Czytelnik o parkowaniu w Oliwie: to anarchia


Mieszkańcy Oliwy z parkowaniem aut na chodnikach, trawnikach, wjazdach i wyjazdach z posesji mierzą się każdego dnia. I każdego dnia w tej nierównej walce ponoszą kolejne porażki. Niewiele daje też wsparcie straży miejskiej. Po interwencji auta wracają w te same miejsca.



Mieszkańcy której dzielnicy w Gdańsku mają największy problem z parkowaniem?

Zobacz wyniki (2669)
- Parkingowa anarchia i nagminne ignorowanie wszelkich zakazów przez kierowców, policję i straż miejską jest smutnym standardem życia w Gdańsku. Oliwa jest tutaj sztandarowym przykładem, z wiecznie zastawionymi chodnikami i trawnikami przy salonie Skody i dalej w stronę PKM - zaczyna swój gorzki list do redakcji pan Marcin. - Sytuacja, której byłem świadkiem świadczy jednak o nieakceptowalnej skali tej patologii.
Sprawa dotyczy parkingu, chodnika i jezdni wzdłuż al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na wysokości zakładu Federal Mogul w Oliwie. O kłopotach z parkowaniem w tym miejscu pisaliśmy kilkukrotnie. Po raz ostatni niemal dokładnie przed trzema laty, ale jak widać sytuacja od tamtego czasu niestety nie uległa zmianie na lepsze.

- Obserwuję to miejsce codziennie. Wzdłuż fabryki chodnik i trawniki na długości około pół kilometra są całkowicie zastawione przez zaparkowane auta. Do tego dochodzi niebezpiecznie zastawiony wjazd z Grunwaldzkiej, auta dosłownie "wylewają się" na tę drogę. Pomiędzy tymi samochodami, po drodze serwisowej porusza się wielu pieszych i rowerzystów - opisuje nasz czytelnik.
Dwa dni temu na miejscu pojawiła się straż miejska. Posypały się mandaty (dotyczące wykroczeń czyli niewłaściwego parkowania). W środę strażnicy tam wrócili i tym razem pozostawili informację o popełnionym wykroczeniu kolejnym trzem kierowcom.


- Po wtorkowej interwencji strażników spodziewałem się, że problem zostanie rozwiązany. Tymczasem dzień później absolutnie nic a nic się nie zmieniło. W związku z tym nasuwa mi się kilka pytań: czy te samochody mają prawo tam stać? Jeśli tak - dlaczego miasto nie zapewniło pieszym chodnika i czy to legalne, aby w miejscu, gdzie przejścia dla pieszych są co ok. kilometr nie było przejścia innego niż droga serwisowa? Dlaczego po interwencji służb samochody dalej stoją na trawnikach i chodnikach?

Straż: mandaty nie dyscyplinują kierowców



Jak wyjaśniają strażnicy miejscy, wskazane miejsce patrolowane jest regularnie. Za każdym razem strażnicy wystawiają tam po kilka wezwań do stawienia się we właściwym referacie dzielnicowym i złożenia wyjaśnień. Jednak, jak sami przyznają - niewiele to daje.

- Prowadzący sprawę funkcjonariusz na ogół nakłada na sprawcę wykroczenia mandat, a w przypadku odmowy jego przyjęcia sporządza wniosek o ukaranie do sądu - precyzuje Wojciech Siółkowski, rzecznik prasowy SM w Gdańsku. - Niestety, na niektóre osoby nawet mandaty nie działają dyscyplinująco. Pewien kierowca był karany przez strażników już siedem razy. Kilka dni temu doręczono mu kolejne wezwanie, co może skutkować ósmym mandatem za pozostawienie auta na zieleńcu.

Problem rośnie od lat



Kłopoty z zaparkowaniem auta wzmagają się w Oliwie od kilku lat. Powodem są otwierane z każdym rokiem nowe biurowce i wyłączanie kolejnych parkingów ze strefy swobodnego i darmowego parkowania. Tak stało się m.in. przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego oraz przy wielkopowierzchniowych sklepach: markecie budowlanym Castorama czy CH Oliwa. Płacić trzeba też za postój wzdłuż sklepów między stacją paliw a Alchemią zobacz na mapie Gdańska oraz po drugiej stronie ulicy przy barze szybkiej obsługi McDonald zobacz na mapie GdańskaHali Olivia zobacz na mapie Gdańska.

Coraz trudniej znaleźć też darmowe miejsce postojowe na samych ulicach Oliwy. Gdy GZDiZ dostosował strefę płatnego parkowania (SPP) do nowych przepisów liczba miejsc postojowych spadła o ok. 30 proc. Regularnie "puchnie" za to SPP, a z każdym rokiem przybywa w niej parkomatów. Lekko nie mają też piesi i pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy w ostatnich dniach muszą przedzierać się przez nowe ogrodzenie przy kompleksie OBC i stadionie UG.

Opinie (768) ponad 10 zablokowanych

  • co się dziwcie (59)

    Przecież w każdym miejscu naszego miasta jest deficyt miejsc postojowych !!!
    Wiem że są przeliczniki ile powinno być miejsc postojowych przy danym obiekcie , czy to miejscu pracy , czy bloku
    Ale oczywiście miejsca postojowe nie zarabiają (przeważnie) więc po co je robić.
    Efektem są kłótnie, wyścig szczurów kto szybciej zajmie , rozjeżdżone trawniki lub zablokowane chodniki przez auta.
    Niemal w każdej sytuacji Winić za to można jedynie władze miasta !!

    • 409 165

    • Cos mieszasz (28)

      Ja obserwuję nadmiar samochodów i porażające lenistwo ich użytkowników.

      Na plazy tez chcesz miec miejsca postojowe?

      • 104 49

      • miesza się zupę w garnku (27)

        Skoro jest dopuszczony ruch dla samochodów to powinno się im zapewnić dostateczną liczbę miejsc parkingowych! A jak nie to zrobić zakaz wjazdu!
        Czego się dziwisz że jest nadmiar samochodów , skoro w Gdańsku budują się nowe osiedla to i ludzi przybywa , proste chyba co nie ? tylko oczywiście w tym wszystkim zapomniało się że trzeba infrastrukturę drogową rozbudować i parkingi !

        • 74 81

        • Ale jak to powinno? (2)

          W konstytucji masz taki zapis? Czy raczej mozgownice spuchnieta od nadmiaru jezdzenia?

          • 62 46

          • Oho jak zaczął temat konstytucji to Teraz będzie pozamiatane

            • 6 5

          • Budując centra biznesowe powinno się zapewnić odpowiednią komunikację czyli zwiększyć częstotliwość busów, tramwajów, kolejek oraz zaplanować odpowiednie przystanki przy tych obiektach. Dodatkowe parkingi zakorkują jedynie miasto. Będziesz wracać do domu 3 godz. z takiego parkingu. Miejska komunikacja jest przyszłością dla miast, ale nie taka jak śledzie w beczce z 20kg torbą na ramieniu. Ludziom ma się chcieć z niej korzystać, a nie być do niej zmuszonym.

            • 17 2

        • prywatny samochód prywatny problem. (1)

          • 73 32

          • No to nie pie*dol potem że ci chodnik zastawiają

            • 18 33

        • Mamy wolny rynek (7)

          Kup sobie teren i parkuj

          • 33 18

          • moze sobie jeszcze miasto mam kupic? (6)

            albo kilka jesli chce jezdzic po Polsce?

            • 19 17

            • przecież cię nie stać na parking to za co ty chcesz po Polsce jeździć?

              fujarko

              • 17 2

            • zauważ, że po Polsce można jeździć na różne sposoby

              rozważ mniej terenochłonne środki transportu i pamiętaj o możliwości przesiadania się na różne środki transportu w ramach jednej podróży realizowanej w układzie "drzwi - drzwi".

              Chodzenie pieszo jest tak naturalne jak oddychanie. Każda podróż zaczyna się od przejścia kawałka drogi na piechotę.

              Zastawianie chodników zaparkowanymi na nich samochodami jest przeciwne naturze.

              • 17 4

            • (2)

              Dokładnie tak. Możesz też jeździć komunikacja miejska albo płacić za parking

              • 13 3

              • albo założyć własną firmę

                jeszcze lepsze rozwiązanie

                • 0 0

              • Się pracuje to stać człowieka na samochód, a jak tylko na 500+ człowiek tyra to ma komunikację, proste

                • 0 2

            • Przeciw naturze jest też łyknięcie napoju z plastikowej butelki i pierdyknięcie zamkniętego w niej powietrza do kosza lub na trawę!

              • 6 0

        • Dobrze prawisz

          Nie wiem skad idiotyczne minusy

          • 6 14

        • (1)

          ludzi przybywa na obrzeżach to chcesz parkingi w centrum budować? gdzie?

          infrastrukturę trzeba rozbudowywać. komunikacji publicznej i parkingów park&ride na obrzeżach. ekspresowe autobusy z południa do centrum po buspasach.

          • 40 3

          • po co autobusy kiedy można poprawić serwis lokalnej kolei

            zelektryfikować PKM, zwiększyć jej częstotliwość.

            Przedłużyć tory SKM do Tczewa (lub co najmniej do Pruszcza), zapewnić takt połączeń co 5 minut.

            Poprawić łatwość dojścia pieszych i rowerzystów do wszystkich stacji SKM od Tczewa do Wejherowa.

            Rozbudować strzeżone, wygodne parkingi dla rowerów prywatnych i rowerów MEVO przy wszystkich stacjach SKM i PKM.

            Środki na to są: zrezygnować z dofinansowania projektu budowy parkingów kubaturowych w śródmieściu Gdańska.

            • 12 2

        • (5)

          Zajmij się mieszaniem zupy a nie infrastrukturą. Gdzie chcesz rozbudować parkingi? Jedynym rozwiązaniem są parkingi wielopoziomowe. Ruch samochodowy nie nakłada żadnego obowiązku zapewnienia miejsc postojowych. Komunikacja miejska jest pod nosem tylko państwu nie chce się d*py wozić kolejka czy tramwajem. Jak się mieszka za miastem to trzeba dojeżdżać godzinami do pracy. Tyle w temacie

          • 26 5

          • Wolę samochodem niż (2)

            komunikacją z takimi ludzmi jak Ty

            • 5 16

            • tylko nie narzekaj później, że nie masz gdzie swojego pudła zostawić

              • 14 2

            • może i wolisz ale z tego co piszesz to każdy by wolał ale nie każdego stać

              ciebie nie stać na parkowanie
              a mnie nie stać na helikopter

              słyszałeś, żebym płakał tu na forum z tego powodu?

              • 13 1

          • dlaczego z funduszy publicznych ma się finansować parkingi wielopoziomowe?

            Takie parkingi zwiększają korki na dojazdach do nich.

            • 13 2

          • widz

            dojazd samochodem do pracy w Oliwie zajmuje mi, rano, godzinę. Jedną.
            Zbiorkomem - 2.
            Powrót - samochodem 1:20. Zbiorkomem 2-3.

            • 0 0

        • Masz racje a tu się tylko inwestuje, w infrastrukturę która nie przynosi żadnych dochodów dla miasta , jedyna korzyść to ochrona środowiska.

          • 0 2

        • Masz samochód. (3)

          Kup sobie mieszkanie z miejscem postojowym.
          Znajdź sobie pracę z legalnym miejscem postojowym.
          Dlaczego miasto ma dla jaśnie pana cebuli budować parking jak nie ma miejsca na chodniki dla pieszych.

          • 25 11

          • (2)

            Masz rower- kup sobie drogę rowerową i stojak do niego. Dlaczego miasto ma budować?

            • 4 12

            • masz buty? kup sobie ciąg pieszy i szczotkę do nich. (1)

              Dlaczego miasto ma finansować budowę chodników?

              Wydatki na drogi dla rowerów cechują się najwyższymi wskaźnikami produktywności.

              Wydatki na miejsca do parkowania samochodów mają najniższe wskaźniki produktywności. Nie powinny być tworzone z funduszy publicznych.

              • 4 4

              • Droga dla rowerów a głąby rozjeżdżają ludzi na chodnikach bo poco jechać swoją ścieżką

                • 1 0

    • Handlarzy aut trzeba zidentyfikowac i pogonić! (1)

      Upatrzy sobie taki jeden z drugim fajną dzielnie i stawiają tam swoje auta, wtedy to żaden przelicznik nie pomoże...

      • 17 7

      • Aha, czyli pracują w Oliwie a stawiają auta na Zaspie bo fajna dzielna ? No tak, w sumie to wszystko wyjaśnia.

        • 10 4

    • nie ma deficytu miejsc parkingowych (8)

      tylko jest nadwyżka samochodów, w szczególności tych, które wiozą tylko jedną osobę.
      Gdyby się 3-4 osoby z jednego biurowca dogadały i dojeżdżały razem to by było 4x mniej samochodów.

      Tyle że ludzie są z naturzy leniwi i bez kija i marchewki tego nie zrobią. Gdyby np. była sensowna sieć buspasów i na te buspasy miałyby wstęp samochody z kompletem pasażerów sytuacja byłaby zupełnie inna.

      • 82 35

      • durniejszego pomysłu dawno nie słyszałem (5)

        Komuno wróć!!!

        • 17 45

        • przestań wykręcać się komuną, której dawno nie ma

          codzienne stanie w korkach i 1,4 osoby na samochód to nie są problemy PRLu tylko nasze z trzeciej RP

          • 37 5

        • komuno? przecież to rodem z USA. w san francisco po buspasach można jeździć od 3 osób w aucie.

          • 37 0

        • Proszę bardzo może być kapitalizm i płatny parking

          Komuna to rozjeżdżanie publicznych trawników z lenistwa.

          • 18 0

        • kup sobie helikopter i zacznij narzekać, że nie ma dla ciebie lądowisk w centrum miasta

          i zacznij żądać, żeby ci za darmo z naszych podatków zbudowano,
          bo ty żądasz i tobie się należy

          • 8 0

        • a co konkretnie proponujesz jako alternatywę?

          Likwidację słupków na granicach chodników i jezdni jak jakiś Jaki?

          Zamiast "kija i marchewki" ze swojej strony proponuję "ocet" i "miód".

          Ocet dla chcących jeździć samochodami w postaci wyższych i szczelniej egzekwowanych opłat za parkowanie.

          Miód dla tych, którzy docierają do Oliwy SKM i wybierają przejście piesze lub przejazd rowerem MEVO w celu dojścia do pracy w OBC i Bimecie. (w postaci lepszego taboru i częstszych połączeń skm i pkm po jej zelektryfikowaniu.

          • 6 2

      • (1)

        To prawda - tak jest w niektórych Stanach usa. m.in.Teksas.

        • 10 0

        • New Jersey

          • 3 0

    • Biedaku (7)

      Nie stać Cię na płatny parking, to kup sobie rower

      • 43 17

      • Krzycz Trybson! (5)

        Tyle hajsu co się płaci w podatkach od wszystkiego i jeszcze na płatny parking w publicznych miejscach łożyć? Jak zlikwidują akcyzę w paliwie to spoko, ma sens, a tak to niech ogarniają jak to uporządkować, albo niech się przestaną czepiać tego jak ludzie parkują. Najlepsze, że najczęściej czepiają się ludzie, którzy baliby się wsiąść za kierownicę albo cykliści co nie potrafią zejść z roweru przejeżdżając przez przejście dla pieszych...

        • 12 33

        • 10 zł za 1h postoju i się problem z parkowaniem trochę zmniejszy (1)

          drogo? to na rower albo w autobus!

          • 13 18

          • nie trochę ale znacznie się zmniejszy

            dodaj do tego poprawę serwisu SKM - sam "ocet" dla wybierających samochód warto osłodzić "miodem" dla tych, którzy wybierają inne - mniej terenochłonne opcje.

            • 0 0

        • zmień pracę

          bo z tego co teraz zarabiasz to tyle podatku jest co kot napłakał
          i na pewno nie wystarczy, żeby wyburzać centra miast pod parkingi dla ciebie

          • 7 1

        • opłata za miejsce do parkowania to nie podatek (1)

          to narzędzie zmiany zachowań komunikacyjnych.

          Zrozumiesz to jedynie wtedy, gdy zauważysz, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po dobrze zarządzanym mieście.

          W miastach dobrze zarządzanych ludzie bogaci wybierają rower, komunikację zbiorową (np. lokalną kolej), autobus lub tramwaj.

          W źle zarządzanych biedni jeżdżą samochodami.

          • 12 2

          • A gdzie jest takie miasto? Sprawna komunikacja skm pkm zkm w Trójmieście? Dobry żart

            • 2 0

      • Happy!

        Kretynie, po dzieciaka na Orunię, czy Chełm do przedszkola rowerem, sam sobie zasuwaj nierobie.

        • 5 13

    • Na ulicy widać cztery pasy to dwa można zająć na miejsca do parkowania.

      • 14 4

    • Straż miejska na to przyzwala. Ktoś przyzwala straży miejskiej na przyzwalanie. Na szczęście niebawem wybory.

      • 20 2

    • To nadmiar samochodów, a nie deficyt miejsc parkingowych (1)

      Winić można wygodnictwo

      • 20 7

      • proponuję ściślej: nadmiar skłonności do jazdy samochodem nawet na krótkie i średnie odległości

        wtedy, gdy jest dostępna prosta alternatywa: przejście pieszo, przejazd rowerem oraz/lub dojazd SKM lub innymi środkami komunikacji publicznej.

        • 9 1

    • Jasne, winić władze miasta (2)

      A nie leniwych właścicieli samochodów, którzy nie mogą poszukać miejsca gdzie indziej. Wszędzie to samo, tez jestem kierującym, poruszam się, pracuję w trójmieście i mi się to nie zdarza. Wręcz szlag mnie trafia jak widzę tego typu sytuacje, zero poszanowania dla trawników, chodników i innych. Ludzie robią tak dlatego bo mogą, gdyby posypały się mandaty byłby porządek. Ciekawe, że za granica tego nie robią. Jestem w Berlinie, czy Hamburgu i widzę ładnie zaparkowane samochody na Polskich tablicach rejestracyjnych, chociaż tam z miejscami jest równie trudno. Nie ma opcji, że jest wydzielone miejsce parkingowe, oznaczone białą linią na jezdni, a Polak parkuje na chodniku tak jak w Polsce, żeby nie zapłacić za miejsce. Tam wie, że popełnia wykroczenie a tutaj może.

      • 30 6

      • (1)

        Jakby posypały się mandaty i odcholowania to zaczęliby parkować jak należy. Więc tak, to wina miasta i rozleniwionych kierowców.

        • 20 1

        • po co piszesz o abstrakcyjnym podmiocie: wina "miasta"?

          to wina tych decydentów miasta, którzy często sami mają trudności w wyobrażeniu sobie, że można się po nim poruszać inaczej niż samochodem i boją się, że jak wprowadzą szczelniejszy system egzekwowania przepisów o parkowaniu to stracą wyborców, nie dopuszczając nawet do sensownej publicznej debaty o ważnej kwestii: czy mamy (a) w mieście za dużo samochodów (i skłonności do korzystania z nich) czy też mamy w nim do czynienia z (b) niedoborem miejsc do parkowania.

          Wybór należy do nas: ja wybieram wariant (a). Reszta to szczegóły techniczne.

          • 2 1

    • O ile mi wiadomo, to w większości miast w Europie jest problem z parkowaniem i w większości miast parkowanie jest płatne.

      • 10 0

    • (1)

      Brakiem zaprojektowanych msc parkingowych chcą zmusić ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej. Bo wiadomo, że Grunwaldzka z gumy nie jest. Jak wszyscy wiemy komunikacja miejska to w 3city porażka no i efekty widać gołym okiem.

      • 6 6

      • w województwie pomorskim mamy najwyższy wskaźnik liczby podróży odbywanych koleją przez mieszkańców

        To znaczy, że jak byłby lepszy serwis SKM to wiele problemów z parkowaniem byłby o wiele mniej dotkliwy.

        Dlatego z uporem godnym lepszej sprawy warto głosować na tych, którzy widzą potrzebę poprawy jakości taboru i serwisu SKM wraz z poprawą komfortu i bezpieczeństwa osób chcących docierać do jej stacji i od jej stacji do miejsc pracy pieszo i/lub rowerami.

        • 5 0

    • przecież ten portal zachwyca się każdym kolejnym smierdzibiurowcem w oliwie

      • 0 1

  • (58)

    Budują biura dla korpo a zapominają o parkingach.Ale tego co na tym trawniku to walcem bym rozjechal.A reszta karne naklejki.Jeździć skmka.

    • 306 83

    • (5)

      Niechaj kary płaci firma co zatrudnia tych szeryfów. Na pensje 2000zl to ma ale już na parking skąpi.

      • 121 41

      • (2)

        Buduja tyle na ile pozwala plan zagospodarowania

        • 7 8

        • Raczej: nie budują, na ile plan zagospodarowania odpuszcza. (1)

          • 12 3

          • W planie określone jest ile maksymalnie miejsc mogą wybudować i dokładnie tyle buduja.

            Ps nie można budować liczby miejsc w nieskończoność bo zapchamy wszystkie drogi

            • 1 0

      • hahah

        • 2 2

      • idzmy dalej, niech kare płaca producenci aut......wiekszego d**ila nie czytałem

        • 7 4

    • (14)

      Stać na Suva w lyzyngu to i stać na parking za dwa zeta.

      • 163 45

      • (5)

        Gdzie 8 h parkowania kosztuje 2 zeta????

        • 22 15

        • Jakto gdzie ? Na Olszynce :))

          2zł za 8h. Dajesz takiemu żurowi parkingowemu.

          • 20 4

        • 8h to 8 dych powinno kosztować (3)

          • 6 3

          • Kto pracuje 8h (wraz z dojściem i powrotem do auta) ten może sobie takie głupoty pisać (2)

            normalni ludzie pracują 8h + dojście. Korposzczury pracują 8,5h + dojście. A 2zł to kosztuje "panie kerowniku poratuj", a nie parking, gimbusie.

            • 2 1

            • (1)

              Dziennie przysługuje 30 minut na przerwę!

              • 0 1

              • 15 minut przysluguje kodeksowo

                • 0 0

      • Ciociu (3)

        nie dwa zeta tylko paręnaście zeta razy 24 dni. Stać cię?

        • 9 14

        • nie stać? To dojeżdżaj hulajnogą

          czemu to ma być nasze zmartwienie?

          • 33 11

        • No skoro Ciebie nie stać, to zmień pracę,albo zmień środek lokomocji.

          • 23 5

        • stać mnie, to są drobne na waciki

          • 3 0

      • (1)

        Ten co ma suva to ma miejsce parkingowe firmowe

        • 5 5

        • i zajmuje trzy miejsca
          więc inni świrują po trawnikach

          • 0 0

      • Co ty bredzisz

        Tam stoi 20 letnie Clio i 15 letni Seat. Auta za 1500-2000 i 3000-4000.

        • 4 0

      • Janusz wyluzuj ...

        Żyłka na głowie pęknie i spadnie popyt na tanie wina u Grażyny

        • 2 0

    • Tam gdzie nie ma biur wcale nie jest lepiej. Po prostu kierowcy to lenie śmierdzące i tyle.

      • 32 23

    • Nie da się zbudować tyle drog i parkingów żeby wystarczylo (19)

      Im więcej parkingów zbudujesz tym więcej ludzi wyprowadzi się na przedmieścia/poza miasto, kupi samochody i nimi przyjedzie.

      • 45 13

      • (1)

        Dla niego to zbyt trudne do ogarnięcia

        • 13 6

        • warto próbować jednak tłumaczyć jemu i innym tak myślącym.

          Poszerzanie wyobraźni to podstawa.

          Krople drążą skały.

          • 3 1

      • Nie żartuj. Ludzie przyjeżdżają do pracy w biurowcach. (10)

        Dało się przewidzieć, ile miejsc parkingowych należy wybudować. Ale deweloper postanowił przyoszczędzić, a miasto zwyczajowo przymknęło oczy na ekscesy dewelopera, bo przecież łask3 nam zrobił, że wybudował biurowiec. Tak samo - odpuścmy mu przyzwoite drogi dojazdowe do budynków. Budyniowy model rozwoju miasta.

        • 21 23

        • (3)

          w londynie jakoś nikt nie wpadł na pomysł, żeby budować na każdy biurowiec obok wieżowiec z parkingiem.

          • 21 7

          • W Londynie jest metro (2)

            I sprawna komunikacja

            • 5 5

            • W Trójmieście jest SKM - której jakość serwisu można poprawić

              tańszym kosztem niż budując parkingi (ostatnie dane: ponad 130 tysięcy złotych za jedno miejsce w parkingach kubaturowych w Gdańsku).

              Istniejące parkingi płatne w centrach polskich miast wykorzystywane są w mniej niż 50%.

              • 7 2

            • Jakoś można, ale nikt do tej pory nie poprawił, a w biurowcach już pracują ludzie. "Poprawa" idzie nawet w drugą stronę, latem zkm odwoływało kilkadziesiąt kursów dziennie z braku kierowców.

              • 1 0

        • bywam w OBC i na parkingach płatnych zawsze jest miejsce (3)

          także bzdura z brakiem miejsc. Na samochód stać, ale na parking już nie?

          • 33 4

          • Dostępne są jedynie miejsca na godziny. Abonamentów jest niestety brak.

            • 3 5

          • To, że cię stać na samochód nie oznacza, że musisz płacić za parking. Jak cię stać na parówkę, a nie masz na ketchup nie oznacza, że musisz rezygnować z hot doga.

            • 0 7

          • fajnie że bywasz to również pewnie wiesz ze parkingi przed budynkami nie są abonamentowe

            • 1 1

        • a gdzie ty chcesz te miejsca parkingowe w centrum budować? (1)

          • 9 2

          • decydenci miejscy niedawno zdecydowali: 166 milionów na parkingi kubaturowe

            w pobliżu centrum Gdańska.

            Pod pozorem dążenia do poprawy warunków ruchu pieszych w centrum.

            Śmiechu warte.

            • 2 1

      • tak ludzie sie przeprowadzaja na wies bo parkingi buduja w miescie (5)

        jprd. jaka mitologia lewacka.

        • 2 18

        • Lewackie to jest darmowe parkowanie (3)

          na "wspólnym" czyli niczyim. Socjalizm ma się dobrze

          • 14 2

          • prawda

            • 2 1

          • O cZym ostatnio przekonał się libertadores Korwin!

            • 2 0

          • Najlepiej wszystkim po równo. Jak ja nie mam, to ty też nie. Ale jak ty masz to przynajmniej niech nie będzie darmowe.
            Już od wojennych czasów ruskie szczuli jednych na drugich. Skłóconym narodem łatwiej się manipuluje.

            • 1 1

        • mitologia prawacka to samochód jako najwyższe dobro

          egzamin na prawo jazdy największe osiągnięcie w życiu.

          samochód jako jedyny sposób poruszania się po mieście i na wsi.

          znaki limitów prędkości to dolna granica prędkości jazdy dla jeżdżących "szybko ale bezpiecznie".

          Jak się ma do tego zakaz pedałowania gdy się jeździ pojazdem z trzema pedałami?

          • 9 1

    • (2)

      Nie było biurowców,to było więcej miejsca do parkowania.Teraz słoiki z zawiści robią zdjęcia i wzywają straż miejską zamiast pracować.Boli co?Niech mają pretensje do swoich pracodawców,że ich na wygnanie do Oliwy wysłali i miejsc parkingowych nie zapewnili.Obiło mi się o uszy,że Bimet swój parking rozbuduje.

      • 11 20

      • (1)

        zacznie od płotu wokół swego terenu, jak Uniwerek

        niestety, przykro mi, ale to jest samonapędzająca się choroba:
        wyścig zbrojeń

        • 6 0

        • wyścig prowadzący w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju

          • 2 0

    • Bimet (3)

      Tylko ciekawe jak sam byś misiał gdzieś zaparkować to co wtedy spóźnił byś się czy wybrał takie miejsce do parkowania

      • 2 16

      • (1)

        wyszedłbym wczesniej, pojechał komunikacją, a w ładną pogodę rowerem...

        • 15 6

        • Tez czasem samochodem

          Nie parkuje blisko, bo i tak ciężko. Wiec mam z samochodu spacer 13 min i jest dobrze

          • 1 0

      • jaka jest odległość od wejścia do bimetu od stacji SKM Gdańsk Oliwa lub Gdańsk Przymorze-Uniwersytet?

        jaka jest odległość od twojego miejsca zamieszkania do najbliższej ci stacji SKM?

        Pomyśl, zanim odpowiesz.

        • 7 0

    • Sven (6)

      To ze buduja kolejne biurowce to tysiace miejsc pracy.Wladze miasta nie pomyslay że ludzie dojezdzaja z róznych miejsc do pracy a muszą byc na czas.Komunikacja Miejska w wielu miejscach nie funkcjonuje to co maja w zimie jezdzic do pracy rowerem.Porazka

      • 8 10

      • Człowieku, w centrach miast nie_ma_miejsca na parkingi dla każdego wygodnego co chce sobie pod same drzwi samochodem podjechać (2)

        zrozum to w końcu. A jeśli chodzi o komunikacje miejską to akurat w Oliwie bardzo dobrze ona funkcjonuje.

        • 7 3

        • Z Chełmu pod OBC tramwajem jadę prawie godzinę

          Dojazd do pracy w Gdyni samochodem zajmował mi max 30 min nawet biorąc pod uwagę korek na Witominie. Komunikacja miejska ma duuuuuuuzo do poprawy. Nie wspomnę o smrodzie pory, wódy i nieracjonalnej temp w tramwaju. Mieszkając w Gdańsku 2 godziny dziennie zabiera dojazd do/z pracy.

          • 4 0

        • Jeździłem z Górnej Oruni na Przymorze tramwajem 45min + 10 do i 15 od tramwaju. Czyli prawie 2,5h wycięte codziennie z życiorysu, a samochodem 2x 22 min. Czas na spokojny obiad, dłuższy sen, książkę, film, spacer. Więcej czasu z rodziną. W tej kwestii samochód czyni "obywatela" bardziej szczęśliwym.

          • 6 0

      • całe życie dojeżdżam komunikacją i nie mam problemu (2)

        tylko ofiary reformy edukacji mają problem

        • 10 6

        • (1)

          A ile czasu poświęcasz na dojazd? Ty po prostu nie masz samochodu, albo nie masz co z czasem robić. Myślisz, że dzieci w szkołach są szczęśliwe siedząc do 17-tej w świetlicy.

          • 3 2

          • ile, przeważnie od pół godziny do godziny

            inteligentny człowiek nigdy nie traci czasu i nigdy się nie nudzi, czytaj, śpij, przygotuj coś co i tak byś w domu robił, potraktuj spacer jako trening dla zdrowia i kondycji, ciesz się naturą, czytaj

            a jeśli już na prawdę nie możesz to albo zmień pracę albo miejsce zamieszkania,
            wszyscy to robią

            • 3 1

    • Kto pozwolil na budowe biurowcow w Oliwie

      To trzeba bylo budowac na młodym mieście, zaplanować porządną komunikację i byłoby ok. A tak jedt jak jest...masakra.

      • 0 1

    • Skm i autobusy

      Latem jeżdżę na rowerze Ale zimą chętnie jezdzilabym komunikacja , lecz ta się psuje, często nie przyjezdza, i tak samo stoi w korkach, bus pasów niewiele... Więc nie ma co się dziwić że ludzie wybierają samochody.

      • 0 0

  • Madaty w tysiacach zl i problem znika (33)

    W Norwegii mandaty są kosmiczne, Polacy jezdza grzecznie, przepisowo i nawet parkuja gdzie trzeba.

    Najprostsze rozwiazanie, na co czekaja wladze?

    • 392 77

    • ale nie napisałeś już o tym że w Norwegii zupełnie inaczej wygląda z miejscami parkingowymi (16)

      w sensie nie brakuje ich

      • 32 51

      • Ja proponuję odholowywanie.

        • 39 9

      • (3)

        "Oslo do 2019r. zakaże wjazdu wszystkim autom do szerokiego centrum miasta"

        moze dla tego?

        • 43 9

        • Niestety

          Ale się mylisz.Zaopatrzenie wg Ciebie ma mieć dostawy na osiołkach??

          • 7 14

        • W Norge (1)

          Mieszka 4 x mniej ludzi niż w Polsce

          • 7 10

          • Akurat

            Akurat w Oslo mieszka tyle samo ludzi, co w 3M. Żeby było śmieszniej, mają podobny wskaźnik usamochodowienia. Więc gdzie są te samochody? Bo na mieście raczej luźno. Pochowane bo to obciach?

            • 2 0

      • W centrum Oslo jedyne pojazdy jakie widać w godzinach szczytu na ulicach to tramwaje. (6)

        • 35 6

        • W d (5)

          Byłeś i g widziałeś

          • 9 13

          • Ma racje. W centrum samochodów jeździ bardzo mało. (4)

            • 19 3

            • (1)

              Hmm, a czy to nie jest dobrze zorganizowana komunikacja miejska?
              Nie mam zamiaru pchać się z wózkiem do autobusu licząc na to że może ktoś mnie wpuści do środka w godzinach szczytu.
              Wolę autem podjechał, wyjąć dziecko i się przejść do urzędu, a nie godzinę męczyć się z pasażerami przepchanego autobusu.
              W Oslo nie mają czasem metra?

              • 3 5

              • Mają

                A wiesz skąd? Zbudowali sobie.

                • 0 0

            • Konkrety. Co to znaczy mało? (1)

              50 samochodów? Trzy? 500 ?

              • 1 3

              • 500

                500 tygodniowo.

                • 0 1

      • nie brakuje, bo mandaty za zle parkowanie sa takie, ze sie nie oplaca jechac samochodem bez pewnosci, ze sie bedzie mialo gdzie zaparkowac

        • 10 1

      • Bzdura. W centrum 50 koron za godzinę i jest problem ze znalezieniem miejsca.

        W Oslo większość jeździ metrem.

        • 12 1

      • nie brakuje ich, ponieważ Norwedzy i ich władze potrafią liczyć pieniądze (1)

        Przy wysokich opłatach za parkowanie wielu rezygnuje z dojazdu lub nawet z posiadania samochodu.

        Przy wyborze miejsca pracy i zamieszkania bierze pod uwagę dostęp do komunikacji szynowej, która jest rozsądnie rozwinięta.

        U nas też tak może być, ale trzeba zacząć spokojnie rozważać prostą alternatywę: miasto dla ludzi czy dla samochodów?

        • 11 2

        • W naszym wykonaniu to jest tak: miasto nie dla samochodów, ale też i nie dla ludzi

          za to miasto dla buców, którzy nie boją się mandatów, albo mają układy, więc nie otrzymują mandatów (vide Kurski)

          • 6 1

    • W Norwegii? A w Burkina Faso?

      • 8 5

    • Jak w Norwegi to w Norwegi (2)

      Oprocz norweskich mandatow chce norweskich pensji!
      I urzednikow co moga bez decyzji sadu dzieci rodzicom zabrac...
      I wiecznej zmarzliny....
      I biegaczek narciarskich z astma....

      • 16 10

      • Z tymi pensjami toś pojechał po bandzie

        zastanów się nad jakością norweskich procedur i praktyk zarządzania

        a także nad skalą dostępności źródeł ropy naftowej w tym kraju.

        Tania energia odnawialna z hydroelektrowni na początku XX wieku też miała swoją rolę w rozwoju tego kraju, który nie przeżył eksperymentów społecznych rodem z Trewiru i Ulianowska.

        • 6 1

      • kocham stwierdzenie: ale ja chcę... :)

        • 6 0

    • a kto to będzie egzekwował te anty obywatelskie formacje które tu mamy dzisiaj? które mijają takie zjawiska bez mrugnięcia okiem?

      • 2 2

    • Brednie (5)

      Najprostszym rozwiązaniem jest budowa bezpłatnych miejsc parkingowych ośle, a nie mandaty. Ludzie jadąc na 14'00 do pracy nie mają gdzie parkować i jasa na chodnik aby 14:10 - 14:15 przeparkować na normalne miejsce, które się zwolnilo po wyjściu zmiany 1 czyli 6:00-14:00. Problem jedzenia w tym, że dziadostwo z biurowców, z których jest to zdjęcie zastawia miejsca parkingowe pod Bimetem nie pracując tam.

      • 3 19

      • Dlaczego bezpłatnych? (2)

        • 7 1

        • Wolność (1)

          Bo jestem wolnościowcem. Komu i za co mam płacić? Wolę nie.

          • 1 2

          • Chyba komunistą

            Lud pracujący chce i ma być!

            • 0 0

      • Zgłoś wniosek racjonalizatorski w swojej firmie! (1)

        Niech wybudują te miejsca na własnym terenie.

        • 4 0

        • Prezes

          Prezesa nas w d*pie. Już dawno wiele razy był poruszany wątek. Nie ma szans. Zwłaszcza teraz jak trzęsie własną d*pą, bo nowy właściciel będzie od stycznia Tenecco.

          • 0 1

    • Raczej przyda się inna polityka przeglądów technicznych.

      Dużo aut w Polsce to trupy z wyciekami oleju i zużytymi silnikami, które trują. To co nie przejdzie przeglądu w Austrii, Niemczech lub Szwajcarii u nas dajel jeździ.

      • 9 0

    • (1)

      Myślę, że zamiast mandatów powinni odbierać kierowcom samochody i dawać biednym. Toby ich nauczyło porządku. Staliby się szczęśliwymi współpasażerami SKM-ek i autobusów.

      • 3 3

      • Co tzn. biednych?

        Ci co są zdrowi i sprawni i nieskalani pracą?

        • 1 0

    • duren to ma klawe zycie

      Takich dumbasów wpuszczają do Norwegi ?
      Byłem kilka razy w Oslo .
      Mandaty owszem są , ale też są miejsca do parkowania
      i są zarobki takie ,że spokojnie można zapłacić

      Nie wiem jak nazwać opłaty za parkowanie n.p. w Brzeżnie przy plaży 3 zł/godz
      Nikt na plaże nie idzie na 1 godz

      • 1 1

    • Parkingi

      A w Emiratach parkingi są za darmo !A w Holandii to myślą ....zanim dadzą zgodę na budowę biurowca ..najpierw odpowiednia ilość miejsc do parkowania !
      A w Polsce deweloper celowo ogranicza miejsca parkingowe by drożej je sprzedawać

      To ustawodawca powinien wymuszać budowę odpowiedniej ilości miejsc parkingowych
      Na ul jana z Kolna jest parking wielopoziomowy ...dlaczego urzędnicy z UM czy UW z niego nie korzystają ? ....za daleko do urzędu do pracy ?
      My petenci mamy tak samo daleko !

      • 0 1

  • Bo trudno było przewidzieć, że pracownicy z biurowców będą chcieli parkować (18)

    Albo sprawna komunikacja albo parkingi. Sorry.

    • 302 28

    • No ale jak dobudujesz parkibgow (5)

      To jak checesz mieć sprawna komunikacje? Myslisz ze nie będzie wtedy korków?

      • 10 5

      • tramwaje nie stoją w korkach, skmki też nie (3)

        oraz autobusy na bus pasach

        • 6 6

        • No to poczytaj artykuł obok, o tym jak zablokowano przejście z tramwaju do OBC (1)

          Ludzie to d**ile.

          • 0 1

          • Teraz z przystanku Bażyńskiego masz 600m do OBC

            Faktycznie daleko. Weź hulajnogę będzie szybciej

            • 0 0

        • Ale jest świateł jak mrówków.

          • 0 1

      • ty umiesz czytac ze zrozumieniem? wiec co oznacza albo?

        • 4 1

    • Dla kilku tysięcy samochodów miejsc parkingowych pod jednym budynku nie było, nie ma i nie będzie (2)

      i najwyższy czas się z tym pogodzić

      • 13 4

      • Najwyższy czas przestać budować "centra" (1)

        a zacząć budować w sposób zrównoważony. Taka centralizacja miast powoduje korki, frustracje i złośliwość.

        • 5 2

        • dokładnie, prosto i na temat

          • 0 1

    • Przewidzieć łatwo, ale kogo to obchodzi. Nie ma miejsca panie! Wsiadaj w autobus albo na rower

      • 5 2

    • (5)

      Ja z Przymorza do Gdańska dojeżdżam SKM i jakoś nie mam problemu...slogany typu sprawna komunikacja typowa wymówka. Komuniklacja jest i działa!

      • 6 5

      • A próbowałeś z Oruni Górnej do Oliwy? (2)

        Zanim jakiś bzdet napiszesz sprawdź, czy nie jesteś odosobniony w swojej głupocie.

        • 6 5

        • Z orunii górnej do skm masz 15 min autobusem i to w korku. (1)

          Potem skm do oliwy 15 min. To długo?
          Alternatywnie masz tramwaj do oliwy. Trochę dłużej ale bez przesiadki i taniej.

          • 4 2

          • Z Oruni G. do przystanku skm

            Jest jedna linia aut. i jeśli autobus się nie spóźni to obenie może stać 0,5 h w korku do przystanku skm Orunia. Dojście ok. 5 min. I następnie kolejką do przystanku skm Przymorze i dojście miejsca pracy 5-10 min (są światła).
            Te 15 min. to b.optymistyczna wersja.
            Kilka lat temu z Oruni G. na Przymorze można było dojechać max. w pół godziny.
            Pomijam teraz stanie w korku w zatłoczonym autobusie i zatłoczonej skmce.

            • 2 0

      • A ja z Suchanina do Gd nie mam skmki cieciu jodłowy (1)

        • 0 3

        • z suchanina jest świetny dojazd do centrum

          • 4 0

    • Albo środki na poprawę jakości komunikacji (SKM się kłania)

      abo marnotrawienie środków na budowę parkingów kubaturowych (130 tysięcy złotych za jedno miejsce).

      Wybór należy do nas - już niedługo.

      • 3 0

    • Zgadza się ,to było trudno przewidzieć Dobrze zarabiający są oszczędni i wolą korzystać z komunikacji zbiorowej niż z własnych limuzyn. Zazwyczaj uwielbiają wyrazisty zapach potu śpieszącego się ludu pracującego ,który jest przeciwieństwem wysublimowanych zapaszków w ich bryczkach.

      • 1 0

  • (4)

    Korposzury na tory

    • 172 54

    • Korposzczurom to nawet szkoda z pensji100zl na miesieczny abonament n wlasnych parkingach (3)