• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Daleka droga do SKM-ki na Przymorzu

Krzysztof Koprowski
21 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Pociągi w kierunku Gdańska Głównego zatrzymują się w znacznym oddaleniu od jedynego działającego wejścia na peron.


Pociągi w kierunku Gdańska Głównego na przystanku SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet zobacz na mapie Gdańska zatrzymują się niemalże na końcu peronu. Pasażerowie się skarżą, bo muszą nadkładać drogę. Kolejarze twierdzą, że taka organizacja wynika ze względów bezpieczeństwa.



Utrudnienia w ruchu pociągów trwają od kilku tygodni, ale ostatnie mroźne dni oraz śnieg sprawiają, że stają się one wyjątkowo dokuczliwe dla pasażerów - szczególnie tych, którzy wchodzą na peron w ostatniej chwili, a potem biegną przez niemal całą jego długość do pociągu.

- Od kiedy zamknięty jest tunel w części południowej zobacz na mapie Gdańska, wszystkie pociągi w stronę Gdańska Głównego zatrzymują się właśnie przy nim, tak jakby nadal funkcjonował. Tymczasem jedyne wejście na peron zlokalizowane jest na drugim końcu przystanku zobacz na mapie Gdańska. Komu przeszkadzało, by pociągi zatrzymywały się jak kiedyś, czyli mniej więcej w połowie długości? - pyta ze zdziwieniem pan Marcin, czytelnik Trojmiasto.pl.

  • Taka odległość dzieli pasażerów od wejścia na przystanek do pociągu.
  • Po zakończeniu prac tunelem zejdziemy w stronę Przymorza, jak i kompleksu biurowego, a dalej także na teren kampusu UG.
  • SKM-ki zatrzymują się tak daleko, ponieważ kierownik pociągu ma ograniczony widok na peron.
  • Informacja o utrudnieniach wywieszona jest na ogrodzeniu terenu budowy, jak i w działającym wejściu (obok kasowników).

Czy często korzystasz z przystanku Gdańsk Przymorze-Uniwersytet?

W podobnym tonie wypowiada się również nasza czytelniczka, która pisze: Od kiedy trwa w południowym tunelu budowa windy, pociągi zatrzymują się na końcu peronu bardzo daleko od działającego wejścia. To jedyny przystanek na całej trasie między Gdynią a Gdańskiem z tak dziwną organizacją ruchu.

Okazuje się jednak, że kolejarze nie robią psikusa pasażerom i nie zmuszają bez przyczyny do dłuższej drogi na pociąg. W tym miejscu bowiem trwa budowa windy oraz przedłużenia tunelu w stronę nowego kompleksu biurowego. Cała inwestycja jest realizowana nakładem finansowym dewelopera - SKM nie dokłada się do tych prac.

- Ustawione w środku peronu ogrodzenie placu budowy przejścia podziemnego ogranicza widoczność kierownika pociągu na skład wagonów. W związku z tym pociąg zatrzymuje się w takim miejscu, by kierownik pociągu miał dobrą widoczność na wsiadających podróżnych - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Utrudnienia w ruchu mają potrwać jeszcze przez kilka tygodni. Planowany termin oddania nowej części tunelu do użytku to kwiecień br. - Wówczas pociągi powrócą do optymalnego sposobu zatrzymywania się - zapewnia Głuszek.

Miejsca

Opinie (157) 3 zablokowane

  • powinni dać jakąś tablicę z ogłoszeniem czy coś a nie jakąś małą schowaną karteczkę A4 - powinny poinformować pasażerów (na początku nie było żadnej informacji)

    • 2 0

  • peron powinien być w necie dostępny przez wifi bez wychodzenia z domu

    • 0 0

  • taką modernizację można przeprowadzić w miesiąc - ta trwa już kilka i nie zamierzają jej kończyć przed wakacjami!!! tam nawet nikt nie udaje że pracuje!!! czy budowlańcy też zapadają w sen zimowy??!!

    • 4 1

  • uciążliwe!!!

    kiedy się skończy remont bo to jest męczące mocno

    • 2 0

  • o jezu

    wielka tragedia bez przesady dosc sie nasiedzicie ja chodze codziennie na skm i jakos zyje i tragedii nie robie

    • 2 1

  • najgorsze jest to że biegnący za pociągiem zderzają się z ludźmi idącymi do zejścia,peron między ogrodzeniem a torami ma z metr szerokości, tylko czekać aż ktoś wpadnie pod pociąg

    • 7 1

  • To faktycznie jest Paranoja (1)

    do SKM:
    Sami poskracaliście te pociągi do minimum, czyli do pojedynczych jednostek trakcyjnych, a teraz się wydurniacie......
    Taki chory stan jak tu przedstawiono to jest tylko i wyłącznie Wasza wina. Wstyd.

    Wy sami powinniście dbać o dobro swojego pasażera i Wam powinno zależeć na poprawie tej głupiej sytuacji. Należy przesunąć semafor, bądź jeszcze lepiej wprowadzić dodatkową powtórzoną sygnalizację w odpowiednim miejscu do obsługi pojedynczych EZT (elektrycznych zespołów trakcyjnych)

    Kto to widział, by ludzie od wyjścia z tunelu do krańca pociągu zasuwali po 100, czy 150 metrów. To niewytłumaczalne, bezpieczeństwo hahaha, ale wymyślili !!!.
    Poprawcie ten stan i nie róbcie sobie już więcej wstydu, bo pasażerowie Wam uciekają...

    • 2 2

    • dla Ciebie

      w skrócie byś zrozumiał:
      więcej taborów= mniej kursów=dłuższe czekanie=remont trwa dalej=skm staje tam gdzie staje.

      • 1 0

  • lenistwo nie zna granic

    A ciężko d..ę ruszyć i parę metrów się przejść? Może pod blok jeszcze podjechać?

    • 4 1

  • żenada (1)

    jakie wzgledy bezpieczeństwa !!!, czy prowadzący SKM nie może wyjść z pociągu na peron i sprawdzić stan bezpieczeństwa

    taki obowiązek ma prowadzący SKM, ale mu się po prostu nie chce

    był już nie jeden wypadek spowodowany brakiem kontroli ze strony SKM
    a o tempie pracy lepiej nie mówić !!!!!,

    w grudniu , gdy były sprzyjające warunki, w zasadzie nic się nie działo, wejście zostało zamknięte, pracownicy wbili kilka łopat

    pierwotny termin miał być luty, teraz już kwiecień ??

    jeżeli SKM nie dopłaca, to może chociaż dopilnuje terminu wykonania prac

    • 6 2

    • zasypane od strony Wrzeszcza, po co sie odzywać w przypadku braku podstawowych wiadomości

      • 0 0

  • nie wiem (1)

    Czy się może mylę ale kiedyś były dwa wejścia na peron , czy to drugie od strony pętli autobusowej zostało zasypane??

    • 0 4

    • jak nie masz pojęcia o sytuacji, to po co zabierasz głos

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane