• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do końca roku projekty remontów peronów SKM

Patryk Szczerba
15 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zmiany czekają m.in. peron SKM Leszczynki. Zmiany czekają m.in. peron SKM Leszczynki.

Do końca roku powstanie dokumentacja projektowa pozwalająca rozpocząć remonty stacji SKMOrłowie zobacz na mapie Gdyni, Grabówku zobacz na mapie GdyniLeszczynkach zobacz na mapie Gdyni. W powtórzonym przetargu okazało się, że złożone oferty, choć wyższe od zakładanego budżetu, będą dla firmy prawdopodobnie akceptowalne.



Jak często jeździsz SKM?

Przypomnijmy:

  1. Po raz pierwszy koperty w postępowaniu na opracowanie projektów remontów przystanków na Grabówku, Leszczynkach i w Orłowie zostały otwarte w grudniu.
  2. Oferta firmy Multiconsult Polska z Warszawy, na kwotę 1,06 mln zł - mieściła się w budżecie SKM, który wyniósł 1,3 mln zł.
  3. Podczas analizy dokumentów okazało się, że wykonawca nie wpłacił wadium i przetarg musiał zostać unieważniony.

W ostatnich dniach otwarto koperty w drugim przetargu. Zgłosiły się dwie firmy: Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu oraz konsorcjum złożone z firm Multiconsult Polska i
Transprojekt Gdański. Oferty przekraczają o ok. 80 tys. zł budżet zaplanowany przez SKM na całość prac.

Wszystko wskazuje na to, że projekty remontów Grabówka i Leszczynek wykona pierwsza firma, proponująca kolejno cenę blisko 381 tys oraz 379 tys. zł. SKM chce na każdą z dokumentacji wydać 369 tys. zł. W przypadku Orłowa konsorcjum firm zaoferowało 627 tys. zł. SKM planowało wydać 574,5 tys. zł.

- Nie chcę niczego przesądzać, ale prawdopodobnie przyjmiemy oferty, bowiem przekraczają zakładane ceny nieznacznie - mówi Sławomir Szlendak, dyrektor ds. umów i marketingu w SKM.
Projekty powinny być gotowe do końca roku.

Zakres prac projektowych w przypadku wszystkich trzech jest podobny i obejmuje:

  • nowy peron o długości ok. 200 metrów i wysokości 96 cm
  • nową wiatę przykrywającą jak największą część peronu
  • wymianę torów w obrębie peronu
  • modernizację przejścia podziemnego
  • montaż 24 kamer monitoringu, czterech wyświetlaczy LED, dwóch dwustronnych zegarów, czterech automatów biletowych i sześciu kasowników, dwóch słupków SOS/INFO.

Jest też kilka różnic w poszczególnych projektach.

W przypadku Grabówka nie przewiduje się budowy windy, a jedynie pochylnię w miejsce schodów. Winda będzie za to na Leszczynkach i w Orłowie. Na Grabówku likwidacji ulegnie również zadaszenie nad schodami i poczekalnią oraz dwukondygnacyjny budynek techniczno-socjalny. Zaprojektowane zostanie wyjście z przejścia podziemnego od strony ul. Zakręt do Oksywia oraz nowe przejście podziemne pod torem nr 502, poprowadzone od granicy terenu kolejowego od strony ul. Morskiej.

SKM - Rozkład jazdy



W projekcie dla SKM Leszczynki projektant musi przewidzieć wyburzenie istniejącego zadaszenia nad schodami oraz obiektów handlowych, zlokalizowanych bezpośrednio przy wejściu oraz istniejącej kasy biletowej.

W przypadku Orłowa zaprojektowane zostaną też nowe rozjazdy. Przebudowa rozpocząć się ma w połowie przyszłego roku i potrwa 12 miesięcy.

Warto wspomnieć, że w maju 2019 roku ruszy remont peronu SKM w Redłowie. Obecnie trwają prace projektowe. Przystanek w nowej odsłonie zostanie udostępniony pasażerom w marcu 2020 roku.

W kolejce na remont, poza Grabówkiem, Leszczynkami i Orłowem, czekają jeszcze perony: Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia.

Peron SKM Chylonia po remoncie

Miejsca

Opinie (92) 4 zablokowane

  • Tran zrównoważony (2)

    A ja się zastanawiam po co ten remont? Jak do SKMki nie ma czym dojechać? Gdzie zostawić auto?

    • 6 2

    • sprawdź odległość - jeśli dojeżdżasz z odległości mniejszej niż 7 km sprawdź opcję rower (1)

      rowerem na pewno dojedziesz do stacji SKM w przewidywanym czasie i bez stania w korkach - przypuszczalnie nawet szybciej niż samochodem.

      • 3 0

      • Zazwyczaj znacznie szybciej. Swego czasu długo się łamałem, żeby zacząć poruszać się po mieście rowerem na co dzień, ale jak spróbowałem, to jest to szalenie wygodny środek transportu: od drzwi do drzwi jak samochód ale nie muszę się martwić korkami czy krążyć długo w poszukiwaniu miejsca parkingowego. Na odległościach rzędu kilku kilometrów nie ma konkurencji.

        • 1 0

  • I po co te monitoringu? Nic nie dają, jedynie zawyzaja cenę remontu...

    • 5 1

  • (1)

    Dlaczego likwidacja zadaszenia , to nie jest dobry pomysł , w naszym klimacie często pada , kolejki się spóźniają i co tak stać na deszczu i wietrze?

    • 8 1

    • Będzie zadaszenie przecież

      Czytaj uważnie

      • 0 0

  • Do konca roku to powinny perony byc juz gotowe

    • 5 0

  • do konca roku powstanie dokumentacja projektowa. hahaha. To remonty zakonczone beda kiedy? Za 3 lata? Polacy chyba zyja dluzej od reszty cywilizowanego swiata, ze u nas na zkonczenie nawet drobnych inwestycji trzeba czekac lata.

    • 9 0

  • Zmarnowane pieniądze. Dawno przedłożono by linię nr 250 do Pruszcza gdyby nie remonty

    peronów. Te wcześniejsze i te przyszłe. W Nowym Jorku jest blisko 500 stacji metra. Wiecie jakie są? Megabanalne. Po prostu peron, schody i tyle. Te wszystkie fajerwerki uznali za wyrzucanie pieniędzy przez okno. Nie ważne jak wygląda przystanek, byle był. Ilość, zamiast jakości tu się liczy.

    • 6 3

  • Wszystkie perony SKM powinny wyglądać po remoncie jak Rumia Janowo który jest dobrym przykładem rewitalizacji.
    PS a co z skm Gdynia Stocznia ?

    • 4 2

  • a kiedy będą w SKM darmowe przejazdy dla zasłuzonych kwriodawców I stopnia? (2)

    tak jak w mpk, zkm, ztm, gaiT i wszędzie indziej w komunikacji zbiorowej w Polsce

    • 5 2

    • Narod darmozjadow. Chcesz jechac, to plac.

      • 1 4

    • Jak przepisy się zmienią

      a tego nie da się zrobić pod osłoną nocy

      • 1 0

  • Biletomaty normalne zamontujcie które obsługują płatności karta! Takie jak np na PKM

    • 6 0

  • W Gdańsku pilnie potrzebne jest zbudowanie tunelu dla pieszych do peronu stacji Gdańsk Oliwa

    od strony ulicy Droszyńskiego - do południowego krańca peronu SKM i peronu dla pociągów dalekobieżnych i regionalnych.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane