• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: "osłupkować" całe ścisłe centrum Gdańska

24 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (245)
Najnowszy artykuł na ten temat Zakończono montaż słupków na Głównym Mieście
Gdańsk zainwestuje w tym roku w nowe, pneumatyczne słupki, które mają być skuteczniejsze niż dotychczasowe rozwiązania. Gdańsk zainwestuje w tym roku w nowe, pneumatyczne słupki, które mają być skuteczniejsze niż dotychczasowe rozwiązania.

W tym roku w centrum Gdańska mają się w końcu pojawić słupki pneumatyczne, które skuteczniej niż dotychczasowe rozwiązania zablokują kierowcom wjazd. Zdaniem naszego czytelnika to jednak wciąż za mało, by problem rozwiązać. - Od lat powinien być w Gdańsku sukcesywnie wdrażany plan inteligentnego osłupkowania całego ścisłego centrum - od PodwalaMapka do PodwalaMapka, od Wyspy SpichrzówMapka po Forum GdańskMapka - uważa.



W ścisłym centrum miasta powinno pojawić się więcej słupków blokujących kierowcom wjazd?

Władze Gdańska zapowiedziały, że w tym roku wezmą się za docelowe rozwiązanie problemu z wjeżdżaniem samochodami na Długą, Długi Targ Mapka i okoliczne uliczki będące w Strefie Ograniczonej Dostępności.

Receptą ma być 40 pneumatycznych słupków (tzw. pilomaty). Mają one zastąpić sfatygowane już i regularnie niszczone przez niesfornych kierowców słupki żeliwne. Urządzenia mają pojawić się na drogach prowadzących do Długiej i Długiego Targu. M.in. na PiwnejMapka, KołodziejskiejMapkaOgarnejMapka. Aktualnie w tym rejonie jest tylko pięć podobnych słupków.

"Rajd" po Długiej. Zarzut usiłowania zabójstwa dla kierowcy

Poniżej opinia naszego czytelnika, który uważa, że miasto w temacie słupków powinno pójść jeszcze dalej. I to dosłownie:

"Strefa ograniczonej dostępności w Gdańsku to fikcja. Straż Miejska jest niedofinansowana od lat. A jej absolutne niedopasowanie do dzisiejszych realiów jest wręcz legendarne.

Usunąć samochody z przejść, chodników, trawników



Szansa, by dostać blokadę w Gdańsku, parkując źle gdziekolwiek indziej niż na trzech najpopularniejszych wśród strażników ulicach Śródmieścia, jest niewiele większa niż wygrana w totka. Zapewne z przyczyn politycznych miasto Gdańsk nawet nie rozważa częściowej prywatyzacji egzekwowania przepisów parkingowych (co jest prawem dopuszczalne!), bo głosy osób uzależnionych od swoich samochodów są ważniejsze niż bezpieczne chodniki.

Sam jestem kierowcą, nie mówię o tym, by sypać mandatami na miliony, tylko usunąć samochody z przejść dla pieszych, wąskich chodników, trawników.

Osłupkować całe ścisłe centrum miasta



Ale wracając do tematu. Od lat powinien być w Gdańsku sukcesywnie wdrażany plan inteligentnego osłupkowania całego ścisłego centrum miasta - od Podwala do Podwala, od Wyspy Spichrzów po Forum.

Pijany wjechał autem na Długi Targ. Zatrzymali go świadkowie Pijany wjechał autem na Długi Targ. Zatrzymali go świadkowie

Na zachodzie istnieją liczne inteligentne systemy dostępowe na podstawie kamer sczytujących rejestracje samochodu. Wtedy, na tak wygrodzonych terenach centrów miast, swobodnie kursują autobusy, śmieciarki, a dostawcy i taksówkarze wykupują online (w systemie czynnym całodobowo) za symboliczne kwoty dostęp dla swoich pojazdów. Goście hoteli i apartamentów wykupują dostęp na konkretny samochód i czas albo pozostawiają pojazd dalej i spacerują. Takie Śródmieście jest potem strefowane lub wręcz wyznaczane są bramki "wjazdowe" i "wyjazdowe" dla konkretnych ulic i podwórek, a mieszkańcy otrzymują dostęp na odpowiedni kawałek - by dojechać i zaparkować pod domem i z niego wyjechać - a nie, tak jak teraz, na całe Śródmieście.

Taki system praktycznie:

  • wykluczyłby udział Straży Miejskiej w weryfikowaniu prawa do wjazdu do strefy (szczególnie w sezonie, gdy praktycznie codziennie strażnicy na wjazdach na Główne Miasto sprawdzają przepustki), ograniczyłby liczbę niesłusznie wpuszczanych pojazdów,
  • uregulował i uprościł wydawanie przepustek (po co naklejki, gdy jest baza numerów rejestracyjnych), zwiększył dochody z tego tytułu,
  • z czasem umożliwił łatwe wprowadzenie strefy zielonego transportu, bo samochody niespełniające wymogów ustawy byłyby w systemie "odrzucane" od wydawania przepustki.

  • Latem ubiegłego roku wjazd na Długą i Długi Targ został zastawiony takimi barierkami. Nie jest to jednak rozwiązanie docelowe.
  • Gdańsk zainwestuje w tym roku w nowe, pneumatyczne słupki, które mają być skuteczniejsze niż dotychczasowe rozwiązania.
Mamy wyjątkowo piękne Śródmieście, czas zacząć dialog technologiczny nad docelowym rozwiązaniem i walczyć o to, by było to miejsce bezpieczne dla pieszych, wolne od zbędnych samochodów i wirujących pseudotaksówek, estetyczne (bez barierek metalowych, wiecznie przesuwanych betonowych przegród).

Taki kierunek nas czeka prędzej czy później. Tylko że my za 10 lat będziemy zrywać teraz montowane barierki - a bo to nie przewidziano pociągnięcia światłowodu, nie ma miejsca na kamerę albo w sumie to lepiej było zamontować ulicę wcześniej, zamiast tutaj, bo strefa urosła. Czyli typowo - po polsku!".

Od Redakcji: W ubiegłym roku operatorzy monitoringu miejskiego przekazali policji 20 zgłoszeń oraz sporządzili 40 notatek dot. łamania przez kierowców przepisów w rejonie ul. Długiej i Długi Targ. Dodatkowo przekazali też 25 zgłoszeń w tej samej sprawie do patroli straży miejskiej. W sumie zgłoszenia te dotyczyły 85 ujawnionych przypadków wjazdu, a więc złamania obowiązujących przepisów.


Film z czerwca ubiegłego roku:


Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (245) ponad 10 zablokowanych

  • Bardzo dobry pomysł (4)

    Centrum dla mieszkańców i turystów. Precz z autami...

    • 34 30

    • POmysł kiepski dlaczego my mamy płacic za nieudolna straz miejską i jeszcze bardziej nieudolnych POlityków rzadzacych w Gdańsku (1)

      • 3 6

      • Ty Andrzeju płacisz? Przecież ty meldunek masz w Bartoszycach, tutaj tylko dobrabiasz.

        • 7 1

    • w takim razie nie wpuszczać też mieszkańca.

      • 0 0

    • Wracaj do swojego kraju i tam pisz i działaj na rzecz swojego miasta

      • 0 0

  • każdy słupek świadczy o fatalnym zarządzaniu strażą miejską

    • 30 7

  • I bardzo ważne

    Koszty zakupu przerzucić na kierowców. Podwyższyć im OC i koszty urzędowe.

    • 11 18

  • (4)

    Proponuję od razu umiescić walidatory systemu fala na tych słupkach i kazdy musi się odbić 2 razy. A co? A że nie ma sensu? A w autobusach ma sens? Też nie, a jednak będą instalowali.

    • 61 16

    • Nie czytales ze juz wycofali sie z tego pomyslu (3)

      Tylko powtarzasz nieaktualna informacje

      • 6 5

      • (2)

        Nie wycofali się. Dalej będzie trzeba odbijać miesięczny, oprócz tego doszło skomplikowanie taryf, podniesienie cen biletów pomimo obietnicy ze tego nie zrobią itd. I to wszystko za raptem 130mln zł plus 25 mln co roku na utrzymanie tego badziewia. Te 155 mln zł mogliby wpompować w realne usprawnienie komunikacji juz w pierwszym roku w tym mieście lub przeznaczyć na obniżenie cen biletów.
        A tak to mamy misia, który niczemu nie będzie słuzył. Pół biedy gdyby był za darmo. ale tutaj jak u Barei, wszystko musi być jak najdrozej. Za pieniądze mieszkańcow oczywiście.

        • 2 1

        • (1)

          A za dwa lata się z tego wycofamy i przywrócimy bilety czasowe.... za kolejne 150mln zł.
          A co nie wolno?

          • 1 1

          • W Gdańsku bawimy się na całego. nie to co w Gdyni. Tam zadawalają się kubłem farby. Pewnie też przepłaconej, ale to jednak tylko farba.

            • 1 1

  • Stop szykanowaniu kierowców (2)

    Czy ktoś pomyślał jak mam dojechać na Starówkę z Potęgowskiej na Jasieniu? Jak będę chciał to wjadę nawet nad Motławę na ten deptak i nic mi nie zrobicie

    • 17 38

    • Wiedź nie nad, a do.

      Wszystkim gdańszczankom i gdańszczanom dobrze to zrobi. Tobie w zasadzie również.

      • 3 1

    • Gdańsk nie ma starówki słoiku. Już czas się poduczyć albo wracać do Ełku.

      • 4 0

  • gdańsk powstał na model amsterdamu

    gdzie wszyscy jeżdżą rowerami przez ciasne uliczki, tylko włodarze naszego miasta chyba zapomnieli, kto to projektował
    śmiechu warty artykuł

    • 15 12

  • Jestem za, a nawet za jeszcze lepszym rozwiązaniem: (2)

    1. Tunel nr 1, na wysokości od forum do Huciska, czyli od Okopowej do Huciska,
    2. Tunel nr 2, od Huciska do Zieleniaka, czyli też na wysokości dworca PKP,
    3. Przy wjazdach do centrum szlabaniki i po 500 zł minimum za wjazd jednorazowy do 2 godzin. Dostawy do godz. 9 rano, po 18 zbiórka odpadów i dostawy wieczorne.

    Na tunelach, na powietrzu, rozwój inwestycji dla ludzi, gastronomia, miejsca publiczne, lekkie konstrukcje.

    I proszę nie bredzić że nie ma kasy. Otóż kasa jest, posiadają ją kierowczyki, którzy tylko zmieniają autka na coraz droższe. Opodatkować.
    Jak takie coś działa -- proszę zobaczyć (zbyt) krótki tunel w Sopocie w ciągu ulicy Grunwaldzkiej, pod deptakiem. Kiedy to zbudowano to całość wreszcie ożyła, to najatrakcyjniejsze miejsce Sopotu obecnie. Gdańsk musi być bardzo rozrzutny, skoro tak atrakcyjne tereny, z których mógłby czerpać duże zyski, przeznaczył po prostu na zapchany asfalt rozdzielający najatrakcyjniejsze tereny miasta. I to aż nawet po4 pasy w każdą stronę, gorzej niż na autostradach. To tak głupie, że aż trudno uwierzyć, że to się udało aż tak zepsuć.

    Dość hegemonii kierowczyków. Wynocha z powrotem na wieś.

    • 9 27

    • Pomysł z bezkolizyjnymi tunelami dla samochodów jest fajny. Z pozostałymi pomysłami wracaj do lasu.

      • 1 5

    • Zmiana auta jest już opodatkowana. I każda nasza podróż autem też.

      • 0 1

  • I najlepiej od razu naokładać tymi słupkami wszystkich turystów co to ośmielili się przyjechać do Gdańska !!!!!!

    • 13 11

  • ORMO czuwa

    Przypomina mi się taki fragment starego filmu nt. ORMO. Kobita tam służąca na pytanie dlaczego wstąpiła tam gdzie wstąpiła odpowiedziała: "Denerwował mnie ruch w śródmieściu, duży i nieprawidłowy". Historia zatacza koło, tylko zamiast ORMO są listy do trojmiasto.pl

    • 17 13

  • Proponuje

    ogrodzić i podłączyć pod prąd, żeby nikt się nie prześlizgnął.
    Rozważyłbym jeszcze budowę wieżyczek obserwacyjnych i wykorzystał mosty zwodzone.

    • 16 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane