Fakty i opinie

Utrudnienia na węźle Lotnisko do listopada

Ograniczenie prędkości do 90 km/h na obwodnicy, a także zwężenie zjazdu z ekspresówki w kierunku lotniska i zakaz jazdy po łącznicy dla pojazdów ciężarowych i autobusów - z takimi ograniczeniami muszą liczyć się kierowcy na węźle LotniskoMapka, gdzie rozpoczęły się prace przy budowie ekranów akustycznych. Utrudnienia potrwają do początku listopada.



Jak często korzystasz z obwodnicy Trójmiasta?

codziennie 41%
kilka razy w tygodniu 23%
kilka razy w miesiącu 30%
w ogóle 6%
zakończona Łącznie głosów: 832
Kierowcy korzystający z węzła Lotnisko na Matarni muszą liczyć się z utrudnieniami w ruchu. Właśnie rozpoczęły się tam prace przy budowie ekranów akustycznych, a także demontażu i instalacji nowych barier stalowych.

- Na Obwodnicy Trójmiasta przy jezdni prowadzącej w kierunku Łodzi w pobliżu węzła Gdańsk Lotnisko zostaną ustawione ekrany na długości niemal 400 metrów i wysokości od 2,5 do 3 m. Prace będą polegały na rozbiórce starych i montażu nowych barier stalowych, palowania pod fundamenty i wykonania ekranów akustycznych - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kierowcy na węźle Matarnia muszą zdjąć nogę z gazu. Z kolei ciężarówki i autobusy w ogóle nie mogą wjeżdżać na zwężoną łącznicę w kierunku lotniska.
Kierowcy na węźle Matarnia muszą zdjąć nogę z gazu. Z kolei ciężarówki i autobusy w ogóle nie mogą wjeżdżać na zwężoną łącznicę w kierunku lotniska. graf. Trojmiasto.pl
W związku z tymi robotami została wprowadzona tymczasowa organizacji ruchu na Obwodnicy Trójmiasta polegająca na:

  • ograniczeniu prędkości do 90 km/h na drodze głównej
  • ograniczeniu prędkości do 50 km/h na drodze zbiorczo-rozprowadzającej (na węźle)
  • zwężeniu pasu ruchu na łącznicy w relacji z Gdyni do portu lotniczego do 3 m
  • zakazie wjazdu na łącznicę dla samochodów ciężarowych oraz autobusów (wyznaczono objazd lokalny w obrębie węzła Gdańsk Lotnisko)

- Apelujemy do kierujących pojazdami o zastosowanie się do zmienionej tymczasowej organizacji ruchu - dodaje Michalski.
Roboty potrwają do początku listopada br. Koszt prac wynosi 874 tys. zł.

Opinie (65)

  • (4)

    A na co tam ekrany? Na graffiti?

    • 109 7

    • Dla mieszkańców RODOS

      • 19 2

    • tam jest ciepłownia gazowa dla matarni (2)

      pewnie woda w kotle się studzi jak samochody za szybko jadą

      • 11 1

      • Dobrze że stawiają

        Osiedle na matarni nie może być gorzej traktowane od osowy. Od strony obwodnicy brak ekranów , od strony Słowackiego jakiś dureń zaprojektował ekrany które są zbudowane poniżej poziomu drogi - swoim wierzchołkiem nawet nie sięgają poziomu ulicy. Osiedle powstało w latach 80tych i pragnie mieć ciszę jaką miało 30 lat temu

        • 5 3

      • Ciepłownia już jest wyłączona raz

        na zawsze.

        • 0 0

  • Ekrany? Nie ma na co kasy wydawać? (2)

    Może by tak powiększyć ten węzeł i rozbudować???

    • 87 13

    • A może zlikwidować ten węzeł to i korki na Słowackiego mniejsze będą... (1)

      Bo jak by go rozbudować to Wrzeszcz zapcha sie cały i wtedy co? Może będziemy budynki burzyć dla poszerzenia drogi.

      • 2 6

      • Widzę, że to ironia,

        ale wyburzenie paru ruder bardzo by pomogło.

        • 3 3

  • Ekrany akustyczne w losowych miejscach lubimy ustawiać. (3)

    Jaka jest ich idea w tym miejscu? Dąbrowa nie ma żadnych, przy mieszkaniach 50 metrów od drogi. Tutaj odgradzamy Obwodnicę od węzła...

    • 85 2

    • ???? (2)

      Ale znaczy jak te dwa bloki na Dąbrowie stawiali obok obwodnicy to nie wiedzieli że ona tam jest? Budujący nie zauważyli, podobnie jak kupujący mieszkanie? Chciało się tanio, to ma się za co się zapłaciło.....

      • 15 1

      • (1)

        ale teraz chyba powstanie tam ekran z okazji drogi kaszubskiej ?

        • 5 0

        • tak, powstanie, od 15 lat mówili że będzie ale jak zrobią modernizacje węzła, żeby nie robić dwa razy

          • 5 0

  • Może ekrany na niebie by zamontowali

    Żeby samolotów nad Gdańskiem nie było słychać

    • 61 3

  • (2)

    I znowu te "meblościanki" ! Koszmar .

    • 52 2

    • Nie lepiej zamiast tych szkaradnych ekranow zasadzic gesto jakies iglaki

      • 8 0

    • Z iglaków nie ma wziątki

      • 5 0

  • myślałam że dobudują tam dodatkowy pas... (3)

    • 64 3

    • Po co Ci dodatkowy pas na łącznicy? (2)

      • 3 3

      • Żeby można było go zmienić 4x podczas dojazdu do korka

        I zatkać ruch za sobą jeszcze bardziej.

        • 2 3

      • Pytanie.

        Ile pasów powinna posiadać lacznica?
        Logika podpowiada, że tyle ile posiada droga wyjazdowa z lacznicy. Tylko u nas nie buduje się z godnie z logiką.
        Najlepszym przykładem jest węzeł Havla i Armii Krajowej. "Wzór " braku logiki.

        • 1 0

  • Ekrany w tym miejscu nie mają sensu. Ciekawe, kto musi zarobic? (3)

    • 78 1

    • To pan majster ze śwagrem te ekrany stawiajo.

      Świetnego pomysła mieli, że na ustawe covidowa te ekrany robiom - jako pomocne w walce z epidemia. Jeszcze przy parku Oliwskim też chcemy stawiać ekrany, niebawem startujemy w przetargu.

      • 3 2

    • chyba jesteś przyjezdnym słoikiem i nie znasz Gdańska

      Tam jest osiedle Matarnia na którym wieczorem i w nocy słychać cały czas ruch na obwodnicy. Wybierz się tam kiedyś wieczorem to zrozumiesz dlaczego mieszkańcy chcieli aby zamontowano te ekrany. Przy otwartych oknach wieczorem trzeba głośniej oglądać TV, a całą noc słychać ciężarówki na obwodnicy.

      • 3 1

    • Zazdrosc

      Komuch

      • 1 0

  • Jak google nie pokaże, to nadal będą wjeżdżać ciężarówki

    • 13 0

  • wszystkie inwestycje dla aut a kiedy coś dla rowerów? (14)

    • 13 87

    • mało jest ścieżek rowerowych ? (3)

      z których i tak wielu nie korzysta tylko ulicą jedzie

      • 21 5

      • Dlatego, że prowadzą do nikąd. (2)

        Namaluj na środku Grunwaldzkiej 100m zakaz jazdy samochodem i zobacz ilu kierowców się podporządkuje.

        • 2 12

        • Gdzie jest ten mityczny "nikąd"?

          • 7 2

        • regularnie spotykam cymbałów jadących w Gdyni po Wielkopolskiej albo na leśnym odcinku Chwarznieńskiej - a wzdłuż obu na praktycznie całej długości jest ścieżka rowerowa, w większości asfaltowa, na Chwarznieńskiej do tego zazwyczaj pusta, a na pewno pustsza niż sama ulica. A jednak baranom w obcisłym wdzianku jazda ścieżką nie przystoi i ich upodla bo jest on "kolarzem szosowym"....

          • 8 0

    • eeee (7)

      Ale na obwodnicy? Wolałbym jednak, jako osoba która w tym roku zrobiła ponad 2000 km rowerem i z 40 tyś km samochodem, żeby na drodze szybkiego ruchu (przynajmniej teoretycznie), takiej jak S6 rowerów, zgodnie z polskim prawem, nie było.....
      I inwestycje GDDKiA robi, a oni raczej za drogi rowerowe w miastach nie odpowiadają...

      • 8 0

      • (6)

        ale mu nie chodziło o to, by zrobili ścieżkę na obwodnicy, tylko o jakąkolwiek inwestycje nie dla aut.

        • 4 4

        • (5)

          a skąd wiesz? już kiedyś pod jednym postem była dyskusja jak to spokojnie dałoby się zrobić i o co chodzi z tym zabranianiem jazdy po obwodnicy rowerom.....

          • 3 2

          • (1)

            a no stąd, że autor komentarza nie wspomniał gdzie miałaby być zrealizowana taka inwestycja.

            • 3 1

            • Czyli równie dobrze mógł pisać o obwodnicy, skoro nie napisał że o nią nie chodzi

              • 1 1

          • Ścieżka wzdłuż obwodnicy na pewno by nie zaszkodziła (2)

            Ale w takie rzeczy można się bawić, jak przez miasto da się przejechać rowerem bez narażania się na śmierć co 10min.

            • 2 1

            • (1)

              eeeee, ścieżka wzdłuż obwodnicy? znaczy za płotem przez las? Bo na drodze szybkiego ruchu nie ma miejsca na rower, chyba że ktoś prosi o eutanazję....

              • 2 0

              • Oczywiście że nie na obwodnicy, tylko wzdłuż obwodnicy.

                Razem z samochodami to by było samobójstwo :)

                • 1 0

    • jak to kiedy ? (1)

      kiedy rowerzyści zaczną płacić podatki na drogi

      • 10 3

      • Płacą ich dokładnie tyle samo co kierowcy.

        Nikt nie chce DDRów wzdłuż s7 czy a1, które są budowane z pieniędzy w paliwie (częściowo oczywiście, bo nie pokrywają kosztów)

        • 2 7

  • nie cierpię ekranów akustycznych

    • 28 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.