• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: kryzys w komunikacji to efekt wieloletnich zaniedbań

Mateusz
12 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Według naszego czytelnika, obecny stan komunikacji miejskiej w Gdańsku to nie zła passa, a wieloletnie zaniedbania na wielu polach. Według naszego czytelnika, obecny stan komunikacji miejskiej w Gdańsku to nie zła passa, a wieloletnie zaniedbania na wielu polach.

Po ostatnich wypadkach i kolizjach gdańskiej spółce GAiT zostały już tylko dwa sprawne rezerwowe tramwaje. Otrzymaliśmy sporo ciekawych spostrzeżeń od naszych czytelników, zaniepokojonych tym, co się dzieje z transportem zbiorowym w Gdańsku. Poniżej list pana Mateusza, który uważa, że obecny kryzys ma co najmniej trzy przyczyny.


Oto jego list:

Chciałbym zwrócić uwagę na pewną bardzo ważną kwestię w kontekście tekstu "Trzymajmy kciuki za tramwaje". Artykuł skupia się głównie na tym, że w Gdańsku jest coraz mniej sprawnych tramwajów. Natomiast kwestia bezpieczeństwa oraz zapobiegania kolejnym wypadkom jest tylko delikatnie wspomniana na końcu.

Najbardziej wstrząsające w tym artykule było dla mnie to zdanie "prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów trzyma kciuki, by pechowa passa się skończyła".

Naprawdę? Prezes trzyma kciuki? Zamiast zlecić kontrolę bezpieczeństwa wszystkich zwrotnic? Zamiast zwrócić uwagę, że w Gdańsku przez lata zaniedbywano bieżące utrzymanie tramwajów? Zamiast postawić na dodatkowe szkolenia dla motorniczych lub starać się o zwiększenie bezpieczeństwa w newralgicznych punktach?



Uważam, że zamiast trzymać kciuki za nasze tramwaje, powinniśmy raczej zwrócić uwagę na przyczynę tego stanu rzeczy. I uważam, że przyczyną nie jest "zła passa", a po prostu wieloletnie zaniedbania.

Niestety nie można wyeliminować wszystkich czynników (jak np. wypadków spowodowanych przez innych kierowców), ale przynajmniej można należycie zadbać o obszary, w których jest się bezpośrednio odpowiedzialnym za bezpieczeństwo pasażerów.

Przede wszystkim bieżące utrzymanie i właściwe serwisowanie tramwajów. Przypomnę wypadek z tirem na al. Hallera - pod uwagę brana jest awaria hamulców w pojeździe. Nie powinno być takiej sytuacji - serwisanci GAiT muszą być pewni, że hamulce zadziałają w każdej sytuacji - a jeśli nie, to tramwaj jest potencjalnie niebezpieczny i nie może wyjeżdżać na trasę.

Przypomnę także artykuł o serwisowaniu tramwajów Pesy - to pytanie można dziś powtórzyć - czy GAiT dobrze dba o tramwaje?

Po drugie infrastruktura techniczna - utrzymanie jej to nie tylko wygoda motorniczych (tak jak ze zwrotnicą na skrzyżowaniu 3 Maja i Nowych Ogrodów) ale także kwestia bezpieczeństwa i opóźnień - jak mogliśmy się w ostatnich dniach przekonać. Tutaj również nie powinno być sytuacji, w której podejrzewamy awarię zwrotnicy. Po to jest serwisowanie i bieżące utrzymanie infrastruktury, by do takich sytuacji nie dochodziło.

A wiem co najmniej o jeszcze jednym przypadku awarii zwrotnicy - w zeszłym roku na skrzyżowaniu Pomorskiej i Chłopskiej, gdzie część tramwaju pojechała prosto, a środkowy człon "postanowił skręcić". Wydaje mi się, że ta kwestia leży po stronie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, a skoro tak, to GAiT powinien uciekać się do wszelkich środków, by wymagać właściwej obsługi infrastruktury technicznej.

Ostatnia sprawa to edukacja motorniczych, postawienie na szkolenia oraz sprawdzanie, gdzie można poprawić infrastrukturę drogową, by do wypadków nie dochodziło w ogóle lub by zdarzały się dużo rzadziej. Ostatnio czytałem o dwóch pomysłach stworzenia buspasów przez skrzyżowania - na rondzie de La Salle oraz na skrzyżowaniu Dmowskiego i Grunwaldzkiej. Wierzę, że można także znaleźć mądre rozwiązania w tych miejscach, w których zdarza się, że samochód wpada pod tramwaj.

I naprawdę: zamiast trzymać kciuki, trzeba wziąć się do roboty.

Mateusz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • Dobrze gada (11)

    Polać mu!

    • 412 20

    • Klątwa Lisickiego. Gdzie ten człowiek się pojawia, tam chaos i spustoszenie. (3)

      • 50 8

      • (1)

        jak jedyna umiejetnoscia jaka posiada jest 'bycie kolega budynia' to czemu sie dziwic

        • 17 4

        • Znajomość to podstawowa zdolność, decydująca o znalezieniu pracy w UM, zwłaszcza na ważnym, dobrze płatnym

          i mało wymagającym stanowisku.
          Na dwa pokolenia do przodu w Gdańsku jest pozamiatane.
          Tak myślę

          • 6 1

      • Taki odwrócony Midas. Czego się nie dotknie zamienia w budyń. A może w co innego.

        • 14 4

    • Naprawdę? Ja myślałem że to przyszło tak nagle.

      • 11 2

    • Dokładnie!

      To samo pomyślałem ;)

      • 9 1

    • Może prezes nie tylko trzyma kciuki (1)

      ale też się modli.
      A wtedy to już powinno wystarczyć.

      • 17 3

      • tak jak nasi osłowie w sejmie o deszcze się modlili

        zamiast użyć rozumu i działać

        • 10 0

    • Liska powinni wylać na zbity pysk

      I polać wodą ze szlaucha, żeby spłynął do rynsztoka, tam gdzie jego miejsce

      • 23 1

    • Limuzyny są sprawne i w odpowiedniej ilości?

      • 5 0

    • jak oni tylka tna koszta

      wina jest w szkoleniach dlaczego motorniczy czy kierowca nie ma przerwy normalnej nawet jak jest opozniony tyko mu ta przerwa przepada . dlaczego Gdansk kupuje zlomy

      • 8 1

  • Dziś po poludniu (8)

    W Nowym Porcie stuknie tramwaj 1107 na linii 10

    • 58 17

    • To ty Czesiu?

      Masz 2 zmianę 3

      • 11 0

    • Co wy piszecie za głupoty (2)

      W Gdańsku komunikacja działa świetnie. Co tydzień widzimy artykuły o tym, że Gdańsk kupuje nowe tramwaje... trolle wręcz pieją z zachwytu jak ten gdańsk się rozwija i jak daleko w tyle zostawił już Paryż i Londyn. Przecież to w Gdyni jest marazm i nic się nie dzieje.

      • 14 6

      • Co ty pieprzysz.. (1)

        Gdańsk kupuje..Gdańsk kupuje ale za nasze, mieszkańców, płatników VAT pieniądze.i nie życzę sobie by słabo wykwalifikowani, pracownicy ZTM je rozbijali, a my mamy 3mać kciuki..

        • 14 2

        • skoro kupuje to gdzie one sa? Jak narazie ogłosili jakiś przetarg, który nie wypalił bo ksy nie starczyło. Drugi ma się odbyć lada dzień na ... 15 nowych tramwajów, które MOŻE będą dostarczone w 2018. Gdańsk jak narazie kupował złomy z niemiec... 40 - 50 letnie

          • 10 0

    • A Annuszka (1)

      Właśnie rozlała olej na przejściu przez tory, więc uważaj.

      • 7 1

      • ... ile by tego oleju nie rozlała - tym razem (nadal) głowy nie polecą (ani po bruku, ani po szczeblach kariery).

        • 2 0

    • 1107 tramwaj lini numer 10

      jechałem dziśiaj spod stadionu energa do siedlec pętli o 16-15 spod stadionu energi i zajechałem szczęśliwie bez żadnych atrakcji

      • 3 0

    • a czy 1107 to nie jest dziś czasem 7 ?

      • 0 0

  • Domena korporacji i kadry zarządzającej (5)

    Przerost zatrudnienia kadry menedżerskiej nad pracownikami.Kierownictwo i Zarząd wie najlepiej...nie prowadząc dialogu z pracownikami..za 1 min spóznienia pracownik ma po premii..Czy Dyrektorzy za każdy 1 tramwaj mają i Zarząd po pensji ?
    Struktura:
    http://www.gait.pl/wp-content/uploads/2015/09/Schemat-08-12-2016-do-RegOrg.pdf
    Wszystko w temacie
    Działy w krawatach propocja 3 do 1.
    A za trawmaje i tak zapłacą Gdańszczanie.

    • 274 8

    • Ależ ta struktura tej spółki skomplikowana, jak tu się połapać w zarządzaniu czymś takim?

      Poza tym, chyba za dużo natworzone tych stanowisk. Jeden prezes, dwóch wiceprezesów, dwóch dyrektorów. Tych 2 dyrektorów co najmniej do likwidacji.
      Druga sprawa, czemu Dział Zamówień Publicznych przy wiceprezesie ds. Przewozów, Infrastruktury i Rozwoju?? Nie lepiej pasowałby w pionie wiceprezesa ds. ekonomicznych?

      • 21 2

    • (3)

      ok 30% pracownijków GAiT zajmuje się tzw. niczym. Są bo są. Rzeczy może robić 2-3 osoby robi 10-cio osobowy dział. Po co planiści rozkładów w GAiT skoro ZTM tworzy rozkłady? po co tak liczny Nadzór Ruchu GAiT skoro jest skromna Central Ruchu ZTM? Po co jest dział marketingu jeżeli GAiT ma wykonywać tylko kursy. Po co bogate, odnawiane budynki? po co odnawiano bazę autobusową skoro było wiadomo że idzie na sprzedaż. Jak to jest że GAiT bywa sponsorem różnych rzeczy jeżeli on tylko przewozi ludzi? itd ....

      • 62 3

      • Po to, żeby krewni i znajomi królika mieli wygodne stołki i godziwe emeryturki

        Proste? Proste - nie zadawaj głupich pytań.

        • 38 0

      • Sprawy pracownicze rozbite na trzy działy - zasobów ludzkich, rozliczeń pracowniczych i analiz kosztów pracowniczych. Połączyć dwa w jeden, już jeden kierownik mniej.

        • 23 0

      • Drogi kolego. Jestem motorniczym z prawie 13 letnim stażem. I powiem Ci tak. Z tego co wiem to ten twój jak nazwałeś liczny nadzór ruchu liczy 16 osób gdzie całodobowo pełnią dyżury. To oni jeżdżą do awarii kolizji i wypadków. Nie twoja skromna centrala ruchu. Porobili etatów we tej centrali pod pretekstem kontroli i organizacji. Tylko po co jak co kolwiek się dzieje ich nigdy nie ma. My motorniczowie dostajemy po głowie bo nie ma nikogo do informowania ludzi na przystankach mimo iż zostali do tego "zatrudnieni".jeśli chodzi o kontrolę czy wszystko jest wykonane to do czego oni są potrzebni skoro wpakowano parę tysięcy w urządzenia SIP które na bieżącą przesyłają informacje do serwera. Poza tym żaden z tych ludzi nie ma uprawnień na autobus nie mówiąc o tramwajach. Są po prostu zieloni. Druga sprawa ZTM robi rozkłady zgadza sie w gait są planiści to też prawda z tym że oni zajmują się grafikami dla załogi i jest ich raptem dwóch na cały wydział tramwajowy. Ja rozumiem że Lisicki przyszedł z nadania i ta cała Centrala ruchu jest jego dzieckiem jak jeszcze próbował rządzić Gdańskiem i krzywdy im nie da zrobić ale niech pogoni to towarzystwo do prawdziwej roboty a nie udawania strażników prawa rodem z Teksasu.

        • 31 3

  • (9)

    Dlaczego prezes GAiT nie wyleciał jeszcze na zbity pysk skoro dzień w dzień jakiś tramwaj albo stoi zepsuty albo bierze udział w wypadku

    • 259 16

    • Bo kazdy wypafek jest z winy (3)

      Motorniczego

      • 17 25

      • (1)

        a nawet jeśli nie jest, to i tak odczuje to finansowo

        • 22 0

        • Wkrótce zabraknie motorniczych

          Wezwą słynną tramwajarkę z odsieczą

          • 14 1

      • Jełopy nie pojęły i minusują

        W GAiT zawsze jest wina motorniczego.
        Tak samo jak było z wypadkiem "Lechii" na Morenie, która wbiła się w wóz sieciowy stojący na torowisku. Wina motorniczego była taka, ze dopuścił idiotów z nadzoru ruchu do tramwaju, a ci odcięli zasilanie i puściły hamulce. Zdrowiem przypłacił to niewinny człowiek, a w sumie szczęście GAiT-u, że ten samochód tam stał, bo inaczej tram poszedłby w dół, aż na Siedlce - bez jakiejkolwiek kontroli. Byłaby masakra.

        • 42 3

    • Bo jest krewnym i znajomym pewnego królika? (1)

      Który w dodatku za dużo wie o tym króliku?

      • 23 0

      • Dlatego że swego czasu specjalnie dla pana Lisickiego utworzono stanowisko w ZKM :)

        Powołąno urząd "wiceprezesa zarządu i dyrektora ds. przewozów, infrastruktury i rozwoju " żeby się chłop nie nudził po rozstaniu z funkcją wiceprezydenta :) A potem awansik i proszę..

        • 9 1

    • dawno powinien czyścić Zwrotnice !!!#!

      • 11 0

    • Rączka rączkę myje

      Na niebieskie flagi była kasa. Wolą zapraszać uchodźców, których powinni umieścić w ośmiu mieszkaniach, wiecie czyich.

      • 13 7

    • Bo...

      Pewnie jest znajomym Prezydenta Miasta Gdańska lub jest jemu przychylny?

      • 2 0

  • Czytelnik-specjalista (17)

    Wiedza na poziomie prezesa.

    • 59 136

    • Wyższa. (2)

      • 20 2

      • A to akurat nie sztuka (1)

        • 11 0

        • Nie ważne co umiesz, ważne kogo znasz (albo na kogo masz "haki").

          • 5 3

    • (1)

      taki autosabotaż

      • 5 0

      • raczej młode wilki

        chcą wygryźć prezesa ze stołka i przysyłają na trojmiasto.pl takie wyciskacze łez, a dziennikarze jak zwykle nie połapali się, że ktoś nimi manipuluje

        • 1 1

    • (1)

      O tym że bazie serwisowej panowało (i pewnie nadal panuje) bezhołowie i każdy robi co chce, to wiadomo nie od dziś. Poziom utrzymania taboru - osoby jeżdżące tramwajami same widzą jak to wygląda. Kierownictwo przez wiele lat nie sprawowało (i nadal nie sprawuje) jakiegokolwiek nadzoru nad tą sferą, a gdy kota nie ma to myszy harcują. Przy czym nikomu nie zależy na poprawie - ani kierownictwu, ani "dołom" nie chce się pracować, sytuacja której biorą pensję za obijanie się wcale im nie przeszkadza. A w razie wypadku zawsze można powiedzieć że winny jest motorniczy.

      • 42 3

      • Maniek ,
        Skoro wiesz nie od dziś , to dlaczego tak długo milczałeś !

        Po wpisie niżej , " potrzymać kciuki za 2/3 stawki prezesa" ,
        to wychodzi na to , że dobrze się znajdujesz w tym bezhołowiu .

        Obserwator .

        • 6 10

    • U kogoś zabolała konstruktywna krytyka (3)

      I dalej stawiać minusy i bąki zbierać...

      • 15 8

      • (2)

        To jest konstruktywna krytyka? Facet pie*doli trzy po trzy, ze awarie mechaniczne się nie powinny zdarzać.

        • 8 23

        • masz problemy z czytaniem? (1)

          Facet pisze, że te problemy to nie przez zły los, tylko brak odpowiedniego serwisu taboru oraz infrastruktury. Oraz brak szkoleń.
          I naprawdę trudno jest mu nie przyznać racji.

          • 28 2

          • Dokładnie

            W GAiT i kiedyś ZKM słynna była maksyma: "zajmiemy się tym, jak już się zepsuje".

            • 20 1

    • No to powiedz mądralo, gdzie czytelnik nie ma racji (5)

      Tylko konkrety proszę

      • 16 4

      • nigdzie czytelnik nie ma racji, tylko snuje domysły nie posiadając żadnych danych (4)

        kolejny internetowy specjalista z wyciętego lasu
        ma swoją opinię,
        ile ludzi tyle opinii
        a podstawy do tego jakie? jakieś fakty może?
        nie ma?

        • 6 22

        • Otóż ma rację (1)

          Bo posiada wiedzę o infrastrukturze i wymogach wobec jej funkcjonowania. Ma też konkretne rekomendacje. Sam byś głupi trollu nie wiedział nawet jak zwrotnice wpływają na bezpieczeństwo i w jakim są stanie.

          • 6 2

          • oho, koniec argumentów i początek wyzwisk

            czytlnik nie ma bladego pojęcia o czym pisze,
            to zwykły oglądacz seriali o niewolnicy Izaurze

            • 0 1

        • Podałeś same fakty, konkrety i podstawy. (1)

          Jesteś raczej z modlących, czy z frakcji trzymania kciuków za tabor w GAiT?

          • 1 2

          • czytelnik też nie podał ani jednego faktu

            tylko woje wyssanez palca opinie
            ogórku małosolny

            • 1 2

  • (6)

    haha każdy jest specjalistą od wszystkiego :)

    • 54 41

    • Oj! - a z Tobą też coś nie tak, znam się na tym.

      • 2 2

    • A skąd wiesz, czym zajmuje się czytelnik? (3)

      Nie masz nawet pojęcia, jaką wiedzę potrafią mieć tzw. amatorzy. Wystarczy poczytać specjalistyczne portale i wtedy zrozumiesz, że ludzie mający hobby potrafią wiedzieć więcej, niż nasi wysoko wyspecjalizowaniu urzędnicy z róznych miejskich spółeczek i samego UM.

      • 10 4

      • nie bredź kolego, tak wam się amatorom tylko wydaje, że coś wiecie

        specjaliści przed monitorami,
        specjalistyczne portale, buahaha, wędkarskie chyba,
        czytelnik jest kim? nie napisał, może być pacjentem zakładu psychiatrycznego
        i szuka poklasku i rozgłosu, wariat zwykły,
        tego nei wiemy bo się nie pochwalił

        • 3 8

      • Każdy amator z tzw. wiedza może się zatrudnić np w GAiT lub ZTM, lub GZDIZ i tam jakże dużą swą wiedzę wykorzystać.

        • 0 3

      • wydaje się, że "pan marian" jest wiceprezesem

        i to "wice" zaczęło go uwierać

        • 2 0

    • Jak Prezes GAiTu

      • 1 1

  • Jazda (4)

    Tramwaj zwany pożądaniem...pozdro

    • 46 3

    • "wesoło w czubie i w piętach

      a najweselej na skrętach"

      "A w maju
      Zwykłem jezdzić, szanowni panowie,
      Na przedniej platformie tramwaju! "

      • 6 0

    • Tak tak, byl tam taki Polak Kowalski (mlodziutki Marlon Brando), ktory zaraz kazdemu dawal w dzób albo rozwalal co bylo pod reka, jak sie wkurzyl.

      • 5 0

    • Panie, to się wyklepie!

      Albo tramwaj zwany poskładaniem!

      • 3 1

    • Dokąd jedzie ten tramwaj - Janusz Zajdel

      • 1 0

  • Kiedyś był napis "rozmpwa z motorniczym podczas jazdy zabroniona" (9)

    Dzisiaj rozmowy motorniczych obu płci, wydaje się nie mieć końca.Ile można pie...ć przez telefon?.Dodam, że sam pracowałem w ZKM jako motorniczy 9 lat i nie ma czegoś takiego, jak podzielność uwagi, majác na uwadze, zdrowie i życie pasaźerów..

    • 157 17

    • kilka krotnie juz pisalem o tych gadajacych tramwajarzach ze sluchawkami w uszach. (1)

      tramwaj to nie auto prywatne i gadka przez telefon nawet przez zestaw słuchawkowy jest niedozwolona , wręcz powinna być karalna.
      W końcu czas by pasażerowie zaczeli dbac sami o własne bezpieczeństwo kontrolując prowadzących tramwaje , najlepiej robic zdjęcia tym co gadaja przez telefon .

      • 24 21

      • Prawo o ruchu drogowym nie zabrania rozmowy więc stolec zrobisz Bancwole

        • 9 7

    • (4)

      Też swoje wyjeździłem w tym kolchozie i bardziej mi przeszkadzało w pracy pierd...lenie o biletach niz sluchanie radia na sluchawce czy nawet rozmowa. Glownie przez idiotow ktorzy Nie potrafia czytac 1. ze "rozmowa z motorniczym podczas jazdy jest zabroniona" 2. Ze "bilety sprzedawane sa za odliczona kwote". Dodatkowo, ze na tramwaj sie czeka, a nie tramwaj czeka na ciebie. Kazdy nosi swoje wiadro egoizmu i wylewa je na innych, to czemu motorniczy ma byc inny? I nie mylic tych pojec z uprzejmoscia, bo sluzebnosc to nie sluzalnosc.

      • 28 7

      • (1)

        nie ma takiego słowa jak "służalność"... jeśli już to "służalczość".

        • 0 4

        • Twoja

          • 1 0

      • no to pojechales z kariera,

        • 0 0

      • W 100% masz rację!

        • 1 0

    • W 80latach,był napis motorniczemu zabrania się rozmowy z pasażerem-emeryt-WPK

      • 3 0

    • Rozmowy motorniczych

      Ja zawsze opierdzielam motorniczego i informuję że dzwonię do centrali ruchu

      • 0 3

  • Dokladnie tak to efekt lat zaniedbań władz miasta i faworyzowanie ruchu blachosmrodów wmiescie! (12)

    Miasto kupuje stary złom Niemiecki,"Niemiec płakał jak sprzedawał"Podnosi ceny biletów ,obniża stawki za parkowanie,likwiduje zieleń pod parkingi na osiedlach.Trwoni pieniądze na swoje kaprysy nikomu niepotrzebne i mówi ze niema pieniędzy na komunikacje. Sami za to kupuja sobie elektryczne auta słuzbowe budują parkingi bezpłatne dla siebie urzedasów.I maja gdzies mieszkanców zniechecajac ich do komunikacji miejskiej a setki milionów wydaja na ulice.I dodatkowo cha autostrady nad morzem

    • 95 67

    • (1)

      Leki brałeś?

      • 13 11

      • Nie.

        A trzeba? Mamusia nic mi nie mówiła jak szła do roboty, a tatuś leży pijany. Do szkoły nie chodzę, bo kumple jak mnie widzą to pukają się czoła i maja polewkę, a ja nie wiem o co.

        • 3 8

    • wyluzuj !!!

      pośladki !!!

      • 4 5

    • Istota problemu (1)

      Łatwiej kupić nowe tramwaje za kilka milionów sztuka z nie swojej kasy, niż pilnować utrzymania stanu technicznego już posiadanych pojazdów.
      W sumie łatwa praca - robię niewiele, a jak się pokończą sprawne pojazdy to bierzemy kolejny kredyt na nowe.
      W prywatnej firmie taki dyrektor by wyleciał.

      • 19 0

      • Ale tu nie chodzi o to, żeby pracować, tylko o to, żeby mieć pracę - najlepiej do emerytury

        • 8 0

    • Miasto obniża stawki za parkowanie??? (1)

      Gdzie, kiedy???

      • 10 4

      • On pewnie z tych w rajtuzach, oni oderwani od rzeczywistości są...
        Może jeszcze bilety na komunikację potanieją, co? :D
        Ceny komunikacji są za wysokie, jak na "wysoki standard" usług...

        • 8 1

    • Jak zawsze zaplute buractwo hejtuje bo mózg zatruty spalinami od tworzenia i stania w korkach. (3)

      Przypomnij sobie baranie jeden z drugi ile placiłes rok temu za parkowanie nad morzem a ile teraz zapłacisz.Połowa parkingów nad morzem bedzie całkiem bezpłatna a druga będzie miała stawkę 5 zl za caly dzień a nie za godzine!
      W takim razie komunikacja miejska nad morze tez powinna być bezpłatna.

      • 2 3

      • Tak jest! (2)

        Plaża tylko dla sprawnych fizycznie, odpornch na upały, mogących stać godzinę w tramwaju. Samochody wysadzić. A emerytów rozstrzelac

        Czasem myślę, że waszd groteskowe wypowiedzi są satyrą, ale jednak nie. To wciąż skrajnie egoistyczne podejście. To smutne, że w tym świecie chorzy psychicznie mogą nawet pochodami blokować miasto, prezydent ich wspiera, a zapominacie o tych, dzięki którym mamy tą wolność ;)

        • 4 1

        • bardzo trafnie ujęte

          ta powszechna dążność do przesadzania mieszkańców siłą z samochodu na rower to czysty egoizm nasterydowanych maniaków siłowni, którzy zupełnie nie rozumieją, że młodość nie trwa wiecznie. A los bywa bezlitosny.
          W każdym razie - nie mam ochoty dyskutować z idiotami, których zdaniem wszyscy mają być tacy sami jak oni.

          • 2 1

        • Nie zapominaj o tych,dzięki którym mieliśmy komunę. Jak mamy ich rozróżnić? Rzygam historią.

          • 0 0

    • Faworyzowanie ruchu blachosmrodów... no ciekawe strasznie Zenek jak będziesz musiał wziąc pracę na drugim końcu miasta a Twoja żona też gdzie indziej a do tego gdzieś po drodze dzieciaki trzeba do szkoły czy przedszkola podwieźć, ciekawe ciekawe jak to zrobisz bez skorzystania z samochodu.

      • 3 0

  • Spoko propozycje, (3)

    jednak taniej wyjdzie "trzymać kciuki".

    • 123 5

    • (2)

      Ja mogę potrzymać kciuki za 2/3 stawki jaką bierze prezes GAiT. Gdzie mam się zgłosić?

      • 38 1

      • A ja za 1/3 stawki (1)

        No i co Maniek?

        • 10 0

        • To już jest dumping. Za 1/3 to sam sobie trzymaj, trza się szanować.

          • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane