- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (168 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (185 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (131 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (97 opinii)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (462 opinie)
- 6 Wzięli pod lupę punktualność SKM (76 opinii)
DCT Gdańsk. Rekordowy wynik i pierwsze miejsce na Bałtyku
W gdańskim terminalu DCT przeładowano w ub. roku ponad 2,1 mln TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, co stanowi wzrost o ok. 5 proc. i sprawia, że był to rekordowy rok dla największego terminalu kontenerowego na Morzu Bałtyckim. Stało się tak pomimo trwającej pandemii, która utrudnia sprawne działanie transportu.
Rok 2021 był szczególny dla DCT. W kwietniu poinformowano, że terminal od momentu otwarcia w 2007 r. obsłużył już 15 mln TEU, a w lipcu odnotowano rekord liczby TEU obsługiwanych w jednym zawinięciu statku (20 207 TEU). Z kolei w listopadzie terminal obsłużył rekordową liczbę statków w ciągu miesiąca, było ich aż 70.
Gospodarka morska w Trójmieście
- Pomimo wyzwań związanych z pandemią COVID-19, powodujących zawirowania w globalnej logistyce oraz łańcuchach dostaw, przeładowaliśmy w 2021 r. ponad 2 092 432 TEU. Ten wynik pokazuje raz jeszcze, że jesteśmy prawdziwym bałtyckim hubem transportowym i bramą transportową do Europy Środkowo-Wschodniej - mówi Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
Suwnice w DCT.
Wynik 2 mln przeładowanych TEU DCT osiągnął też w grudniu 2019 r., tuż przed wybuchem pandemii koronawirusa. Tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku. W 2020 r. z powodu zakłóceń w łańcuchach dostaw wynik spadł nieznacznie poniżej 2 mln (1,91 mln TEU), ale do końca kwietnia 2020 r. odbicie było już widoczne, a jesienią 2020 r. wolumeny wróciły do poziomów z 2019 r.
Baltic Hub 3, czyli DCT zbuduje trzecie nabrzeże
W lipcu 2021 r. oficjalnie ogłoszono, że DCT Gdańsk zbuduje trzecie nabrzeże głębokowodne, tzw. Baltic Hub 3, co po zakończeniu inwestycji zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro (ok. 2 mld zł), powstanie nabrzeże (zlokalizowane na wschód od istniejącego nabrzeża T1) o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha, którego otwarcie planowane jest na 2024 r.
- Dzięki tej inwestycji jesteśmy w stanie systematycznie poprawiać nasze wyniki, co nas bardzo cieszy. Ponadto zakończyliśmy rozbudowę bocznicy kolejowej z trzema dodatkowymi torami - DCT ma teraz siedem torów - każdy po 750 m. Będziemy cały czas inwestować w rozwój technologiczny naszego terminalu - mówi Charles Baker.
Zobacz, jak pracuje operator suwnicy bramowej
DCT jest też zainteresowane dzierżawą tzw. Deepwater, czyli 27 ha w głębokowodnej części portu. Terminal jest jednym z dwóch oferentów, którzy zgłosili udział w przetargu. DCT będzie rywalizować z CM Partner A/S z siedzibą w Kopenhadze.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-01-22 13:38
"dodatkowe nabrzeże dla największych statków świata" (4)
Największe mają zanurzenie 16,5m. Załadowane nie wejdą do Gdańska, bo... nie wejdą na Bałtyk (15m).
Czasy się zmieniają, a propaganda jakoś się niczego nie uczy...- 3 5
-
2022-01-22 14:49
Bo teraz przypływają tylko te najmniejsze (3)
- 1 2
-
2022-01-22 15:24
przyplywaja (2)
Rozladowane...
I nigdy nie wezma do pelna...
Nie ma w tym nic zlego, ale nalezy miec tego swiadomosc i odpowiednio budowac przedsiewziecia.
Zamiast dac w traby propagandy...- 4 4
-
2022-01-23 22:06
Statek, który płynie prosto z Malezji płynie pusty tak? (1)
Bo takie sytuacje miały miejsce. Wiec ciekawe kto tutaj mówi nieprawdę.
- 0 0
-
2022-01-23 22:45
zależy czym wyładowany
Może malezyjskim powietrzem?
Fizyki, kolego, nie oszukasz.- 2 0
-
2022-01-22 12:41
A u nas w Gdyni ...... Toniemy. (4)
Ss
- 1 5
-
2022-01-22 18:49
to nie my...
W. Szczurek
- 2 0
-
2022-01-22 13:38
Gdynia (2)
powinna zapomnieć o rozbudowie swojej bazy kontenerowej. Gdansk ma idealne warunki do dalszego rozwoju. W Gdyni trzeba pomyśleć o inwestowaniu w morską turystykę i ruch pasażerski .
- 6 7
-
2022-01-24 15:43
Gdynia ma takie same, jeśli nie lepsze warunki hydrologiczne
To czego nie ma, to szczęścia do zarządców...
- 3 0
-
2022-01-22 14:43
i po co cały basen Morza Północnego utrzymuje swoje porty
skoro wystarczy Hamburg?
Takie trujące "pierdzenia" są powodem dusznej atmosfery na Wybrzeżu...
Centralizm już przerabialiśmy, a nauki żadnej nie wyciągnięto.
Szczególnie w Gdańsku...- 3 3
-
2022-01-21 10:08
Brawo ! ale czy ceny za transport kontenera z Chin będą niższe? (5)
Boleśnie odczuwają to importerzy, jednak popyt na frachty morskie nie spada. Sytuacja która początkowo wyglądała na przejściową utrzymuje się już od grudnia zeszłego roku. Ceny pozostają na wysokim i coraz wyższym poziomie.
- 22 7
-
2022-01-21 18:57
(2)
a jaki wpływ ma DCT na ceny transportu morskiego? Nie ma żadnego, tylko obsługuje te "drogie" przesyłki :)
- 9 1
-
2022-01-23 10:26
obsługa portowa jest wliczona w cenę tych właśnie przesyłek
- 2 0
-
2022-01-22 12:42
Ma bo też zarabia na tym
- 1 5
-
2022-01-21 16:19
To wina Tuska (1)
Te ceny
- 8 7
-
2022-01-22 10:21
Wina PiS-u
oczywiście.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.