Fakty i opinie

stat

Do końca roku projekty remontów peronów SKM

Najnowszy artukuł na ten temat

Przystanek SKM Gdynia Stocznia zmieni nazwę

Zmiany czekają m.in. peron SKM Leszczynki.
Zmiany czekają m.in. peron SKM Leszczynki. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Do końca roku powstanie dokumentacja projektowa pozwalająca rozpocząć remonty stacji SKMOrłowie zobacz na mapie Gdyni, Grabówku zobacz na mapie GdyniLeszczynkach zobacz na mapie Gdyni. W powtórzonym przetargu okazało się, że złożone oferty, choć wyższe od zakładanego budżetu, będą dla firmy prawdopodobnie akceptowalne.



Jak często jeździsz SKM?

niemal codziennie 36%
kilka razy w miesiącu 18%
kilka razy w roku 29%
w ogóle nie jeżdżę 17%
zakończona Łącznie głosów: 983
Przypomnijmy:


  1. Po raz pierwszy koperty w postępowaniu na opracowanie projektów remontów przystanków na Grabówku, Leszczynkach i w Orłowie zostały otwarte w grudniu.

  2. Oferta firmy Multiconsult Polska z Warszawy, na kwotę 1,06 mln zł - mieściła się w budżecie SKM, który wyniósł 1,3 mln zł.

  3. Podczas analizy dokumentów okazało się, że wykonawca nie wpłacił wadium i przetarg musiał zostać unieważniony.


W ostatnich dniach otwarto koperty w drugim przetargu. Zgłosiły się dwie firmy: Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu oraz konsorcjum złożone z firm Multiconsult Polska i
Transprojekt Gdański. Oferty przekraczają o ok. 80 tys. zł budżet zaplanowany przez SKM na całość prac.

Wszystko wskazuje na to, że projekty remontów Grabówka i Leszczynek wykona pierwsza firma, proponująca kolejno cenę blisko 381 tys oraz 379 tys. zł. SKM chce na każdą z dokumentacji wydać 369 tys. zł. W przypadku Orłowa konsorcjum firm zaoferowało 627 tys. zł. SKM planowało wydać 574,5 tys. zł.

- Nie chcę niczego przesądzać, ale prawdopodobnie przyjmiemy oferty, bowiem przekraczają zakładane ceny nieznacznie - mówi Sławomir Szlendak, dyrektor ds. umów i marketingu w SKM.
Projekty powinny być gotowe do końca roku.

Zakres prac projektowych w przypadku wszystkich trzech jest podobny i obejmuje:


  • nowy peron o długości ok. 200 metrów i wysokości 96 cm

  • nową wiatę przykrywającą jak największą część peronu

  • wymianę torów w obrębie peronu

  • modernizację przejścia podziemnego

  • montaż 24 kamer monitoringu, czterech wyświetlaczy LED, dwóch dwustronnych zegarów, czterech automatów biletowych i sześciu kasowników, dwóch słupków SOS/INFO.


Jest też kilka różnic w poszczególnych projektach.

W przypadku Grabówka nie przewiduje się budowy windy, a jedynie pochylnię w miejsce schodów. Winda będzie za to na Leszczynkach i w Orłowie. Na Grabówku likwidacji ulegnie również zadaszenie nad schodami i poczekalnią oraz dwukondygnacyjny budynek techniczno-socjalny. Zaprojektowane zostanie wyjście z przejścia podziemnego od strony ul. Zakręt do Oksywia oraz nowe przejście podziemne pod torem nr 502, poprowadzone od granicy terenu kolejowego od strony ul. Morskiej.

SKM - Rozkład jazdy



W projekcie dla SKM Leszczynki projektant musi przewidzieć wyburzenie istniejącego zadaszenia nad schodami oraz obiektów handlowych, zlokalizowanych bezpośrednio przy wejściu oraz istniejącej kasy biletowej.

W przypadku Orłowa zaprojektowane zostaną też nowe rozjazdy. Przebudowa rozpocząć się ma w połowie przyszłego roku i potrwa 12 miesięcy.

Warto wspomnieć, że w maju 2019 roku ruszy remont peronu SKM w Redłowie. Obecnie trwają prace projektowe. Przystanek w nowej odsłonie zostanie udostępniony pasażerom w marcu 2020 roku.

W kolejce na remont, poza Grabówkiem, Leszczynkami i Orłowem, czekają jeszcze perony: Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia.

Peron SKM Chylonia po remoncie

Opinie (92) 4 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.