• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Dajcie skośnie parkować, gdy można". Czytelnik o parkowaniu w centrum

Michał
6 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
Przesuń aby
porównać

- Czy naprzeciw centrum handlowego Batory przy Władysława IV w GdyniMapka trzeba było zmieniać sposób parkowania z prostopadłego na równoległe, co zmniejszyło liczbę miejsc, choć zmieści się tam i ścieżka rowerowa, i chodnik? - pyta w liście do redakcji pan Michał. - Udostępnienie ulicy pieszym jest podstawową potrzebą, zaś zapewnienie miejsc parkingowych - tylko ewentualnością wynikającą z dostępności miejsca - odpowiadają urzędnicy.



Czy parkowanie równoległe jest dla ciebie problemem?

Oto jego przemyślenia:



Jestem mieszkańcem ulicy 10 lutego i z coraz większym niepokojem obserwuję, co dzieje się w kwestii parkowania w centrum miasta. Chciałbym zwrócić uwagę na - moim zdaniem - nietrafiony pomysł mający na celu zmniejszenie miejsc parkingowych przy ulicy Władysława IV, naprzeciwko centrum handlowego Batory.

W zeszłym roku w związku z kampanią dotyczącą ograniczenia ruchu samochodowego w centrum zlikwidowano kilkanaście dobrze prosperujących miejsc parkingowych (parkowało się prostopadle do ulicy na rzecz parkowania równoległego), co oczywiście drastycznie zmniejszyło liczbę miejsc.

Myślę, że warto wspomnieć, że wcześniej zlikwidowane wszystkie miejsca parkingowe przy ul. 10 lutego oraz ograniczono ich liczbę na ul. 3 maja.

Całości przyświecał słuszny cel - budowa ścieżki rowerowej, ale jak wyszło w praktyce?

  1. Z kilkunastu miejsc parkingowych zostały trzy, maksymalnie cztery miejsca (w zależności od wielkości auta), na których można postawić samochód
  2. Powstały dwa miejsca dla inwalidów, dodatkowo oddzielone metrową przerwą, która zabiera część tak niezbędnej powierzchni (kto wpadł na taki pomysł?). Dodatkowo należy wspomnieć, że kolejnych miejsc dla inwalidów w najbliższej okolicy jest również kilka i zazwyczaj stoją puste (10 lutego, Batorego, Władysława IV), ale rozumiem i w 100 proc. popieram zasadność ich funkcjonowania. Nie rozumiem natomiast, dlaczego stworzono ponad metrowy bufor pomiędzy i tak dużymi miejscami uprzywilejowanego parkowania, przez który trudniej jest zaparkować pozostałym samochodom ze względu na i tak ograniczoną powierzchnię.
  3. Wycięto żywopłot oddzielający parking od chodnika i stworzono wąski chodnik, za którym od razu jest ścieżka rowerowa. To rozwiązanie jest naprawdę niebezpieczne. Akurat na tym odcinku chodnik jest bardzo szeroki. Czy można było zrobić to lepiej? Oczywiście wystarczyłoby ścieżkę przesunąć o ok. 2 metry, a bliżej parkingu zrobić nasadzenia, takie rozwiązanie wpłynęłoby zarówno na bezpieczeństwo, jak i na estetykę projektu.
  4. Wprowadzenie miejsca dla rozładunku towarów (jest już znak, więc lada moment pojawi się miejsce zabierające kolejne dwa miejsca parkingowe). Kolejna nieprzemyślana koncepcja, ponieważ wszystkie sklepy i punkty usługowe w tym miejscu zaopatrywane są od zaplecza, ani jeden nie jest zaopatrywany z ulicy. Czy naprawdę w takim układzie powstanie takiego miejsca jest niezbędne?
  5. I gwóźdź programu w projekcie: postawienie metalowych zapór/słupów na chodniku. Nie wiem, jak można było wyrazić zgodę na takie rozwiązanie przy parkowaniu równoległym. Kierowcy parkowali na mini chodniku prostopadle, chcąc uzyskać większą ilość miejsc, ale zakładam, że to zadanie straży miejskiej, żeby ich tego oduczyć. Stan obecny to kombinowanie, jak ustawić się pomiędzy słupkami, żeby otworzyć drzwi i wyjąć dzieci nie obijając przy tym samochodu, oczywiście cały czas bacząc, żeby stały nieruchomo, ponieważ nieprzewidziany ruch może skutkować wejściem pod koła rowerzystom.


Różne podejście do parkowania na różnych ulicach



O ile przyjmuję do wiadomości tłumaczenia władz miasta, które otwarcie mówią, że chcą zmniejszyć liczbę aut w Śródmieściu, o tyle nie rozumiem braku konsekwencji w działaniu.

Na przykład przy ul. Władysława IV zmiany na parkowanie równoległe zostały wprowadzone na dwóch - de facto - szerokich odcinkach, na których śmiało mogłoby koegzystować zarówno parkowanie prostopadłe, jak i ścieżka rowerowa.

Z kolei na odcinku wzdłuż dawnych delikatesów parkowanie jest już prostopadłe i nikomu to nie przeszkadza, pomimo dużo węższego chodnika.

Stąd proste pytanie dotyczące modernizacji, czy naprawdę nie można było tego zrobić lepiej?

  • Po zmianach dwa miejsca zajmują niepełnosprawni, a jedno dostawcy.
  • Po zmianach dwa miejsca zajmują niepełnosprawni, a jedno dostawcy.


Odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni

Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni. Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
W ostatnich latach zwiększyła się świadomość zachodzących zmian klimatycznych i obowiązkiem miasta jest reagowanie na globalne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, adaptacja do zmian klimatu i neutralizowanie ich konsekwencji.

Przekłada się to na proces planowania rozwoju miasta, w którym należy uwzględnić wiele czynników. Gdynia realizuje nowoczesną politykę opartą na założeniach zrównoważonej mobilności z przestrzenią przyjazną wszystkim mieszkańcom.

Jeszcze do niedawna ulice projektowano tak, by zadbać przede wszystkim o płynność ruchu samochodowego. W mniejszym stopniu zachęcały do przemieszczeń pieszych, jazdy rowerem i transportem zbiorowym oraz do aktywnego spędzania czasu.

Z czasem, przez wciąż zwiększającą się liczbę samochodów, coraz większy obszar przeznaczano na miejsca parkingowe, wypierając tym samym z centrum inne funkcje, tak ważne z perspektywy tworzenia miasta. Konieczne było podjęcie zdecydowanych działań naprawczych, związanych z zarządzaniem przestrzenią, w szczególności w centrum. Ta przestrzeń jest szczególnie cenna, a dbałość o jej jakość jest celem nadrzędnym.

Do najistotniejszych działań należy zarządzanie parkowaniem. Udostępnienie ulicy pieszym jest podstawową potrzebą, zaś zapewnienie miejsc parkingowych - tylko ewentualnością wynikającą z dostępności miejsca. Terenochłonność parkingów sprawia, że ich organizacja ma ogromny wpływ na sposób korzystania z ulic przez mieszkańców. Wprowadzone w centrum zmiany pozwoliły odtworzyć zdegradowaną przestrzeń, zwiększyć bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów i jednocześnie efektywnie wykorzystać już istniejące miejsca parkingowe. Nie bez znaczenia dla bezpieczeństwa pozostaje także układ miejsc postojowych. W przypadku parkowania równoległego potrzeba mniej miejsca na odstępy między stojącymi samochodami, a parkujący kierowca z łatwością może obserwować w lusterkach ruch na ulicy.

Równocześnie miasto przygotowuje dogodne lokalizacje pod parkingi buforowe, które zostaną ściśle zintegrowane z komunikacją miejską. Dzięki temu kierowcy będą mogli wygodnie pozostawiać samochody na obrzeżach miasta lub w centrum i w dalszą podróż ruszać alternatywnymi środkami transportu. Już dziś na wspomnianej zasadzie można korzystać z parkingu miejskiego zlokalizowanego pomiędzy Gdynia Areną a CH Rivierą. W 2023 roku jest planowane oddanie inwestycji przy PKM Gdynia Karwiny, gdzie powstaje nie tylko parking przesiadkowy, ale też nowe chodniki, drogi rowerowe, buspasy oraz infrastruktura dla autobusów i trolejbusów. Kolejnych 260 miejsc dostępnych będzie na parkingu podziemnym pod parkiem Centralnym.

Na ul. 10 Lutego mimo zmian przestrzeni, pozostawiono miejsca dla osób z niepełnosprawnością, którym ze względu na znaczne ograniczenia ruchowe, należy umożliwić aktywne uczestniczenie w życiu społecznym.

Miejsca rozładunkowe w Śródmieściu zostały wprowadzone w 2018 r., najpierw w formie pilotażu, następnie w postaci docelowego schematu obejmującego 28 miejsc na ul. Starowiejskiej, ul. Świętojańskiej i fragmencie ul. Abrahama. Dzięki dedykowanym miejscom dostaw ogranicza się niebezpieczne parkowanie, manewrowanie, jazdę po chodniku.
Michał

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (441) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Czy zadaniem samorządu jest walka ze zmianami klimatycznymi? (19)

    Czy ktoś może wskazać przepis, który nakłada taki obowiązek na samorząd?

    • 107 23

    • tak, jest (11)

      jeszcze jakieś pytania?

