• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na dzierżawę Deepwater w Porcie Gdańsk

Wioletta Kakowska-Mehring
7 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
A - działka 18,64 ha z infrastrukturą (bateria silosów żelbetowych, magazyn płaskiego składowania). B - działka 6,14 ha z infrastrukturą, m.in. falochron, tor kolejowy. C - Pirs Rudowy. D - działka 1,44 ha. A - działka 18,64 ha z infrastrukturą (bateria silosów żelbetowych, magazyn płaskiego składowania). B - działka 6,14 ha z infrastrukturą, m.in. falochron, tor kolejowy. C - Pirs Rudowy. D - działka 1,44 ha.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk poinformował na Twitterze, że w przetargu na dzierżawę tzw. Deepwater, czyli 27 hektarów w głębokowodnej części portu, oferty złożyły dwie firmy. Są to CM Partner A/S z siedzibą w Kopenhadze i  DCT Gdańsk. Teraz komisja weryfikuje dokumenty.



Przypomnijmy, że Port Gdańsk pod koniec października ub. roku ogłosił, że znów szuka chętnego na najem długoterminowy zabudowanej nieruchomości gruntowej o łącznej powierzchni ponad 27 haMapka, gdzie stoją charakterystyczne silosy. Teren znajduje się bezpośrednio przy Pirsie Rudowym w Porcie Północnym.

Teren jest atrakcyjny, bo zlokalizowany w głębokowodnej części portu. Na działce znajdują się m.in. południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Teren powrócił do Portu po tym, jak spółka OT Logistics wycofała się z planów budowy tam terminalu agro.

CM Partners A/S jest spółką należącą do Copenhagen Merchants Holding A/S, który zajmuje się logistyką, transportem i jest także operatorem kilku terminali masowych, m.in. w Porcie Gdańsk (Gdański Terminal Masowy) oraz w Szczecinie. Drugi z oferentów to terminal kontenerowy DCT, który działa w sąsiedztwie terenu do wydzierżawienia.

Bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw.


Co ciekawe, jeszcze kilka dni temu wiceminister infrastruktury ogłosił, że w Gdańsku państwowa spółka o nazwie Agroport SA utworzy terminal przeznaczony produktom rolnym, a większość komentatorów uznała, że ma on powstać właśnie na działce przy Pirsie Rudowym.

- Zapadła decyzja, że w Gdańsku powstanie specjalistyczny port, tak zwany Agroport, który będzie służył rolnictwu do przeładunku towarów żywnościowych i nawozów. W przyszłym roku planujemy rozpocząć prace, tak aby docelowo mieć dwa agroporty dedykowane Ministerstwu Rolnictwa - powiedział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski i dodał, że resort "chce tym przedsięwzięciem zainteresować też port w Świnoujściu".
Wiceminister wyjaśnił, że z tych portów eksportowane byłyby owoce, warzywa i mięso, a do Polski sprowadzane byłyby nawozy. Inwestorem ma być spółka powołana przez ministra rolnictwa o nazwie Agroport SA i zainwestuje w sumie po 500 mln zł w każdej z tych dwóch lokalizacji z budżetu państwa.

Władze Portu Gdańsk nie chciały komentować wypowiedzi ministra i odesłały nas do Ministerstwa Infrastruktury. Czekamy na odpowiedź, gdzie dokładnie i kiedy powstanie Agroport, o którym mówił Grzegorz Witkowski.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (15)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane