• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: chaos przez zmiany parkingowe

Piotr
22 maja 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach

- Po co kreować reguły, których później nikt nie przestrzega oraz nikt nie egzekwuje - pyta pan Piotr, odnosząc się do rozszerzonej Strefy Płatnego Parkowania w Gdyni. Według czytelnika Trojmiasto.pl po zmianach powstał niebywały chaos.



Czy zostawiasz auto w strefach płatnego parkowania?

Mija blisko rok od wprowadzenia nowych stref płatnego parkowania w Gdyni oraz podwyżek za parkowanie w dotychczasowych lokalizacjach. Przez ten czas pojawiło się sporo kontrowersji.

Interweniował rzecznik praw obywatelskich, prokuratura, a władze miasta w tym roku wprowadziły istotne zmiany. Zostały dwie strefy, skończono współpracę z zewnętrznym operatorem dziewięciu parkingów i umożliwiono mieszkańcom - za okazaniem identyfikatora - parkowanie w niedziele za darmo.

Mimo to mieszkańcy nadal mają wątpliwości, czy zeszłoroczne zmiany zasad parkowania nie przyniosły więcej szkód niż pożytku i czy miały sens.

Płatne parkowanie w Gdyni: zasady, abonamenty, identyfikatory mieszkańca



Poniżej argumenty pana Piotra, który przekazał je naszej redakcji:

Zastanawiam się, czy środki wydane na Strefę Płatnego Parkowania nie zostały zmarnowane. Poza wieloma przykładami absurdalnego wyznaczenia miejsc parkingowych oraz braku właściwego oznaczenia, które były już wielokrotnie opisywane, system nadal jest niewydajny i wadliwy.

  1. Strefa nie ma wyraźnego oznaczenia, iż parkowanie poza wyznaczonymi miejscami jest zabronione. Samochody stoją więc na trawnikach, podjazdach i skrzyżowaniach, aby uniknąć opłaty.
  2. Brak oznaczenia pionowego. Oznaczenie poziome P7B jest często pokryte liśćmi, śniegiem lub piaskiem i przez to niewidoczne. Samochody parkują więc na zakazie zatrzymywania, a kierowcy, szczególnie przyjezdni, narażeni są na blokady po interwencjach mieszkańców. Dla wielu kierowców linia P7B jest również niezrozumiała.
  3. Kompletny brak egzekwowania prawidłowości parkowania. Mieszkańcy zostawiają pojazdy, gdzie im wygodnie, głównie na chodnikach, a wyznaczone miejsca stoją puste. To stało się już regułą.


Po co kreować reguły, których później nikt nie przestrzega oraz nikt nie egzekwuje? Wprowadza to jeszcze większy chaos niż przed wdrożeniem stref.

Podobnie wygląda sytuacja przy molo w Orłowie. Zakaz ruchu obowiązuje od parkingu na Orłowskiej, a ruch na odcinku z zakazem jest spory. Czy nie można zainstalować kamery wykroczeń i egzekwować prawa?

Cytując Jerzego Stuhra: "Ja tu widzę niezły burdel".

Odpowiada Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

1. Strefa Płatnego Parkowania oraz Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania są bardzo dobrze, wyraźnie i prosto wyznaczone oraz oznakowane. Oczywiście zdarzają się sytuacje, że kierowcy łamią zasady i parkują na trawnikach i innych miejscach niedozwolonych. Każde takie nielegalnie parkowanie bezzwłocznie należy zgłaszać straży miejskiej lub policji, które sprawnie egzekwują łamanie prawa.

2. Posiadając uprawnienia do kierowania pojazdem samochodowym, jesteśmy zobowiązani do tego, aby znać znaczenie wszystkich znaków drogowych. Liście, śnieg czy piasek są systematycznie usuwane przez służby miejskie, a oznakowanie, które się starło, jest odnawiane w ramach corocznego odtworzenia oznakowania poziomego.

3. Należy wziąć pod uwagę oznakowanie B39 wprowadzone na większości obszaru Strefy Płatnego Parkowania, które pozwala mieszkańcom posiadającym abonament parkingowy do parkowania poza miejscami wyznaczonymi, ale zgodnie z przepisami ruchu drogowego.

Nawiązując do wspomnianego dużego ruchu przy molo w Orłowie: zakaz ruchu nie obowiązuje mieszkańców dolnego odcinka posiadających identyfikatory, służb, dostawców oraz osób niepełnosprawnych. Jest to bardzo turystyczny rejon miasta, w związku z czym ruch jest tam naturalnie duży. Egzekucją nieuprawnionego wjazdu sprawnie zajmuje się straż miejska.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (182) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Szofery nie szanują przepisów i nie stać ich na parkingi. (3)

    • 33 52

    • A to wszystko przez maliniaka z Nowogrodzkiej bo zagarnął Gminom kasę.

      • 16 11

    • Na zdjęciu pięknie widać

      Ten po lewej musiał mimo szerokiego miejsca zacumować na chodniku, bo asfalt przecież płynie. I zarówno jemu, jak wszystkim jak leci po prawej powinien momentalnie polecieć mandat za niezachowanie 1,5 metra miejsca dla pieszych na chodniku. Kasa leży na ziemi, tylko schylić się nie ma komu.

      • 22 1

    • Przepisy to większość zna ale je ma w tyłku

      • 0 0

  • (9)

    Przez te abonementy które mieszkańcy powinni mieć za free,brak miejsc parkingowych i horrendalne ceny za postój Gdynia jest jednym z najbardziej nieprzyjaznych kierowcom miejsc.Omijam szerokim łukiem,na spcer wybieramy inne miejsca...znajomy ostatnio był na Świętojanskiej,zionie pustkami.Pozostały banki,apteki i żabki.

    • 88 24

    • Ty na Świętojańskiej ? Auta nawet nie masz i nie opuszczasz ROD tylko chlejesz od rana. (1)

      • 19 16

      • Ma. Dostał od mamy pod choinkę żółtego poloneza na kablu za PRLu.

        • 6 2

    • No pacz pan, a mnie stać na zaparkowanie i zatankowanie i za OC/AC i na mechanika jak potrzeba. (2)

      A skoro ciebie nie stać na parking, to cię nie stać na samochód, proste jak zwoje mózgowe twojego kochanego carycy Suskiego.

      • 18 19

      • Bo samochody bedą niedługo tylko dla elity. (1)

        Jak Warszawy, Wołgi, Moskwicze i Wartburgi w latach 60. Wtedy przodownik pracy socjalistycznej po 10 latach pracy mógł liczyć na talon.uprawniajacy do zakupu Syrenki lub Trabanta. Tak ma wyglądać przyszłosć po przejściu Kola Wielkiego Resetu. Wracamy do podstaw.

        • 6 2

        • Raktywisci miejscy to gomułkowcy

          • 3 1

    • Nie ośmieszaj się. Każde miasto wielkości Gdyni pobiera opłaty. I nie tylko w PL. A ty chciałbyś

      za darmo parkować ?

      • 16 17

    • Miasto nieprzyjazne kierowcom to miasto przyjazne pieszym.

      • 8 10

    • Świętojańska umiera po przebudowie. (1)

      Już tak jest od dawna.

      • 15 5

      • Przestań już wszędzie wPiSywać te kłamstwa.

        Wolne lokale to wina pazerności prywatnych właścicieli kamienic i PiSowkiej polityki.

        • 0 2

  • Płacenie w SPP w Gdańsku oznacza kary dla mieszkańców (6)

    Jakie? Otóż za kasę z SPP ktoś buduje kolejne i**otyczne przejście nad tunelem.

    PS. Chcę zobaczyć jak niepełnosprawny po przebyciu tego przejścia jedzie wózkiem inwalidzkim pod górkę na Curie-Skłodowskiej - do Akademii Medycznej podjeżdża się autobusami 115, 131 i 283 - jeżeli kursują za rzadko to należy je wzmocnić, a nie pseudoinwestycją zwalniać linie tramwajowe i mnożyć korki, które oczywiście powodują, że powietrze jest dużo "czystsze"... Pseudo inwestycje prowadzone przez pseudo prezydenta, która jest festyniarą...

    • 51 21

    • ból sempiterny blachosmrodziarzy (2)

      to coś, co najlepiej świadczy o jakości i potrzebie danej inwestycji

      • 8 18

      • Nie mów do niego takimi trudnymi wyrazami, bo usiadł w kącie i duma co to znaczy.

        • 9 10

      • No tak bo trzeba zorganizować podwózkę dla wszystkowerów

        • 0 0

    • Klasyczne utożsamianie mieszkańców ze zmotoryzowanymi (2)

      Świat nie kończy się na twoich 4 kółkach

      • 7 8

      • Znacząca większość mieszkańców to zmotoryzowani (1)

        • 4 2

        • Około 18% mieszkańców miasta porusza się codziennie samochodem

          To nawet nie jest 1/5

          • 2 4

  • To samo jest w Gdańsku. (4)

    Aby uniknąć opłaty łobuzy parkują na chodnikach i trawnikach a Straż Miejska nie istnieje.

    • 32 20

    • (3)

      Jak urzędnicy nie płacą to czemu ja mam płacić? Co wolno wojewodzie? Widzę komuna wiecznie żywa, ale ja w niej nie uczestniczę :)

      • 7 16

      • dlaczego piszesz nieprawdę? (2)

        znam urzędników Gdańska korzystających z rowerów, chodzących pieszo i jeżdżących tramwajami i autobusami

        • 14 3

        • Ilu znasz?

          Skoro tak to dlaczego pod urzędami pełne parkingi zastawione autami urzędników.

          • 6 4

        • Szeregowe panie Bożenki z sali obsługi mieszkańców

          Szkoda, że Duszessa i reszta wierchuszki nie posmakuje własnego lekarstwa.

          • 4 3

  • Gorsza sytuacja jest tylko na terenie Nowego Orłowa (11)

    Masakra kto to wymyślił ze nie można przejechać przez ulicę i nie można się minąć.

    • 47 15

    • Opinia wyróżniona

      Czy można wprowadzić na teren wyjazdu pod molo w Orłowie (8)

      Specjalne oznaczenie dla motocyklów. Bo ich właściciele myślą ze zakaz wjazdu ich noe obowiązuje!

      • 33 18

      • (7)

        Bo nie obowiozuje

        • 5 23

        • Obowiązuje ale nie ma jak to być zakompleksionym (1)

          Właścicielem głośnego motocyklu i podjechać pod sama plażę żeby wszyscy Zobaczyli jaki jestem duży

          • 29 12

          • gość

            i kto tu ma kompleks..

            • 3 1

        • Tak się składa, ze na zakazie ruchu nie można wjechać. (4)

          Ale można motocykl wprowadzić. Prowadząc pojazd jest się pieszym.

          • 12 1

          • (1)

            Jade motocyklem na wlaczonym silnik do zakazu, po zakazie wylaczam silnik i sie tocze. Dziekuje.

            • 2 8

            • Niestety, nie.

              Nadal jedziesz. Kiedyś też tak myślałem. Ale przed urzędem w Krynicy Morskiej policjant wyprowadził mnie z błędu. Na szczęście skończyło się na pouczeniu ;-)

              • 4 1

          • (1)

            Jadę samochodem do zakazu, przy zakazie wyłączam silnik i pcham samochód dalej - jestem pieszym i wolno mi.

            • 7 0

            • I właśnie to jest świetny sposób na parkowanie na chodniku za słupkami! Dzięki za pomysł, będę musiał kiedyś spróbować.

              • 1 1

    • Logiczne. Uspokojenie ruchu. Raz ty poczekasz raz ten z przeciwka.

      • 9 8

    • szczurek i jego podwładni

      • 1 1

  • Odpowiadam na powyższe:
    Ponieważ to bubel, mokry sen, pisany na kolanie.
    Efekt długu i wynik gospodarności.
    Dziecko władzy, chrześniak deweloperów,

    • 40 12

  • Następny (3)

    Idź pan do urzędu, zgłoś swoje uwagi, może jakiś inicjatywa większej liczby osób... Może uda się coś zrobić

    Łatwiej jednak z klawiatury napisać o swoich przemyśleniach i poskarżyć się w internetach, zamiast wziąć sprawy w swoje ręce

    • 14 44

    • Gdynia to miasto prywatne.

      Pan na włościach słucha tylko samego siebie. Jego słuchać mają inni. W Gdyni panuje ustrój feudalny. Wiec w Gdyni w swoje ręce można wziąć tylko widelec, noż i łyżkę.

      • 9 1

    • Przecież Pan czytelnik to postać fikcyjna.

      Artykół wymyślony aby zwiększyć ilość czytających i piszących komentarze.

      • 2 2

    • no jasne, to po co płacimy rządzącym?

      • 0 0

  • (9)

    Ja i tak się dziwię że jeszcze w centrum Gdyni ktoś mieszka.Trzeba mieć końskie zdrowie i dobra wypłatę aby się tam utrzymać.Stąd wiele kamienic stoi puste albo pod wynajem...a parkowanie...mnie już w tym mieście nie zobaczą.Bye.

    • 71 21

    • Dlaczego?

      • 9 4

    • I dzięki Bogu.

      • 16 11

    • Jeszcze gdybyś z tego portalu zniknął, to by było miodzio.

      Bo też cię tu nie chcemy widzieć.

      • 23 13

    • Tej garstce cwaniaków o to chodzi żeby wyludnić miasto i żeby zostali sami swoi.

      • 9 11

    • (1)

      Słusznie. Twoje miejsce jest w jakimś Wejherowie, Kościerzynie czy innym miejscu gdzie 10 letnie aUdi w TDiku to splendor i powód do dumy.

      • 7 16

      • Myślę, że częściowo utrafiłeś w sedno.

        W mniejszych miejscowościach jest więcej wolności, grupa rowerowych fanatyków nikomu nie narzuca, jak mają żyć. Jeżeli czlowiek szanuje wolność i samego siebie, nie ma duszy niewolnika - nie ma w tym mieście czego szukać. Trzeba "aktywistom-terrorystom" zostawić to miasto, ktore jeszcze w latach 80 bylo symbolem przemyslu morskiego, dumy mieszkancow i ostoją walki o wolność, która tu mineła bezpowrotnie.

        • 14 1

    • Końskie zdrowie? (2)

      Właśnie ci co mieszkają w centrum mają wszystko pod nosem, lekarzy, szpitale, rehabilitację itp. Nigdzie nie trzeba jeździec - wszystko na wyciągnięcie ręki

      • 7 6

      • Centrum się starzeje (1)

        Starym ludziom to bardziej potrzebne niż Tobie, zazdrościsz im?

        • 4 3

        • Teoria rodem z wczesnych lat 90-tych

          • 0 2

  • Polityka parkingowa władz Gdyni woła o pomstę do nieba (16)

    Prezydent i grupka aktywistów terroryzują większość mieszkańców. Polikwidowali większość miejsc parkingowych w centrum, strefę rozszerzyli na ościenne dzielnice, każą płacić 7 dni w tygodniu od 8 do 20. Te działania praktycznie wykończyły centrum, tylko na Świętojańskiej jest 47 lokali do wynajęcia.

    • 115 17

    • Większych bzdur dawno nie czytałem. Była pandemia koleś, co wykończyła biznes nie tylko w Gdyni. (1)

      I bardzo dobrze, że są jacyś aktywiści, bo inaczej smrodziłbyś dalej centrum Gdyni swoim autkiem.

      • 14 43

      • W Gdyni nie ma aż takiego smrodu spalin ponieważ jest zbudowana logicznie zgodnie z zasadami i wiatr robi swoje.

        • 15 3

    • I śmieszne z twojej strony jest to, że ponoć zmniejszyła się liczba miejsc parkingowych. Pora (1)

      abyś odkrył w centrum parkingi podziemne.

      • 12 23

      • Po co ta liczba mnoga.

        • 5 0

    • Im dokładnie o to chodzi. Centrum ma być dla bogaczy i swoich.

      • 22 10

    • Święta prawda. Znajoma jest z gdańska od 3 miesięcy. Prowadzi sklep na świętojańskiej (5)

      Ale 800zł co miesiąc za parking, opłaty, inne podatki dobrowadziły ją na skraj bankructwa. Od przyszłego miesiąca będzie kolejny wolny lokal na świętojańskiej. Ta władza wykańcza biznes.

      • 32 12

      • KAżdy płacie za parking, opłaty i inne

        widocznie miała słaby ten biznes

        • 6 20

      • "Jak ktoś nie potrafi prowadzić firmy, to niech się za to nie bierze" - Jarosław Kaczyński. (1)

        • 2 14

        • Powiedział specjalista od prowadzenia firm.

          • 8 2

      • Ta władza niezmiennie od 25 lat wybierana jest przez Gdynian. Strach przed zmianą..... (1)

        • 2 0

        • I jest się czego bać. Może być jeszcze gorzej.

          Gdańsk tego przykładem.

          • 0 0

    • Po pierwsze, liczba dojazdów do pracy samochodem i w GD i GA to poniżej 50% wszystkich dojazdów (3)

      Więc żadna większość. A to "likwidowanie większości miejsc parkingowych" to jakieś bredzenie wąchacza kleju. W całym centrum zlikwidowano kilkadziesiąt miejsc parkingowych. W zamian powstał parking pod filmówką na 199 miejsc i jest robiony kolejny pod parkiem centralnym (co jest notabene bzdurą). Płatne parkowanie przez 7 dni obowiązuje tylko w ścisłym centrum, w strefach ościennych nie. Wyrzuć ten butapren.

      • 9 30

      • Może poniżej 50% (1)

        Ale w Gdyni ponad 48% podróży realizowanych jest samochodem. Jest to absolutnie najliczniejsza grupa, ponad 10% więcej niż komunikacją miejską

        • 5 3

        • Czas to zmienić.

          • 0 4

      • konkrety

        Kilkadziesiąt miejsc ?? to jak ty to liczyłeś ?? parking na końcu skweru (kilkadziesiąt miejsc), parking przy teatrze (kilkadziesiąt miejsc), parkingi wzdłuż 10 Lutego, parking wzdłuż 3 maja, a do tego co najmniej kilkanaście miejsc w innych miejscach jak np. w okolicach Żeromskiego. Następne czekają w kolejce na Starowiejskiej i Abrahama. Parking podziemny przy teatrze jest od lat więc nie powstał on jako alternatywa dla likwidowanych miejsc, a poza tym jest on w części wydzielony dla abonamentowców więc nigdy nie będzie tam dostępnych 199 miejsc dla ludzi z ulicy. Jedyny nowy parking to ten podziemny obok urzędu, który teraz jest budowany, ale to akurat moim zdaniem największa bzdura i wyrzucone pieniądze.

        • 1 0

    • Mimo to ci sami albo nie pójdą na wybory lub znowu wybiorą ekipę Szczurka. Taka jest Gdynia.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane