• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: chaos przez zmiany parkingowe

Piotr
22 maja 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach

- Po co kreować reguły, których później nikt nie przestrzega oraz nikt nie egzekwuje - pyta pan Piotr, odnosząc się do rozszerzonej Strefy Płatnego Parkowania w Gdyni. Według czytelnika Trojmiasto.pl po zmianach powstał niebywały chaos.



Czy zostawiasz auto w strefach płatnego parkowania?

Mija blisko rok od wprowadzenia nowych stref płatnego parkowania w Gdyni oraz podwyżek za parkowanie w dotychczasowych lokalizacjach. Przez ten czas pojawiło się sporo kontrowersji.

Interweniował rzecznik praw obywatelskich, prokuratura, a władze miasta w tym roku wprowadziły istotne zmiany. Zostały dwie strefy, skończono współpracę z zewnętrznym operatorem dziewięciu parkingów i umożliwiono mieszkańcom - za okazaniem identyfikatora - parkowanie w niedziele za darmo.

Mimo to mieszkańcy nadal mają wątpliwości, czy zeszłoroczne zmiany zasad parkowania nie przyniosły więcej szkód niż pożytku i czy miały sens.

Płatne parkowanie w Gdyni: zasady, abonamenty, identyfikatory mieszkańca



Poniżej argumenty pana Piotra, który przekazał je naszej redakcji:

Zastanawiam się, czy środki wydane na Strefę Płatnego Parkowania nie zostały zmarnowane. Poza wieloma przykładami absurdalnego wyznaczenia miejsc parkingowych oraz braku właściwego oznaczenia, które były już wielokrotnie opisywane, system nadal jest niewydajny i wadliwy.

  1. Strefa nie ma wyraźnego oznaczenia, iż parkowanie poza wyznaczonymi miejscami jest zabronione. Samochody stoją więc na trawnikach, podjazdach i skrzyżowaniach, aby uniknąć opłaty.
  2. Brak oznaczenia pionowego. Oznaczenie poziome P7B jest często pokryte liśćmi, śniegiem lub piaskiem i przez to niewidoczne. Samochody parkują więc na zakazie zatrzymywania, a kierowcy, szczególnie przyjezdni, narażeni są na blokady po interwencjach mieszkańców. Dla wielu kierowców linia P7B jest również niezrozumiała.
  3. Kompletny brak egzekwowania prawidłowości parkowania. Mieszkańcy zostawiają pojazdy, gdzie im wygodnie, głównie na chodnikach, a wyznaczone miejsca stoją puste. To stało się już regułą.


Po co kreować reguły, których później nikt nie przestrzega oraz nikt nie egzekwuje? Wprowadza to jeszcze większy chaos niż przed wdrożeniem stref.

Podobnie wygląda sytuacja przy molo w Orłowie. Zakaz ruchu obowiązuje od parkingu na Orłowskiej, a ruch na odcinku z zakazem jest spory. Czy nie można zainstalować kamery wykroczeń i egzekwować prawa?

Cytując Jerzego Stuhra: "Ja tu widzę niezły burdel".

Odpowiada Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

1. Strefa Płatnego Parkowania oraz Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania są bardzo dobrze, wyraźnie i prosto wyznaczone oraz oznakowane. Oczywiście zdarzają się sytuacje, że kierowcy łamią zasady i parkują na trawnikach i innych miejscach niedozwolonych. Każde takie nielegalnie parkowanie bezzwłocznie należy zgłaszać straży miejskiej lub policji, które sprawnie egzekwują łamanie prawa.

2. Posiadając uprawnienia do kierowania pojazdem samochodowym, jesteśmy zobowiązani do tego, aby znać znaczenie wszystkich znaków drogowych. Liście, śnieg czy piasek są systematycznie usuwane przez służby miejskie, a oznakowanie, które się starło, jest odnawiane w ramach corocznego odtworzenia oznakowania poziomego.

3. Należy wziąć pod uwagę oznakowanie B39 wprowadzone na większości obszaru Strefy Płatnego Parkowania, które pozwala mieszkańcom posiadającym abonament parkingowy do parkowania poza miejscami wyznaczonymi, ale zgodnie z przepisami ruchu drogowego.

Nawiązując do wspomnianego dużego ruchu przy molo w Orłowie: zakaz ruchu nie obowiązuje mieszkańców dolnego odcinka posiadających identyfikatory, służb, dostawców oraz osób niepełnosprawnych. Jest to bardzo turystyczny rejon miasta, w związku z czym ruch jest tam naturalnie duży. Egzekucją nieuprawnionego wjazdu sprawnie zajmuje się straż miejska.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (182)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane