- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (102 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (72 opinie)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (318 opinii)
- 4 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (115 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (54 opinie)
- 6 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (315 opinii)
Dlaczego tramwaje nocują poza zajezdnią?
Od kilku tygodni tramwaje nie nocują na terenie zajezdni Wrzeszcz, a przed jej bramami. Nie wynika to jednak z braku miejsca, bo po ostatniej modernizacji zwiększono pojemność zakładu, lecz... z przestarzałej infrastruktury energetycznej.
Widok tramwajów stojących na torowisku w ciągu ul. Wita Stwosza może zdziwić każdego, kto podróżuje nocą w rejonie zajezdni Wrzeszcz. Na terenie zakładu nie brakuje wolnych torów, a mimo to pojazdy, w tym niejednokrotnie najnowsze Pesy, ustawione są poza nim.
Czytaj też: Remont zajezdni dla nowych tramwajów
- Podczas ostatniej modernizacji dostosowaliśmy znajdującą się na terenie zajezdni podstację do zwiększonego poboru prądu. Problem tkwi jednak w zasilającym ją kablu, który jest u kresu swych możliwości technicznych i przy ujemnych temperaturach grozi to jego spaleniem - mówi Krzysztof Wojtkiewicz, główny specjalista ds. eksploatacji w ZKM Gdańsk.
Z tego powodu część tramwajów nocuje poza zajezdnią, bo torowisko w ciągu ul. Wita Stwosza zasilane jest z innej podstacji, a więc tym samym odciążona zostaje ta na terenie zakładu. Wymiana felernego kabla, który jest elementem starej infrastruktury, przewidziana jest natomiast dopiero w kolejnym etapie modernizacji zajezdni.
- To nie będzie proste, bowiem trzeba będzie rozkopać teren zajezdni, wykonać uzbrojenie itp. Chcemy zrobić to albo w drugim etapie modernizacji zajezdni albo wiosną, w ramach doraźnych prac naprawczych - tłumaczy Wojtkiewicz.
Jak przyznaje ZKM, problem z kablem nie ujawnił się w tym roku. Do podobnej sytuacji, ale na mniejszą skalę, dochodziło już podczas poprzedniej zimy.
- Problem pojawia się przy niskiej temperaturze. Przy temperaturach dodatnich pobór mocy jest już zdecydowanie niższy. Nie chcemy jednak dalej ryzykować, aby nie doszło do awarii, która nie pozwoli nam wypuścić tramwajów na trasę - wyjaśnia główny specjalista ds. eksploatacji w ZKM Gdańsk.
Miejsca
Opinie (100) 4 zablokowane
-
2014-02-04 06:28
A teraz przyjdzie ten graficiarz co to nie spowodował znaczących szkód i został uniewinniony
- 0 0
-
2014-02-04 06:32
TO POKAZUJE JAKIM GŁUPCEM JEST DYREKTOR ZKM (1)
Sprzęt za miliony trzyma poza zajezdnią bo kabel za kilka tysięcy trzeba wymieniać w etapach!
Taki kabel za kilka tysięcy który układa się po starej trasie nie wymaga pozwolenia na budowę nawet ani zgłoszenia jeśli nie wychodzi się poza własny teren.
Ewentualne zniszczenia taboru będą milionowe bo obecnie to już nie maluje się sprayem a rozkręca lub podpala aby zatrzeć ślady taką mamy patologię.
Państwowe firmy to patologia! Dlatego cała komunikacja powinna być prywatna. Przykład PLANETOBUS którego zarżnął prezydent Adamowicz remontem spacerowej która po remoncie wygląda identycznie jak przed. PLANETOBUS nie spóźniał się nie woził pijanych śmierdzących czy chorych a kierowcy mówili dzień dobry i zawsze mieli wydać.- 5 5
-
2014-02-04 10:43
;)
Tramwaje stojące poza Zajezdnia sa monitorowane przez kamery i patrolowane przez ochronę mienia, a Twój Planetobus nie wytrzymał konkurencji na rynku.Jak remont ulicy może zarżnąc firmę konunikacyjną??.
- 2 0
-
2014-02-04 07:46
tramwaje
dlatego bo zlikwidowano zajezdnię na ul. Łąkowej po rozbudowie podwala przedmiejskiego a mozna było poprowadzić tory np ul. toruńską i dalej na orunię lub gdansk południe.
- 4 1
-
2014-02-04 07:57
Panie Redaktorze!
Garażują....
- 3 0
-
2014-02-04 07:59
jak p. Bieńkowska wkroczy do akcji to kabel okaże się za duży.
- 2 0
-
2014-02-04 08:07
Stan idealny, garażowane (2)
Tylko jeden użytkownik...
- 5 0
-
2014-02-04 08:24
I że nie napisał...śpią!
- 0 0
-
2014-02-04 08:46
pierwszy właściciel, nic nie stuka, nic nie puka...
- 1 0
-
2014-02-04 08:14
Niemiec nie płakał
Jak sprzedawał.
A powinien- 5 0
-
2014-02-04 08:18
i to jest właśnie Polska organizacja pracy
- 1 0
-
2014-02-04 08:35
Kolejny błąd słowny
Radzę zastanowić się, czy autorowi chodziło o "felerny" - wadliwy, posiadający w sobie błąd, czy może "feralny" - czyli kluczowy, winny.
Dla mnie kabel, który bezproblemowo służył kilkadzeisiąt lat, felerny nie jest...- 3 0
-
2014-02-04 08:42
tramwaje
Nic nowego,pracowałam tam ok.2,5 roku temu,latem i też tak bywało,że trzeba było sprzątać tramwaje na ulicy.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.