- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (506 opinii)
- 2 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (286 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (232 opinie)
- 5 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (323 opinie)
- 6 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (138 opinii)
Dla kogo jest komunikacja miejska?
Równocześnie podjeżdża spóźniony autobus linii 142 i tramwaj "dwójka". Grupka ludzi wyskakuje z autobusu i biegnie na tramwaj. Pani motornicza na 100 proc. ich widzi, podovnie jak autobus, który równocześnie z tramwajem podjechał na przystanek. Co robi? Zamyka drzwi i odjeżdża.
Jeżeli ZKM dysponuje takimi pracownikami, którzy nie są w stanie zrozumieć do czego służy przystanek przesiadkowy, to niech im wprost nakaże czekać na przesiadających się pasażerów. W tym przypadku była to kwestia 15-20 sekund!
Jesteśmy po długotrwałych i ciężkich do zniesienia remontach w centrum miasta. Ci wszyscy, którzy spodziewali się, że komunikacyjnie będzie lepiej, chyba już się zorientowali, że nic z tego nie będzie. Cały czas stoimy w korkach, tyle że zamiast na dziurawej, to na równej nawierzchni.
Urzędnicy powinni już dawno zorientować się, że usprawnienie ruchu w centrum w godzinach szczytu jest mało wykonalne. Jakie może być rozwiązanie? Należy maksymalnie zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji zbiorowej.
A wystarczającą zachętą jest stworzenie odpowiednich warunków do tego, aby komunikacja zbiorowa była sensowną alternatywą dla własnych czterech kółek. Niestety nic takiego w tym mieście się nie dzieje, a takie sytuacje jak opisana na początku to nie żadna osobliwość, a raczej codzienność.
Nieważne czy jadę autobusem, czy własnym autem - stoję w korku. Przy podejmowaniu prób przesiadki na tramwaj spotykamy się z taką bezmyślnością pracowników ZKM. Mamy podobno na szczęśliwym ukończeniu inwestycję pt.: tramwaj na Chełm. Na Chełmie ma zostać wybudowany duży węzeł przesiadkowy. Przy takim podejściu i życzliwości pracowników ZKM będzie to tylko przyczyną dodatkowych nerwów. Może pora już teraz im uświadomić, że nie są po to aby sobie jeździć w kółko, ale po to by przewozić pasażerów.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (145) 1 zablokowana
-
2007-10-03 11:34
ema (1)
Jak poszerzysz Słowackiego to korka nie zlikwidujesz, bo:
1) Wąskie gardło powstanie na skrzyżówaniu z Al. Grunwaldzką, pomimo mostu na ul. Kościuszki i pomimo inteligentnej sygnalizacji jak ma to miejsce obecnie. Podobnie druga nitka Spacerowej nie zlikwiduje korków gdyż powstanie wąskie gardło na skrzyżowaniu z Al. Grunwaldzką w Oliwie.
2) Zakładając już, że wszystkie techniczne środki będą wykorzystane w sposób perfekcyjny, tak aby zoptymalizować płynność ruchu to ilość osiedli rosnących jak grzyby po deszczu w okolicach Moreny i za obwodnicą spowoduję jeszcze większy wzrost ruchu samochodowego.
Jednym słowem nie ma roziązania. Wytnie się trójmiejskie lasy, a i tak problemu się nien rozwiąże. Chyba, że będziemy myśleć bardziej przyszłościowo i racjonalnie, a nie tylko egoistycznie.- 0 0
-
2007-10-03 13:33
ad. 1
Plany dotyczyły ruchu jednokierunkowego na tym odcinku (nie pamiętam sprzed ilu lat te plany, wielu!), to tylko tytułem wyjasnienia.- 0 0
-
2007-10-03 11:34
obniżyć ceny biletów i wymienić ikarusy (1)
Uważam, że mogła by pomóc w rozładowaniu korków obniżka cen biletów miesięcznych, a zwłaszcza sieciowych. Wiąże się to z większą dotacją miasta, ale trudno coś za coś. Poza tym już najwyższy czas, aby z ulic Gdańska zniknąć złomy ikarusy i stare jelcze. Oczywiście konieczne jest również lepsza synchronizacja możliwości przesiadek i szkolenia kierowców. Niektórzy z nich niestety nie grzeszą inicjatywą i respektowaniem potrzeb pasażerów czyli klientów. Niektórzy w lecie sami się nie domyślą, żeby włączyć klimatyzację, czy choćby jakiś nawiew.
- 0 0
-
2007-10-03 18:14
człowieku ty chyba nie wiesz o czym mówisz.Jeśli zlikwidują wszystkie IKARUSY to dopiero będiesz chodził pieszo bo zgubi pozostały sprzęt pajęczyna elektroniki.Nie widzę odporniejszych aut na Gdańskie warunki i Gdańskich wandali- nazywających siebie pasażerami.
- 0 0
-
2007-10-03 11:34
(2)
a nie lepiej zamiast protestować głosować na zmiany?? ta ekipa nadaje sie tylko do parad po długiej i niczego więcej
strach pomyśleć, że to jeszcze 3 lata
a tu euro 2012 sie kłania- 0 0
-
2007-10-03 15:42
(1)
A na kogo, wg Ciebie, mamy głosować? Na tego nieudacznika prezesunia Stoczni? Zastępowanie jednego nieudacznika drugim nie ma zbytniego sensu. Chyba że na galluxa. O tak, jakby taki startował, to zagłosuję na niego - ciekawe, czy on tylko mocny w gębie, czy też potrafi COKOLWIEK zrobić.
- 0 0
-
2007-10-03 19:13
tak myślę że lepsze są zmiany
że zastąpienie jednego nieudacznika chocby nieudacznikiem drugim, daje ruch, przewiew, mobilizację i na pewno lepsze jest od zastoju
- 0 0
-
2007-10-03 11:36
ema (2)
Ależ my się nie rozumiemy. Z komunikacją miejską i w ogóle z transportem publicznym da się zrobić bardzo wiele dobrego. Pytanie tylko czy ktoś tego chce, skoro 80% ludzi w rozwiniętym świecie nie zrezygnuje z samochodu bez względu na cokolwiek.
- 0 0
-
2007-10-03 11:42
Antypolityku
No to my faktycznie się nie rozumiemy.
Tak jak Cię rozumiem, nie nalezy - przykładowo - zmodernizować Słowackiego BO I TAK BĘDĄ KORKI!!!
(Korki w mieście mają wpływ i na komunikację osobową i miejską, i na autobusy, i na tramwaje.).- 0 0
-
2007-10-06 20:05
ludzie sa w stanie zrezygnowac z samochodow i korzystac z komunikacji miejskiej tudziez wlasnych nog, vide Holandia. Bardzo wysokie koszty utrzymania samochodu, drogie parkingi, za to skladany rowerek przewozisz pociagiem za darmo, pociagi piekne, czyste i na czas. I sensowne sciezki rowerowe. Da sie!
- 0 0
-
2007-10-03 11:37
ema (4)
Bezrobocie w Bremie wynosi 14,5%, w Gdansku - ok. 6%. Moze w tym tkwi przyczyna? Wielu Bremenczykow pracuje w Hamburgu, takie korki jak na autostradzie z Bremen do Hamburga mozna spotkac chyba tylko w okolicy Frankfurtu, czy Monachium. Takich korkow jak na A661 (Bad Homburg - Frankfurt - Offenbach) ok. 8 oo - 9 oo nie widzialem nigdy w zyciu. We Frankfurcie poruszanie sie samochodem to typowe stop&go.
- 0 0
-
2007-10-03 12:00
(1)
Nie wiem, w czym tkwi przyczyna. Zaskoczyłeś mnie informacją o dużym bezrobociu (czy faktycznym?)Jeśli faktycznym, o ile więcej mamy zgęszczone samochody w Gdańsku? Znacząco?
Dalsze moje obserwacje:
Małe zmodernizowanie skrzyzowania Słowackiego-Grunwaldzka-Kościuszki trochę upłynniło ruch. Za mało w stosunku do potrzeb, ale jednak.
Jak rozumiem, panuje teoria, że z drogami nic nie nalezy robic, bo korki i tak będą. No to nic nie róbmy. Dzięki temu zaoszczędzimy mnóstwo pieniędzy w skali miasta i kraju, uratujemy Rospudę i skończą się niepotrzebne dyskusje.- 0 0
-
2007-10-03 12:10
ema
„Jak rozumiem, panuje teoria, że z drogami nic nie nalezy robic, bo korki i tak będą. No to nic nie róbmy. Dzięki temu zaoszczędzimy mnóstwo pieniędzy w skali miasta i kraju, uratujemy Rospudę i skończą się niepotrzebne dyskusje”
Akurat teorie panują zupełnie odwrotne. 99% Polaków uważa, że budowa dróg i autostrad jest najważniejszym zadaniem obecnych czasów. Wręcz jest oburzonych, że następuje to tak wolno. Ja mieszczę się w tym 1% pozostałych, tak więc, możesz spać spokojnie, moje teorie nigdy nie zostaną wzięte pod uwagę.
Drogi będzie się budować i to coraz więcej. Kwestią jest tylko czas.
Zaznaczam tylko, że w dłuższej perspektywie nie rozwiąże to problemów, lecz je pogłębi i stworzy nie lada zagwostkę dla naszych dzieci. Ponieważ ludzi przybywa i będzie przybywać, domów przybywa i samochodów przybywa więc choćbyśmy nie wiem ile budowali to problemu się nie rozwiąże w ten sposób. Ale to inna sprawa i jak powiedziałem na początku będziemy świadkami powstających ogromenj ilości dróg i autostrad i jednocześnie będziemy narzekać wciąż na korki.- 0 0
-
2007-10-04 09:36
Piotrukas (1)
Idąc tokiem twojego rozumowania:
Bezrobotni jeżdża głównie komunikacją miejską.
(W Gdańsku nawet hojnie oferowano im przejazd darmowy).
Ponad dwukrotnie większa ilość bezrobotnych w Bremie powinna wyraźnie dociążyć ich komunikację miejską.
A ich komunikacja jest świetna.
Wiem, zaraz znajdzie się ktoś kto zacznie narzekać, że stał w korku na remontowanym moście, autobus się spóźnił i on nie dotarł na ważne spotkanie - ale ogólnie naprawdę tam jest bardzo dobra komunikacja. Gdańsk bliską współpracujący z Bremą mogłby podpatrzeć.
Także ten pomysł sie nie potwierdza.- 0 0
-
2007-10-04 09:55
PS:
ze strony oficjalnej Gdańska wynika, że Brema jest Miastem Partnerskim od ponad 30 lat, organizowane sa spotkania, kongresy, współpraca itd.- 0 0
-
2007-10-03 11:42
(1)
piotr, ema ma swoją teorię, i żadne argumenty do niej nie trafią. Szkoda czasu na tłumaczenia. Jak napiszesz że w Berlinie o 16 jest pusto to od razu się z Tobą zgodzi. A tak, jestsmy na cenzurowanym :D
- 0 0
-
2007-10-03 11:45
adamsz
ema ma nie teorię, tylko obserwacje
- 0 0
-
2007-10-03 11:47
ema (1)
A będą, będą. Sama zobaczysz po modernizacji, co Ciebie będę przekonywał. A komunikacja? Spróbuj w Polsce wydzielić pas jezdni na autobusy lub trolejbusy (w Gdynii) jak to jest na całym Zachodzie. Złość kierowców samochodów sięgnie wtedy zenitu. Ja osobiście jestem za takim rozwiązaniem, ale w nie nie wierzę, bo znam mentalność polskiego kierowcy i na dodatek wyborcy.
- 0 0
-
2007-10-03 11:58
widac to szczególnie jak autobusy próbuja właczyc sie do ruchu, albo zjechac na przystanek: vide potokowa/słowackiego, czy przy UM w Gdańsku.
opornośc kierowców w puszczaniu autobusu jest strraszliwa.
pomimo ze autobusem jedzie 40-50 osób a w samochodzie po 1 osobie.
kwestia myslenia i kultury.
i dziwimy sie potem ze słabo sie nakładaja połaczenia.
moze i załozenia sa dobrze przygotowane ale zycie weryfikuje założenia.
trzeba wymyslec nowe- 0 0
-
2007-10-03 12:02
jana (1)
A wynika to z podejścia wielu kierowców samochodów do komunikacji miejskiej, traktowanej przez nich z pogardą. Może się to zmieni?
- 0 0
-
2007-10-03 12:12
Cały socjalizm czekał, aż zmieni się i "dojrzeje" ludzka świadomość i się nie doczekał.
Na Zachodzie i w Stanach nie czekali, aż zmieni się samoświadomość w zakresie czystych kibli publicznych. Oni czyste mają. Nawet przy autostradzie w USA.- 0 0
-
2007-10-03 12:03
pasy ruchu dla komunikacji miejskiej
Tylko pasy ruchu dla komunikacji miejskiej są w stanie rozwiązać problem - nieprawda, że My Polacy musimy do tego rozwiązania dojrzeć. Istnieje cos takiego w Poznaniu i sprawdza się znakomicie.
Po drugie problem dotyczy całego Trójmiasta a nie tylko Gdańska - przemieszczamy się do szkół, zakładów pracy a komunikacja pomiędzy SKM, ZKM Gdansk i ZKM Gdynia nie jest zsynchronizowana.- 0 0
-
2007-10-03 12:13
zgadzam sie (1)
Kiedys nawet napisalem o tym do zkm i teraz to potwierdzam: gdanska komunikacja powinna uczyc sie od gdyni. % lat tam mieszkalem i nigdy nie zdarzylo sie zeby kierowca nie poczekal na pasazerow przesiadajacych sie z autobusu za nim. Tam rozomieja i wiedza, ze w duzych miastach aby gdzies dojechac trzeba sie przesiasc. Niestety w gdansku panuje totalne bezmozgowie. Autobus wjezdza na przystanek dopiero kiedy poprzedzajacy go autobus ten przystanek opusci. Glupota. Ale w gdansku jest inna taryfa i jesli nie zdazysz sie przesiasc, moze minie ci waznosc biletu i bedziesz musial pasazerze skasowac nastepny. Pieniadze-to takie proste...
- 0 0
-
2007-10-03 18:22
człowieku jeśli kierowca wypuści cie poza obrębem przystanku i ty przykładowo skręcisz sobie nogę to on z własnej kieszeni będzie musiał płacić Ci odszkodowanie.Czy w takiej sytuacji nie dmuchałbyś na zimne???
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.