      • 6 26

      • Było jeszcze drugie pytanie (9)

        Chciałem poznać przepis, który taki obowiązek na samorząd nakłada. Szukam i nie mogę znaleźć.

        • 23 4

        • (7)

          Zaspokajanie potrzeb wspólnoty lokalnej. A to najpilniejsza potrzeba.

          • 5 17

          • Nie wycieraj sobie mordy wspólnotą lokalną! (4)

            Łżesz jak pis. Wspólnota lokalna chce mieć gdzie zaparkować swój samochód i to jest najpilniejsza potrzeba!

            • 18 5

            • (3)

              Ty to nie wspólnota. Egoizm jednostki nie jest w interesie wspólnoty.

              • 5 8

              • Hahaha patrz rowerzysci

                • 5 2

              • Czyli ze jak jednostki będą zadowolone, (1)

                To wspólnota tych jednostek już nie?!?

                • 4 1

              • jedne jednostki mogą być zadowolone, inne mogą być z ich zachowań niezadowolone

                dlatego warto promować korzystanie z mniej tereno- i energochłonnych sposobów poruszania się po mieście, stosując restrykcyjną politykę parkingową wobec użytkowników samochodów i tworząc dobre warunki parkowania rowerów przy domach i celach codziennych podróży

                • 0 1

          • Potrzeby wspólnoty lokalnej to zupełnie inna kategoria (1)

            Dostęp do elektryczności, wody, drogi dojazdowej, komunikacji miejskiej - to są potrzeby lokalne. A z globalnym ociepleniem walczy się na poziomie globalnym. Samorządy nie odpowiadają również za los delfinów w Oceanie Spokojnym.

            • 13 1

            • a straszni mieszczanie wszystko widzą oddzielnie

              • 0 1

        • Szukaj cierpliwie: dniami, tygodniami, miesiącami i latami.

          • 3 4

      • nie, nie jest

        • 4 1

    • normalni ludzie powinni uciekać z miast rządzonych przez lewaków ....nie płacić podatków lewakom (2)

      ...

      • 14 7

      • Chcesz miast dla samochodów- w porządku, w Afryce takie znajdziesz.

        • 4 9

      • Czyli

        Wdl ciebie jest tylko lewica i prawica ciekawe co robiłeś kiedy w szkole uczyli o ustrojach politycznych itd. Czy porostu Tvpis ci mogz wyprało

        • 4 5

    • Nie jest. (2)

      Urzędnik ma robić tylko i wyłącznie to co mu przepis nakazuje wprost... To co prezentuje pani rzeczniczka, to rozciąganie kompetencji urzędników całkowicie wbrew przepisom.

      • 4 1

      • urzędnik ma działać zgodnie z polityką ustalaną przez wybieralnych przedstawicieli społeczności lokalnej (1)

        w ramach szeroko prowadzonych konsultacji. Posiadanie samochodu nie stwarza automatycznie roszczenia sobie prawa do parkowania nim za darmo w dowolnym miejscu przestrzeni miejskiej. Warto pamiętać, że w wolnym kraju wolno robić nie tylko to, co jest nakazane prawem - można robić to, co nie jest nim zabronione, zwłaszcza wtedy, gdy to ma sens i nie narusza praw i wolności innych ludzi.

        • 0 1

        • a powiedz to sasinowi+

          • 0 0

    • działania samorządu powinny być zgodne z poczuciem sensu

      a nie tylko w wyniku obowiązku nałożonego przez kogokolwiek

      • 1 0

  • Niestety (61)

    Robią wszystko żeby usunąć pojazdy z centrum miast.

    • 178 33

    • Prawidłowo (45)

      • 45 37

      • Ludzie ! Chcecie spokoju? Przeprowadźcie się na wieś. (38)

        Miasto musi się rozwijać. Aby się rozwijać, muszą w nim być przedsiębiorcy/inwestycje. Aby biznes się kręcił w tym dzisiejszym szalonym świecie potrzeba dotrzeć do kilku miejsc naraz. Bez auta ani rusz. Nie będę czwórki moich dzieci (do dwóch szkół rozwoził na hulajnodze albo rowerze). Gdynia robi się miastem dla emerytów. Bez auta. Miasto spokojnej starości a nie przedsiębiorcza Gdynia!

        • 27 36

        • doskonały pomysł z nierozwożeniem dzieci (6)

          Ja też nie dowożę dziecka rowerem. Mieszkam w centrum i chodzi do podstawówki piechotą. A do liceum dojedzie samo komunikacją miejską.

          • 26 6

          • a w ulewie

            teleportuje sie za sr*jfona

            • 8 16

          • Nie każdy może dziecko posyłać komunikacją miejską. Patrz na przykład dzieci niepełnosprawne. (3)

            Albo obciążone ciężkimi plecakami bo szkoła nie zapewnia szafek lub zadają dziesiątki prac domowych z tych samych książek, z których korzystają w szkole. Ja też patrząc na ciężkie plecaki moich dzieci wolę je podwieźć niż mają mieć skoliozę.

            • 3 14

            • No tak (2)

              Patrząc na dzisiejsze dzieci, to 80% jest niepełnosprawnych...ale umysłowo, a wszystko dzięki rodzicom, którzy nie pozwalają im się zmęczyć (fizycznie i umysłowo), więc wożą im tyłki pod same drzwi, zamiast racjonalnie rozwiązać problem ciężkiego plecaka. 15 lat temu wymyślili już plecaki na kółkach, ksero (nie trzeba dla jednego zadania nosić całej książki). A w dobie wszechobecnych telefonów, wystarczy zrobić zdjęcie zadania! Ta daam!

              • 6 3

              • (1)

                Chciałbym ci uzmysłowić że dziecko do pewnego wieku musi być pod opieką dorosłych.

                • 4 5

              • dziecko poruszające się rowerem pod opieką dorosłego

                ma prawo poruszać się chodnikiem nie zastawionym przez parkujące samochody i czuć się tam bezpiecznie. Jak skończy 10 lat mając kartę rowerową ma prawo poruszać się jezdnią ulicy i czuć się tam bezpiecznie.

                • 0 0

          • Sądząc po elokwencji niby rodzica to gil raczej skończy edukację na max 8 klasach

            • 1 4

        • Miasto nie jest głośne. Samochody są głośne. (2)

          • 19 7

          • To se pomieszkaj przy dworcu. "Pociąg osobowy ... wjechał na tor ... przy peronie ... " Szału można dostać. Albo motory, które

            Samochody to najmniejszy problem.

            • 7 6

          • Mieszkam przy przedszkolu, samochody nie są głośne, dzieci są głośne.

            • 1 4

        • Trochę się zagalopowałeś (9)

          Więc proponuję, pojedź z dziećmi na wieś, chociaż na 2 dni i spróbuj zapomnieć o samochodzie, kiedy najbliższy sklep jest oddalony o kilka kilometrów (o zwykle zamyka się o 18)....to właśnie na wsi bez auta ani rusz, bo wszędzie jest daleko.

          Doceń fakt życia w mieście, a przede wszystkim naucz się z miasta korzystać, to zobaczysz, ile czasu zaoszczędzisz na szukaniu parkingu, staniu w korkach, bo wszystko jest niemal pod nosem.

          Wystarczy logistycznie połączyć kropki. To i transport do dwóch szkół z dzieciakami nie będzie problemem.

          • 21 9

          • Współczuję Ci, że ograniczasz się tylko do sklepu jaki postawią Ci na osiedlu. (4)

            Postawią Ci biedronkę - pójdziesz do biedronki. Postawią Lidla - pójdziesz do Lidla. Widzisz - ja wybieram jakość. Wiem, że w moim mieście są otwarte np. "TheLikatesy" (Orłowo) to jadę do nich chociaż mieszkańcem Orłowa nie jestem, ale mają wiele produktów, których w Twoich lidlach czy biedrach nie mają. Więc doskonale korzystam z miasta jeżdząc do sklepów, w których są dobre dla mnie produkty.

            • 4 10

            • I chcesz mi tym wpisem udowodnić, że Orłowo nie zapewnia komunikacji miejskiej, czy jak? (3)

              Polecam odspawać pupę od fotela, bo zaczynam się o te dzieci martwić, o ile już nie mają na imię Kia i Mercedes....

              Chociaż skoro tak dobrze wiesz, co znajduje się na wsiach, to chyba już rozumiem skąd to przywiązanie do kierownicy....więc się nie gniewam, krótkich korków przed Trójmiastem życzę ;)

              • 5 5

              • (2)

                Ale dlaczego ludzie mają korzystać z komunikacji miejskiej jeśli nie chcą? A tym bardziej gdy mają własny samochód. Samochód zapewnia komfort, spokój, wygodę, bagażnik, brak kontaktu z obcymi, chuliganami, woniami. Gdyby tak nie było samochody by nie kosztowały tyle ile małe mieszkania. Ktoś kto kupił samochód za 200 tys. ma jeździć autobusem bo ktoś inny uważa to za ideologicznie poprawne, modne? Nie można ludzi zmuszać jeśli jest alternatywa. Pani Spurek niech nie je mięsa ale niech nie mówi o ekologii bo powinna mieszkać w ziemiance a nie w domu, którego wybudowanie pozostawia ogromny ślad węglowy.

                • 6 5

              • Skoro to taki komfort

                To nie narzekaj na korki i na problematyczne parkowanie. Przecież w samochodzie za 200 tys. to sama przyjemność...

                • 2 1

              • dlaczego kierowcy chcą prywatyzować korzyści i uspołeczniać koszty swoich wyborów komunikacyjnych?

                Gdyby ponosili wszystkie koszty generowane przez korzystanie z samochodu, na pewno wielu z nich zrezygnowałoby z samochodu - zwłaszcza na krótkie odległości

                • 0 0

          • (1)

            Docenie jak tylko będzie transport kolejowy bo póki co rozbierają linie by robić tam ścieżki rowerowe a przez to powstają miejsca wykluczone komunikacyjnie

            • 3 4

            • Przestań już wszędzie wypisywać te brednie.

              Co ci zawinili rowerzyści? Uwiódł cię któryś wykorzystał i porzucił? Chłopie, znajdziesz innego.

              • 2 1

          • Yhmm, a to co zaoszczędzę na szukaniu parkingów (1)

            rozpierniczę jadąc w tłoku komunikacją miejską, zastanawiając się czy przyjedzie, czy moze tylko jest spóźniony o 10 minut.

            • 2 3

            • A jaka frajda gdy lunie deszcz, zwłaszcza gdy rano było ciepło i jesteś w krótkim rękawku.

              • 1 3

        • (7)

          Bzdura. Właśnie to, co opisujesz, to nie rozwój, a regres. Takie myślenie miało rację bytu w poprzedniej epoce, świat poszedł naprzód. Dziś tozwój, to eliminacja indywidualnego transportu samochodowego.

          • 17 13

          • (2)

            No i już widzimy jak ten świat upada. Ty to zrozumiesz za 30 lat. Nie tędy droga

            • 6 6

            • (1)

              No właśnie upada przez samochody, w pewnym uproszczeniu.

              • 6 8

              • Ale Wam wyprali juz mozgi. A elity dalej beda smigac po dwoch trzech na pokladzie odrzutowca

                • 5 3

          • Zbiorkom

            To dlaczego ogranicza się ilość kursów autobusów? Coś tu się nie klei w tym ograniczaniu samochodów i jednoczesnym likwidowaniu kursów ZKM.

            • 8 1

          • Gdzie wyczytałeś takie bzdety? U Karola Marksa?

            • 2 2

          • (1)

            Gdzie wyczytałeś takie bzdety? U Karola Marksa i Lenina? Ten drugi też widział postęp we wprowadzaniu przymusowym kołchozów zamiast indywidualnego rolnictwa. Tępiono wszelką indywidualność i dacze za miastem oraz samochody miała (dyskretnie) tylko nomenklatura partyjna a obywatelom oferowano wyjazdy autobusem na wykopki i grzybobranie. Postępowe były też mieszkania ze wspólnymi kuchniami. Tym trąci mi twoja postępowość.

            • 5 3

            • Pepe: to członkowie nomenklatury partyjnej mając usta pełne frazesów o równości, Leninie i Marksie etc.

              promowali w Polsce "masową" motoryzację, łudząc wielu ludzi mirażem powszechnego dostępu do małego fiata, sami rozbijając się fiatami mirafiori etc. lub limuzynami typu wołga z szoferem płatnym ze wspólnej kasy. Teraz pseudoprawacy tacy jak ty są przekonani, że samo posiadanie prywatnego samochodu stwarza automatycznie prawo do korzystania z przestrzeni miejskiej do parkowania za darmo. Obciążanie użytkowników samochodów prywatnych kosztami, które generują zachowania ich użytkowników nie ma nic wspólnego z lewactwem: to jest jak najbardziej zgodne z logiką gospodarki rynkowej.

              • 0 1

        • Dotrzeć do kilku miejsc naraz? (2)

          To Ci się nie uda nawet z teleporterem.

          • 9 1

          • Inteligentni zrozumieli o co mi chodziło. (1)

            Jesteś ze szkoły Czarnka?

            • 2 9

            • Raczej ty.

              • 1 0

        • Jestem emerytem i mam samochód. (4)

          Również emeryci muszą gdzieś parkować. Nam trudniej czasami dojechać komunikacją do centrum. Też mamy sprawy do załatwienia. Nie każdy może parkować na kopercie. Gdynia to nie jest miasto spokojnej starości, coraz więcej utrudnień również dla nas.

          • 11 6

          • (2)

            Tak prawdę mówiąc, po osiągnięciu pewnego wieku nie powinno się prowadzić samochodu, ponieważ stwarza się zagrożenie nie tylko dla siebie ale i dla innych.

            • 3 7

            • Więcej wypadków powodują ludzie młodzi niż starsi tak na marginesie - więc kto tu stwarza większe zagrożenie?

              • 2 2

            • Tak prawdę mówiąc to największe zagrożenie stwarzają osoby do osiągnięcia pewnego wieku, co uwzględniają firmy ubezpieczeniowe wprowadzając dodatkowe opłaty dla osób mających dzieci do 24 lat, które mogą prowadzić pojazdy a także dla nich samych jeśli mają samochód własny. Obserwowałem jak młoda dziewczyna wykonuje manewr wyjazdu z miejsca postojowego pod marketem. Widoczny u niej był brak wyczucia rozmiarów pojazdu (malutka toyota yaris) i odległości. Wykonała chyba sześć manewrów, a jeszcze nie wyjechała, cofała do około 1,5 m przed pojazdem za jej tyłem po czym jechała do przodu kilkanaście cm. Widziała to żenujące manewry przechodząca kobieta, stanęła za nią i pokazywała, że jeszcze może się cofać, w końcu dziewczę odjechało. Osoby starsze mają wieloletnie doświadczenie w ruchu. Ja jadąc po zachowaniu a nie po sygnałach przypuszczam co chce robić jadący obok czy przede mną pojazd. Gdy snuje się obok mnie wiem, że chce zmienić pas,tylko zamiast włączyć kierunkowskaz snuje się, to go wyprzedzam lub zwalniam i wtedy on włącza migacz i zmienia pas. Gdy snuje się na prawym wiem że chce skręcić tylko nie wie czy już, to wolę zmienić pas na lewy. Gdy snuje się na długiej prostej to wiem że to ciamajda drogowa i nie przekroczy 40 km/godz bo się boi,więc takiego tez wyprzedzam bo różne niespodzianki mogą nastąpić z jego strony, np.nagłe hamowanie albo skręt. A co wyprawiają przy zajmowaniu miejsca na skrzyżowaniach. Zamiast dojechać do linii zatrzymania stają 2 metry przed nią na lewym pasie i blokują wjazd przynajmniej trzem pojazdom, które mogłyby wjechać na skrzyżowanie w danym cyklu świateł. Wiek i płeć nie ma tu znaczenia ale są to najczęściej młode kobiety albo bardzo wiekowi kierowcy obu płci ( i pozostałych 72, żeby nie było ze jestem homofobem)..

              • 2 1

          • największe trudności ze znalezieniem miejsca do parkowania tworzą inni użytkownicy samochodów

            poruszający się nimi nawet na krótkie odległości. Nawet będąc emerytem po chwili refleksji zrozumiesz tę prostą prawdę.

            • 0 0

        • No wlasnie ludzie przeprowadzaja sie na wies, do Rumi, Redy a nawet Wejherowa I zdecydowanie nie wroze Gdyni dynamicznego rozwoju

          • 0 2

        • Rozwój miasta widziany poprzez to że każdy biznesmen na samochód? Wow to biedna Kopenhaga, Amsterdam Londyn czy nowy Jork bo zgodnie z Twoim tokiem rozumowania te miasta się nie rozwijają. Mieszkasz w centrum to nie musisz odwozić dzieci bo mają blisko i wystarczy spacer

          • 5 2

      • (5)

        Wobec tego po co są drogi? Mieszkańcom centrum jak widać niepotrzebne auta. Zrobimy deptaki zasadzimy drzewa a rowerzyści będą mieli szeroką ścieżke rowerową

        • 7 1

        • (1)

          Byłoby pięknie gdyby centrum było wolne od samochodów. Ale to nie realne.

          • 2 4

          • Centrum pustyni jest bez samochodów. Wybierz się tam.

            • 3 3

        • Tak jest, trzeba być konsekwentnym. Zlikwidować jezdnie, zasiać trawę, posadzić drzewa. A ludzi do ziemianek. Będzie lepiej.

          • 2 1

        • Dobry pomysł.

          Od przyszłego roku wprowadzimy to rozwiązanie.

          • 0 1

        • drogi są do poruszania się różnymi środkami lokomocji poza miastem

          W mieście zwykle są ulice, które - zwłaszcza w centrum - miewają wiele funkcji. Funkcja komunikacyjna dla terenochłonnych pojazdów jakimi są samochody prywatne nie musi być najważniejsza, dobrze zarządzane miasta wdrażają skutecznie konsekwentny proces uwalniania kolejnych ulic i placów w centrum od jeżdżących i parkujących samochodów, poprawiając jakość życia wszystkim. Na takich ulicach ruch pieszych i rowerzystów odbywa się bardzo płynnie i bezkonfliktowo, nawet jeśli pozostawia się na nich ruch autobusów lub tramwajów.

          • 0 0

    • chyba stety

      szkoda, że tak późno

      • 14 3

    • To robota Piesiewicza.

      • 7 4

    • (8)

      Robią, to co normalny świat robi od pół wieku. Tylko Polska to zaścianek, gdzie autem można legalnie rozjeżdżać pieszych na chodnikach.

      • 22 24

      • (5)

        Na chodnikach pieszych rozjeżdżają rowerzyści.

        • 23 13

        • poza śmieciarką, która w ubiegłym roku na ul. Morskiej śmiertelnie potrąciła starszą osobę

          • 10 2

        • Rowerzyści pracują na "szacunek" (1)

          Wielu rowerzystów czuje się tak rozzuchwalonych, że nie raz wjeżdzają z impetem na zwykłe przejście dla pieszych (bez drogi rowerowej). Gdy trąbię ostrzegając (bo ledwo co czasami wychamuję mimo rozglądania się) to jeszcze pokazują środkowy palec. Nosz........ sami nie znają przepisów a obrażają innych.

          • 13 8

          • I zapierniczają po chodniku chociaż na jezdni jest ścieżka rowerowa. Bezczelni.

            • 0 2

        • Tylko tych, którzy nie dali się rozjechać samochodom.

          • 2 0

        • ada- dlaczego kłamiesz?

          skąd bierzesz środki na trollowanie?

          • 0 0

      • z tym że normalny świat zaczął od sprawnej komunikacji publicznej a następnie wyrzucił auta z centrów miast (1)

        • 11 4

        • Niestety, było odwrotnie, ale zgodzę się z Tobą, że tak nie powinno być. Należy zacząć, albo pr,ynajmniej równocześnie, rozwijać komunikację publiczną.

          • 2 2

    • Tak, taki mamy plan. Auta to są potrzebne na wsi, a nie w dużych miastach.

      • 7 3

    • Ale dlaczego? Co komu przeszkadza pojazd prawidłowo zaparkowany na miejscu do tego przewidzianym lub jadący jezdnią? Ja rozumiem oburzenie gdy widzisz chamstwo zastawiające przejście, wjazd do posesji, zajmujące dwa miejsca postojowe na raz. A reguła taka im droższy i większy samochód tym częściej chamstwo.

      • 0 1

    • I bardzo dobrze

      • 0 0

    • i bardzo dobrze

      niestety nie robią wszystkiego: wydają duże fundusze na budowę wielopoziomowych parkingów dla samochodów w pobliżu centrum miasta. Bez sensu.

      • 0 0

  • może po polsku? (7)

    za przeproszeniem ale list p. Michała to straszny bełkot. wstyd.

    • 22 97

    • Twój post nie lepszy.

      • 17 6

    • (2)

      Czego oczekujesz od kierofczyka? Przecież dla nich nawet znaki to jest problem.

      • 6 23

      • (1)

        Od ciebie nikt już niczego nie oczekuje, jad i atak to twoja dewiza.

        • 12 5

        • Szkoda paliwa na tego osobnika to pewnie jest z tych pieniaczy co prowadzą grupę Gdynia o wszystkim

          mieszkaniec Demptowa albo Wielkiego Kacka co mieszka u mamy

          • 4 1

    • List jest bardzo rzeczowy , konkretny i przemyślany.

      • 12 1

    • Czego nie zrozumiałeś:) wszystko było zrozumiałe i jasne. Może warto czytać ze zrozumieniem.

      • 1 0

    • straszny bełkot to odpowiedź urzędniczki

      • 0 0

  • Poza miejscami dla niepełnosprawnych tam w ogóle nie powinno być parkingu (11)

    To jest akurat jedyny wniosek - te kilka miejsc jest tam zupełnie niepotrzebnych.

    • 68 149

    • (3)

      Dokładnie. Mieszkańcy w centrum tez sa zupełnie niepotrzebni powinni się wszyscy wyprowadzić na obrzeża.

      • 39 10

      • Ja jestem mieszkańcem centrum i nie życzę sobie (2)

        Aby wszędzie dookoła robić parkingi dla miliona samochodów. Kilka równoległych, w życiu skośnych. Samochody za miasto. Ja mam za miastem a w mieście poruszam się komunikacją/rowerem/ hulajnogą

        • 10 15

        • ja też jestem mieszkańcem centrum i życzę sobie wszędzie parkingi.
          Co mnie obchodzi twoje życzenia.

          • 4 0

        • większość mieszkańców nie chce takich obostrzeń, więc jesteś w mniejszości i się dostosuj

          • 0 0

    • Jak nie chcesz widzieć aut, to przenieś się na wieś i kup sobie konia i kozę. (6)

      • 26 9

      • (3)

        Mariusz, na wsi to wszyscy auta mają bo jak polikwidowali pksy to byś nigdzie nie dojechał.

        • 14 1

        • Znajdź wieś bez samochodów (2)

          Są takie, tam Twoje miejsce

          • 2 4

          • (1)

            Wolę wyrzucić samochody z miasta. Niczemu one tu nie służą, a tylko szkodzą.

            • 2 7

            • Wiesz co to jest miasto bez samochodów?

              Wieś i to taka którą musisz poszukać żeby tam się przenieść

              • 4 3

      • Do jaskini najlepiej.

        • 2 1

      • Na wsiach w Polsce nie da się żyć bez samochodu. Jeśli chcesz być uwiązany do samochodu - wyprowadź się na wieś.

        • 6 2

  • Odpowiedz UM Gdynia to pokaz glupoty i arogancji (10)

    Same frazesy i ZERO rzeczowych informacji. Arogancka urzedniczka nawet nie probuje odpowiedziec na zadane pytania!

    • 212 16

    • Bo to urzedniczka...

      Ona "wie lepiej".......

      • 50 2

    • Ta odpowiedź to brak szacunku dla Gdynian.

      • 49 2

    • (2)

      No chyba odwrotnie. Bełkotliwy "list czytelnika", a jasna, rzeczową i konkretna odpowiedź.

      • 3 51

      • Musisz pracowac w um gdynia (1)

        • 35 2

        • Pudło.

          • 2 13

    • Cóż

      Wystarczy spojrzeć na załączone zdjęcie brrr dzieci można straszyć

      • 15 2

    • im bardziej UM Gdynia walczy, tym wieksze korki i zanieczyszczenie srodowiska (1)

      czy w ramach walki z globalnym ociepleniem Szczurek przesiadl sie na rower czy nadal dojezdza limuzyna? Czy walczacy z globalnym ociepleniem W.Szczurek sprzedal juz swojego paliwozernego, emitujacego mnostwo spaline VW Touarega ? Czy to tylko mieszkancy maja ponosic koszty a szczurek dalej bedzie truł?

      • 12 1

      • Nie słyszałeś ostatnich wypowiedzi prezesa Comarchu?

        Elyta nie ma z czego rezygnować. Oni 'muszą', ty nie możesz.

        • 11 1

    • Niech zaczną od siebie zlikwidują parkingi przy urzędzie i przesiądą się na komunikację
      A ta pani jak dojeżdża do pracy a raczej czym?

      • 4 0

    • No co Ty, co Ty? Wszystko dla urzedników jest OK.

      • 1 0

  • Ja też mam pomysła wszędzie duże opłaty za parkowanie (1)

    • 16 35

    • Ile ci płacą za komentarze? Zwykłej pracy nie masz?

      • 2 0

  • Jak nie umiecie parkować równolegle. (7)

    To proponuję nogi, rower, komunikację miejską lub taxi.

    • 43 100

    • Parkowanie równoległe jest możliwe ale często bardziej uciążliwe i czasochłonne. Ogarnij się! (4)

      • 9 10

      • A więc i więcej spalin pod oknami się spala parkując równolegle. A Gdynia niby taka ekologiczna. (3)

        Tak samo więcej się spala paliwa i dymi z rury wydechowej na zlikwidowanych przez UM zielonych strzałkach... A tacy NIBY ekologiczni.

        • 7 4

        • Jak tak martwisz się o ekologię to przestań jeździć spalinowym samochodem. (1)

          • 4 6

          • samochód elektryczny parkuje się tak samo, jak spalinowy

            ale pewnie tego nie wiesz, bo nie masz prawa jazdy, albo obcisłe gacie uwierają w mózg

            • 0 0

        • Az sie prosi zajechac ze znajomymi tak np o 3 w nocy I zaczac parkowac. Rownolegle. Tak na 20 razie I potem 30 poprawial :)

          • 1 1

    • naucz się czytać (1)

      Tu nie chodzi o umiejętności tylko ilość miejsc.

      • 1 0

      • o liczbę miejsc

        miejsca są policzalne. Ostatnio nawet na palcach jednej ręki.

        • 0 0

  • (2)

    Bez jaj rzecznik.....ta Pani kompletnie nie kuma czaczy....

    • 104 18

    • Przy tobie to geniusz puchatku.

      Ahahahaha

      • 7 14

    • A co miała napisać?

      Że w Gdynii panuje delfinizm i słupkoza?

      • 12 3

  • UM Gdynia

    Po co tam 3 pasy ruchu? Nie można było zrobić 2 + drogę rowerową z prawdziwego zdarzenia? A zrobiliście tam pseudo dróżkę tor przeszkód z pomnikiem na środku, z którego śmieje się cała Polska...

    • 71 22

  • Patrząc na wyraz twarzy rzecznikowej to widać na niej że zrobi wszyzstko any uszczęśliwić tych co chcą parkować. (3)

    • 70 12

    • Rzecznik nie jest od podejmowania decyzji. Kierofczykom nawet tak proste rzeczy trzeba tłumaczyć?

      • 7 23

    • (1)

      Na bank nie ma prawka

      • 10 1

      • Pewnie ma kota, netflixa i je tylko trawę.

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane