• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do końca roku projekt tuneli dla pieszych na Oruni

Szymon Zięba
17 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Kolejny - w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Do stacji PKP Gdańsk - Lipce prowadzić będzie podziemne przejście w ciągu ul. Niegowskiej. Tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Kolejny - w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Do stacji PKP Gdańsk - Lipce prowadzić będzie podziemne przejście w ciągu ul. Niegowskiej.

Przy torach biegnących przez Orunię pojawią się trzy tunele z przejściami dla pieszych oraz bezkolizyjny przejazd dla samochodów. Mają one zastąpić istniejące przeprawy przez tory. Projekt inwestycji powstanie do końca 2020 roku. Na jej późniejszym etapie urzędnicy podejmą decyzję, czy auta pojadą tunelem czy wiaduktem.



Jak oceniasz poziom bezpieczeństwa w okolicy torowisk w Trójmieście?

  1. Pierwszy tunel dla pieszych zostanie zbudowany w ciągu ul. Sandomierskiej.
  2. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowejul. Smętnej.
  3. Z kolei do stacji PKP Gdańsk - Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.

Ponadto powstać ma także bezkolizyjny przejazd dla aut pomiędzy ulicami Dworcową/Smętną a Niegowską. Na późniejszym etapie inwestycji podjęta zostanie decyzja czy będzie to wiadukt, czy tunel.

- Projektant ma uwzględnić również montaż monitoringu i elementów małej architektury - informuje Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Co ważne - w przyszłości z przestrzeni dzielnicy mają zniknąć szlabany oddzielające drogę od torów kolejowych.

Radna: przejścia są konsekwencją planowanego wiaduktu



Oferty złożone w przetargu otwarte zostaną pod koniec lutego. Z informacji udzielonych przez miejskich urzędników wynika, że zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę".

Miejskie plany utworzenia bezpiecznych przejść i przejazdów drogowych na Oruni i w Lipcach.
 Miejskie plany utworzenia bezpiecznych przejść i przejazdów drogowych na Oruni i w Lipcach.
Agnieszka Bartków, radna dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce, podkreśla, że nie jest zaskoczona planami miasta.

- To bardzo dobra wiadomość, ale spodziewaliśmy się jej w radzie dzielnicy. Od 2016 roku współdziałamy w tej sprawie z miastem i jesteśmy na bieżąco informowani na temat postępów w przygotowaniu tej inwestycji. Przejścia dla pieszych są konsekwencją planowanego wiaduktu, który ma pojawić się nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Podmiejskiej, w śladzie ulicy Serbskiej - mówi Agnieszka Bartków. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że ruszył etap ich projektowania.

Trąbiące pociągi dawały się we znaki mieszkańcom...



Powstanie nowych przejść przez torowiska to nie jedyna dobra informacja dla mieszkańców Oruni. Wszystko wskazuje na to, że uda się także rozwiązać problem hałasujących pociągów. Maszyniści do niedawna musieli bowiem używać tzw. sygnału Rp 1 "Baczność" przed każdym przejazdem kolejowo-drogowym - niezależnie od pory dnia. "Trąbiące" pociągi dawały się we znaki lokatorom budynków położonych w sąsiedztwie torów.

Czytaj też: Społecznicy chcą poprawić bezpieczeństwo przy torach

Pod koniec ubiegłego roku minister infrastruktury podpisał nowelizację rozporządzenia w zakresie stosowania wspomnianego sygnału ostrzegawczego.

...po zmianie przepisów w okolicy torowisk może być ciszej



- Najważniejszym celem tej zmiany jest poprawa standardu życia jak największej liczbie mieszkańców okolic skrzyżowań dróg z liniami kolejowymi poprzez sukcesywne eliminowanie uciążliwego hałasu trąbiących pociągów, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa na tych skrzyżowaniach - tłumaczą ministerialni urzędnicy.

Jak jeżdżą pociągi w Trójmieście? Rozkłady SKM i PKM



Nowela zakłada, że maszyniści pociągów nie będą "trąbić" przed najlepiej zabezpieczonymi przejazdami kolejowo-drogowymi.

- Wyjątkiem będzie spostrzeżenie przez maszynistów sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa - informują przedstawiciele resortu.

Miejsca

Opinie (136) 8 zablokowanych

  • Od projektu do realizacji daleka droga. Ale powodzenia, bo już tu zaczyna straszyć. Ja po zmroku nie wychodzę.

    • 7 0

  • no jak projekt do końca 2020 (2)

    to wykonanie perspektywa finansowa 2025

    • 12 1

    • 2045

      • 3 2

    • Akurat w Gdańsku nie jest tak źle. W innych miastach to dopiero są terminy.

      • 2 1

  • A gdzie pierwszeństwo pieszych,pociąg ma się zatrzymać - najlepiej w miejscu

    • 16 1

  • Zrobić światła i przejście (3)

    Naziemne niech pociąg przepuszcza pieszych w końcu uspokajamy ruch w mieście czy nie?

    • 14 4

    • (2)

      Dokładnie miałem to napisać! Przecież w europejskich metropoliach nie wpycha się ludzi do tuneli!!

      • 2 3

      • (1)

        w europejskich metropoliach pociąg jeździ po estakadzie lub pod ziemią.

        • 0 0

        • nawet w psincowie wschodniopolskim
          jak Farsiafa
          są tunele dla ciopąguf

          to się łatwo i tanio robi, odkrywkowo, nie ma taniej.
          jedyna przeszkoda, ze pekapowo to jest inne państwo:
          bandytokracja

          • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Wszystko fajnie, ale może czas pomyśleć nad przedłużeniem SKM do Pruszcza? (6)

    Od stacji Śródmieście-Czerwony Most-Orunia-Lipce-Święty Wojciech-Pruszcz

    • 53 5

    • Lepiej do Tczewa. (1)

      • 8 1

      • SKM to Szybka Kolej Miejska.

        A nie kolej dowożąca plebs z ościennych wiosek.

        PKM sobie pociągnijcie do pruszcza z Kartuz :D

        • 0 10

    • 2055r

      Bardzie projekt metra.

      • 2 2

    • No pewnie. Stacja Czerwony Most miala powstać właśnie przy Sandomierskiej.

      • 0 0

    • Za późno. Centrum Radunia i michnikowe kino pożarły rezerwy terenowe układu torowego. (1)

      • 5 0

      • To Centrum Radunia ciągnie się aż do Pryszcza? :o

        • 0 0

  • tunele

    Proponuję przenieść tunele z Podwala Przedmiejskiego ,tam już nie potrzebne ,zakorkujemy miasto że hej ,żeby hotelarze zarabiali , i na orunię z nimi BRawo władza.

    • 13 4

  • Przecież tunele to samo zło

    i znów powstają?

    • 14 4

  • hmm (1)

    jasna cholera co jest przecież tunele są passe likwidujecie je na podwalu bo są złe dzielą tankę miejska ograniczają swobodny przepływ pieszych i budujecie naziemne przejścia generując korki, a tu nagle na Oruni mogą być bo zwiększa bezpieczeństwo pieszych co do jasnej cholery jest grane ja się pytam???? ręce opadają ..

    • 23 4

    • Dyrdymały piszesz.

      Pociąg to nie samochód. W cywilizowanym świecie pociąg na przejeździe zawsze ma pierwszeństwo.

      • 1 2

  • miał być kompleksowy przejazd dla aut i pieszych a jest wydmuszka

    Chyba nie o to wszystkim chodziło. Mnie to niezadawala a jeśli Radę Dzielnicy to cieszy to chyba się pomylili z koniem na głowę. To kiedy będzie normalny wiadukt na drugą stronę? Po kadencji Dulcynei? nawet nie starali się przybliżyć kiedy go zrobią

    • 4 4

  • Patologia (1)

    Tu tunele a tam likwidują, pozdrawiam tych co to wymyślili, za jakiś czas też będą je likwidować....

    • 6 2

    • Pociąg to nie samochód. Przejście przez ulicę to nie przejście przez ruchliwą trasę kolejową.

      Pewnie chciałbyś pociągi wpuścić w tunel. Najlepiej od Tczewa do Wejherowa.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane