• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do końca roku powstanie nowe przejście na Śląskiej

Patryk Szczerba
3 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowe przejście przez ul. Śląską pomoże przede wszystkim starszym i niepełnosprawnym. Nowe przejście przez ul. Śląską pomoże przede wszystkim starszym i niepełnosprawnym.

W grudniu ma być gotowe przejście dla pieszych przez ul. Śląską na wysokości skrzyżowania z Nowogrodzką w Gdyni zobacz na mapie Gdyni. To pomysł, który wygrał głosowanie w zeszłorocznej edycji budżetu obywatelskiego w 2018 roku. Był przygotowany przez stowarzyszenie Miasto Wspólne. W planie budżetowym jest też budowa przejścia przez ul. Morską.



Przypomnijmy:

  1. W zeszłorocznej edycji budżetu obywatelskiego mieszkańcy wybrali do realizacji 29 projektów.
  2. Niektóre z nich, jak dalsza estetyzacja pl. Górnośląskiego są już na etapie procedury przetargowej.
  3. Wśród zwycięskich inwestycji jest wytyczenie nowego przejścia przez ul. Śląską na wysokości skrzyżowania z ul. Nowogrodzką na Działkach Leśnych.

Wnioskodawcy od początku przekonywali, że zapotrzebowanie na taką inwestycję istnieje, bo nie każdy może korzystać z tunelu. Podkreślali, że już teraz w miejscu inwestycji jest sygnalizacja świetlna, więc zmiana fazy świateł nie powinna spowodować większych zatorów drogowych na tym odcinku, czego obawiają się kierowcy.

Inny cykl świateł



- Wyznaczenie przejścia będzie skutkować skróceniem zielonego światła na wlotach ul. Śląskiej o ok. 10 sekund w każdym cyklu, który trwa zazwyczaj 90-110 sekund - argumentowali wnioskodawcy. - Z kolei montaż wind w tunelu oznaczałby bardzo duże koszty utrzymania. Dla przykładu windy na węźle Wzgórze rokrocznie kosztują miasto 84 tys. złotych. Do tego trzeba przypomnieć, że windy miejskie są awaryjne, często nie działają przez kilka miesięcy - przypominali.

Gdynia: będzie nowe przejście na Morskiej


Ostatecznie do projektu udało się przekonać blisko 500 głosujących i pomysł został zakwalifikowany do realizacji. Planowany koszt realizacji - to 187,7 tys. zł - ujęto go w budżecie miasta na 2019 rok. Czy taki pozostanie? To okaże się niebawem. Przykład przebudowy ul. Abrahama oraz los innych projektów pokazuje, że może być z tym różnie.

Według harmonogramu na stronie budżetu obywatelskiego do końca lata ma powstać projekt, a jesienią zostanie wyłoniony wykonawca. Przejście ma być gotowe do końca roku.

Do 18 marca można zgłaszać projekty



- Mamy nadzieję, że przejście na Śląskiej i ujęte w tegorocznych planach inwestycyjnych miasta przejście na Morskiej - o które również Miasto Wspólne czyniło starania, pokażą, że wygoda kierowców nie musi oznaczać ograniczenia wolności osób o ograniczonej sprawności ruchowej, starszych czy matek i ojców z wózkami. Zapewniam, że inne miasta już to przerabiały i wniosek jest jeden - korki nie są większe, jazda jest spokojniejsza, a mieszkańcy są zadowoleni, że nie muszą być spychani do obskurnych tuneli - przekonuje Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.

Będą dalsze zmiany na pl. Górnośląskim


Urzędnicy przypominają, że nadal można zgłaszać swoje projekty i liczyć na ich pomoc.

- Od pierwszej edycji autorzy wniosków mogą liczyć na miejskich urzędników, którzy pomagają "włożyć" pomysł w ramy projektu. Co roku też staramy się zainspirować gdynian pokazując, często w niekonwencjonalny sposób, co i jak można z budżetem zmieniać - opowiada Aleksandra Markowska, dyrektor Laboratorium Innowacji Społecznych.

Miejsca

Opinie (140)

  • (12)

    W końcu. Ile można podporządkowywać większość uczestników ruchu (pieszych) mniejszości (zmotoryzowanym).

    • 103 117

    • Tam piesi są mniejszością... (1)

      A pomysł z przejściem jest po prostu głupi.

      • 41 33

      • to kompletna bzdura jest

        obok jest Przejście Podziemne ... to zamiast je dostosować do potrzeb niepełnosprawnych (np 2x Winda) to takie d♲bilizmy z wstrzymywaniem ruchu i sygnalizacją ..... co najmniej po 6x6000zł/szt !!! ... no gdzie tu sens?

        • 8 7

    • (3)

      a to piesi baranie tam są większością?Mają wygodne i bezpieczne przejście pod ziemią ale jakiś i**ota koniecznie chce ich wpychać pod samochody

      • 21 21

      • (2)

        Tak, szczególnie niepełnosprawni, osoby starsze i matki z wózkami. Nic ci się nie stanie, jak gdzieś minutę później dojedziesz egoisto.

        • 7 7

        • paranoja.. a dwie wieże miały być prezentem dla bezdomnych .. (1)

          • 1 3

          • bo kulawy+ się dowiedział, że bezdomni samochody rozdają

            .. .w Toruniu ;)

            • 1 1

    • Zebra powinna być poprzedzona poprzecznym grubym pasem.

      • 1 2

    • (1)

      chachachachacha!!!!

      • 4 1

      • Czy pani lubi czaczę

        czy czaczę pani zna

        • 3 0

    • Chciałbym zauwazyc (2)

      Ze tam przejeżdża więcej zmotoryzowanych niż przechodzi pieszych. Ciekawe kto tam mieszka skoro liczą się głosy 500 osób

      • 9 7

      • (1)

        Kto mieszka? Mieszkańcy, którzy mają prawo zdecydować, czy chcą gościć duże potoki ruchu samochodowego kosztem odseparowania części dzielnic po obu stronach drogi.

        • 4 6

        • dyktatura mniejszości, ale jak chcecie się dusuć w spalinach to będziecie mieli

          • 3 3

  • (3)

    Potrzeba prawie roku, żeby namalować przejście dla pieszych plus postawić sygnalizację? Projekty budowlane, pozwolenie na budowę, zaangażowanych 50 osób. Mielenie dokumentów, eksperyzy, analizy, zezwolenie na użytkowanie, badania 5 różnych instytucji, pomiary, wymiary, rozmiary, oddziaływanie na środowisko, hałas. Weźcie to po prostu zróbcie to w 2 tygodnie. Nie da się?

    • 94 21

    • pajacujesz czy ty tak na poważnie?

      • 9 16

    • Jak na to miasto to i tak szybko

      • 15 2

    • Tak potrzeba!

      Inaczej „nie da się”. Zbyt tanio.

      • 5 0

  • Wypadki (4)

    Z niecierpliwością wyczekuję pierwszych informacji o notorycznym potrąceniu (rozjechaniu) pieszego. Przejście naziemne w tym miejscu, aż samo prosi się o serie wypadków...

    • 100 85

    • (1)

      a to jakaś trasa szybkiego ruchu? Tam jest ograniczenie do 50 km/h i w dodatku światłą już istnieją więc kierowcy nie będą "zaskoczeni", że nagle na ich drodze wyrosły światła, tak jak było na początku istnienia świateł na Władka IV i Obrońców Wybrzeża czy Kilińskiego.

      • 41 12

      • barani i**oto mówimy o pieszych którzy za nic mają kolory świateł

        • 8 15

    • Aż prosi to się o rozum dla ciebie. Samochody do tuneli!

      • 18 10

    • niejeden już był

      i to całkiem tragiczny w skutkach...

      • 4 0

  • Jeszcze przejście przez tory poproszę (6)

    I to z pierwszeństwem dla pieszych!

    • 111 32

    • Popieram No tylko, że w Gdyni to zajmie pewnie z pięć lat bo jeszcze muszą być analizy

      • 5 2

    • Poważna odpowiedź na niepoważny komentarz (4)

      Akurat w miastach, w których są tramwaje (np. w Gdańsku), są normalnie przejścia przez tory ze światłami. A jeżeli chodzi o przejścia podziemne pod torami dalekobieżnymi, to wcale nie muszą one oznaczać tuneli ze schodami w dół po każdej stronie, bo tory często są na wysokich nasypach – schody są tylko do samego peronu.

      Swoją drogą, brakuje przejścia podziemnego pod torami w okolicach rozważanego przystanku Gdynia Śródmieście.

      • 4 5

      • (2)

        jeśli chodzi o natężenie ruchu to znacznie więcej aut przejeżdża przez miasto niż pociągów. Pociągi też mają sygnalizację która sprawia iż przed stacją zwalniają. Na linii SKM są przejścia przez tory(chociażby na Zaspie) i nikt z tego powodu nie zginął. W XXI wieku ludzie boją się pociągów mimo że znacznie więcej wypadków jest z udziałem aut. Jeszcze do niedawna na wielu stacjach było możliwe przejście przez tory(nawet obsługa pomagała) jednak teraz spycha się niepełnosprawnych do tuneli.

        • 5 1

        • ty chyba z ZUS'u jesteś (1)

          skoro chcesz spychać niepełnosprawnych pod Pendolino...

          • 2 1

          • póki co więcej ludzi ginie pod kołami aut niż pod pociągami. Robienie potwora z Pendolino jest trochę na wyrost. W Toruniu do niedawna było przejście przez tory kolejowe z jednego peronu na drugi i jakoś nie było z tym problemu. Ile owych Pendolino przejeżdża przez Gdańsk w ciągu dnia? Ile w tym samym czasie przejeżdża aut przez ruchliwe skrzyżowanie? Sam sobie odpowiedz gdzie jest większe prawdopodobieństwo wypadku z udziałem pieszego

            • 0 0

      • "rozważania" na temat "Gdynia Śródmieście" to rozważania z cyklu "co by tu jeszcze spie*rzyć""

        podlizując sie budowlańcom, co z tego tytułu po drugiej stronie torów podniosą cenę za metr.
        Porównanie tramwajów z magistralą kolejową, którą (cicho) jeździ Pendolino oraz ciężkie składy towarowe jest zabiegiem bardzo... "merytorycznym". Rozumiem "popuszczanie wodzy" ale jakiś granice trzeba mieć, bo inaczej pampers może się przelać...

        • 2 0

  • I to będzie (1)

    największe wydarzenie w Gdyni w tym roku

    • 79 11

    • windy na węźle Wzgórze kosztują miasto 84 tysiące rocznie

      windy? Czy ja o czymś nie wiem? Ostatnio jak tam byłem to rzuciła mi się w oczy tylko jedna winda przy wyjściu z tunelu od strony kręgielni. To wychodzi na to, że gdyński urząd miasta nawet nie wie co i ile czegoś utrzymuje. No chyba że mówią też o windzie na peron SKM (chociaż tu bym obstawiał, że ona prędzej podlega pod zarządce linii kolejowej) albo o jakiś nowoczesnych gdyńskich niewidzialnych windach (tam wszystko jest możliwe)

      • 35 6

  • Piesiewicza to nie kochają w urzędzie (1)

    Jak kierowca będzie stał na światłach to będzie na Szczurka narzekał a nie na budżet obywatelski

    • 26 9

    • Można tablicę postawić "Inwestycja miasta wspolnego" Na Abrahama kolejną

      I przy zlikwidowanych miejscach postojowych na 10 Lutego.

      • 11 4

  • To jest błędna decyzja. (4)

    Należy izolować ruch kołowy od pieszego. Wszelkie połączenia tych ruchów tworzą zagrożenie dla zdrowia i życia ludzkiego. Populizm nie jest konstruktywnym kierunkiem. Nieraz demokracja prowadzi do błędnych decyzji, czego mamy przykład obecnie w Polsce.

    • 92 46

    • dlatego należy zakazać poruszania się po mieście samochodem (3)

      samochody/kierowcy:
      -truja, smrodzą
      -hałasują
      -powodują wypadki na masowa skale
      -niszczą infrastrukturę miejska (chodniki, trawniki)
      -zajmują 85% przestrzeni publicznej
      -paraliżują miasto niemal każdego dnia
      -są głównymi beneficjentami budżetu miejskiego.
      - i ciągle maja jakieś roszczenia

      należy rozgonić te towarzystwo. płaca tylko za krajówki i ekspresówki to niech sobie tam jeżdżą i smrodzą.

      • 25 17

      • Tak jest (1)

        Zgadzam się! Poruszanie się w okolicach Śląskiej i ulic o podobnym natężeniu ruchu (Morska, Władysława) czymkolwiek innym niż samochodem to koszmar. A w każdym samochodzie po jednej osobie...
        Mieszkam w rejonach portowych przy Centrum i w dzień roboczy samochody tworzą w całej okolicy niezłą układankę, poustawiane jak tetris na każdym chodniku/trawniku.
        Jednak jestem za tym żeby ludzie coraz bardziej się przesiadali na inne środki lokomocji. Ale ciężko w kraju w którym samochód to objaw jakiegoś statusu.

        • 7 5

        • Statusu nie jeżdżenia zapchanym, powolnym autobusem obok menela.

          • 3 1

      • Zapraszam wypitalac, piechurze, roweraku.

        • 1 2

  • 187 tys za 4 sygnalizatory, zmiane oprogramowania i kilka litrow farby (2)

    Brawo

    • 58 7

    • Wiadomo (1)

      Lucyk i ekipa...

      • 5 2

      • ... jeszcze nadal się zastanawiają

        skąd wezmą tak tanią farbę. Jak ich znam pasy namalują śniegiem.

        • 6 2

  • piszcie że w Gdyni!

    w Gdańsku na Śląskiej nie trzeba :-)

    • 23 4

  • To się kierofczyki zagotują jak się dowiedzą. (3)

    • 20 15

    • (2)

      Niby czemu, tam i tak są światła. Więc i tak samochody stoją.

      • 9 0

      • (1)

        dwa miejsca parkingowe na chodniku zabiorą. a to już zniewaga.

        • 9 2

        • ciekawe myślicielu co powiesz

          ciekawe myślicielu co powiesz, jak będziesz chciał podwieść chotą matkę do lekarza a miejsce parkingowe przerobią na poręcz dla rowerów

          • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane