- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 2 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (287 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (232 opinie)
- 5 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (323 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Do końca roku projekt tuneli dla pieszych na Oruni
Przy torach biegnących przez Orunię pojawią się trzy tunele z przejściami dla pieszych oraz bezkolizyjny przejazd dla samochodów. Mają one zastąpić istniejące przeprawy przez tory. Projekt inwestycji powstanie do końca 2020 roku. Na jej późniejszym etapie urzędnicy podejmą decyzję, czy auta pojadą tunelem czy wiaduktem.
- Pierwszy tunel dla pieszych zostanie zbudowany w ciągu ul. Sandomierskiej.
- Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej.
- Z kolei do stacji PKP Gdańsk - Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.
Ponadto powstać ma także bezkolizyjny przejazd dla aut pomiędzy ulicami Dworcową/Smętną a Niegowską. Na późniejszym etapie inwestycji podjęta zostanie decyzja czy będzie to wiadukt, czy tunel.
- Projektant ma uwzględnić również montaż monitoringu i elementów małej architektury - informuje Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Co ważne - w przyszłości z przestrzeni dzielnicy mają zniknąć szlabany oddzielające drogę od torów kolejowych.
Radna: przejścia są konsekwencją planowanego wiaduktu
Oferty złożone w przetargu otwarte zostaną pod koniec lutego. Z informacji udzielonych przez miejskich urzędników wynika, że zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę".
Agnieszka Bartków, radna dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce, podkreśla, że nie jest zaskoczona planami miasta.
- To bardzo dobra wiadomość, ale spodziewaliśmy się jej w radzie dzielnicy. Od 2016 roku współdziałamy w tej sprawie z miastem i jesteśmy na bieżąco informowani na temat postępów w przygotowaniu tej inwestycji. Przejścia dla pieszych są konsekwencją planowanego wiaduktu, który ma pojawić się nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Podmiejskiej, w śladzie ulicy Serbskiej - mówi Agnieszka Bartków. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że ruszył etap ich projektowania.
Trąbiące pociągi dawały się we znaki mieszkańcom...
Powstanie nowych przejść przez torowiska to nie jedyna dobra informacja dla mieszkańców Oruni. Wszystko wskazuje na to, że uda się także rozwiązać problem hałasujących pociągów. Maszyniści do niedawna musieli bowiem używać tzw. sygnału Rp 1 "Baczność" przed każdym przejazdem kolejowo-drogowym - niezależnie od pory dnia. "Trąbiące" pociągi dawały się we znaki lokatorom budynków położonych w sąsiedztwie torów.
Czytaj też: Społecznicy chcą poprawić bezpieczeństwo przy torach
Pod koniec ubiegłego roku minister infrastruktury podpisał nowelizację rozporządzenia w zakresie stosowania wspomnianego sygnału ostrzegawczego.
...po zmianie przepisów w okolicy torowisk może być ciszej
- Najważniejszym celem tej zmiany jest poprawa standardu życia jak największej liczbie mieszkańców okolic skrzyżowań dróg z liniami kolejowymi poprzez sukcesywne eliminowanie uciążliwego hałasu trąbiących pociągów, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa na tych skrzyżowaniach - tłumaczą ministerialni urzędnicy.
Jak jeżdżą pociągi w Trójmieście? Rozkłady SKM i PKM
Nowela zakłada, że maszyniści pociągów nie będą "trąbić" przed najlepiej zabezpieczonymi przejazdami kolejowo-drogowymi.
- Wyjątkiem będzie spostrzeżenie przez maszynistów sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa - informują przedstawiciele resortu.
Miejsca
Opinie (136) 8 zablokowanych
-
2020-01-18 20:31
Tunel w Lipcach dla pieszych ? A po co ?? Ktoś sprawdzał jak duży tam jest ruch pieszych ? Wyjdzie , że pójdzie kilka milionów , a ruch pieszych 1/h średnio
- 1 0
-
2020-01-18 20:58
FRAG nie protestuje ? wykopią tunel a potem na ich wniosek zbuduja nad nim przejscie naziemne ...
Tak teraz sie w Gdańsku robi...
- 7 0
-
2020-01-18 23:34
phiii u nas w Gdyni
Szuczerk różne projekty robi od wielu lat i na tym się kończy. Projekty kosztują tyle,se miasto nie ma budżetu.
- 2 0
-
2020-01-19 01:01
Prościej jest ustalić priorytet pieszego i niech pociągi sie zatrzymują żeby przepuscić pieszego.
- 1 2
-
2020-01-19 07:57
Lipce ul Niegowska, przejazd samochodowy przez tory kolejowe.
Czegoś tu nie rozumim. Po co były organizowane spotkania z mieszkańcami Lipiec skoro nie bierze się pod uwagę ich potrzeb. Dlaczego przejazd samochodowy przez tory kolejowe ma być zlikwidowany wbrew woli mieszkańców?. Obecne rozwiązanie zadawala mieszkańców.
Komu zależy na utrudnianiu nam życia.- 0 0
-
2020-01-19 09:08
Derdowskiego-Śląska tam też potrzebny jest tunel (1)
Działamy także na rzecz nowych przejść i przejazdów dla rowerów pod torami. Nie muszą one być szerokie, ale ułatwiają poruszanie się. Przykładem jest tunel dla pieszych w okolicach dworca Wrzeszcz PKP.
W Oliwie widziałbym taki tunel na północ od Bimetu w miejscu hal i magazynów. Połączył by dwa centra biurowców oraz 3 nowe osiedla mieszkaniowe z Oliwą. Korki by nie wzrosły bo byłby tylko dla pieszych- 3 0
-
2020-01-19 12:31
Super.
Albo mógłby doprowadzać na południowe skraje peronów SKM Oliwa
- 0 0
-
2020-01-19 09:58
Znowu Wielka Ściema
Zbliżają się kolejne wybory tym razem prezydenckie i jak od wielu lat wielka ściema i wciskanie kitu POtencjalnym wyborcom wielki szum i bicie piany efektów żadnych i perspektyw na tunele czy wiadukty na Orunii, ale ale gdy będą znowu następne wybory znowu będą nas czarować mirażem wspaniałych Tuneli i Wiaduktów na Orunii.
- 1 0
-
2020-01-19 16:28
Miejscowe lumpy już się cieszą. Będą kolejne miejsca do krojenia przechodniów.
- 1 0
-
2020-06-28 06:43
Proponuje modne rozwiążą. Namalujemy pasy na torach.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.