- 1 Ciężarówka spadła z suwnicy w terminalu (92 opinie)
- 2 Sześciu pilotów nie mogło wylądować w Gdańsku (61 opinii)
- 3 Zidentyfikowano kobietę wyłowioną w sobotę (84 opinie)
- 4 Brak ciepła w 6 dzielnicach przez dobę (94 opinie)
- 5 Morderstwo na Oksywiu. Zabójca sam się zgłosił (167 opinii)
- 6 Narazili miasto na prawie milion strat? (80 opinii)
Dlaczego tunele pod stacjami SKM są zalewane?
Ulice, chodniki i wiadukty to niejedyne miejsca, gdzie poranne, obfite opady deszczu spowodowały w środę utrudnienia. Zalane były też m.in. tunele SKM w Sopocie Kamiennym Potoku, Cisowej i Wzgórzu św. Maksymiliana. Dlaczego mająca co najwyżej kilka lat infrastruktura nie może poradzić sobie z większą wodą?
Środowe poranne obfite opady deszczu sprawiły sporo problemów kierowcom i pasażerom komunikacji, w tym także Szybkiej Kolei Miejskiej.




Zalewane, choć po modernizacji
Nasi czytelnicy dziwią się, dlaczego dzieje się tak na stacjach, które w ostatnich latach przeszły modernizację.
- Nie rozumiem tej sytuacji. Infrastruktura została stworzona co najwyżej kilka lat temu. Tymczasem przy każdych większych opadach tunele są zalewane. Wygląda to na marnotrawienie publicznych pieniędzy - przyznaje pan Jakub.
W przypadku Kamiennego Potoku przewoźnik skupił się na poprawie wyglądu i zamontowaniu nowej windy, ale wykonano też inwestycje odwadniające.
Gruntowny remont potrzebny był na stacji SKM Cisowa. Prace - o czym informowaliśmy kilkukrotnie - przedłużały się, a modernizacja została określona prześmiewczo przez pasażerów jako najdłuższy remont w historii SKM. Został on zakończony pod koniec ubiegłego roku, po czym okazało się, że nie obejmował naprawy poszycia dachowego, które przecieka. SKM zapewniało, że szuka rozwiązania sytuacji.
SKM: Nie zawsze jesteśmy winni
Przedstawiciele SKM odpowiadają, że stan infrastruktury w każdym z miejsc był na bieżąco sprawdzany, ale wina nie zawsze leży po stronie przewoźnika.
- W Kamiennym Potoku w 2016 roku zakończyliśmy inwestycję mająca zapobiegać takim sytuacjom. W środę powodem zalania tunelu były zapchane studzienki na pobliskim parkingu marketu. Woda wlewała się do naszego tunelu. Została wypompowana, a teren postojowy zabezpieczony workami. Będziemy zwracali się do właściciela sklepu o podjęcie działań, by do podobnych sytuacji nie dochodziło w przyszłości - wyjaśnia Sławomir Pipke, dyrektor ds. infrastruktury Szybkiej Kolei Miejskiej w Gdyni.
Przedstawiciel SKM przyznaje, że woda w tunelu w Cisowej pojawiła się z powodu niedrożności jednej ze studzienek, która została naprawiona i przekonuje, że w innych miejscach problemów nie było.
Na Wzgórzu konieczna współpraca
Na kłopoty musieli być także przygotowani pasażerowie SKM korzystający z modernizowanej kilka lat temu stacji Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni.
Przeciekający dach i kałuża uniemożliwiała swobodne poruszanie się tunelem. Podczas opadów tunel jest tam w mniejszym lub większym stopniu zalewany regularnie.
- To druga najważniejsza stacja kolejowa w Gdyni, gdzie latem wysiada i wsiada tysiące turystów. Nie dość, że otoczenie wygląda - mówiąc oględnie - niezachęcająco, to po zejściu ze schodów mieszkańców i turystów wita widok ogromnej kałuży. Czy nikt nie zdaje sobie sprawy, że to wstyd dla miasta? - pyta pani Joanna.
Za utrzymanie tego tunelu odpowiada Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. Urzędnicy przekonują, że rozwiązanie problemu wymaga współpracy z zarządcą linii kolejowej, czyli PKP PLK. Woda - ich zdaniem - zalewa go cieknąc przede wszystkim z sufitu. Przyczyną może być złe odwodnienie torowiska.
- W najbliższym czasie będziemy chcieli spotkać się z zarządcą linii kolejowej, żeby rozmawiać o przyczynach i rozwiązaniu tego problemu - zapowiada Andrzej Ryński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Czytaj też: Silne opady deszczu w Trójmieście
Miejsca
Opinie (189) 5 zablokowanych
-
2017-07-27 06:04
Zalewa bo są niżej niż ulica :) (20)
- 199 24
-
2017-07-27 06:21
(2)
Są zalewane bo deszcz pada.
Przez ostatnie 8 lat żyło się tak pięknie.
Od dwóch lat ciągle coś się dziej- 29 4
-
2017-07-28 10:10
no masz rację (1)
od kiedy ten mały paskudny karakan przeją władzę to opady się zwiększyły to pewnie efekt że mamy spłukane u Matki Boskiej
- 5 4
-
2017-07-29 10:01
no masz rację...
Bo "umysłowy karakan" nie jest w stanie nic ciekawszego napisać. Może paciorek ci pomoże?
- 0 2
-
2017-07-27 06:34
Na zdjęciach pokazany jest jeden tunel, (2)
proszę pokazać inne, wg tego co napisane jest w tytule, tunele.
- 6 5
-
2017-07-27 07:54
zaktualizuj przeglądarkę (1)
u mnie wyświetlają się zdjęcia z 3 różnych tuneli: Kamienny Potok, Cisowa i Wzgórze
- 10 1
-
2017-07-28 10:15
bo w gdyni nie robi sie nic dla ludu
- 1 1
-
2017-07-27 06:36
jak jest deszcz to zalewa taki mamy klimat
- 10 2
-
2017-07-27 07:43
brawo inżynierowie polscy (9)
jestem z WAS dumny !!!!
Jakość waszej pracy widać co chwilę
Pozlewane tunele , zapadające się ulice, zapadające się studzienki, betonowy murek zbudowany 5 lat temu sypie się !!!- 26 5
-
2017-07-27 07:58
a wykonawcy (1)
?
- 17 1
-
2017-07-27 18:24
A gdzie byli rodzice?
- 3 1
-
2017-07-27 09:08
inż z polibudy znają się na rzeczy! nie ma to tamto! prawdziwi fachowcy (1)
dopóki deszcz nie spadnie
- 8 2
-
2017-07-27 22:05
z polibudy się znają
Gorzej jest z inżynierami na decyzyjnych stanowiskach w magistratach i spolkach kolejowych
- 3 0
-
2017-07-27 11:29
Widać, że nie znasz realiów projektowania. Wiele nietrafionych rozwiązań jest narzucanych przez miasto (uzgodnienia) oraz inwestorów (oszczędności). Niestety coraz częściej projektant musi wybierać między większym a mniejszym złem. Nie wspominając o jakości wykonania związanej z przetargami (najniższa cena).
Pozdrawiam
Inżynier- 17 3
-
2017-07-27 14:17
Jaka minister edukacji... (1)
... takie inżyniery.
Po reformie będą lepsze.
Przed każdym wejściem do tunelu portret Lecha ale bynajmniej nie Wałęsy i krzyż.
To powstrzyma złe moce z nieba.- 3 9
-
2017-07-28 08:48
Za szkoły wyższe odpowiada Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Czyli Gowin.
- 2 0
-
2017-07-27 22:05
Ty nie douczonym człowieku (1)
Za to odpowiada projektant, a nie inżynier.
- 0 3
-
2017-07-27 22:08
Bo z pewnością chodzi tobie o kierownika budowy (inż)
- 1 1
-
2017-07-27 11:48
ehem
Bo to są tunele zalewowe :)
- 10 1
-
2017-07-27 13:12
I pada deszcz ;)
- 3 0
-
2017-07-27 15:26
Tunele - menele
Bo wygania meneli na powierzchnię?
- 3 0
-
2017-07-27 06:04
(3)
Bo pada deszcz i zbierająca się woda nie ma ujścia?Ciężko było na to wpaść ale tak to chyba jest...
- 132 13
-
2017-07-27 08:07
Dalej wyrzucajcie pety gdzie popadnie.
- 15 5
-
2017-07-27 22:27
Wystarczy zamontować pompy. Nie jest to na (1)
zupełnym pustkowiu, tak więc pompy elektryczne to banał.
- 3 1
-
2017-07-28 11:17
tylko po co?
Może nie będzie padać a pieniądze wydadzą na coś innego np wycieczki dla prezesa
- 1 0
-
2017-07-27 06:05
Ponieważ.... (8)
Są poniżej wszystkich dróg i betonowych placów...woda spływa i zalewa...
Więcej betonu w miastach...mniej zielonych skwerów a na pewno będzie lepiej- 188 18
-
2017-07-27 06:25
no tak, w lesie nie ma kałuż! (3)
ani stawków, tudzież jezior
- 9 21
-
2017-07-27 07:08
logika po piwie?
- 17 1
-
2017-07-27 09:45
(1)
Ani powodzi. Widziałeś kiedyś powódź w lesie?
- 9 3
-
2017-07-27 22:06
dzisiaj widziałem koło Lezyc
- 3 1
-
2017-07-27 10:30
Usuńmy wszelki beton i asfalt (2)
to wszędzie będzie błoto. Niewydarzony geniuszu.
- 7 2
-
2017-07-27 12:25
Geniusz (1)
Słyszałeś o czymś talimnjak meba...albo jumbo...parkingi można robić z plastikowych kratek i uzupełnić kamyczkami...geniuszu
- 4 2
-
2017-07-27 22:31
Nic to nie da. W zeszłym roku kumpel opowiadał
mi, że w Czaplach całe łąki i pola stały w wodzie bo woda nie wsiąkała. Potrzebne są betonowe koryta jak w USA. Tam duże miasta mają kanały burzowe. U nas jest instalacja o małym przekroju więc g.... daje.
- 2 2
-
2017-07-27 14:45
wymaga współpracy....tu jest odpowiedź
Za utrzymanie tego tunelu odpowiada Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. Urzędnicy przekonują, że rozwiązanie problemu wymaga współpracy z zarządcą linii kolejowej, czyli PKP PLK
Ciężko z jednej i z drugiej strony wykazać się inicjatywą widząc jak zalewa teren i pieniądze wywalane są w błoto...co za kraj.- 2 0
-
2017-07-27 06:06
w Gdyni od zeszłego roku nie zrobiono nic. znowu szkody i zalania. (16)
No tak, sa ważniejsze rzeczy jak arka opener cudawianki czy kosmodrom. Żenada
- 109 15
-
2017-07-27 06:50
(9)
Spadaj trollu z tą Gdynia. W Gdańsku znowu powódź a ty ciagle o Gdyni. Ile ten Horała wam płaci za te wpisy? Co roku to samo 2 dni popada deszcz i zaraz pół Gdańska stoi. A podobno tutaj takie wielkie inwestycje się dzieją. Czy ludzie którzy potracili majątki rok temu we Wrzeszczu dostali jakaś pomoc? Co będzie w tym roku
- 13 14
-
2017-07-27 07:07
W Gdyni olewamy tych trolli (6)
Tak samo jak kondomitow. Ignorować i skończą jak Kijowski
- 6 15
-
2017-07-27 07:34
Popieram
Juz dawno ich olałem
- 3 7
-
2017-07-27 09:13
(4)
Tylko PiS!
- 4 10
-
2017-07-27 09:36
PIS w odróżnieniu od PO nie kradnie (3)
ale to nie miejsce na takie dyskusje
sprzedaż paliw (benzyna, ON, gaz) wzrosła o 13%. miliardy dla mafii paliwowej już nie te co za PO- 6 11
-
2017-07-27 11:12
a obstawienie stołków tysiacami misiewiczów to nie kradziez ?
- 12 1
-
2017-07-27 15:05
kradna jak inni
tylko mają prokuraturę pod butem i chcą jeszcze mieć sądy, żeby ich sprawiedliwość nie dosięgnęła
- 6 1
-
2017-07-27 19:13
Zaraz, ale niedawno wiceministra sprawiedliwości przyłapali na kradzieży benzyny.
Poczytaj gazety. :)
- 2 1
-
2017-07-27 18:00
Gdzie ty masz tą powódź w Gdańsku. Ani jeden tunel SKM nie zalany. Kilka zabezpieczonych ulic na wszelki wypadek i 0 zniszczeń (1)
- 1 1
-
2017-07-27 19:19
Nie było powodzi bo na szczęście mniej pada. Ale było blisko. Rok temu padało więcej i nie pamiętasz co się działo..? Dajcie już trole spokój z tą Gdynia. U nich zaleje tunel od skm a u nas ulice i domy.
- 0 3
-
2017-07-27 08:03
(3)
w Gdyni w ogóle mało zniszczeń było w porównaniu z Gdańskiem
- 7 6
-
2017-07-27 13:28
czyżby? a jakiś dowód? (2)
- 3 0
-
2017-07-27 15:06
powyższy artykuł (1)
w całości jest o tunelach w Gdyni, w Gdańsku jakoś tuneli skm nie zalało
- 2 0
-
2017-07-27 16:36
Wiesz ile ludzie w Gdańsku by dali żeby zalalo tunele SKM zamiast ich domów.
- 1 2
-
2017-07-27 08:19
I barobus jest wdzięczniejszy, bo bezbronny. Z siłami natury trzeba dié poddać. Po powodxiach będà siè zbierać całe komisje i radzić fo nastèpnej powodzi.
- 3 0
-
2017-07-27 13:54
albo dofinansowanie miernot arki... z publicznych pieniędzy!!! Chory kraj! Cała Polska z was się śmieje, gdzie są drogi i
- 2 0
-
2017-07-27 06:07
Flash (9)
Te zdjęcia to chyba pralką były robione.
- 64 7
-
2017-07-27 06:52
Tak Luna 385.
- 1 1
-
2017-07-27 07:08
Tosterem :)
- 4 0
-
2017-07-27 07:27
Polar 663 p BIO
na jugosławiańskiej licencji
- 5 0
-
2017-07-27 09:09
Polar bio 12mpix
tryb makro odwirowywania
- 4 0
-
2017-07-27 09:14
Zbulwersowanemu czytelnikowi panu Jakubowi sie z nerwow rece trzesly.
- 7 0
-
2017-07-27 09:32
Suszarką do włosów
- 3 0
-
2017-07-27 12:10
Obrażasz pralki...
- 2 2
-
2017-07-27 14:48
Franią, więc wiadomo.... Jakość nienajlepsza.
- 3 0
-
2017-07-27 15:52
Kalkulatorem
- 3 0
-
2017-07-27 06:10
taka to natura tuneli (8)
ze lubią być zalewane
nie tylko SKM
miłośnicy tuneli, zamiast przejść naziemnych, i tak tego nie przyswoją- 31 39
-
2017-07-27 06:17
(4)
Rozumie, że proponujesz dostawać się na perony SKM przejściami naziemnymi i mieć na sumieniu wszystkich przejechanych przez pociągi. Gratuluje wyobraźni.
- 13 4
-
2017-07-27 07:38
Jak żeś to wymyślił chłopie?
- 4 6
-
2017-07-27 07:49
Słyszał kiedy o kładkach dla pieszych (są przejściami naziemnymi) ? Kładka z założenia stawiana jest NAD torami/ulicami .... Racjonalisto ...
- 3 8
-
2017-07-27 07:56
na Zaspie jakoś funkcjonuje przejście przez tory i nie słychać żeby ktoś tam zginął
może jestem niedoinformowany, ale to w Sopocie ginie na torach najwięcej osób, a są 2 tunele.
- 10 4
-
2017-07-27 09:15
ale kto "Rozumie"?
- 4 0
-
2017-07-27 09:48
8:15 Wrzeszcz (1)
Wyłączony z ruchu został już tunel dla pieszych pod Aleją Żołnierzy Wyklętych na wysokości ulicy Obywatelskiej.
- 0 1
-
2017-07-27 18:02
Nie ma tam nawet kropli wody. Tunel został tylko na wszelki wypadek zabezpieczony workami
- 0 0
-
2017-07-27 10:35
To kwestia kanalizacji deszczowej.
Która w Trójmieście nie ssie. Może zburzymy wszystkie budynki bo raz na jakiś czas się palą?
- 2 0
-
2017-07-27 06:11
Bo pada deszcz (3)
I natura zostaje bezlitośnie betonowana
- 66 4
-
2017-07-27 08:02
(1)
Oj, no bo deszcz spada rzadko, to po co inwestować w kanalizację deszczową? Lepiej sobie stadion wybudować i mieć radochę.
- 8 0
-
2017-07-27 22:33
W USA mają potężne betonowe kanały burzowe
i jakoś to działa. Przy duzym opadzie i tak ziemia nie nadąża z wsiąkaniem.
- 0 0
-
2017-07-28 00:26
Ok, przeczytałeś pytanie w nagłówku, i na nie odpowiedziałeś. A teraz przeczytaj cały artykuł i nie pisz głupich komentarzy.
- 0 1
-
2017-07-27 06:12
Ja mam inne pytanie.................. (11)
Dlaczego w pociągach SKM tak często cuchnie?
- 104 4
-
2017-07-27 06:53
Bo pada deszcz?
- 7 6
-
2017-07-27 06:54
W tramwajach fiolkami tez nie pachnie...
- 17 0
-
2017-07-27 07:13
bo ludzie się nie myją, nie piorą, palą papierosy jak parowóz w zamkniętym pomieszczeniu, i piją cały dzień ale to krzyczą na innych że są brudasami
- 34 0
-
2017-07-27 07:28
bo są brudne ze starości i zaniedbania
- 19 3
-
2017-07-27 08:52
Bo sie nie myjesz
Bo sie nie myjesz
- 6 4
-
2017-07-27 09:16
Bo sie Janusze i Grazyny myja tylko w soboty, a na dezodorant 96h szkoda im pieniedzy. Lepiej kupic ruski tyton bez akcyzy.
- 19 1
-
2017-07-27 09:34
"Żądasz czystości - zachowaj ją sam!"
Tak głosiła tabliczka za PRLu.
Dzisiaj w tym samym miejscu jest tabliczka "Czystość monitorowana. Jeśli nie spełnia twoich oczekiwań, zadzwoń na numer...."
Który komunikat jest rozsądniejszy?- 13 1
-
2017-07-27 11:53
Bo jeździ nimi wielu śmierdzieli...
chuch przetrawionego alkoholu i papierosów to norma :(
- 6 0
-
2017-07-27 12:46
Bo jak menel jedzie SKM, to SKM jedzie menelem.
- 20 0
-
2017-07-27 13:22
Zmieniaj czesciej skarpetki i majtki.uzywaj mydla i dezodorantu. (1)
Powinno pomoc
- 0 4
-
2017-07-29 10:06
pomogło?
Praktyka to najlepszy doradca.
- 0 0
-
2017-07-27 06:13
podtopienia tuneli i inne .. (5)
Dawniej , nie tylko za komuny bo i znacznie wcześniej zawsze budowano odwodnienia były to np.kanały, którymi woda z opadów była odprowadzana do rzeki lub morza. W Gdańsku w rejonie dzisiejszego Urzędu Miejskiego pod torami kolejowymi jest sieć kanałów zbudowana
ponad dwieście lat temu do 1989 r. kanały te były regularnie czyszczone i sprawdzany ich stan
od kilkunastu lat nikt tego nie robi a efekt jest taki , że przy większych ulewach dziwią się urzednicy,
że ulice Nowe Ogrody, 3-maja są zalewane, nie tylko te ale i inne ulice Gdańska. Nikt dzisiaj nie mysli i nie planuje jak odprowadzać wody z opadów atmosferycznych z rejonów nowych budów
bo i po co , przecież to dodatkowe koszty itd.itp. Czy ktoś sprawdzał i obliczał czy istniejacy system
wodno kanalizacyjne w Trójmieście jest wydolny? A przecież nie tylko w Gdańsku bo i w Sopocie
i Gdyni ulice są systematycznie zalewane.- 129 5
-
2017-07-27 08:03
Oj, no bo po co się przejmować deszczem który spada rzadko? Lepiej sobie stadion wybudować i mieć radochę.
- 22 3
-
2017-07-27 09:36
(1)
Taaaa, jak kostką wyłożysz podwórko, to dostaniesz do zapłaty opłatę retencyjną, ale jak pół miasta jest zabetonowane na amen, to wszystko git. A co ma większy wpływ na retencję - podwórko 100 metrów kwadrat czy cały Gdańsk mający powierzchnię setek tysięcy ha?
- 14 2
-
2017-07-28 06:28
To ile tych mieszkań Budyń ma? Tak pytam z ciekawości, nie żeby to coś miało wspólnego z działalnością deweloperów w Gdańsku.
- 2 0
-
2017-07-27 14:32
Bzdury kolego (1)
Widze kolega wszechwiedzący. Nie da się zaprojektować nowych budynków bez odprowadzenia wody opadowej. Oczywiście średnice rur dobiera się na określoną normowo ilość deszczu/m2, a norma przy bardzo dużych opadach może być przekroczona.
Gdyby projektować odwodnienie na np. maksymalny historycznie deszcz to rury zbiorcze miałyby po kilka m średnicy.
DO sieci miejskiej stale podłącza się nowe obszary, budynki itp, woda która wcześniej wsiąkała w ziemię teraz leci rynną z dachu do kanalizacji. To jest powód podtopień - sieć miejska nie nadąża za rozwojem miasta.
Ale pewnie - za komuny było lepiej i nawet trawa zieleńsza.- 2 2
-
2017-07-27 22:36
Po co robić rury. W USA mają kanały burzowe.
Łatwe do czyszczenia. Dodatkowo można by tamtędy w czasie braku opadów puścić ruch rowerowy, motocykle i skutery, karetki na sygnale i policję...
- 4 0
-
2017-07-27 06:16
zabetonowali wszystko, i sie dziwia, ze wods nie wsiaka. (4)
- 93 10
-
2017-07-27 15:19
no tak, bo na gruncie kałuże nie powstają nigdy (1)
- 1 1
-
2017-07-27 17:39
no to kwa czemu wcześniej nie zalewało, jak nie było parkingu, lidla itp? z betonów spływa.
- 2 0
-
2017-07-27 17:38
Spoko.
ile można mieć parceli na głowie?;
- 0 0
-
2017-07-28 15:23
wsiaka to fakt
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.