Fakty i opinie

Dalej od odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy

Najnowszy artukuł na ten temat

Utrudnienia na węźle Lotnisko do listopada

Na trójmiejskiej obwodnicy często dochodzi do wypadków i kolizji.
Na trójmiejskiej obwodnicy często dochodzi do wypadków i kolizji. fot. GDDKiA

Wszystko wskazuje na to, że na trójmiejskiej obwodnicy nie pojawi się odcinkowy pomiar prędkości - mimo że wnioskowali o to przedstawiciele gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Urzędnicy Inspekcji Transportu Drogowego po analizie miejsc, na których najczęściej dochodziło do wypadków i kolizji, na stworzonej liście nie uwzględnili ekspresówki łączącej m.in. Gdańsk, Gdynię i Sopot.



Czy na trójmiejskiej obwodnicy powinien pojawić się odcinkowy pomiar prędkości?

tak, jest on tam bardzo potrzebny 55%
można go zainstalować, nie jest to jednak priorytet 12%
nie, zupełnie w tym miejscu się nie przyda 33%
zakończona Łącznie głosów: 2602
Przypomnijmy: W maju 2019 r. gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zwrócił się do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego z wnioskiem o instalację odcinkowego pomiaru prędkości (opp) na dwóch odcinkach drogi krajowej nr S6.

Chodziło o fragmenty trasy od węzła Gdynia-ChyloniaMapka do węzła Gdynia-PortMapka oraz Gdańsk-OwczarniaMapkaGdańsk-Lotnisko.Mapka

- CANARD GITD poinformował zarządcę drogi, że jest w trakcie realizacji projektu rozbudowy systemu fotoradarowego, w ramach którego zostanie sporządzona analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, na podstawie której zostaną wytypowane miejsca o największym stopniu zagrożenia bezpieczeństwa drogowego. Jednym z czynników podlegających ocenie była liczba występujących zdarzeń drogowych (wypadki, w tym ze skutkiem śmiertelnym, oraz kolizje). Miejsca te w pierwszej kolejności należy objąć nadzorem z wykorzystaniem systemu CANARD - tłumaczy Monika Niżniak, rzeczniczka GITD.
Jak dodaje, Obwodnica Trójmiasta nie znalazła się na liście miejsc wskazanych w analizie bezpieczeństwa ruchu drogowego, które w pierwszej kolejności należy objąć nadzorem z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących.

- W związku z powyższym CANARD GITD nie planuje obecnie instalacji odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy trójmiejskiej - mówi Monika Niżniak.

Jedyny odcinkowy pomiar prędkości na Pomorzu



Warto zaznaczyć, że na terenie województwa pomorskiego funkcjonuje obecnie tylko jedno urządzenie opp. Spotkać je można na odcinku Rekowo Górne - Reda.

Do 17 września 2020 r. zarejestrowało ono aż 1351 naruszeń przepisów na drodze, najwięcej w maju tego roku, bo aż 248. W pozostałych miesiącach liczby wykrytych wykroczeń wyglądały następująco:

  • styczeń - 93,
  • luty - 140,
  • marzec - 197,
  • kwiecień - 178,
  • maj - 248,
  • czerwiec - 126,
  • lipiec - 179,
  • sierpień - 129,
  • do 17 września - 61.

Opinie (444) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Jedyna przyczyna wypadków na Obwodnicy to (81)

    Brak odstępów du..a kierowców.

    • 138 5

    • A czemu jest brak odstepów? (42)

      A po temu że barany wiszą na zderzaku bo muszą przecież wyprzedzać za każdą cenę, nie rozumiejąc że przy takim ruchu kolumna będzie i tak jechać tyle ile jedzie bo nawet nie ma gdzie zjechać na lewy

      • 23 3

      • (35)

        Przestań blokować lewy pas

        • 7 15

        • kolejny fast and furious nie rozumie, że lewy pas nie służy wyłącznie do wyprzedzania (18)

          ale także do normalnej jazdy przy dużym natężeniu ruchu

          • 21 6

          • Lewy pas NIGDY nie służy do jazdy. Tylko do wyprzedzania. W PL obowiązuje prawostronny ruch przecież!!! (9)

            • 7 12

            • jak jedziesz +1 km/h to cały czas wyprzedzasz (8)

              • 4 3

              • Ale manewr wyprzedzania masz wykonać jak najsprawniej! Więc powinineś jechać szybciej... (7)

                Jednocześnie, nie musisz przekraczać dozwolonej prędkości (tego wymagałaby tylko kultura ale już nie prawo)... zatem faktycznie jadąc lewym +1kmh wyprzedzam i tak, ten za mną musi to znosić...a moim obowiązkiem jest zjechać jak najszybciej na prawy pas i pozwolić reszcie korzystać z lewego... Na niemieckiej autostradzie, choć w niektórych innych krajach też, takie wyprzedzanie na lewym pasie sygnalizuje się włączonym ciągle lewym kierunkowskazem podczas manewru wyprzedzania - co oznacza dla aut następnych, że wykonuję taki manewr i proszę o wyrozumiałość - po zakończeniu wyprzedzania wyłączam lewy kierunkowskaz i włączam prawy i opuszczam lewy pas, zjeżdżając na prawy.
                Ten lewy kierunkowskaz działa magicznie - na niemieckiej autobahnie też na lewym jak wyprzedzasz siadają ci na ogonie i poganiają światłami (i to przy duuuużo większych prędkościach niż 140), ale jak włączysz lewy kierunkowskaz że wyprzedzasz to odpuszczają od razu i czekają aż skończysz manewr i zjedziesz...

                • 3 3

              • Jak mam wykonać go sprawnie jak przede mną sznur pojazdów? (6)

                Wejść długimi w nadświetlną? Dalej nie rozumiesz że przy takim obciążeniu drogi to jest najsprawniej jak można?

                • 4 2

              • Rozumiem. O czym napisałem wyżej. Czytaj ze zrozumieniem. (4)

                P.S. Jak przed Tobą sznur pojazdów, to po co wjechałeś na lewy? Skoro nie wyprzedzasz?

                • 1 1

              • "Jak przed Tobą sznur pojazdów, to po co wjechałeś na lewy? Skoro nie wyprzedzasz?"
                Odpowiadam - a co ty w takim razie robisz na lewym, skoro nie można wyprzedzać? Zakładam że na nim też jesteś, bo przecież rzekomo ktoś ci go blokuje...

                • 0 0

              • Wyprzedzasz (2)

                Tylko z niewiele większą prędkością od reszty.

                A po co frustrat za Tobą wjechał na lewy i chce Cię zepchnąć?

                • 1 1

              • Ale o czym ty piszesz? (1)

                Bo Twój post nie wiadomo do czego się odnosi i nie wiadomo co chcesz w nim wyrazić?!
                To, że niektórzy potrafią się bezmyślnie zachowywać na drodze to oczywiście się zdarza, ale nie ma to znaczenia dla reguł ruchu drogowego, o jakich mówimy. Żadne przepisy czy rygorystyczne ich stosowanie nie wyeliminuje głupoli - głupoli eliminuje śmierć.

                • 1 0

              • Głupole zanim zginą, skutecznie uprzykrzają życie innym ludziom

                I z tym też trzeba walczyć.

                • 0 1

              • Bo ta są ci co niechcą się nauczyć prowadić tylko narzekać a nawet pasa nie umieją zmienić.

                • 1 1

          • co więcej nie doczytał tego w PORD (3)

            Bo tylko kuł obrazki na pamięć do egzaminu.

            • 3 1

            • (2)

              To ic na egzamin pord i zablokuj lewy pas i zobaczymyczy zdasz prawko. Pomysł zanim piszesz pzdury i naucz się prowadzić. Kupili prawko w komunie lub znaleźli. W chipsach i nawet prawa nie znają a tak to jest jak się niechce Uczyć prowadzic tylko udawać za klawiaturą. Przejdź na komunikacji miejską i będzie mniej wypadków.

              • 0 2

              • Czy ty jechałeś kiedykolwiek obwodnicą?

                Najczęściej obydwa pasy są pełne samochodów, lewy jedzie trochę szybciej od prawego, więc nikt go nie blokuje ponieważ co kilka sekund wyprzedza kolejne auto z prawego. Skoro uważasz, że nawet w takim wypadku kierowca przed tobą blokuje ci pas, bo chciałbyś pojechać szybciej, to zdaj sobie sprawę że dokładnie to samo o tobie może pomyśleć gość za tobą - on też chciałby jechać szybciej, a ty blokujesz mu pas... Teraz widzisz jak niedorzeczne jest to, co piszesz? A może uważasz, że kilka tysięcy samochodów z lewego pasa przed tobą powinno ci ustąpić, bo "miszcz prostej" chce jechać szybciej..? Jeśli tak, to na to nie ma lekarstwa

                • 0 0

              • To na egzaminie przekrocz prędkość

                I zepchnij kogoś długimi z lewego pasa.

                • 5 2

          • (3)

            To czemu blokujecie lewy pas jak wyprzedam? Nauczcie sie prowadzic, ale wam sie niechce wolicie pisac bzdury

            • 2 6

            • Widać, ze właśnie mamy do czynienia z ogólnym brakiem zrozumienia... (1)

              Brakiem zrozumienia innych ludzi, jak i słów!
              To, że ktoś przed Tobą jedzie lewym pasem, nawet wolniej niż Ty, NIE oznacza, że go blokuje... Na 95% ten ktoś również wykonuje manewr wyprzedzania! Tylko w sytuacji gdy prawy pas jest wolny, a ktoś jedzie lewym to go blokuje! Proste rozróżnienie - i nie ma znaczenia jakie prędkości mają wszystkie biorące udział w sytuacji pojazdy!

              A jednocześnie, uwaga do wyprzedzających - może, wzorem, krajów i społeczeństw, gdzie drogi szybkiego ruchu powstały jakieś 50 lat wcześniej, sygnalizowalibyście wykonywany na lewym pasie manewr wyprzedzania lewym kierunkowskazem? To byłby znak dla aut jadących za wami, że mają poczekać aż wyprzedzicie, bo wtedy ich puścicie, zjeżdżając na prawo?!

              • 3 2

              • Blokuje bo jest hamem i piratem drogowym i myśli że jak jedzie po woli to go prawo niedotyczy i jest bezkarny taka moralność

                • 0 4