykład na rozwidleniu Śmidowicza-Bosmańska- "Nadmorskie Tarasy" powstaje potężne osiedle. Gdzie te wszystkie samochody pojadą? W latach 70-tych w planach budowy były czteropasmowe Unruga, Śmidowicza, Dąbka - wszędzie są rezerwy terenowe.

W przypadku kawałka, którego remont zapowiada miasto, już dekadę temu wywłaszczyło parę działek i wyburzyło nieruchomości. Zostały chyba jeszcze dwie działki i zamiast, w pierwszej kolejności dobudować drugą jezdnię, to kasa pójdzie na remont, który nic nie zmieni!

W przypadku powstania dwóch jezdni w kierunku Oksywia upłynniłby się zjazd z estakady. Ten korek nie przeniósłby się wcale w inne miejsce, ponieważ strumień samochodów rozjeżdżałby się na: Cechową, Bosmańską, Śmidowicza.

Dodam jeszcze że jakiś rok temu pisałem do ZDiZ w Gdyni o uruchomienie dwóch pasów do skrętu w prawo z estakady w stronę Oksywia, tak jak to działało w czasie Open'era. Dostałem odpowiedź, że to niemożliwe, bo w trakcie festiwalu nad bezpieczeństwem takiego rozwiązania czuwała policja. A jednak teraz się dało, wystarczyło przeprogramować cykl sygnalizacji i wszystko działa.

Może trzeba podsuwać gotowe rozwiązania na tacy, bo inaczej się nie da się nic zrobić i w przypadku ul. Unruga okaże się podobnie.

Planowana jest przebudowa, ale zdaniem wielu mieszkańców trzeba poszerzyć ulicę.
Planowana jest przebudowa, ale zdaniem wielu mieszkańców trzeba poszerzyć ulicę. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl
Odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni:

mat. prasowe
Autor słusznie zauważa, że ze względu na zwiększenie obciążenia drogowego rejonu skrzyżowania ul. Unruga z Estakadą Kwiatkowskiego, konieczna jest przebudowa, która zdecydowanie przekracza zakres możliwy do wykonania w formie remontu. Ten rok jest początkiem bardzo kompleksowych zmian dla wszystkich północnych dzielnic Gdyni.

W październiku ogłoszony został przetarg na realizację rozbudowy ul. Kwiatkowskiego, w tym samym miesiącu pojawi się postępowanie na budowę wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej. W ostatnich miesiącach wybrany został projektant układu drogowego ul. Płk Dąbka w rejonie wiaduktu, a obecnie kończymy ocenę ofert na wskazane przez czytelnika miejsce, czyli rozbudowę ul. Unruga od Estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Śmidowicza.

Mając na uwadze wzrost natężenia ruchu - zarówno komunikacji zbiorowej, jak i indywidualnej, realizowane działania będą wpływały na wszystkie cztery dzielnice i efekt będzie zależny od kompleksowych inwestycji. Co niezwykle istotne przedstawiony katalog prac nie kończy zarówno potrzeb, jak i planów związanych z inwestycjami w północnych częściach naszego miasta.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie.

Opinie (252) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Poszerzanie dróg nie zmniejsza korków!

    Przesuwa je w inne miejsce. Cały świat to już przerabiał, a czytelnik myśli że jest mądrzejszy od rzeszy naukowców i specjalistów z dziedziny komunikacji i transportu.

    • 104 163

  • I na zamiarach się skończy

    Tak czuję

    • 46 5

  • Powinni to zrobić już 20 lat temu....Nie wiem na co czekają.Kiedy jakiekolwiek inwestycje w drogi w Gdyni?Hutnicza się rozpada,Morska fale jak na Bałtyku, tunelu na Puckiej nie ma,obwodnica wieczny.korek,kolej na Obłuże będzie może w 2342....ehhhh,komedia.Jedynie deweloperskie punktowce powstają niczym grzyby po deszczu.

    • 88 11

  • Tak jest!! 7 pasów w kazda stronę wszędzie!!

    Tylko samochody!

    • 43 40

  • Nie wytłumaczysz takim.

    • 34 23

  • Bardzo ogólna odpowiedź wiceprezydenta

    Brakuje w niej konkretnej odpowiedzi, nawet sam wiceprezydent przyznaje że autor ma rację. Smutne że nie potrafi jak mężczyzna odpowiedzieć rzeczowo i na temat.

    • 87 5

  • Opinia wyróżniona

    Układ drogowy w Gdyni jest niewydolny i nie nadąża za rozbudową miasta. Tu potrzeba nowych dróg a nie poszerzania istniejących.
    Temat jest kosztowny i to bardzo ale bez tego miasto nie będzie się rozwijać i utknie w wiecznym korku, stanie sie nieatrakcyjne i skonczy jak Detroit

    • 69 17

  • Legenda głosi że poszerzenie jezdni odkorkowało jakąkolwiek drogę.

    • 26 15

  • mydlenie oczu

    Czy Gdynia ma w glowie tylko drogi rowerowe? Naprawde nie mozna zrobic porzadnych drog tak aby ludziom sie zylo lzej i latwiej przemieszczalo? ta dzielnica wymaga niestety drog nowych a nie przebudowy i mydlenia ludziom oczy ze cos sie robi
    Miasto gdynia juz dawno powinno sie zajac tematem estakady samej bo dojazd czy to w karetce czy jako cywiln normalnym autem jest praktycznie nie mozliwe o zadnej porze dnia

    • 49 12

  • Madrala

    Nie wiesz o czym piszesz a piszesz slogany. To właśnie to zwężenie generuje korki. Później jak słusznie pisze autor można jechać w trzech kierunkach. Ja wiem ze rower to piękna rzecz ale dla singli a nie dla ludzi którzy muszą rozwieźć dzieci po szkołach i przedszkolach a później jechać jeszcze do pracy

    • 40 28

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.