• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Daleka droga do SKM-ki na Przymorzu

Krzysztof Koprowski
21 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Pociągi w kierunku Gdańska Głównego zatrzymują się w znacznym oddaleniu od jedynego działającego wejścia na peron.


Pociągi w kierunku Gdańska Głównego na przystanku SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet zobacz na mapie Gdańska zatrzymują się niemalże na końcu peronu. Pasażerowie się skarżą, bo muszą nadkładać drogę. Kolejarze twierdzą, że taka organizacja wynika ze względów bezpieczeństwa.



Utrudnienia w ruchu pociągów trwają od kilku tygodni, ale ostatnie mroźne dni oraz śnieg sprawiają, że stają się one wyjątkowo dokuczliwe dla pasażerów - szczególnie tych, którzy wchodzą na peron w ostatniej chwili, a potem biegną przez niemal całą jego długość do pociągu.

- Od kiedy zamknięty jest tunel w części południowej zobacz na mapie Gdańska, wszystkie pociągi w stronę Gdańska Głównego zatrzymują się właśnie przy nim, tak jakby nadal funkcjonował. Tymczasem jedyne wejście na peron zlokalizowane jest na drugim końcu przystanku zobacz na mapie Gdańska. Komu przeszkadzało, by pociągi zatrzymywały się jak kiedyś, czyli mniej więcej w połowie długości? - pyta ze zdziwieniem pan Marcin, czytelnik Trojmiasto.pl.

  • Taka odległość dzieli pasażerów od wejścia na przystanek do pociągu.
  • Po zakończeniu prac tunelem zejdziemy w stronę Przymorza, jak i kompleksu biurowego, a dalej także na teren kampusu UG.
  • SKM-ki zatrzymują się tak daleko, ponieważ kierownik pociągu ma ograniczony widok na peron.
  • Informacja o utrudnieniach wywieszona jest na ogrodzeniu terenu budowy, jak i w działającym wejściu (obok kasowników).

Czy często korzystasz z przystanku Gdańsk Przymorze-Uniwersytet?

W podobnym tonie wypowiada się również nasza czytelniczka, która pisze: Od kiedy trwa w południowym tunelu budowa windy, pociągi zatrzymują się na końcu peronu bardzo daleko od działającego wejścia. To jedyny przystanek na całej trasie między Gdynią a Gdańskiem z tak dziwną organizacją ruchu.

Okazuje się jednak, że kolejarze nie robią psikusa pasażerom i nie zmuszają bez przyczyny do dłuższej drogi na pociąg. W tym miejscu bowiem trwa budowa windy oraz przedłużenia tunelu w stronę nowego kompleksu biurowego. Cała inwestycja jest realizowana nakładem finansowym dewelopera - SKM nie dokłada się do tych prac.

- Ustawione w środku peronu ogrodzenie placu budowy przejścia podziemnego ogranicza widoczność kierownika pociągu na skład wagonów. W związku z tym pociąg zatrzymuje się w takim miejscu, by kierownik pociągu miał dobrą widoczność na wsiadających podróżnych - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Utrudnienia w ruchu mają potrwać jeszcze przez kilka tygodni. Planowany termin oddania nowej części tunelu do użytku to kwiecień br. - Wówczas pociągi powrócą do optymalnego sposobu zatrzymywania się - zapewnia Głuszek.

Miejsca

Opinie (157) 3 zablokowane

  • Bezsprzecznie wina Tuska (2)

    Przez niego nie tylko dłuższa droga do kolejki ,ale mam podejrzenie graniczące z pewnością komu zawdzięczam mrozy na przystanku.

    • 3 2

    • Jakiś ty "mondry" (1)

      a jaki wygadany że ho,ho... ;)

      • 0 0

      • Kicia ?

        Jarek nie zmienił jeszcze ci piasku w kuwecie ,że taka złośliwa ?

        • 0 0

  • SKM

    Taki jest klimat SKM...

    • 2 0

  • jakie zasady bezpieczeństwa? (2)

    To nie jest tylko problem przejścia całego peronu ale przede wszystkim to, że wychodząc z SKMki trafia się akurat na teren budowy, gdzie jest wąskie przejście. Z jednej strony nie można podchodzić do krawędzi peronu, z drugiej nie ma już peronu bo jest dziura, do tego w godzinach szczytu tłumy i brak odśnieżania. Ostatnio zostałam tam staranowana przez Pana który biegł na kolejkę.
    Według SKM to jest najlepsze rozwiązanie ze względu na bezpieczeństwo ale pasażerowie wysiadający tam codziennie wcale nie czują się bezpieczni. A potem jeszcze spacer przez cały peron.... ale to już jest przyjemność, bo człowiek się cieszy, że nie wywinął orła na tej nierównej kostce, która coraz bardziej wpada do wykopanej dziury.

    • 5 1

    • (1)

      sprawdziłam dzisiaj osobiście, jeżeli kierownik SKM wyjdzie z pociągu na peron, widzi całość składu, więc o jakim bezpieczeństwie jest mowa

      to oczywiście lenistwo obsługi SKM, .......
      kiedy roboty zosatna zakończone, prace odbywaja sie w ślimaczym temoie , może Władze SKM wykażą zainteresowanie

      ak

      • 3 1

      • Dokładnie. Widoczność w czasie remontu nie różni się niczym od stanu poprzedniego. Nie stoi tam żaden dźwig, nie jest to zabezpieczone blachą, która zasłania widok.

        • 1 0

  • Masakra. Minutę szybciej wyjść, bądź trochę podbiec. W Redzie takie kongo w strone Trójmiasta codziennie mają, a wy macie przez jakiś czas i ból d*py

    • 1 3

  • ktoś

    tuptać tuptać panie i panowie i tak skm robi co chce, po drodze bilet skasujcie ;)

    • 0 0

  • ?

    Częstotliwość SKM-ki to 7,5 minuty, gdzie leży problem ? nie masz ochoty przyspieszyć ? Poczekaj 7,5 minuty !

    • 2 2

  • ;)

    Raz zdarzylo mi sie w ostatnim czasie wsiadac z tego peronu i faktycznie kolejka zatrzymala sie na koncu ale w czym problem? Zawsze mozna dobiec a na nastepny raz juz bedziesz wiedzial co jest grane... Jeszcze na dokladke nie wiedzialam, ze tunel jest zamkniety ;) ludzie, ogarnijcie sie!

    • 1 1

  • Pytanie do wszystkich maniaków wysiłku fizycznego:

    Czy to normalne w krajach zachodnich?

    • 0 1

  • ;)

    Nie narzekać, bo tylko tyle potrafimy i takich nas widzą w świecie.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane