• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dalej od odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy

Szymon Zięba
21 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Na trójmiejskiej obwodnicy często dochodzi do wypadków i kolizji. Na trójmiejskiej obwodnicy często dochodzi do wypadków i kolizji.

Wszystko wskazuje na to, że na trójmiejskiej obwodnicy nie pojawi się odcinkowy pomiar prędkości - mimo że wnioskowali o to przedstawiciele gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Urzędnicy Inspekcji Transportu Drogowego po analizie miejsc, na których najczęściej dochodziło do wypadków i kolizji, na stworzonej liście nie uwzględnili ekspresówki łączącej m.in. Gdańsk, Gdynię i Sopot.



Czy na trójmiejskiej obwodnicy powinien pojawić się odcinkowy pomiar prędkości?

Przypomnijmy: W maju 2019 r. gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zwrócił się do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego z wnioskiem o instalację odcinkowego pomiaru prędkości (opp) na dwóch odcinkach drogi krajowej nr S6.

Chodziło o fragmenty trasy od węzła Gdynia-ChyloniaMapka do węzła Gdynia-PortMapka oraz Gdańsk-OwczarniaMapkaGdańsk-Lotnisko.Mapka

- CANARD GITD poinformował zarządcę drogi, że jest w trakcie realizacji projektu rozbudowy systemu fotoradarowego, w ramach którego zostanie sporządzona analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, na podstawie której zostaną wytypowane miejsca o największym stopniu zagrożenia bezpieczeństwa drogowego. Jednym z czynników podlegających ocenie była liczba występujących zdarzeń drogowych (wypadki, w tym ze skutkiem śmiertelnym, oraz kolizje). Miejsca te w pierwszej kolejności należy objąć nadzorem z wykorzystaniem systemu CANARD - tłumaczy Monika Niżniak, rzeczniczka GITD.
Jak dodaje, Obwodnica Trójmiasta nie znalazła się na liście miejsc wskazanych w analizie bezpieczeństwa ruchu drogowego, które w pierwszej kolejności należy objąć nadzorem z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących.

- W związku z powyższym CANARD GITD nie planuje obecnie instalacji odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy trójmiejskiej - mówi Monika Niżniak.

Jedyny odcinkowy pomiar prędkości na Pomorzu



Warto zaznaczyć, że na terenie województwa pomorskiego funkcjonuje obecnie tylko jedno urządzenie opp. Spotkać je można na odcinku Rekowo Górne - Reda.

Do 17 września 2020 r. zarejestrowało ono aż 1351 naruszeń przepisów na drodze, najwięcej w maju tego roku, bo aż 248. W pozostałych miesiącach liczby wykrytych wykroczeń wyglądały następująco:

  • styczeń - 93,
  • luty - 140,
  • marzec - 197,
  • kwiecień - 178,
  • maj - 248,
  • czerwiec - 126,
  • lipiec - 179,
  • sierpień - 129,
  • do 17 września - 61.

Miejsca

Opinie (444) 6 zablokowanych

  • Oddac możliwość kontroli samorządom

    Ci co zabrali taka możliwość winni się w piekle smażyć.

    • 12 12

  • Absurd. Pomiar odległości między pojazdami też pewnie niepotrzebny.

    • 15 3

  • To chociaż ze dwadzieścia fotoradarów postawcie.

    • 22 6

  • Myśleć (2)

    Rozwaga tylko uratuje kierowców i ich życie...

    • 11 1

    • (1)

      Nauczcie sie prowadzic przedewszystkim

      • 1 0

      • Przede wszystkim naucz się szanować przepisy bucu!

        • 0 2

  • No i jak ma być dobrze jak tak cackają się z kierowcami?

    Tylko wczoraj uśmiercili 11 osób w Polsce. To jak ma byc dobrze. Covid może się schować

    • 16 6

  • Przyczyną większości zdarzeń jest ukochana przez wielu jazda zderzak w zderzak z nadmierną prędkością, która jest kierowana jakimiś pierwotnymi instynktami lub IQ poziomu taboretu.

    • 23 3

  • Odległość (13)

    To nie przekraczanie prędkości zabija, ale permanentne siadanie na zderzaku i nie zachowywanie odległości. Zazwyczaj obwodnicą poruszam się w weekendy, ale gdy kilka razy jechałem w środku tygodnia, z rana to ten stres ciężko zapomnieć. Z tyłu ktoś siedzi 15 m za tobą i masz pewność, że w razie hamowania wjedzie tobie w kufer (ma mniej niż sekundę na reakcję w przypadku gwałtownego hamowania). Z przodu jak zostawisz minimalną bezpieczną odległość, to ktoś od razu uzna, że warto się tam wcisnąć, i piszę i minimalnej bezpiecznej odległości, takiej która pozwoli na reakcję gdy samochód z przodu będzie gwałtownie hamował.
    Potem jest wypadek i wszyscy stoją w korku.

    • 53 1

    • Momento, prócz zderzaka

      Nie tylko to .... nagła zmiana pasa również ma ogromne znaczenie .

      • 9 0

    • Obwodnica (5)

      Jak zwiększymy odstępy to wtedy obwodnica będzie stała, bo nie zmieścimy się, szczególnie rano. Kiedyś obliczono, że przy zachowaniu wymaganych odstępów byśmy musieli jeździć przez Zakopane - oczywiście w dniu największego ruchu w roku.

      Problemem jest przepustowość obwodnicy, czyli brak 3 pasów, a coraz więcej się buduje poza granicami miast. Do tego zamaist rozbudować obwodnicę to buduje się drogi aby ruch przekierować na obwodnicę,,,

      • 2 24

      • (2)

        Dla bezpiecznego odstępu nie ma alternatywy. Co najwyżej trzeba wolniej jeździć - wtedy bezpieczna odległość jest mniejsza. Ale niestety wielu kierowców chyba na fizykę w szkole nie chodziło.

        • 12 1

        • Wolniej (1)

          Tylko jedz rano do pracy obwodnicą i zobacz ile aut wjeżdża na nią. Teraz wyobraź sobie że wszyscy trzymają wymagany odstęp, i trzeba go zrobić również dla tych co wjeżdżają. Teraz każdy zaczyna hamować aby mieć ponownie taki odstęp i tak robi każde auto wjeżdżające i jadące co powoduje kilkaset metrów dalej spadek prędkości do minimum, a na końcu obwodnicy korek przy wjeździe.

          • 3 10

          • Sluszne spostrzezenie.Zgadzam sie.

            • 1 2

      • Budowanie nowych drog nie niweluje korków (1)

        Obliczone w latach 70 ubiegłego wieku przez inżynierów ruchu. Na pustym rondzie też można zrobić korek, wystarczy, że jeden zahamuje.

        • 2 1

        • Obwodnica

          Tylko nie piszemy o korkach a bezpieczeństwie.

          • 1 1

    • 100% racji

      Jest dokładnie tak jak piszesz.

      • 1 0

    • 15 metrow odstepu to jazda na zderzaku?:) (3)

      To ile powinien jechac za jasniepanem?Pol kilometra wystarczy?

      • 2 8

      • bezpiecznie łosiu

        2 sekundy

        • 3 0

      • Tak jak na niemieckich autostradach (1)

        Prędkość / 2 wyrażona w metrach.
        Próbowałem tak jechać na obwodnicy, to od razu 5 się wcisnęło.

        • 6 1

        • No i w czym problem to dopasowujesz się z odległością do ostatniego.

          Ich brak kultury nie sprawia że nie powinieneś zachowywać odpowiedniej odległości przecież!

          • 1 2

    • to wszystko prawda

      To, że wypadki powoduje nie prędkość, a brak odstępu jest niezaprzeczalnym faktem. Przy zachowaniu odpowiedniej odległości jazda z prędkością nawet 200 km/h i więcej może być bezpieczna, co pokazuje przykład naszych zachodnich sąsiadów. Tyle, że u nich zasada bezpiecznej odległości (połowa aktualnej prędkości) jest bezwzględnie i surowo egzekwowana. Natomiast trzeba sobie jasno powiedzieć - aktualna obwodnica trójmiasta nie może być już drogą ekspresową - to jest normalna dwupasowa droga miejska, jak np Estakada Kwiatkowskiego albo Droga Różowa w Gdyni i podobne ograniczenia powinny obowiązywać.
      Niestety - brak planowania przestrzennego i całkowite oddanie pola deweloperom przynosi takie efekty. Dopuszczono do niekontrolowanej suburbanizacji bez zapewnienia adekwatnej infrastruktury. Pewnie budowa obwodnicy metropolitarnej chwilowo rozwiąże problem, ale jak się znowu pozwoli na obsadzenie jej osiedlami z każdej strony, to problem się powtórzy z całą pewnością.

      • 5 0

  • (3)

    Wie ktoś czy policja reaguje po otrzymaniu nagrania z jazdą na zderzaku z wideorejestratora zamontowanego na tylnej szybie?

    • 10 3

    • Nie , nie reaguje

      • 4 0

    • reaguje

      szef sekcji drogowej zawsze wtedy mowize idzie do sklepu po jogurt

      • 6 0

    • Za ten filmik powinni ci zabrać prawko i mandat 10000pln za blokowanie lewego pasa!!

      • 3 7

  • Tylko wykrywacze jazdy na zderzak i solidne kary za to. (6)

    Odcinkowe pomiary to bzdura. Na pytanie, w którym dokładnie miejscu popełniłem wykroczenie, nikt nie potrafi mi odpowiedzieć. Zwykle odpowiedź brzmi, gdzieś między takim a takim kilometrem na drodze takiej a takiej. To ja mam gdzieś odcinkówkę i bez wskazania dokładnie, w którym miejscu popełniłem wykroczenie nie przyjmuję mandatu.
    Prędkość przy dobrych warunkach pogodowych nie jest problemem. Problemem jest jazda na zderzak i niedostosowanie prędkości do panujących warunków na drodze. Leje deszcz, nic nie widać ale jaśniepan w bmw ciśnie na zderzaku mrugając światłami. Inna sytuacja gdy przy eleganckiej pogodzie ktoś jedzie 80km/h po obwodnicy powodując zator wśród ciężarówek i nie widząc w tym żadnego problemu.

    • 8 16

    • Może dlatego że to nie problem?

      • 1 1

    • Ohoho jaśniepan musi wiedzieć dokładnie gdzie przekroczył, mimo że przy OPP jest 100% pewność, że przekroczył

      Takim jak Ty powinno się z miejsca odbierać uprawnienia. Narażasz życie innych ale nawet jak za rączkę złapią, to będziesz wmawiał, że to nie Twoja ręka. Ale do rozdawania kar innym to jesteś pierwszy.

      • 6 3

    • Prędkość jest problemem. Dlaczego jadąc 120 km/h i zbliżając się do auta jadącego wolniej nie mogę płynnie zmienić pasa na lewy i spokojnie wyprzedzić? Bo na lewym pasie są "szybcy i wściekli", dla których "prędkość to nie problem".
      Ponadto właściwy odstęp zależy właśnie od prędkości.
      Pamiętaj, że ograniczenie prędkości nie jest tylko dla Ciebie - to także ułatwienie manewrów innym kierowcom i więcej czasu na ich reakcję.
      80 km/h wśród ciężarówek? Ale te ciężarówki mają ograniczenie do 80 km/h - więc w czym problem?

      • 5 3

    • (1)

      Statystycznie najwięcej groźnych wypadków jest właśnie przy ładnej pogodzie! Dla wielu ładna pogoda = duża prędkość, bo przecież co może się stać...

      • 4 2

      • A wiec to pogoda jest problemem!

        Zmienić klimat, by ciągle padało!!! Będzie bezpieczniej.

        • 1 0

    • to nie żadna bzdura tylko poprawa bezpieczeństwa tam gdzie są odcinkowe pomiary wypadkowość spadła o 80%

      • 0 1

  • Dziwi jeszcze kogoś taki obrót sprawy? (3)

    Mnie już dawno przestało to dziwić. Żyjemy w kraju, w którym osoby decyzyjne znalazły się na stanowisku bo są pociotkiem kogoś z rodziny, w dodatku ćwierćmózgi, bez wyobraźni. Odcinkowy pomiar prędkości to miliony złotych dochodu rocznie. Ale po co się bogacić, zarabiać, działać celowo skoro można nic nie robić. Obwodnica będzie nabierała mocy urzędowej jeszcze z 40 lat, dopóki pokolenie Gierka nie wymrze. Komuna ma się w tym kraju dobrze.
    Ciemnogród i tyle.

    • 16 5

    • Żyjemy w epoce Gierka (2)

      Bo są tacy, którzy myślą, że im więcej pieniędzy w budżecie tym lepiej dla obywateli. Jest dokładnie na odwrót.

      • 1 0

      • Do J23 (1)

        Czyli idąc tym tokiem rozumowania jeśli w budżecie nie ma pieniędzy to jest z czego dać na służbę zdrowia, poprawę stanu dróg, ścieżek rowerowych, zieleni itp. Brawo.

        • 0 2

        • Nie rozumiesz J23.

          Nie trzeba i nie powinno się dawać na nic. Nie z publicznej kasy. Prywatnie można osiągnąć to taniej. Państwo nam zabiera duuużo i jeszcze więcej wydaje - to należy ukrócić.

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane