- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (216 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (273 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
Czytelnik pyta o przejście na zakręcie. Urzędnicy: inaczej się nie dało
Na ul. Warszawskiej w pobliżu skrzyżowania z ul. Białostocką powstaje długo oczekiwane przez mieszkańców przejście dla pieszych, które ułatwi poruszanie się dzieci do pobliskiej szkoły. Zaniepokojenie naszego czytelnika wzbudziło jednak samo położenie zebry, którą wyznaczono na... łuku drogi, przez co piesi są przez kierowców słabo widoczni. Urzędnicy zapewniają, że przejście jest bezpieczne, a jego lokalizacja jest wymuszona warunkami terenowymi.
- Na to przejście wszyscy czekali - mówi pan Tomasz. - Zebra skróci dzieciakom drogę do szkoły. Niestety ktoś wpadł na pomysł, żeby zrobić je na samym zakręcie. Przez to, gdy jedzie się autem, nie widać tam pieszego ani z jednej, ani z drugiej strony.
Urzędnicy: będzie dodatkowe oznakowanie i oświetlenie
Wątpliwości naszego czytelnika przekazaliśmy Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni, który realizuje inwestycję. Przejście powstaje bowiem w ramach tzw. umowy szesnastkowej, a więc przy wsparciu finansowym prywatnego inwestora w ramach innej inwestycji. Zadanie obejmuje budowę odcinka ul. Białostockiej oraz budowę odcinka chodnika wraz z przejściem dla pieszych przez ul. Warszawską.
- Pas drogowy ul. Warszawskiej jest na tym odcinku bardzo wąski - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ. - Po obu stronach znajdują się ogrodzenia posesji prywatnych oraz duże różnice terenowe m.in. skarpa.
Mając na uwadze wspomniane ograniczenia urzędnicy przewidzieli w tym miejscu dodatkowe oznakowanie oraz oświetlenie przejścia.
- W celu poprawy widoczności przejścia i bezpieczeństwa pieszych zastosowane zostaną w tej lokalizacji aktywne znaki D-6 "przejście dla pieszych" oraz dedykowane przejściom oświetlenie drogowe. Dodatkowo, uprzedzająco ustawiony zostanie aktywny znak D-6 "przejście dla pieszych" na relacji od ul. Lubelskiej - czyli tam, gdzie widoczność jest ograniczona - dodaje Kiljan.
Jak tłumaczy, w pracy nad projektem brano pod uwagę kilka aspektów. To m.in. warunki terenowe, gdzie analiza technicznych możliwości przebudowy wykazały, że jest to jedyne miejsce dla przeprowadzenia ruchu pieszego. Urzędnicy brali też pod uwagę ruch pieszy, jaki będzie generowany przez nową inwestycję mieszkaniową oraz nowe połączenie z ciągiem pieszym i rowerowym wykonane wzdłuż torowiska tramwajowego wybudowanego w ramach Nowej Warszawskiej.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-11-14 07:11
GZDiZ do wymiany. (6)
Nie dosc, ze za prywatne pieniądze, to jeszcze w złym miejscu. Tylko czekać, aż będą tam potrącenia z udziałem dzieci.
Jak trzeba było zrobić wiaty przystankowe z 20cm daszkiem, za 1,5 miliona czy zdefraudować 150tys na wypas owiec to problemu nie było z pieniędzmi. Pani Ola i jej świta są chyba kablem do księżyca podpięci.- 213 51
-
2022-11-14 20:08
znajdź lepsze miejsce...inżynierze...
- 1 1
-
2022-11-14 07:44
Podpięci...
...są do ścieków.
- 5 3
-
2022-11-14 07:38
Komuchowe miejskie spoki maja sie dalej dobrze jak za komuny.ile jest firm typu"kamis"? (1)
- 13 7
-
2022-11-14 13:10
a bolszewickie pis-spółki przebierają nogami kiedy wreszcie będą mogli kraść też w Gdańsku
- 8 6
-
2022-11-14 07:32
ale że o co chodzi? (1)
- 10 15
-
2022-11-14 07:36
O to ze w 60tce siedzisz, szpagaciarzu.
- 5 10
-
2022-11-15 18:11
Te wszystkie przejścia przy każdym skrzyżowaniu to także do poprawki. Są usytuowane bardzo blisko przy łączeniach ulic, jak nie można by było zrobić o co najmniej 10 metrów dalej i nie stwarzać niebezpiecznych sytuacji.
- 3 3
-
2022-11-14 13:27
Dlaczego w tym kraju niczego nie można zrobić dobrze albo chociaż normalnie (7)
Przejście dla pieszych na zakręcie, zakręty-katapulty, wyprowadzanie przystanków z zatoczek na jezdnię - kraj absurdów. Szkoda tylko że te absurdy realizowane są za naszą kasę przez niekompetentnych urzędników (również opłacanych z naszej kasy)
- 163 18
-
2022-11-14 22:34
piszesz nieprawdę
wiele rozwiązań zastosowanych ostatnio w Gdańsku podniosło komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Kierowcy sami najbardziej dbają o utrudnianie sobie możliwości jazdy.
- 1 0
-
2022-11-14 16:48
No bez jaj ! ktoś musiał być bardzo "wczorajszy" lokalizując przejście w tym miejscu!!!!
- 8 4
-
2022-11-14 15:26
"wystarczy jechać zgodnie z przepisami"
- 9 10
-
2022-11-14 15:06
(3)
Przed przejściem jest ograniczenie do 40 - nie ma problemu z zauważeniem pieszych i zatrzymaniem się, zakręt "katapulta" ma ograniczenie do 50, jadąc z tą prędkością nic Ci się nie stanie, wyprowadzenie przystanku - dobre rozwiązanie stosowane od wielu lat w Europie Zachodniej. Wystarczy myśleć i nie jeździć "szybko i bezpiecznie"...
- 12 22
-
2022-11-14 18:06
W krajach cywilizowanych infrastrukturę buduje się tak, żeby jak najwięcej wybaczała (2)
Natomiast w polandii robi się fuszerę na gruby hajs, zleconą firmie szwagra, żeby potem stawiać milion ograniczeń prędkości i zrzucać winę na jednostki. No nie, nie tak się robi w Europie Zachodniej
- 2 7
-
2022-11-14 22:36
infrastruktura w dobrze zarządzanych miastach skłania kierowców do odpowiedzialnej jazdy (1)
infrastruktura wybaczająca kierowcom lekceważenie limitów prędkości nie jest infrastrukturą przyjazną dla ruchu pieszych i rowerzystów. Całe szczęście w Gdańsku powstaje coraz więcej rozwiązań przyjaznych dla pieszych i innych niezmotoryzowanych.
- 1 2
-
2022-11-14 22:39
W jaki sposób opisywane rozwiązanie jest przyjazne dla pieszych? I w jaki sposób skłania do odpowiedzialnej jazdy? Trochę się zagalopowałeś. Jest zwyczajnie felerne. Dla wszystkich.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.