- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (385 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (226 opinii)
- 3 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (63 opinie)
- 4 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (83 opinie)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (165 opinii)
- 6 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (295 opinii)
Do Wrocławia pociągiem w nowych wagonach. Jak się prezentują?
176 mln zł kosztowały PKP Intercity nowe wagony, które będą obsługiwały trasę Wrocław - Trójmiasto. Dziewięć z nich, klimatyzowanych z udogodnieniami dla niepełnosprawnych, a nawet matek z dziećmi jest już w trasie. Podczas specjalnego postoju w Gdyni sprawdziliśmy, jak prezentują się w środku.
W środku uderza elektronika i nowoczesność, która w znanych wcześniej wagonach była w ilościach śladowych. Drzwi otwierają się elektrycznie, w każdym przedziale znajduje się sześć foteli. Pomieszczenia w pełni klimatyzowane, wreszcie z gniazdkami elektrycznymi zarówno w 1., jak i 2. klasie.
Przedziały 1. i 2. klasy różnią się w zasadzie jedynie ilością miejsca w środku. W pierwszym przypadku spokojnie pomiędzy fotelami mogą bawić się najmłodsi, nikomu nie przeszkadzając w podróży.
Zamiast tradycyjnych tablic informacyjnych, w wyciszonych m.in. dzięki hamulcom tarczowym wagonach umieszczono elektroniczne wyświetlacze, na których pojawią się informacje o przebiegu trasy. Można również dotykowo regulować temperaturę oraz światło. W przedziałach dla niepełnosprawnych, które pojawiają się w każdym zestawionym składzie znajdują się na wysokości tułowia.
Co ważne, jednostki te zostały wyposażone w specjalne podjazdy, szersze drzwi i większą ilość miejsca w środku. Za kilka tygodni ma w nich działać Wi-Fi.
W oknach zamiast firanek zastosowano ciekawe rozwiązanie - podwójne rolety, na dzień i na noc. Przy każdym fotelu zamontowane są osobno lampki służące do czytania. W toaletach z kolei pojawiły się elektryczne suszarki znane z centrów handlowych. W części z nich są dostępne przewijaki dla niemowląt. W każdym zestawionym składzie mają także jeździć wagony, w których znajdzie się miejsce dla rowerów oraz restauracyjne, które nie są nowe, a zmodernizowane.
Ciekawie prezentuje się także ciągnący pociąg TLK "Mieszko" elektrowóz, który posiada pantografy nowej generacji, które w przypadku uszkodzenia automatycznie składają się, nie niszcząc trakcji. Z kamerą służącą do obserwacji jazdy, testowanym jeszcze wciąż dynamicznym rozkładem jazdy i elektronicznym prędkościomierzem, jak twierdzą spotkani przez nas maszyniści, odbiegają znacznie standardem od jeszcze niedawno używanych przez nich pojazdów.
- Inwestycja jest realizowana w ramach pieniędzy z transzy, którą otrzymaliśmy z Unii Europejskiej w latach 2009-2013. UE dokłada 65 mln zł. Składy kierujemy na trasy, które przeszły modernizację i na których osiągane prędkości będą dochodziły do 160 km/h. Wiadomo, że na pierwszym planie jest teraz zakup pociągu Pendolino, ale wizytując miasta z tymi wagonami, pokazujemy, że zmienia się cały nasz tabor - przekonuje Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.
Wiadomo, że do końca 2015 roku m.in. na trasie Gdynia - Katowice będą kursowały składy z 20 zakupionych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych o nazwie Flirt III. Produkowane przez konsorcjum Stadler - Newag, na torach pojawią się jesienią, by w grudniu kończyć zakupy taborowe PKP Intercity.
- Wtedy 70 proc. naszego taboru będzie nowe lub zmodernizowane. Całkowity koszt modernizacji to 5,6 mld zł - dodaje Czemerajda.
Zmieni się także czas podróży. Dziś pokonanie trasy z Wrocławia do Gdyni bezpośrednim pociągiem trwa od 7 godz. 40 minut do 8 godz. 4 min. Po zakończeniu prac modernizacyjnych na tej trasie w 2015 r. podróż ma się skrócić do ok. 5 godz.
Opinie (119)
-
2014-05-28 07:32
"Nowością są panele dotykowe, którymi można regulować światło i temperaturę w przedziałach."
ktore nie reaguja na ustawienia.- 10 1
-
2014-05-28 07:43
Łeeee poznańska firma (2)
a czemu nie włoska? Nie lubię polskich zegarków!
- 8 8
-
2014-05-28 09:07
Dla naszych klientów sprowadzamy najlepsze zegarki ze Szwajcarii i Japonii...
spokojna twoja rozczochrana
- 1 1
-
2014-05-28 13:47
A które to włoskie zegarki są chociaż dobre? Panerai - ujdzie, reszta to badziew.
- 0 0
-
2014-05-28 07:43
Co z tego. (1)
Co z tego, że nowe i ładne. Co sie nie da PKP, to i tak ta firma rozwali. Nie przypuszczam, aby ktoś pomyślał, że te nowe i piękne kibelki trzeba sprzątać co 1 h najrzadziej. A tu tradycyjnie nikt przez całą trasę nie zajrzy.
P.S. Sikanie przez mężczyznę na stojąco w kolebiącym się pociągu nie służy utrzymaniu czystości :-)- 9 6
-
2014-05-28 09:13
To mniej chlej i lej na siedząco
- 3 1
-
2014-05-28 07:47
I po co od razu panele dotykowe?
- 3 1
-
2014-05-28 07:55
polak potrafi (1)
I po co pendolino...???
- 9 2
-
2014-05-28 10:50
poto by mozna było łapówy brac i wydac 5 razy wiecej kasy podatnika
- 0 2
-
2014-05-28 08:00
Flirt z podróżnym
A pod nogami, pod oknem nadal irytujący "podnóżek" z ogrzewania. Zrobili lifting starych wagonów, a nie nową jakość. Jaka jest różnica miedzy 1 a 2 klasą? Z artykułu wiem tyle, że w pierwszej jest wiecej miejsca i pod nogami mogą mi sie bawić dzieci. Wow, to poważna różnic! I ta nazwa, Flirt III, trzeci kolejny flirt z podróżnym, a podróżny jak zwykle zostanie po tym flircie wydumany. Ot cały flirt.
- 4 10
-
2014-05-28 08:00
Jak będzie 5 h to się przesiadam na pociąg.
- 11 0
-
2014-05-28 08:09
Wagonyi
Ja bym wolał,żeby obok elegancji (podejrzewam, że kwestią czasu jest to, że niedługo będą wyglądały jak cała kolej) charakteryzowały się również punktualnością
- 4 1
-
2014-05-28 08:49
.... (1)
a czy są tam już pluskwiaki?
- 5 3
-
2014-05-28 10:18
Nie, póki co pisza na forum
- 2 2
-
2014-05-28 08:58
polak zawsze narzeka (2)
człowieku
nie narzekaj na wszystko
pojedz zwykłym pociągiem
albo idz piechotą- 5 7
-
2014-05-28 10:52
jak przestana nas okradac to przestana narzekac
- 0 2
-
2014-05-28 10:52
jak przestana nas okradac to przestana narzekac
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.