• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: ograniczmy sygnalizację w trakcie remontu al. Zwycięstwa

Jakub
3 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Skrzyżowanie z ul. Redłowską to miejsce, gdzie przejazd sprawia najwięcej problemów podczas remontu al. Zwycięstwa. Skrzyżowanie z ul. Redłowską to miejsce, gdzie przejazd sprawia najwięcej problemów podczas remontu al. Zwycięstwa.

W poniedziałek rozpoczął się remont al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Praktycznie natychmiast powstały utrudnienia. Równie szybko zareagował jeden z naszych czytelników, który proponuje rozwiązanie mogące usprawnić ruch w trakcie prac.



Przypomnijmy, że drogowcy z firmy MTM remontują odcinek al. Zwycięstwa pomiędzy Węzłem Wzgórze zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Redłowską zobacz na mapie Gdyni, wymieniając kanalizację deszczową i modernizując nawierzchnię. Na drodze według planów będą obecni do 4 grudnia. To dla kierowców oznacza miesiąc stania w korkach, które - zdaniem jednego z naszych czytelników - można rozładować.

Oto jego propozycja:

Czy nie byłoby dobrym pomysłem wyłączenie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Redłowskiej z al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni w kierunku Orłowa? Zwężenie powoduje, że na zielonym przejeżdża niewiele aut i korkuje się całe centrum. Tymczasem ze strony parkingu PPNT zobacz na mapie Gdyni prawie nikt nie wyjeżdża. Gdyby wyłączyć sygnalizację, wszyscy zdążą dojechać do niezwężonego odcinka między Redłowską a ulicą Stryjską i ustawić się na dwóch pasach.

Skrzyżowanie z ulicą Redłowską nie będzie przerywało ruchu i dzięki temu będzie się on odbywał płynnie - przejedzie prawdopodobnie 2-3 razy więcej pojazdów. Warto to również rozważyć ze względu na jeżdżące tamtędy karetki pogotowia czy wozy straży pożarnej - na odcinku ponad 500 metrów nie ma gdzie zjechać pojazdom uprzywilejowanym z drogi.

Poza tym jest tak wąsko, że trzeba zwolnić - szczególnie dla większych pojazdów - całą szerokość pasa. Zdecydowanie szybciej byłoby, gdyby np. karetka przejechała płynnie z całym ruchem. W poniedziałek byłem świadkiem takiej sytuacji.

Na problemy napotykają też piesi, którzy przy braku sygnalizacji mogliby mieć problem z przejściem na drugą stronę ul. Redłowskiej i al. Zwycięstwa. Na problemy napotykają też piesi, którzy przy braku sygnalizacji mogliby mieć problem z przejściem na drugą stronę ul. Redłowskiej i al. Zwycięstwa.
Ostatecznie wyjazd z parkingu PPNT można tymczasowo zamknąć. Jeden wyjazd od strony ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni powinien poradzić sobie z obsłużeniem ruchu wokół obiektu. W takim wypadku wystarczy zaklejenie sygnalizatorów w kierunku Orłowa czarną folią.

Jeśli chodzi o pas w kierunku Gdyni, to gdyby zdecydowano się całkowicie wyłączyć sygnalizację, można postawić znak stop od strony ulicy Redłowskiej, dodając ewentualnie krótki pas rozbiegowy do początku przystanku autobusowego.

Dzięki tym rozwiązaniom jest szansa na zminimalizowanie korków w Gdyni związanych z remontem.
Jakub

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (64) 1 zablokowana

  • Do tego dorzucę jeszcze dwa grosze (8)

    Ze względu na przeniesienie części ruchu na ul. Legionów, przydałoby się także zmienić program dla świateł na skrzyżowaniu ze Stryjską.
    Auta stojące na lewoskręcie od strony Cylkowskiego, nie mają praktycznie żadnych szans na wykonanie manewru. Na każdy cykl zielonego światła mieści się może jeden samochód.
    Podobna sytuacja jest na skrzyżowaniu Powstania Styczniowego z Al Zwycięstwa. Przydąłoby się wydłużenie zielonego dla zjeżdzających od strony szpitala.

    • 58 2

    • (1)

      Zielone na Powstania Styczniowego/ Zwycięstwa jest tym krótsze i im więcej aut stoi na wjazd ze Zwycięstwa ( od strony Gdańska) w Wielkopolską. Innymi słowy ten drugi kierunek ma priorytet.
      Legionów/ Stryjska nawet podczas braku remontu nie zapewnia przepustowości i często gęsto jadąc Legionów w kierunku szpitala stoimy siłą rzeczy na Legionów blokowani przez samochody jadące w prawo w Stryjską.

      • 3 1

      • Nie prosiłem o wyjaśnienie jak działa program, tylko o jego modyfikację. Forum ekspertów od sygnalizacji świetlnej działa chyba gdzie indziej.

        Zgadzam się z Tobą w tej drugiej kwestii, ale nie było sytuacji, by sznur samochodów ciągnął się Legionów od Almy aż do Stryjskiej. A tak dziś właśnie było.

        • 5 2

    • Mam złote rozwiązanie (4)

      Na czas remontu można przesiąść się na komunikacje publiczną albo na rower zmniejszając tym samym liczbę pojazdów, które się nie mieszczą. Korek zniknie momentalnie i Pan Jakub nie będzie już się martwić, że karetka nie przejedzie. Swoją drogą to znamienne, że zawsze jak się pojawia korek, to ci, którzy go tworzą nie pomyślą, żeby z samochodu zrezygnować i jeszcze na dodatek wycierają sobie twarz karetkami.

      • 13 15

      • (1)

        No tu już Ty przegiąłeś. Prawdą jest że powoływanie się na karetki, dojazd itp to argument dyżurny pianobijców, ale przesiadka na rower to drugi koniec skali.

        Mieszkam na Płycie Redłowskiej, pracuję w Koleczkowie, zabieram do auta moją córkę, którą odwożę do przedszkola i po drodze jeszcze dwie osoby z którymi pracuję. Na rower się nie zmieszczą, a komunikacja miejska do w/w lokalizacji to porażka.

        Parafrazując - znamienne jest to, że w każdej dyskusji na temat korków, to Ci którzy mają najmniej w tej kwestii do powiedzenia (bo przecież w nich nie stoją) nakazują kierowcom aut przesiąść się na rower...

        • 17 2

        • to jedna strona medalu

          ale dużo ludzi stojących w korkach to ci, którzy boją się jechać SKM z Gdyni do Gdańska/Sopotu i na odwrót. Biznesmeni z Łużyckiej którym honor nie pozwala jechać czymś innym niż własnym autem.

          przesiadka na rower to rozwiązanie nie dla wszystkich, ale najbardziej optymalne, bo jest szybkie, niezależne od żadnych rozkładów i wygodne - w wielu przypadkach można mocno skrócić trasę.
          Oczywiście zdaję sobie sprawę że jest zależne od pogody, wieku, stanu zdrowia itp.

          • 10 2

      • (1)

        rowerem to można jeździć na przejażdzki po lesie i to latem. a nie do pracy 30 kmpóźna jesienią, gamoniu.

        • 9 4

        • można przeprowadzić się ze wsi do miasta - a jak coś nie pasuje, pracować w swojej wsi

          • 2 8

    • to wina kierowców popier.....

      że tylko np. jeden samochod przejedzie!!!! zamiast ruszyć to taka c*ota patrzy na lewarek albo się ku... mogli !!! jak się nie nauczycie szybko osiągać dozwoloną prędkość to zawsze tak będzie !!!

      • 3 6

  • Jestem przeciw ,ten czytelnik nie wie co gada ,swiatla muszą być i już (4)

    • 28 60

    • Nie zapomnij, że 300m dalej są następne światła.... (1)

      co z tego, że wydłużą cykl jak na kolejnym skrzyżowaniu będzie spiętrzenie...

      • 7 9

      • 300 metrów to chyba Redłowską w górę

        • 1 0

    • odpowiedź (1)

      Fajna ironia.
      Jakbym słyszał naszego prezydenta.

      • 1 1

      • No widzisz. Nie wszyscy są tego samego zdania

        • 2 0

  • dokładnie, zmniejszyć (4)

    a nie tak jak dziś stałem na skrzyżowaniu z orlenem gdzie przeszła 1 osoba bo ruch jest wstrzymany a auta kwitły 2 min :/

    • 13 14

    • siedź wygodnie za kierownicą i nie marudź (1)

      • 9 7

      • a ty idz do roboty

        kup sobie samochód jak normalny człowiek może se wtedy nawet jaką kobite znajdziesz

        • 8 7

    • milicja powinna stanac tam gdzie nie wolno przechodzic pieszym i ładować solidne mandaciki (1)

      by się święte krowy nauczyły

      • 7 6

      • i przy okazji fotoradar ustawić

        żeby coś zarobić

        • 7 0

  • (3)

    a co z pieszymi, mają robic slalom między rozpędzonymi samochodami czy maja iść do następnego przejścia jakieś 500m, co za pomysł.

    • 55 14

    • dokładnie ruszyć zady i na następne (1)

      • 9 26

      • rusz zadek i zostaw samochód pod domem jak taki cwany i sprawny jesteś

        • 26 6

    • pieszy na pasach ma pierwszeństwo

      zamykasz oczy i wchodzisz na pasy

      • 15 1

  • kolejny wyznawca Św. Przepustowości (4)

    jest remont to i korki będą, można się tymczasowo przesiąść do autobusu lub do SKM. ewentualnie na rower..

    • 47 50

    • bo stanie w korkach i wydalanie na jałowym biegu spalin jest pewnie bardziej ekologiczne (3)

      taa

      • 9 7

      • Bardziej ekologiczne będzie zostawienie samochodu pod domem (2)

        Nie będziesz wtedy wydalał spalin.

        • 16 12

        • (1)

          następny socjalista co mówi ludziom co mają robić.

          • 6 9

          • Słuchaj Jakub ! O pieszych to się zapomniało ? O tym, że są tu popularne ciągi

            piesze ? Na terenie PPNT jest "Experyment" który na czas remontu się nie zamknął i część dzieciaków przyjeżdża tu ze szkół z nauczycielami jako opiekunami komunikacją miejską. Nie życzę sobie narażania ich w trakcie przechodzenia na przystanek "Redłowska" w stronę centrum.

            Remont długo nie potrwa. A jak tak pocisz się w samochodzie to szukaj sobie innej alternatywy.

            • 0 0

  • Wyjazd spod PPNT (2)

    Przypomnę, że wyjazd spod PPNT w stronę ul. Stryjskiej jest z obowiązkiem "jazdy w prawo", teoretycznie nie można skręcić w lewo w stronę Alei Zwycięstwa.

    • 18 1

    • (1)

      Niestety znaczna część kierowców nie zauważa tego znaku i jeszcze łapskami wymachuje jak ktoś zatrąbi.

      • 6 1

      • Bo ta regulacja jest bez sensu

        przez ponad rok, można było skręcać w lewo ze Stryjskiej do PPNT - taki manewr nie tamuje ruchu, a tylko ogranicza ilość pojazdów na skrzyżowaniu Stryjska/Al. Zwycięstwa

        • 1 0

  • Do redakcji.......Rozumiem propozycje czytelnika....

    ..nie rozumiem jednak przesłania redakcji trójmiasto.pl. Czy przedstawione propozycje są dla czytelników czy dla urzędników czy może to artykuł tylko, żeby był jakiś temat. Czemu trójmiasto.pl zanim przedstawiła propozycje czytelnika nie skontaktowała się ZDiZ w Gdyni i poprosiła o opinię, aby ją skonfrontować i wprowadzić w życie lub podać argumenty, żeby jej nie wprowadzać. a tak takie czcze gadanie a korki jak są tak są. Osobiście te artykuły z cyklu co mnie gryzie w większości są bez sensu, bo trójmiasto.pl nie podejmuje tych tematów tylko pozwala wygadać się ludziom, a nie o to chyba osobom piszącym do redakcji chodzi.

    Swoja droga popieram rozwiązanie przedstawione przez czytelnika. Tylko czy ktoś to wdroży nim skończy się remont?

    Pozdrawiam

    • 50 5

  • To jak to jest (2)

    z tymi utrudnieniami. Są czy ich nie ma, bo z tego co wiem na trojmiasto.pl, piszecie dzień w dzień że utrudnień na remontowanym odciunku nie ma...

    • 8 3

    • (1)

      Dzien w dzien od wczoraj tak ?

      • 1 0

      • No remont trwa od wczoraj.
        Wczoraj i dziś pojawiła się informacja, że korków jednak nie ma.
        Dzisiaj artykuł pana Jakuba o usprawnieniu ruchu na odcinku na którym korków nie ma.
        Nic nie rozumiem

        • 5 0

  • Dlaczego akurat remontują tutaj skoro jest tyle gorszych odcinków (1)

    • 9 8

    • Dlaczego w ogóle remontują, precz z remontami!

      • 1 0

  • ja bym dodał jeszcze ze trzy sygnalizacje ku chwale pociotka-producenta któremu daje zarobić urzędas (patrz ilośc sygnalizatorów na Węźle Wzgórze)

    • 10 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane