Fakty i opinie

stat

Do końca roku projekty remontów peronów SKM

Zmiany czekają m.in. peron SKM Leszczynki.
Zmiany czekają m.in. peron SKM Leszczynki. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Do końca roku powstanie dokumentacja projektowa pozwalająca rozpocząć remonty stacji SKMOrłowie zobacz na mapie Gdyni, Grabówku zobacz na mapie GdyniLeszczynkach zobacz na mapie Gdyni. W powtórzonym przetargu okazało się, że złożone oferty, choć wyższe od zakładanego budżetu, będą dla firmy prawdopodobnie akceptowalne.



Jak często jeździsz SKM?

niemal codziennie

36%

kilka razy w miesiącu

18%

kilka razy w roku

29%

w ogóle nie jeżdżę

17%
Przypomnijmy:


  1. Po raz pierwszy koperty w postępowaniu na opracowanie projektów remontów przystanków na Grabówku, Leszczynkach i w Orłowie zostały otwarte w grudniu.

  2. Oferta firmy Multiconsult Polska z Warszawy, na kwotę 1,06 mln zł - mieściła się w budżecie SKM, który wyniósł 1,3 mln zł.

  3. Podczas analizy dokumentów okazało się, że wykonawca nie wpłacił wadium i przetarg musiał zostać unieważniony.


W ostatnich dniach otwarto koperty w drugim przetargu. Zgłosiły się dwie firmy: Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu oraz konsorcjum złożone z firm Multiconsult Polska i
Transprojekt Gdański. Oferty przekraczają o ok. 80 tys. zł budżet zaplanowany przez SKM na całość prac.

Wszystko wskazuje na to, że projekty remontów Grabówka i Leszczynek wykona pierwsza firma, proponująca kolejno cenę blisko 381 tys oraz 379 tys. zł. SKM chce na każdą z dokumentacji wydać 369 tys. zł. W przypadku Orłowa konsorcjum firm zaoferowało 627 tys. zł. SKM planowało wydać 574,5 tys. zł.

- Nie chcę niczego przesądzać, ale prawdopodobnie przyjmiemy oferty, bowiem przekraczają zakładane ceny nieznacznie - mówi Sławomir Szlendak, dyrektor ds. umów i marketingu w SKM.
Projekty powinny być gotowe do końca roku.

Zakres prac projektowych w przypadku wszystkich trzech jest podobny i obejmuje:


  • nowy peron o długości ok. 200 metrów i wysokości 96 cm

  • nową wiatę przykrywającą jak największą część peronu

  • wymianę torów w obrębie peronu

  • modernizację przejścia podziemnego

  • montaż 24 kamer monitoringu, czterech wyświetlaczy LED, dwóch dwustronnych zegarów, czterech automatów biletowych i sześciu kasowników, dwóch słupków SOS/INFO.


Jest też kilka różnic w poszczególnych projektach.

W przypadku Grabówka nie przewiduje się budowy windy, a jedynie pochylnię w miejsce schodów. Winda będzie za to na Leszczynkach i w Orłowie. Na Grabówku likwidacji ulegnie również zadaszenie nad schodami i poczekalnią oraz dwukondygnacyjny budynek techniczno-socjalny. Zaprojektowane zostanie wyjście z przejścia podziemnego od strony ul. Zakręt do Oksywia oraz nowe przejście podziemne pod torem nr 502, poprowadzone od granicy terenu kolejowego od strony ul. Morskiej.

SKM - Rozkład jazdy



W projekcie dla SKM Leszczynki projektant musi przewidzieć wyburzenie istniejącego zadaszenia nad schodami oraz obiektów handlowych, zlokalizowanych bezpośrednio przy wejściu oraz istniejącej kasy biletowej.

W przypadku Orłowa zaprojektowane zostaną też nowe rozjazdy. Przebudowa rozpocząć się ma w połowie przyszłego roku i potrwa 12 miesięcy.

Warto wspomnieć, że w maju 2019 roku ruszy remont peronu SKM w Redłowie. Obecnie trwają prace projektowe. Przystanek w nowej odsłonie zostanie udostępniony pasażerom w marcu 2020 roku.

W kolejce na remont, poza Grabówkiem, Leszczynkami i Orłowem, czekają jeszcze perony: Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia.

Peron SKM Chylonia po remoncie

Opinie (92) 4 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.