Fakty i opinie

Do końca roku powstanie prawoskręt na al. Havla w Gdańsku

Pod koniec roku, kierowcy jadący w kierunku skrzyżowania alei Havla i Armii Krajowej będą mieli do dyspozycji aż dwa prawoskręty. Inwestycja powinna znacznie odkorkować to jedno z najbardziej newralgicznych skrzyżowań w Gdańsku.
Pod koniec roku, kierowcy jadący w kierunku skrzyżowania alei Havla i Armii Krajowej będą mieli do dyspozycji aż dwa prawoskręty. Inwestycja powinna znacznie odkorkować to jedno z najbardziej newralgicznych skrzyżowań w Gdańsku. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Kierowcy jadący z południa Gdańska do centrum maja powody do radości. W ramach Budżetu Obywatelskiego zostanie zbudowany prawoskręt, poszerzający wyjazd z al. Havla w al. Armii Krajowej. Inwestycja zostanie zrealizowana do końca roku, a jej koszt to ok. 950 tys. zł.



Jak często poruszasz się własnym autem lub autobusem al. Havla?

niemal codziennie 52%
od czasu do czasu 33%
praktycznie w ogóle 15%
zakończona Łącznie głosów: 1067
Umowa na realizację inwestycji właśnie została podpisana. Wykonawcą prac będzie spółka Hydro-Mag z Chmielna.

Prawoskręt zostanie dobudowany obok już istniejącego, pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Wilanowską i al. Armii Krajowej. Oprócz prawoskrętu ich zakres obejmuje również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej.

Warto wspomnieć, że zgodnie z pierwotnymi założeniami prawoskręt na al. Havla miał zostać wybudowany latem tego roku.

Czytaj więcej: Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku

Wspomnianego terminu nie udało się dotrzymać, gdyż złożone w przetargu oferty okazały się zbyt wysokie i postępowanie należało powtórzyć. Co ciekawe, za drugiem razem udało się wyłonić wykonawcę, choć budżet inwestycji nie uległ zmianie. I ulec nie mógł, gdyż w przypadku inwestycji realizowanych w ramach Budżetu Obywatelskiego magistrat nie ma możliwości dokładania środków w miejskiej kasy.

- Dzięki inwestycji mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska zyskają szybszy i bardziej komfortowy wyjazd z al. Havla, ul. Wilanowskiej i Witosa w kierunku Armii Krajowej i ul. Łostowickiej. Zadanie zostało przegłosowane w Budżecie Obywatelskim 2019. Natomiast w ramach Budżetu Obywatelskiego 2020 zostanie wykonany również lewoskręt z al. Havla w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Zawiera też element związany z poszerzeniem odcinka Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla w celu łatwiejszego wjazdu na ul. Łostowicką, czyli przedłużenie Havla - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
Czytaj więcej: Milion zł na budowę lewoskrętu na Havla

Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla lewoskrętu. Zgodnie z harmonogramem, powinna ona być gotowa również do końca roku, zaś kierowcy powinni mieć do dyspozycji dodatkowy lewoskręt już w przyszłym roku.

Opinie (154) 3 zablokowane

  • a kiedy lewoskręt z AK w Łostowicką i z AK w kierunku Havla? (17)

    udrożnijmy w końcu to skrzyżowanie

    • 93 12

    • Opłata (10)

      A wg mnie lepiej by odkorkowała to skrzyżowanie opłata za wjazd do centrum i parkingi dla Kaszubów przy PKMkach. Osobiście też znam wiele osób, które jeżdżą z Chełmu do centrum do pracy autem :) Absurd. Tylko opłata to zmieni.

      • 14 27

      • (9)

        Masz już opłatę w parkometrze. A że parkują po krzakach lub innych niedozwolonych miejscach i SM na to pozwala to już inna sprawa.

        • 18 1

        • A kiedy wiadukt na armii krajowej nad lostowicka? (8)

          Znikna korki jadac z centrum do obwodnicy!!!

          • 23 2

          • wiadukt w drugą stronę też by się przydał de facto, udrożniłoby to przejazd w kierunku moreny w godzinach porannych

            • 5 4

          • tu znikną ale będą przed kokoszkami

            • 3 4

          • (5)

            Kilka razy podnosiłem tę kwestię z Panem Prezydentem Adamowiczem, z Panią Prezydent Dulkiewicz, jak i z Panem Prezydentem Grzelakiem.
            Odpowiedzi były takie: budowa wiaduktu to duży koszt a spodziewany efekt nie będzie aż tak widoczny, gdyż korek tylko przesunie się bliżej centrum Gdańska. Nie do końca tak, gdyż czasem stoi się do skrzyżowania z Łostowicką a przy 3 Maja - jest swobodny przejazd.
            Inna odpowiedź - brak unijnego dofinansowania a budżet miasta tego sam nie udźwignie, poza tym są inne - ważniejsze inwestycje, które czekają na realizację.
            Jednym słowem - lipa. Znowu sprawdza się, że jak czegoś nie zrobi się od razu, to później można zapomnieć. :(

            • 11 1

            • w większości dobrze zarządzanych miast Europy fundusze miejskie wydawane są na poprawę warunków (3)

              to znaczy na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i innych niezmotoryzowanych, w tym klientów transportu szynowego. Estakady/wiadukty wewnątrz miejskie są częściej rozbierane niż budowane. Tworzenie pseudobezkolizyjnych rozwiązań ułatwiających przejazd samochodem jednego skrzyżowania tylko przesuwa korki gdzie indziej, ale ich nie likwiduje. W Gdańsku brak zdecydowanych działań na rzecz zdecydowanych przekształceń struktury codziennych podróży tak by mieszkańcy raczej rezygnowali z terenochłonnych pojazdów jakimi są samochody prywatne na rzecz innych opcji lub ich kombinacji (takich jak np. bike and ride - rower+ kolej).

              • 2 10

              • Możesz napisać, w które miejsce przeniesie się korek (1)

                jeśli powstałby wiadukt na AK na nitce w kierunku obwodnicy? Właśnie tego tam najbardziej brakuje. Armii Krajowej, Łostowicka i Havla poblokowane są autami, które chcą jechać w tamtym kierunku, bezkolizyjne skrzyżowanie w tym miejscu musi powstać.

                • 5 1

              • nie ma na wiadukt?! a to dobre! :))))))))

                na płytki na długiej jest, na 6mln na lechię za "reklamę" (tfuuu!) jest, 2,5mln na PR spalarni - są, 11 mln zdefraudowano w ECS! na kolejną ratę na stadion jest - a tam świecą pustki - jest masa inwestycji wtopionych... bo dla swoich a nie na polepszanie życia w tym zasyfionym miastku - kiedy w końcu wywalimy tą bandę baranów?

                • 2 1

              • Do czego prowadzi taka polityka - zobaczyliśmy w okresie pandemii covid. środki komunikacji miejskiej nadal zapchane, pomimo że formalnie jest wyznaczony limit pasażerów. Miejsca siedzące oznakowane kartkami "Nie zajmować" - oczywiście zajęte. Tłum taki, że żadna maseczka przed wirusem nie ochroni. Ale oczywiście ekstremalni fanatycy nadal będą domagać się eksterminacji kierowców aut prywatnych z miasta. Szkoda że w tym wszystkim nie ma miejsca dla głosu zdrowego rozsądku, który wyznaczyłby ścieżkę zrównoważonego rozwoju, zarówno ruchu pieszego, rowerowego, transportu publicznego, jak i aut prywatnych.

                • 1 1

            • 3 Maja to nie przelotówka! Jeździ tam dużo autobusów różnych przewoźników i muszą stać tam w korkach często, bo o godzinie 16 mnóstwo ludzi tam przejeżdża

              • 1 1

    • Za kilka lat

      Jak widać aktualne tempo, to dobrych kilka lat, wszystko z BO.

      • 5 4

    • majster (4)

      A kiedy wiadukt, mamy XXI w.

      • 16 4

      • Nie wiem, czy chciałbym mieć tam ten wiadukt.

        Jeszcze masz za mało samochodów zza obwodnicy?

        • 5 13

      • (2)

        wiadukt wiadukt wiadukt !!! jedna inwestycja załatwi wszystkie problemy

        • 11 4

        • Załatwi to na pewno, ale nowe problemy (1)

          Wiadukt nic nie pomorze, poza przesunięciem korku i odcięciem Chełmu od Centrum podczas szczytu.

          • 6 12

          • Wiadukt mazowsze.

            • 3 0

  • Takie rzeczy robi się w Gdańsku z budżetu obywatelskiego?? (7)

    To powinno być bez łaski robione z budżetu inwestycyjnego.

    • 175 15

    • A czym te dwa budżety się różnią?

      Niczym?
      A to niespodzianka.

      Władze miasta nie potrafią czytać w myślach, więc przy części wydatków pytają mieszkańców czego im potrzeba.

      Jedyne na co można narzekać, to że BO nie jest z 10x większy.

      • 9 12

    • takie rzeczy robi sie z bardzo dużym opóźnieniem. lewoskręt i prawoskręt to tematy z przed roku i przed 2 lat

      • 4 2

    • Spoko popatrz dla porównania ile inwestycji drogowych jest w takiej np Gdyni?

      Z jakiegokolwiek budżetu - i nie liczy się odmalowywanie pasów drogowych.

      • 3 2

    • A rydwany z jakiego powinny być budżetu? (3)

      • 5 1

      • Z tego samego co 70 milionów na wybory. (2)

        • 5 3

        • Z tego samego co Bronek Komorowski zrobił referendum JOW za 100 mln jak przegrywał wybory (1)

          • 1 1

          • Oj, kazali Ci trollu zawyżać kwotę, żeby Sasin nie wyglądał tak źle? :D

            • 1 1

  • (4)

    A więc dzięki tej kluczowej inwestycji Gdańsk znalazł się w gronie wielkich metropolii niczym Londyn czy Nowy York, względnie Czikago)

    • 47 17

    • (1)

      Widać ,że mają plan na rozwój tej części Gdańska.Prężne inwestycje odmieniają życie mieszkańców......

      • 2 4

      • 10 prawoskrętów na 1100 lecie !

        • 1 0

    • pisowski troll z Czikago jesteś?

      • 7 0

    • Co mówi!!!!!

      • 0 0

  • Tanio wyszło (3)

    Taka przebudowa i tylko 950 tys. Jak mieszkańcy chcieli przywrócenia przejścia dla pieszych przy Teatrze Miniatura to GZDiZ wyliczył milion za pasy i zamontowanie lamp.

    • 68 3

    • Miało być drogo żeby nie przywracać tego przejścia. (2)

      Piesi niech dygają 500m przez przejście przy Miszewskiego.

      • 11 5

      • Tamto przejście robił Adrian kuzyn radnej (1)

        I oni mieli problem bo zdążył dwie osoby zatrudnić to tyle wyszło. No ale się udało

        • 1 1

        • Co się udało?

          Przez wysoką cenę GZDIZ zrezygnował z inwestycji

          • 0 1

  • Projektant tego skrzyżowania powinien w ramach pokuty nim jeździć codziennie po kilka razy o 7 rano !!!! ! (18)

    Wyjazd z Wilanowskiej do AK czasami trwa 20 min ! Autobusy wyjeżdżające z przystanku na środku skrzyżowania, blokujące dwa pasy to jakiś żart konstrukcyjny ! Najgorsze skrzyżowanie w mieście jeśli chodzi o przepustowość !!!!

    • 126 7

    • Czy urzędnik które zaakceptował projekt i zapłacił za budowę poniósł konsekwencje? (2)

      • 10 2

      • Co najwyżej dostał premię.

        • 12 0

      • A to urzędnik jedzie środkowym pasem, a potem wciska się na prawy?

        • 1 2

    • Teraz będą blokowały 3 pasy (1)

      Zadziwiająca jest wiara w to, że ten pas cokolwiek zmieni, przy pozostawieniu przystanku autobusowego w ty samym miejscu

      • 31 2

      • Ha ha kierowcy myślą że korkom winne autobusy a nie samochody to jest optymizm

        • 4 6

    • (4)

      To nim nie jezdzij o 7 rano! Ludzie nie rozumieja, ze nie stoja w korkach, tylko tworza korki...

      • 6 13

      • Ludzie którzy nie robią na hali w fabryce i mogą wybrać na którą jadą

        Nie mają też problemu żeby wybrać szybszy lub wygodniejszy środek transportu, bez względu na "dorosłość", opinię sąsiada, fakt że stać ich na samochód i co tam jeszcze wymyślisz.

        • 4 3

      • Spoko, tylko nie krzycz na korytarzu w szpitalu, że Cię nie przyjmuje od 7:30 bo nie chce (2)

        jechać tym skrzyżowaniem o 7. Poczekam do 9 aż się rozluźni - a Ty czekaj pod gabinetem :-)

        • 7 1

        • A dlaczego ma przyjmować o 7:30? (1)

          Pora skończyć z tym ustawionym pod emerytów systemem rodem z PRL.

          • 6 3

          • Bo od 7:30 zaczynam pracę wiec jadę o 7 żeby punktualnie otworzyć gabinet :-)

            • 3 0

    • (1)

      Czyli ja jako kierowca autobusu jeżdżąc kilka razy robie to w ramach pokuty? Ale fakt coraz więcej takich projektow i zakorkowane miasto stanie

      • 8 0

      • Pośrednio niestety tak :-(

        • 1 0

    • (2)

      zauważ przez tych wyjeżdzających z wilanowskiej są korki na Havla bo blokują te skrzyżowanie. zanim ustawia się na odpowiedni pas to jest już czerwone i ci z Havla nadal stoją

      • 6 1

      • Bo ci jadący Havla przyjeżdżają na czerwonym ,tym samym blokując wyjazd z wilanowskiej samochodom.

        • 7 1

      • To nie to

        Problemem jest ustawienie sygnalizacji. Nie rozumiem pomysłu wydawania miliona złotych na to skrzyżowanie, kiedy można to załatwić prawie za darmo. Wystarczy, że odwrócona zostanie kolejność światła zielonego pomiędzy Havla i AK oraz Havla i Wilanowską. Najpierw powinno być zielone na tym pierwszym, później na drugim skrzyżowaniu. Teraz jest odwrotnie. Skrzyżowanie powinno się najpierw opróżniać a potem zapełniać. Teraz jst tak, że najpierw jest zielone dla jadących z Havla przy Wilanowskiej. Skrzyżowanie jest pełne, bo brak jest zielonego na skrzyżowaniu Havla i AK. Dopiero później jest zielone na skrzyżowaniu Havla i AK. Wszyascy stoją. Skrzyżowanie powoli się opróżnia, ale nie tak jak powinno, bo jest tasowanie między pasami, którego by nie było, gdyby kolejność świateł była odwrotna.
        Dalej. Jedziemy z Havla w stronę Lostowickiej. Zielone jest na pasach środkowym i lewym. Prawy czerwone. Auta jadą prosto a w prawo nie. Zatyka się wyjazd z Wialnowskkej, bo prawoskręt stoi. To czerwone jest tylko dlatego, że przechodzi jeden pieszy! Może zielona strzałka?! Albo inna konfiguracja dla przejścia?
        Te dwie zmiany i nie trzeba budować prawoskretow, lewoskrętow i innych. Co da tam 5 pasów, jak kierowcy się między nimi tasują?
        Wyjeżdżający z Wilanowskiej walą na lewy zamiast jechać też na środkowy, bo 200 m dalej skręcają w lewo i blokują wszystkich. Środek pusty. Tak jakby nie można było zmienić pasa dalej?!!! Kolejne pasy ni nie dadzą. To będzie parking dla takich i**otów.

        • 0 0

    • Pokuta to powinna być dla mieszkańców

      Za głupie pomysły jakie wymusili na Havla. Tak naprawdę nie powinno być połączenia Wilanowskiej z Havla i cały problem by znikł. Wtedy dużo łatwiej by można zrobić prawoskręt jak i lewoskręt, bo przystanek autobusowy byłby wcześniej i nie utrudniałby skrętu w prawo.

      • 8 1

    • Kierowca autobusu

      Ile ja dzisiaj puściłem przekleństw na i**otę który zaprojektował te skrzyżowanie i przystanek autobusowy w takiej formie.
      Trzeba być cyrkowcem aby z rana zygzakować przegubem między wkurwonymi kierowcami osobówek i spieszącymi się.

      Noooo ale teraz liczę, że zatoka autobusowa zostanie zlikwidowana i będzie przystanek bez zatoki.

      • 9 0

    • Wybrałeś tanie mieszkanie na południu i sądziłeś, że jesteś "panem świata"??

      • 0 0

  • Miasto pro samochodowe? (3)

    Dlaczego w Gdańsku nie buduje się tak jak w Gdyni dodatkowych tzw. bus pasów dla autobusów, mało tego jeszcze się je likwiduje np. na Dmowskiego. Teraz przejazd z dworca we Wrzeszczu linią 162 to jakaś mordęga.

    • 28 44

    • Prawoskret będzie też buspasem do jazdy na wprost

      • 3 1

    • Gdynia to akurat zły przykład

      • 8 0

    • bo to nie Gdynia

      • 1 0

  • Urząd miasta sprzedał działki i wydał pozwolenia na budowę tysięcy bloków a drogi jak w latach siedemdziesiątych (11)

    Południe Gdańska potrzebuje inwestycji, na drogach jest jeden wielki korek.

    • 85 14

    • co to za porównanie, nie wiesz o czym piszesz (1)

      w latach siedemdziesiątych to nawet Armii Krajowej nie było
      na Chełm dojeżdżaliśmy (ja autobusem 108) przez Stoczniowców

      • 9 4

      • co mu tłumaczysz, przecież to troll od Kacperka czy innego Browna

        • 8 6

    • (3)

      I nie zapomnijmy ze urzad miasta zmusil ludzi do kupowania mieszkan na oslep, bez oceny mozliwosci komunikacyjnych potencjalnego miejsca zamieszkania.

      • 7 3

      • Dali jakiś zakaz kupowania mieszkań w centrum? (2)

        Czy może szukasz kozła ofiarnego dla swoich nieprzemyślanych decyzji?

        • 6 6

        • 15 tys. i więcej za metr do dla zdecydowanej większości jak zakaz. (1)

          • 7 4

          • No cóż, niewidzialny rynek wolnej ręki przecież to reguluje.

            • 4 3

    • A wystarczyło postawić wiadukt wiadukt (1)

      I byłoby bezkolizyjnie

      • 7 5

      • I stanko na tym wiadukcie :D.

        Wypisz wymaluj przerabialiśmy to z estakadą pod Galerią Bałtycką

        • 3 4

    • Drogi by wystarczyły, gdyby po tych drogach jeździły często szybkie i punktualne autobusy

      Ale Gdańsk wolał iść drogą Detroit, przypominam, że to wychwalany pod niebiosa Paweł A. zafundował wam codzienne poranne posiadówki w samochodach.

      • 3 2

    • Skąd tak informacja, że te działki należały do miasta?

      W większości przypadków, były to działki prywatne

      • 1 4

    • Zgadzam się południe Gdańska tragedia

      Mieszkamy na srebrnej i mamy jeden wyjazd przez świętokrzyską, bo na osiedlu Vivaldiego stoi szlaban. Nami nikt się nie przejmuje. Jak jadę autem do centrum to wolę przez działki bo szybciej mimo remontu na trakcie. 10 lat temu miała być nowa Świetokrzyska i cisza. Tak mówią o tej drodze chyba już z 30lat a droga widmo. Brak połączenia komunikacją naszej dzielnicy z Kowalami czy nawet Szadółkami. Nie wspomnę już o tym że do Auchan trzeba jechać 3 autobusami godzinę czasu. Dlaczego nie zrobią tak żeby np 155 czy 255 zajechał na kampinoską? Albo bezpośrednie połączenie z karczemkam?. Każdy omija nasza część miasta. Tylko co chwile wycinają drzewa i budują nowe bloki a nawet głupich ławek nie ma koło bloków żeby człowiek latem mógł sobie usiąsc i nacieszyć się słońcem

      • 3 0

  • (19)

    A potem jeszcze trzeci i czwarty prawoskret i trzy lewoskrety. Ile jeszcze milionów trzeba wywalić, by zrozumieć, że aut jest po prostu za dużo? W żadnym europejskim mieście nie jeździ się do roboty kilka dzielnic dalej autem.

    • 32 57

    • Ja bym pojechał komunikacją ale jak ona funkcjonuje to każdy widzi. (1)

      • 25 6

      • Teraz tak sobie, bo pandemia.

        Wcześniej autobus 162 jechał 5min dłużej na trasie Havla - Wrzeszcz niż samochód, więc czego jeszcze do szczęścia trzeba?

        "marudy" zazwyczaj ostatnio komunikację widziały w 2004, przed zalewem Polski "15 letnimi samochodami marki premium" z Niemiec.

        • 8 11

    • (7)

      Jak mam wybierać 25 minut autem w korku albo godzina w komunikacji...

      • 19 4

      • 25min... (6)

        ... to jedziesz z Chelmu do centrum. Tramwajem 10min.

        • 8 16

        • Dolicz jeszcze czas dojścia na przystanek, oczekiwanie na tramwaj i dojście do celu. O pogodzie jak wczoraj to nawet nie wspomnę.

          • 18 3

        • Ciii, nie mów mu ile to naprawdę trwa. (2)

          Bo psujesz mu światopogląd.
          Palce w uszy i krzycz: Tramwaj jedzie 3h do centrum moja godzina stania w korkach jest lepsza!

          • 6 12

          • Niewazne, ze tramwaj może czaeem jedzie szybciej... (1)

            Ale za to komfort własnego auta w porównaniu do tramwaju?!!! To jest nie do porównania. Dlatego NIGDY nie będę jeździł tą "komunikacją".

            • 12 4

            • A tak, ten komfort.

              Nic fajniejszego niż codziennie po 1.5h lampić się w światła samochodu przed Tobą w korku...

              • 5 10

        • Pokaz mi ten tramwaj co jedzie 10 min

          • 9 3

        • raczej 15 min z Chełmu i 25 min z pętli i to przy dobrym układzie. i jeszcze przed pandemia to na Chałubińskiego cieżko było wejść takie tłumy.

          • 11 1

    • Komunikacja albo dojedzie albo nie. (2)

      Niektórzy pracują.

      • 14 6

      • (1)

        Dlaczego komunikacja jest taka słaba? Bo zamiast ją dofinansować przewala się kasę na kolejne prawo i lewoskrety. Potem już nie starcza na dodatkowe kursy autobusów.

        • 11 13

        • Do tego pozwala się bandzie Januszy blokować tramwaj przez 5 lat.

          A 100000 ludzi z południa niech sobie stoi w korkach, mi się darmowy parking należy!

          • 7 7

    • Ta komunikacja niestety stale zniechęca (1)

      Vide zmiany w lini 199 która dla jednego przystanku przy dworcu puszczona jest tak że łapie wszystkie korki w okolicy. A przy robotach na Dmowskiego to nawet po 2 razy.

      • 5 1

      • To prawda

        Ja ostatnio jechałam z Wrzeszcz PKP do Manhattanu 10min - 1 przystanek. Więc wysiadłam i poszłam na tramwaj, ten chociaż jechał....

        • 1 0

    • Aut jest duzo

      Ale można tworzyć różne rozwiązania zmniejszające korki a nie takie ktoś potęgują zakorkowanie ulic ;) duzo by pisac ale nie to tutaj miejscem do tego .

      • 6 0

    • bo w żadnym europejskim mieście zbiorkom nie działa tak jak tutaj

      • 3 1

    • Lepsze było by metro

      Szybciej, pod ziemią, więc bez korków. Ale nasi są na wybudowanie tego za głupi. Wola swoje kabzy nabijać

      • 2 2

    • Będą wywalać dopóki będzie teren pod kolejne pasy

      Powtarzamy błędy innych

      • 1 1

  • Proponuje zacząć prace budowlane...

    ..wraz z nadejściem przymrozków ,będzie pretekst do przekroczenia budżetu...

    • 24 6

  • dwie szerokie trasy przelotowe (5)

    z kolizyjnym skrzyżowaniem i światłami bez synchronizacji.

    • 65 6

    • Jak bez synchronizacji?

      Jadąc 1-2km poniżej limitu na pierwsze czerwone trafiam na Morenie koło MCDonalda, bo skręcam.

      Oczywiście, jak nie ma ruchu, bo jak jest, zaraz ktoś mnie wyprzedza i zatrzymuje się na czerwonym...

      • 2 3

    • Estakada (3)

      Tu niestety potrzebna jest estakada, bo zadne dorabianie pasow w dluzszej perspektywie nie bedzie miec sensu. W godzinach 15-16 tworza sie tam potezne korki...

      • 11 3

      • (2)

        Tak ,estakada .

        • 0 5

        • estakady w wielu miastach się rozbiera a nie buduje (1)

          • 1 5

          • nie wiem za co złapałeś minusy?
            chyba za powiedzenie prawdy :-)
            to jak Gdańsk jest PRO samochodowy to jest niewiarygodne na tle reszty kraju.
            W żadnym inny mieści nie widziałem tylu autostrad obok starówki.
            U nas jak buduje się drogę dwujezdniową (2x2) to oczywiście mega pas zieleni w rozdziale + gigantyczna wyspa centralna.
            W innych miastach normalne pasy, jedna jezdnia : dwa pasy w każdym kierunku bez żadnych rozdziałów i wysp centralnych.
            Czy w Gdańsku kierowcy już nie potrafią pokonać zwykłego skrzyżowania? Prosty sprawdzian to skrzyżowanie Grunwaldzka - Miszewskiego :-)

            • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.