- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (204 opinie)
- 2 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (179 opinii)
- 3 Przestępca seksualny wpadł w porcie (87 opinii)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (323 opinie)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (28 opinii)
- 6 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (51 opinii)
Dlaczego sygnalizacja w Trójmieście działa całą dobę?
Dlaczego w Trójmieście w godzinach nocnych, gdy na drogach panuje znikomy ruch sygnalizacja świetlna nie jest wyłączana? Takie pytania zadają sobie poruszający się w nocy kierowcy, narzekając także na brak zielonej fali, którą na pustych ulicach powinien zapewniać system Tristar. Pytania naszych czytelników przekazaliśmy drogowcom odpowiedzialnym za organizację ruchu w Gdyni i Gdańsku.
- Dlaczego w Trójmieście w godzinach nocnych mimo znikomego ruchu na ulicach sygnalizacja świetlna jest włączona i zmusza kierowców do zatrzymywania na skrzyżowaniach? - pyta jeden z naszych czytelników. - Przecież mamy system Tristar, który powinien ułatwiać poruszanie się po mieście i - przynajmniej w nocy - zapewniać zieloną falę. Tymczasem to mit, bo nie da się bez zatrzymania - nawet jadąc z przepisową prędkością - pokonać al. Zwycięstwa, al. Grunwaldzkiej, ul. Chłopskiej czy al. Hallera. To uciążliwe dla osób, które w nocy pracują. I irytujące, gdy muszę zatrzymywać się na czerwonym świetle na pustym skrzyżowaniu. W innych miastach np. w Łodzi ten problem nie występuje.
Bezpieczeństwo najważniejsze
O powody takiej, a nie innej organizacji ruchu zapytaliśmy gdyńskich i gdańskich drogowców. Robert Krasowski, kierownik Działu Inżynierii Ruchu w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni tłumaczy, że bezpieczeństwo jest tak samo ważne w dzień jak i w nocy i raczej nie przewiduje przełączenia sygnalizacji w godzinach nocnych na głównych ciągach komunikacyjnych na pulsujące żółte światło.
- Taka sytuacja niestety prowokuje kierujących do łamania przepisów, rozwijania nadmiernej prędkości. Sygnalizacja dyscyplinuje kierujących, co przekłada się na bezpieczeństwo. Ruch w nocy może nie jest wzmożony, ale nie możemy mówić, że jest znikomy. W nocnych godzinach na główne ciągi komunikacyjne mają prawo również wyjechać bezpiecznie pojazdy z dróg mniej uczęszczanych - tłumaczy Krasowski.
wideo archiwalne
Brak świateł - większe ryzyko wypadków
W podobnym tonie wypowiada się Maciej Bodal z Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w Gdyni. Jak tłumaczy, całodobowe działanie sygnalizacji świetlnej na głównych ulicach w Gdyni także podyktowane jest względami bezpieczeństwa i dodaje, że poziom bezpieczeństwa jest wyższy, kiedy ruch na skrzyżowaniu sterowany jest za pomocą sygnałów świetlnych.
- Główne ciągi komunikacyjne w Gdyni to najczęściej szerokie, wielopasmowe ulice. Wyłączanie sygnalizacji świetlnych w godzinach nocnych, w tego typu miejscach przyczynia się do przekraczania prędkości przez kierowców. W takiej sytuacji zdecydowanie rośnie ryzyko wypadków z udziałem niechronionych uczestników ruchu, czyli pieszych oraz rowerzystów. Gdy nie ma zabezpieczenia w postaci sygnałów świetlnych nakazujących kierowcom zatrzymanie się, to właśnie rowerzyści czy piesi zmuszeni są do przekraczania jednocześnie kilku pasów ruchu. W kolejnej grupie ryzyka są również pojazdy włączające się do ruchu z wlotów bocznych - tłumaczy.
Drogowcy podkreślają, że wielu kierujących wykazuje skłonność do przekraczania prędkości w godzinach nocnych, a skutki ewentualnych zdarzeń drogowych są w takich przypadkach zdecydowanie poważniejsze, a nawet tragiczne.
- Dlatego wiele lat temu podjęto decyzję o całodobowym działaniu sygnalizacji świetlnej na głównych ulicach Gdyni. Doświadczenia innych miast w tym zakresie również wskazują, że przyjęta przez nas praktyka jest słuszna - dodaje.
Opinie (239) 6 zablokowanych
-
2020-03-02 07:24
Więcej opresji na obywatelach, segregacja już nie wystarcza (1)
J.w.
- 12 10
-
2020-03-02 09:21
bierzemy udział w eksperymencie
celem jest zmierzenie, jaki poziom niezadowolenia społecznego prowadzi do publicznych protestów i otwartej agresji przeciw władzom samorządowym
- 2 1
-
2020-03-02 07:28
Kasa, kasa.
- 3 6
-
2020-03-02 07:28
I bardzo dobrze (1)
Przynajmniej czerwone światło studzi emocje kaszubskich sebixow.
- 13 10
-
2020-03-02 10:27
Nie tylko kaszubskich.
Dodaj tych miejscowych w Seatach, a jest ich znacznie więcej.
- 0 0
-
2020-03-02 07:29
Sygnalizacja działa całą dobę bo obecni kierowcy, znaczy się posiadacze prawa jazdy, nie są w stanie ogarnąć skrzyżowania bez sygnalizacji.
- 8 5
-
2020-03-02 07:33
Bedzie tak do czasu kiedy kierowcy zrozumieją że ograniczenie prędkości to wartoś DO, a nie OD (1)
- 13 8
-
2020-03-02 08:23
A stanie się to dopiero, jak ograniczenia będą adekwatne do danego odcinka drogi, czyli pewnie nigdy, bo urzędnicy musieliby pójść po rozum do głowy.
- 4 4
-
2020-03-02 07:44
(2)
Hmm jedziesz 50 km/h i nie ma problemu przejechać całą Morską czy Wielkopolską bez zatrzymania. Ale narzekają Ci co jadą 100-110 dlaczego oni muszą się zatrzymywać co chwilę.
- 8 21
-
2020-03-02 09:26
Morską faktycznie czasem da się przejechać bez zatrzymania
ale średnia na zieloną falę to 70-80 km/h i czasem trzeba łapać późne pomarańczowe, bo jak się zatrzymasz, to potem masz czerwone na każdych. Na Wielkopolskiej nie da się złapać fali, może powyżej 110 km/h ale osobiście nie próbowałem. Jadę przepisowo i zawsze stoję na 2/3 sygnalizatorów. W weekendy/noce czerwona fala jest nawet bardziej upierdliwa niż w tygodniu. Przesiądź się z chodnika i hulajnogi na 4 koła i przejedź się ulicami o których piszesz, to wtedy pogadamy.
- 6 2
-
2020-03-02 10:41
50 w nocy Morska jest bez sensu. Pusta droga, wiec dla kogo zagrozenie jechać np 60 70?
- 1 0
-
2020-03-02 08:02
Bezpieczeństwo ?
Wolne żarty !
No tak skoro odczyło się ludzi myśleć ... To trzeba nawet w nocy uruchomionych świateł...
Kpina! Wystarczy patrzeć na znaki ! I jest bezpiecznie!
Jak świr trafi Siena drodze to czerwone go nie powstrzyma !- 11 6
-
2020-03-02 08:04
System Tristar w Gdańsku nie funkcjonuje . PO jaką cho..inkę było go instalować . Pewnie następny szwagier możnowładcy przytulił kasę .
- 17 3
-
2020-03-02 08:11
Ankieta jasno pokazuje, że (2)
kierowcy bardziej cenią sobie płynność ruchu niż bezpieczeństwo. Ciekawe jak płynnie będzie się poruszał jak spowoduje wypadek.
- 8 17
-
2020-03-02 08:26
odnoszę wrażenie żeś niedzielnym kierowcą
- 2 3
-
2020-03-02 21:34
Czemu ma spowodowac wypadek jadąc płynnie? Płynna jazda to normalna, ekonomiczna jazda.
- 1 0
-
2020-03-02 08:17
(1)
Tristal to wielki bubel za wielkie pieniądze.
Skoro w nocy nie potrafią zrobić zielonej fali . A zatrudnili rodzinkę do obsługi tristala nie mającą pojęcia o informatyce to jak mają zaprogramiwać pulsujące swiatło żółte ?- 23 2
-
2020-03-02 09:30
Nie chodzi o to, że nie potrafią
Z jakiegoś powodu jest tak zrobione celowo. Rozwiązania drogowe najgorsze pod względem ekologicznym i funkcjonalnym są promowane przez lokalne władze pod bzdurnymi pretekstami.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.