• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dąbrowa: niebezpieczne skrzyżowanie bez sygnalizacji. Szansą Trasa Kaszubska

Patryk Szczerba
18 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejście dla pieszych przez ul. Chwaszczyńską na wysokości Rdestowej. Kierowcy z własnej woli tu się nie zatrzymują, a sygnalizacja świetlna nie powstanie. Przejście dla pieszych przez ul. Chwaszczyńską na wysokości Rdestowej. Kierowcy z własnej woli tu się nie zatrzymują, a sygnalizacja świetlna nie powstanie.

Mieszkańcy Dąbrowy proponują, by na skrzyżowaniu ulic Chwaszczyńskiej i Rdestowej zobacz na mapie Gdyni zamontować sygnalizację świetlną. Urzędnicy twierdzą, że poprawili już bezpieczeństwo w tym miejscu wprowadzając ograniczenie prędkości do 50 km/h. Na większe zmiany trzeba będzie poczekać do budowy Trasy Kaszubskiej.



Czy na przejściach z sygnalizacją czekasz na zielone światło?

Droga przelotowa, jaką jest Chwaszczyńska, łącząca Gdynię z Kaszubami, powoduje, że samochody rozpędzają się na niej do ponadprzeciętnych prędkości. Chociaż przejście przy Rdestowej jest wyraźnie oznaczone, to mało kto w tym miejscu zwalnia, by przepuścić pieszych.

Większy ruch, bo więcej firm



W Systemie Ewidencji Wypadków i Kolizji w zeszłym roku zanotowano trzy potrącenia pieszych. W ilu wypadkach skończyło się na strachu? Tego nie wiadomo.

Mieszkańcy szybko wskazują powód takich zdarzeń: na terenie dawnego Polifarbu powstało wiele firm, więc ruch się zwiększył.

- To skrzyżowanie jest jak rosyjska ruletka. Codziennie kierowcy i piesi narażani są na utratę życia. Samochody od strony obwodnicy pędzą w stronę Chwaszczyna i z powrotem. Piesi nie mają szans bezpiecznie  przejść, a auta nie mogą wyjechać z Rdestowej. Wszyscy przemykają i wszystko jakimś cudem się udaje. Obawiam się, że do czasu. Ruch samochodowy jest olbrzymi i niebezpieczny, powinny być więc zamontowane światła, choćby jakieś tymczasowe - relacjonuje pan Marcin.

W przyszłości Trasa Kaszubska rozwiąże problem



Mieszkaniec Dabrowy ma świadomość, że sytuacja zmieni się po budowie w tej okolicy początku Trasy Kaszubskiej. Pod koniec marca podpisano umowę na budowę 20-kilometrowego odcinka tej drogi z Gdyni do Szemudu. Firma Polaqua ma na to prawie trzy lata i otrzyma za prace 817 mln zł.

Czytaj więcej:: Trasa Kaszubska z Gdyni do Szemudu za 817 mln zł

Budowa drogi rozpocznie się jednak najwcześniej za rok.

- A do tego czasu trzeba też jakoś funkcjonować. Mieszkam tu i pracuję tu, więc znam sprawę z życia codziennego - opowiada, apelując do urzędników o reakcję.
Na razie pieszym musi wystarczyć ograniczenie prędkości do 50 km/h. W przyszłości sytuację całkowicie zmieni Trasa Kaszubska. Jej budowa ma ruszyć za rok. Na razie pieszym musi wystarczyć ograniczenie prędkości do 50 km/h. W przyszłości sytuację całkowicie zmieni Trasa Kaszubska. Jej budowa ma ruszyć za rok.
Urzędnicy z gdyńskiego ZDiZ odpowiadają, że mają świadomość istnienia problemu. Ponieważ jednak nie mają pieniędzy na inne działania, pod koniec poprzedniego roku ograniczyli prędkość w tym rejonie.

ZDiZ Gdynia: ograniczyliśmy prędkość



- Na odcinku ul. Chwaszczyńskiej obejmującym skrzyżowania z ul. Rdestową, Krzemową i Starochwaszczyńską, dla poprawy bezpieczeństwa wprowadziliśmy ograniczenie prędkości do 50 km/h. Wymieniliśmy też oprawy lamp na LED emitujące białe światło, żeby poprawić widoczność po zmroku - wylicza Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Rozwiewa przy okazji nadzieje mieszkańców na dalsze działania.

- Budowy samej sygnalizacji nie planujemy, ponieważ w przyszłym roku ma się rozpocząć budowa Trasy Kaszubskiej, co mocno zmieni sytuację drogową w tym rejonie - ucina Folejewski.

Miejsca

Opinie (112)

  • szczur tylko liczy na innych :D (3)

    hopki ze idzie zawieche zgubić na al zwycięstwa zrobi dopiero semeko bo obok budują molochy :) jakby nie oni to hopki nigdy by nie znikły :D Gdynia pod rządami tych błaznów z pisosamokliki umiera

    • 54 20

    • te hopki zostawić!

      raz, że nie ma sensu tego robić przed wejściem inwestora, który za chwilę będzie to pruł - za to powinna być prokuratura

      dwa, nie ma piękniejszego widoku niż te iskry, jak jeżdżący szybko i bezpiecznie stówą w tamtym miejscu przypieprzają podwoziem

      • 9 3

    • na jesień pełna mobilizacja i odeślemy ich na smietnik historii!!!

      • 8 6

    • wystarczy zrobić azyl pośrodku i już będzie bezpieczniej

      • 2 1

  • bez jaj (8)

    z tego korzysta garstka ludzi, a światła tylko dokorkują trasę..
    sam jestem pieszym i mieszkańcem Dąbrowy, przechodziłem/przebiegałem/przejeżdżałem na rowerze przez te skrzyżowania nie raz i wiem z doświadczenia, że 10 czy 20 sekund wiosny nie czyni

    • 79 59

    • sam sobie sąsiedzie przeczysz (3)

      zdecyduj się - światła nic nie dadzą, czy zakorkują trasę? Jak jest korek to i tak jest, bez względu na to czy ktoś wciśnie guzik, czy nie. Jak nie ma korka, to włączenie czerwonego na paredziesiąt sekund go nie stworzy.

      • 18 7

      • Logika to nauka ze zgniłego zachodu (2)

        Nikt nas nie przekona, że czarne jest czarne, a białe jest białe

        • 7 1

        • ani vice versa

          • 4 0

        • ani sześciu króli

          łączących się w bulu

          • 0 0

    • Wczoraj czekałem 3min. Uprzejmy Pan kierowca z R zatrzymał się więc i reszta musiała.

      • 18 1

    • Migający znak o przejściu i zakaz wyprzedzania, też najlepiej migający.

      Trochę stres tak przez tyle pasów przechodzić, jak się zatrzymał tylko jeden samochód.

      • 2 0

    • dokładnie - to jest koniec świata (1)

      przechodzi tam pieszo garstka osób. A to że nie da się przejść na pieszą swiętą krowę nie czyni tego miejsca kandytatem do postawienia świateł.

      • 4 4

      • nie będziecie takimi chamami

        nie będzie potrzeby stawiania tylu świateł

        a że jesteście - niedługo będą wszędzie

        • 1 2

  • Poprawili bezpieczeństwo (2)

    w tym miejscu wprowadzając ograniczenie prędkości do 50 km/h.

    Na co ja na co ale w oficjalnych kontaktach z prasą to urzędnicy ironie winni sobie darować.

    • 68 9

    • "niebezpieczne skrzyżowanie" czy może kierowcy mający ograniczenia gdzieś?

      • 9 0

    • Widzialem wiele rozwiazan tego referatu

      Tam pracuja bez szkoly

      • 2 0

  • Nie za kadencji Szczurka, który jak dziecko wyda pieniądze na zabawki i słodycze (3)

    I zostawił miasto na pastwę deweloperów

    • 39 11

    • Gdynia jeszcze nigdy nie wyglądała tak źle:) (2)

      • 7 4

      • fakty przeczą twoim urojeniom

        ale was towarzyszu nic nie przekona
        ze białe jest białe a czarne jest czarne

        • 1 5

      • to przestań chlać i okno otwórz

        nic dziwnego, że to co widzisz nigdy nie wyglądało tak źle,
        bo jedyne co widzisz to sufit i cztery ściany i ekran laptopa

        • 0 0

  • Proponuję postawić znak z ograniczeniem do 30 km/h ( koszt to kilkaset złotych) i namalować w gdyńskim stylu czerwone pasy na jezdni ( koszt farby) i po temacie. A tam gdzie są dziury w jezdni postawić znak, że są dziury.

    • 48 7

  • (11)

    Bez radaru kierowcy nie zwolnią. Tylko radary. Drogi są niebezpieczne z powodu kierowców.

    • 41 19

    • G*wno prawda (8)

      Naprawdę uważasz że radary poprawiaja bezpieczeństwo na drodze?
      Każdy kierowca po zauważeniu znaku informującego o pomiarze prędkości nerwowo szuka tej skrzyneczki w każdym możliwym punkcie OBOK drogi, nie patrząc zbytnio w tym czasie co dzieje się na jezdni.
      Połącz kropki kierowca który szuka sprzętu który ma na celu wystawić mu mandat i przejście dla pieszych na które w tym czasie zupełnie nie zwraca uwagi.

      • 3 20

      • (6)

        Należy zlikwidować znaki informujące o pomiarze prędkości, a nie aparaty mierzące prędkość. Kierowca powinien przestrzegać przepisów wszędzie, a nie tylko na 50 m bezpośrednio przed skrzyneczką i potem rura.

        • 9 1

        • (5)

          "Kierowca powinien przestrzegać przepisów wszędzie" - powiedział pieszy, przebiegając na czerwonym.

          KAŻDY powinien przestrzegać przepisów.

          • 4 5

          • (4)

            Oho, "a u was Murzynów biją" sie włączyło. Oczywiście, pieszy nie powinien wybiegać na czerwonym. Tylko ile znasz przypadków, żeby pieszy wybiegł na czerwonym i kogoś zabił? A kierowcy powodują ofiary niezależnie od barwy światła. Odpowiedzialność na drodze jest wprost proporcjonalna do pędu, jeśli wiesz, co to takiego...

            • 7 1

            • (1)

              Odpowiedzialność na drodze jest taka sama dla wszystkich niezależnie od prędkości. Jako pieszy, mam świadomość, że w starciu z samochodem to ja mam przechlapane, więc uważam na to co się wokół mnie dzieje i nie wchodzę na jezdnię jak nie jestem w 100% pewny że jest bezpiecznie. Nawet 95% nie jest satysfakcjonujące, bo w 5 na 100 przypadków będzie niebezpiecznie. Nie warto być świętą krową i liczyć na to, że to inni zadbają o twoje bezpieczeństwo.

              • 1 3

              • To teraz niech jeszcze kierowcy nauczą się nie przejeżdżać na "późnym pomarańczowym na 95% bezpiecznie", czy podcinać "szybko, ale na 95% bezpiecznie główną przelotówką z bezwzględnym pierwszeństwem" i będzie git.

                • 4 0

            • (1)

              znam takie przypadki. myślisz, że kierowcy wtedy nie próbują hamować, nie wykonują nerwowych ruchów w celu uniknięcia potrącenia w wyniku czego sami uderzają w jadące samochody? czy tylko bezpośredni kontakt jest przyczyną zabójstwa? użyj wyobraźni drogi gdańszczaninie.

              • 1 4

              • Podaj miejsce, datę, łączę - kiedy pieszy wybiegając na jezdnię zabił kogoś, poza sobą? Czekam.

                • 4 1

      • Toteż w ogóle nie powinno być takich znaków

        Ostrzeżeniem o pomiarze prędkości jest zapis w PoRD. Wystarczającym. Przecież kraść też nie wolno nie dlatego, że w każdym sklepie wisi przypominająca o tym tabliczka, tylko dlatego że jest to przestępstwo wpisane w kodeks karny.

        • 1 0

    • Z powodu pieszych i cyklistów (1)

      • 1 5

      • tia, z powodu drzew, pieszych i cyklistów

        • 2 0

  • jeżdżę tamtędy codziennie żeby ominąć korek do obwodnicy od strony tesco (5)

    Żadnego niebezpieczeństwa tam nie ma jak się ogarnia kierowanie pojazdem.
    Problem wymyślony na siłę i statystyka na siłę - 3 potrącenia / rok.

    • 48 43

    • (1)

      Jak ktoś potrąci Ciebie albo kogoś z Twojej rodziny też tak napiszesz?

      • 15 12

      • Przecież matka siedzi z tyłu...

        • 8 3

    • (2)

      stary, bo rano nikt tam raczej nie przebiega. Za to napisz jak Tobie się rano bez świateł skręca w lewo z Rdestowej? Że tam do tej pory nie było dzwona..... oczywiście w rannych porach

      • 6 2

      • bez problemu (1)

        Jedziesz w prawo i zawijasz po chwili na lewoskręcie. A barany stoją do skrętu w lewo ... ale jak pisałem, trzeba ogarniać kierowanie pojazdem.

        • 6 5

        • Ty może lepiej ogarnij, że jak pieszy czeka na przejście to cywilizowani kierowcy się zatrzymują, żeby mu to umożliwić. Więc dużo masz jeszcze "do ogarnięcia", młody człowieku.

          • 6 2

  • I dobrze. Mało tych sygnalizatorów w mieście ? Mam wrażenie że ktoś w urzędzie ma w rodzinie producenta tych sygnalizatorów.

    • 19 18

  • Ile musi być ofiar śmiertelnych? (4)

    Półtora roku temu na tym przejściu został potrącony śmiertelnie mój kolega który wracał z pracy.Przejście jest szerokie i trudne do przejscia, rano sporo osób przechodzi do firm na terenie po byłym Polifarbie.Ile musi być ofiar śmiertelnych żeby zainstalować sygnalizację świetlną?

    • 40 23

    • ile musi być ofiar śmiertelnych żeby kierowcy w końcu tam zwolnili? (3)

      • 13 3

      • (2)

        Musi być RADAR.

        • 5 4

        • (1)

          nudny jestes z tym swoim radarkiem. wierzysz w utopię, ze radar cos pomoze!! ogarnij się!

          • 3 10

          • Jeden nie. Multum radarów! Inaczej święte krowy myślą, że przepisy dotyczą tylko innych.

            • 5 2

  • (4)

    Niestety ograniczenie prędkości nic nie dało, kierowcy nadal jeżdżą tam za szybko.
    Codziennie wracając z pracy czekam na przejściu aż ktoś z łaski się zatrzyma i najczęściej są to samochody ciężarowe lub dostawcze. Osobowe bardzo rzadko się zatrzymują ba, nawet próbują wyprzedzać z lewej strony stwarzając dodatkowe niebezpieczeństwo.
    Dopiero większa ilość chcących przejść sprawia że samochody się zatrzymują chociaż też nie zawsze.

    • 32 7

    • (2)

      Radar oraz kamera!

      • 5 0

      • (1)

        radar oraz kamera oraz grupa uderzeniowa grop oraz strazaki oraz karetki oraz...
        skoncz juz trolu.

        ale ty masz betonowy mozg.

        • 1 6

        • Co to jest "grupa grop"?

          • 2 1

    • Tak. szczególnie pieszym jest tam bardzo trudno. Kierowcy próbujący wyjechać na główną ul. Chwaszczyńską też ryzykują

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane