- 1 Jaśkowa Dolina przejezdna w obu kierunkach (148 opinii)
- 2 Redukcja populacji dzików jest konieczna (109 opinii)
- 3 Parkingowy pat we Wrzeszczu. ZTM zawiesza przystanek (124 opinie)
- 4 Spór o siedzibę w Pałacu Uphagenów (117 opinii)
- 5 W Sopocie powstanie kolejny woonerf? (75 opinii)
- 6 48 zarzutów dla młodego złodzieja (71 opinii)
Dlaczego tramwaje w zajezdni nie są wyłączane na noc? Wyjaśniamy
"Dlaczego tramwaje w nocy mają podniesione pantografy?", "Dlaczego pojazdów nie wyłącza się całkowicie, gdy zjadą do zajezdni?", "Czy to nie generuje niepotrzebnych kosztów i nie rodzi ryzyka wybuchu kolejnych pożarów?". To tylko niektóre z pytań, którymi zasypali nas czytelnicy po tym, jak opisaliśmy przyczynę pożaru w zajezdni w Nowym Porcie. Poprosiliśmy więc o wyjaśnienia w Gdańskich Autobusach i Tramwajach.
Tuż po publikacji artykułu skontaktowali się z nami czytelnicy, którzy zwrócili uwagę m.in. na to, że tramwaje, po tym jak zjadą do zajezdni, nie mają opuszczonych pantografów. Zwracali również uwagę na to, że pojazdy nie są całkowicie wyłączane.
- Rano połowa wozów by nie wyjechała, byłyby problemy z ich uruchomieniem, stan akumulatorów jest tragiczny - zauważył jeden z naszych czytelników, podkreślając, że pojazdy są włączone całą dobę.
Tramwaje muszą "czuwać" w zajezdni. To konieczność
Poprosiliśmy więc o wyjaśnienia w Gdańskich Autobusach i Tramwajach. Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT, przyznaje, że tramwaje faktycznie stacjonują na terenie zajezdni w trybie czuwania i nie opuszcza się pantografów.
- W godzinach wieczornych i nocnych, czyli po zakończeniu kursów, prowadzone są bowiem prace związane z codzienną obsługą pojazdów. Pracownicy zaplecza technicznego przeprowadzają codzienne przeglądy techniczne i prace serwisowe, natomiast firma sprzątająca prowadzi prace porządkowe w pojazdach - mówi rzeczniczka GAiT.
Tłumaczy, że do prowadzenia tych codziennych czynności niezbędny jest pewien poziom aktywności pojazdów, dający m.in. możliwość otwierania i zamykania drzwi, a więc swobodnego wchodzenia i wychodzenia z pojazdów, uruchamiania oświetlenia według potrzeb czy też utrzymania temperatury w pojeździe odpowiedniej do pracy załogi serwisującej i sprzątającej.
- Wszystko to umożliwia sprawne i efektywne wykonywanie codziennych czynności - tłumaczy.
O codziennym życiu zajezdni w Nowym Porcie czytaj więcej w cyklu Nietypowe Budowle Trójmiasta
Przedstawicielka przewoźnika zwraca też uwagę na to, że przerwa pomiędzy ostatnimi zjazdami pojazdów do zajezdni a ich wyjazdami do obsługi porannych kursów wynosi zaledwie kilka godzin.
GAiT: pobór energii w stanie spoczynku jest niewielki
- Ostatnie tramwaje zjeżdżają do zajezdni po północy, natomiast pierwsze tramwaje do obsługi porannych kursów wyjeżdżają już po godz. 3. Pobór energii przez tramwaje w stanie spoczynku jest niewielki, natomiast utrzymanie wspomnianych funkcji ma ogromne znaczenie dla efektywności prac związanych z codzienną obsługą pojazdów - wyjaśnia.
Dodaje, że pomimo potwierdzonego podczas kontroli prawidłowego działania systemów grzewczych we wszystkich pojazdach w związku z pożarem spółka podjęła decyzję o wprowadzeniu modyfikacji systemów prewencyjnych.
- Dodatkowe działania prewencyjne wprowadzone zostają, by całkowicie wyeliminować ryzyko wystąpienia sytuacji, która dotychczas nigdy wcześniej nie miała miejsca - mówi Anna Dobrowolska o pożarze w zajezdni Nowy Port.
Akumulatory w tramwajach wymieniane przynajmniej raz w roku
Co natomiast z uwagą naszego czytelnika dotyczącego stanu akumulatorów?
Rzeczniczka GAiT informuje, że "wymiana akumulatorów nie ma charakteru akcyjnego".
- Jest to proces ciągły. Akumulatory wymieniane są przynajmniej raz w roku. A w przypadku gdy podczas przeglądu akumulator wykazuje ponadnormatywny spadek napięcia lub pojemności, wymieniany jest niezwłocznie - podsumowuje.
Na koniec warto wspomnieć, że koszt pojedynczego akumulatora to 470 zł.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-01-24 07:32
(22)
Do marud. A jak sobie wyobrażacie wlasnie codzienne nocne czyszczenie wnętrza tramwajów? Zamiatanie zmywanie po ciemku i w zimnym czy nawet zamarzniętym wnętrzem? Awaria się zdarza i tyle.
- 248 17
-
2022-01-24 08:14
(3)
To nie są marudy, to są przecież forumowi specjaliści od wszystkiego ;)
- 66 6
-
2022-01-24 09:15
To tak jak z nazwą klepicha w Letniewie
Reklamy Gdańska w Polsacie codziennie, wykupione za więcej niż Solorz dał za nazwę stadionu. Ale interes...
- 2 8
-
2022-01-24 10:46
stan akumulatorów jest tragiczny - LOL (1)
lepiej płacić dodatkowo po kilkanaście tysięcy zł/mies ... niż kupić nowy akumulator
TAK się TRWONi KASĘ- 5 14
-
2022-01-24 16:04
stan akumulatorów byl juz tragiczny kilka lat temu.Żadna nowość
- 3 1
-
2022-01-24 08:53
Ale jak oni rano smartfona naładują
Żeby zaistnieć na Trójmiasto. pl
- 17 2
-
2022-01-24 09:14
spółka prezesa wszystkich Prezesów dostaje pieniądze na działalność więc musi płacić za prąd
Im wiecej zużyją prądu tym Dulkiewicz ma więcej kasy w budżecie
- 6 12
-
2022-01-24 09:18
Dzbanie gdybys miał mózg to bys wiedział ze sprzatanie tramwaju trwa maksymalnie 30 minut (4)
A obsługa tramwaju tez nie trwa cała noc.
- 12 17
-
2022-01-24 09:39
Gorzelak to ty?
- 3 5
-
2022-01-24 11:08
Dałeś wyliczenie czasu na jeden tramwaj (1)
A w zajezdni jest ich znacznie więcej niż jeden .
Myślisz, że do każdego wchodzi po jednej ekipie ?- 7 2
-
2022-01-24 17:45
A myślisz że wszystkie tramwaje zjeżdżają do zajezdni o północy ? Większość z nich jest tam dużo wcześniej
- 1 3
-
2022-01-24 23:47
5min
Wiem jak wyglada sprzatanie autobusu 18m, nie trwa to dluzej niz 5 min przy 5 osobach sprzatajacych
- 0 1
-
2022-01-24 09:20
(3)
zgadzam się z Tobą, generalnie miotła i najlepiej po ciemku sprzątać bo to jest EKO trendi buhaha.
- 11 5
-
2022-01-24 09:40
Wystarczy latarka na głowie, tak się sprząta tam gdzie liczy się pieniądze za prąd. (2)
Ale Gdańsk stać na marnowanie prądu.
- 4 25
-
2022-01-24 10:56
Sprzątać z latarką na głowie?
Widać nigdy nie sprzątałeś. Spytaj matki czy da się sprzątnąć twój pokój z latarką na głowie.
- 21 2
-
2022-01-24 22:23
Marnowanie prądu...
Nikt tego głośno nie mówi, ale prądu nikt nie marnuje ot tak sobie. Problemem są umowy na dostawę energii elektrycznej konstruowane przez elektrownie, czy tam jej operatorów. Jak się podpisuje umowę na dostarczanie prądu na taką przemysłową skalę, to żeby prąd miał określoną cenę za kWh, trzeba mniej więcej ustalić zapotrzebowanie i go zużyć w
Nikt tego głośno nie mówi, ale prądu nikt nie marnuje ot tak sobie. Problemem są umowy na dostawę energii elektrycznej konstruowane przez elektrownie, czy tam jej operatorów. Jak się podpisuje umowę na dostarczanie prądu na taką przemysłową skalę, to żeby prąd miał określoną cenę za kWh, trzeba mniej więcej ustalić zapotrzebowanie i go zużyć w określonym przedziale od do. Jeśli prądu w danym miesiącu zużyje się mniej niż przewidziane minimum, to albo wzrośnie cena za kWh, albo kara umowna. :D Więc czasami opłaca się poogrzewać trochę atmosferę, by mieścić się w zawartym umowie przedziale poboru prądu. Gdyby nie to, w każdej zajezdni byłby nacisk, żeby prąd oszczędzać, bo wtedy byłoby logiczne, że im mniej prądu zużyte, tym mniejsze koszty.
- 1 0
-
2022-01-24 09:38
Adamowicz kupował od Niemców złom, tramwaje, autobusy (2)
Normalnie w Niemczech miały iść na złomowanie, ale jeżdżą w Gdańsku. Niemiec płakał jak sprzedawał...
- 11 19
-
2022-01-24 11:14
a emeryt niemiecki tym tramwajem jeżdził do kościoła i tylko w niedzielę (1)
- 4 6
-
2022-01-24 17:49
Tramwaje chociaż jeżdżą, a respiratory od handlarza bronią zalegają tylko w magazynach, te które przyjechały...
- 2 2
-
2022-01-24 09:48
Czym sie to rózni od SKM niczym Czy sklady SKM są właczone cała dobę ? Nie nie są a tez są sprzątane (1)
i tez są obsługiwane sprawdzane technicznie .
- 6 9
-
2022-01-25 22:25
Są
dużo młodsze! I jest ich więcej!
- 0 0
-
2022-01-24 10:55
fajnie
- 1 0
-
2022-01-24 16:04
jakie sprzatanie ?? Wiecznnie brudne te wozy są.
- 1 1
-
2022-01-24 08:46
Kilka razy na miesiac? (9)
Dobre sobie. Jezdze trajktkiem 2 razy dziennie do I z roboty i ostatni raz się spóźniłem 2 lata temu do roboty z tego powodu. Ludzie w ankiecie albo bezczelnie kłamią, albo ja mam jakieś potworne szczęście
- 108 22
-
2022-01-24 09:08
Bo
Bo w ankiecie jest pytanie i komunikacje miejską, a nie tylko o tramwaje.
- 9 5
-
2022-01-24 09:08
To zacznij jeździć tramwajem
- 11 9
-
2022-01-24 09:25
Ty nie tylko slepy jesteś ale i głupi najwyraźniej .To w Gdańsku powstało powiedzenie dzien bez awari tramwaju to dzien (2)
dzien stracony .Gdybys miał przynajmniej rozumek ptaszka to bys wiedział ze o awariach tramwajów w raporcie było tysiace postów.A nie wszystkie awarie tramwajów czy trakcji sa zgłaszane do raportu na portalu.
Tacy jak ty nie maja pojęcia co sie dzieje w miescie i maja prawa wyborcze ,a taki własnie potem jest efekt władzy w tym miescie.- 14 21
-
2022-01-24 11:07
Przesada w każdą stronę jest zbędna. Korzystam regularnie (2-3 razy dziennie, od 11 lat) z czterech linii tramwajowych w Gdańsku. Doświadczenie awarii, usterki, poważnego opóźnienia (powyżej 2-3 minut) zdarza mi się może raz na 3-4 miesiące. Jakość połączeń i kursów tramwajowych oceniam pozytywnie. Tak, też mam niesamowite szczęście!, jak czytelnik powyżej ;)
- 11 1
-
2022-01-24 19:47
hamuj się...
te epitetu świadczą o tobie
- 0 0
-
2022-01-24 09:40
Artykuł jest o trajtkach gdyńskich czy o tramwajach gdańskich? Dlaczego uważasz, że ludzie kłamią w ankiecie? Może to Ty kłamiesz, bo jak mamy zweryfikować czy piszesz prawdę?
- 5 7
-
2022-01-24 14:36
Przy stoczni pamiętam duże problemy. Nie było tygodnia bez awarii linii. Mówili, że to coś z napięciem.
- 1 4
-
2022-01-24 14:45
A kierowcy podziękowałeś ?
- 1 1
-
2022-01-24 19:46
oni po prostu wyłażą z domów na styk i potem zwalają winę na komunikację
- 1 1
-
2022-01-24 07:05
no to czym się różni odpalenie silnika samochodu na postoju do rozmrażania szyb (28)
a zostawienie ogrzewania na noc. Tramwaj smrodzi w elektrowni.
- 47 82
-
2022-01-24 07:11
Umiecie czytać? (16)
Prace serwisowe, sprzątające....
Siedzisz cala noc w aucie?- 32 16
-
2022-01-24 07:19
Tak, oczywiscie, sprzataja i serwisuja symultanicznie we wszystkich (3)
Takie tlumaczenia padaja tylko z ust osoby ktora nie umie zarzadzac efektywnie procesem
- 23 20
-
2022-01-24 07:46
(2)
Więc według ciebie w każdej ekipie sprzątającej musi być technik umiejący podnieść pantograf, pozałączać wszystkie systemy, a potem powyłączać to w odwrotnej kolejności. Wszystko po to, aby potem znów się przeszedł po wszystkich tramwajach i powłączał ogrzewanie godzinę przed wyjazdem na trasę, żeby ludziom nie było zimno. A podczas tej godziny pożar nie może wystąpić.
- 28 4
-
2022-01-24 13:31
Według niego
tam brakuje osoby efektywnie zarządzającej procesem.Cokolwiek by to znaczyło.Jakie czasy taki Karwowski.Prawdopodonie sam jest taką osobą w firmie lub się nauczył takiego zaklęcia przysłuchując się.Teraz zawsze takie coś wtrąca i nie ważne czy rozmawia o sprzątaniu tramwajów czy smarowaniu chleba masłem.Takiego nie przegadasz
- 4 2
-
2022-01-24 16:19
tzn, że akumulatory sa az tak słabe, żeby otworzyć drzwi i wpuścić ekipę sprzątającą a później te drzwi zamknąć?
i trzeba mieć te wszystkie tramwaje podłączone do sieci?
- 3 2
-
2022-01-24 07:24
(11)
Ale wyjaśnij po co? Ile zżera otwarcie drzwi i oświetlenie led? Poza tym ile ta firma sprzątająca spędza czasu w tym tramwaju 15-20 min, rozumiem jeszcze jak serwis to ok, ale chyba obsługa techniczna potrafi podnieść sobie pantografy?
- 10 19
-
2022-01-24 07:30
Otóż sprzątaczka z wiadrem nie wie co to pantograf. W domu też wyłączaj całe zasilanie na noc , zona sobie włączy jak będzie po ciemku szła do WC. Po fachowcach od katastrof lotniczych i covidu ujawniają się talenty od obsługi tramwajów.
- 39 4
-
2022-01-24 07:31
Choć umyjesz tramwaj w 20 min (4)
- 14 2
-
2022-01-24 08:36
Wypowiadasz się, choć nie masz pojęcia o pisowni. (2)
No chodź już, za chwilę zaczyna się lekcja.
- 4 7
-
2022-01-24 09:07
Sam dbam o pisownię (1)
Nie można jednak wymagać, że każdy kto pracuje jako serwis obsługi tramwajów jest po wyższej szkole.
- 6 3
-
2022-01-24 17:57
Więc chodź, pomaluj mój świat, na żółto i na niebiesko, niech na niebie stanie tęcza malowana twoją kredką...
- 0 1
-
2022-01-24 11:20
ekipa robi to w mniej niż 5min - sam widziałem
i co z tego, że potem tramwaj wyjeżdża rano już usyfiony ... komu się pasażer poskarży? kogoś ukarzą?
- 1 3
-
2022-01-24 07:35
Do tego trzeba mieć uprawnienia to po pierwsze. Kabina jest zamknięta to po drugie. A samo podniesienie pantografu też nie jest takie proste jak się wydaje. A potem trzeba inne systemy załączyć np przetwornice napięcia
- 23 1
-
2022-01-24 07:42
Ogrzewanie też weźmiesz z akumulatora? (1)
A potem będziesz marudził że jak o 4 rano wsiadasz do tramwaju to zimno w nim jest i skandal zróbcie z tym coś
- 17 2
-
2022-01-24 16:22
Wsiadam akurat w N Porcie i tam nie wyjezdzaja z zajezdni gorace tramwaje, tylko takie z zamarznietymi szybami
nikt ich nie nagrzewa przed wyjazdem na miasto
- 2 1
-
2022-01-24 09:22
rozumiem, że przed pójściem spać pierwsze co robisz to wyłączasz główny bezpiecznik w domu oraz wszystkie zawory od mediów też zamykasz?
- 7 3
-
2022-01-25 22:28
U nas w firmie
panie sprzątające nie potrafią zapamietać kodu do włączania światła...
- 0 0
-
2022-01-24 08:01
samochód odśnieżam kilka minut (6)
i nie zostawiam na włączonym silniku w nocy bo płacę za paliwo. I niestety z podatków tez dopłacam do tej komunikacji jak każdy. 100 milionów z biletów a 300 milionów z podatków na to ogrzewanie też.
- 11 16
-
2022-01-24 08:29
Samochód do tramwaju porównać ha ha ha co za gł.upek (2)
- 16 9
-
2022-01-24 09:28
Sam nim jesteś i jeszce sie tym chwalisz:)
- 5 6
-
2022-01-24 10:09
zwłaszcza ze to bardzo duża różnica w kosztach utrzymania prawda?
miesięcznie za samochód płacę trochę więcej niż realny koszt biletu miesięcznego. Mam tak samo używany samochód jak te tramwaje. Więc niech mi nikt nie wciska że nasza komunikacja zbiorowa ma jakieś plusy poza wożeniem ludzi których nie stać na samochód albo go nie chcą mieć.
- 2 2
-
2022-01-24 09:23
(1)
ja sobie garaż wybudowałem, żebym nie musiał odśnieżać, polecam!
- 2 3
-
2022-01-24 16:24
kupiłeś w Gdańsku ziemię i wybudowałeś na niej garaż?
kocham takie komentarze
- 1 0
-
2022-01-25 22:32
Samochodem
jadąc tylko marnujesz paliwo, tramwaj ma mniejsze opory toczenia, potrafi odzyskać energię podczas hamownia i zabiera więcej pasażerów niż samochodzik...
- 0 0
-
2022-01-24 09:31
Spółki miejskie nie oszczekają na niczym bo i tak za wszystko zaplacą mieszkancy!!
Ale fakt tramwaja to są szkodliwe prądożerne złomy które dawno powinny byc złomowane i zamienione na autobusy elektryczne.
- 4 2
-
2022-01-24 19:57
Szkoda
słów co za bezmózgowie zadaje pytanie o różnicy pomiędzy paliwem a akumulatorem !!!
- 0 0
-
2022-01-24 22:41
Nie no co ty, przecież prąd dla silników elektrycznych bierze się z powietrza, mocą eko-magiczną (1)
- 0 1
-
2022-01-25 22:34
Tak, bierze się z powietrza
kręcącego śmigłami turbin wiatrowych! Ale tobie szum przeszkadza...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.