Fakty i opinie

stat

Daleka droga do SKM-ki na Przymorzu

Pociągi w kierunku Gdańska Głównego zatrzymują się w znacznym oddaleniu od jedynego działającego wejścia na peron.


Pociągi w kierunku Gdańska Głównego na przystanku SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet zobacz na mapie Gdańska zatrzymują się niemalże na końcu peronu. Pasażerowie się skarżą, bo muszą nadkładać drogę. Kolejarze twierdzą, że taka organizacja wynika ze względów bezpieczeństwa.



Utrudnienia w ruchu pociągów trwają od kilku tygodni, ale ostatnie mroźne dni oraz śnieg sprawiają, że stają się one wyjątkowo dokuczliwe dla pasażerów - szczególnie tych, którzy wchodzą na peron w ostatniej chwili, a potem biegną przez niemal całą jego długość do pociągu.

- Od kiedy zamknięty jest tunel w części południowej zobacz na mapie Gdańska, wszystkie pociągi w stronę Gdańska Głównego zatrzymują się właśnie przy nim, tak jakby nadal funkcjonował. Tymczasem jedyne wejście na peron zlokalizowane jest na drugim końcu przystanku zobacz na mapie Gdańska. Komu przeszkadzało, by pociągi zatrzymywały się jak kiedyś, czyli mniej więcej w połowie długości? - pyta ze zdziwieniem pan Marcin, czytelnik Trojmiasto.pl.


Czy często korzystasz z przystanku Gdańsk Przymorze-Uniwersytet?

praktycznie codziennie przy dojazdach do pracy lub szkoły 20%
kilka razy w tygodniu 9%
sporadycznie, tylko kiedy muszę dojechać w ten rejon miasta 29%
nie pamiętam, kiedy ostatni raz z niego korzystałem(am) 42%
zakończona Łącznie głosów: 708
W podobnym tonie wypowiada się również nasza czytelniczka, która pisze: Od kiedy trwa w południowym tunelu budowa windy, pociągi zatrzymują się na końcu peronu bardzo daleko od działającego wejścia. To jedyny przystanek na całej trasie między Gdynią a Gdańskiem z tak dziwną organizacją ruchu.

Okazuje się jednak, że kolejarze nie robią psikusa pasażerom i nie zmuszają bez przyczyny do dłuższej drogi na pociąg. W tym miejscu bowiem trwa budowa windy oraz przedłużenia tunelu w stronę nowego kompleksu biurowego. Cała inwestycja jest realizowana nakładem finansowym dewelopera - SKM nie dokłada się do tych prac.

- Ustawione w środku peronu ogrodzenie placu budowy przejścia podziemnego ogranicza widoczność kierownika pociągu na skład wagonów. W związku z tym pociąg zatrzymuje się w takim miejscu, by kierownik pociągu miał dobrą widoczność na wsiadających podróżnych - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Utrudnienia w ruchu mają potrwać jeszcze przez kilka tygodni. Planowany termin oddania nowej części tunelu do użytku to kwiecień br. - Wówczas pociągi powrócą do optymalnego sposobu zatrzymywania się - zapewnia Głuszek.

Opinie (157) 3 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.